گزارش تصویری/

دیدار نویسنده و کارگردان مجموعه‌ی تلویزیونی “معمای شاه”

فضای مجازی ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ۰

نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی “معمای شاه” با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با وی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در این جلسه با تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه، بیان داشت: ورود به حوزه‌ی نمایشی تاریخ معاصر و نمایش شخصیت افراد در آن، به علت بازخوردهای مختلف خود آن اشخاص یا متن جامعه، بخصوص که بعضی از ایشان در قید حیات هستند، عملی شجاعانه و سخت است که البته در این فیلم چهره‌سازی و شخصیت‌پردازی بعضی از افراد بسیار خوب کار شد.

وی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی یک حرکت و قدرت نرم بود و از همین طریق به پیروزی رسید و دشمن نیز دانسته است که با جنگ سخت نمی‌تواند به آن غالب گردد؛ لذا باورها و اندیشه‌ها را هدف قرار داده است و می‌بینید که در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های رسانه‌های معاند و غربی و شبکه‌های مجازی، قبح زدایی از دوران ستم‌شاهی و تطهیر فساد پهلوی است تا به این وسیله اذهان جوانان و نوجوانان را دچار شک و تردید کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت گسترش تولید مجموعه های نمایشی مشابه از تاریخ معاصر کشور، بیان داشت: پخش مجموعه ی تلویزیونی “معمای شاه” نقش به سزایی در مقابله با تلاش دشمنان برای تطهیر چهره ی پلید حکومت طاغوتی پهلوی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه هیچ اثر نمایشی، کامل و فاقد نقاط ضعف نبوده و نیست، ادامه داد: نکته‌ ای که موردتوجه آشنایان به دوران حکومت پهلوی قرار می‌گیرد این است که در “معمای شاه”، شخص شاه قوی‌تر و باهوش‌تر از واقعیت نشان داده شد و البته وابستگی شدید و غیرقابل‌انکار او به غرب، در این مجموعه تا حد قابل قبول و به طور مناسبی نمایش داده شده است.

وی اظهار داشت: سرعت و نواخت این فیلم برای جوانی که اطلاعات تاریخی کاملی ندارد و می‌خواهد مثلاً یک دوره‌ی پنجاه‌ساله را با سرعت مرور کند، خوب و قابل‌تقدیر است.

گفتنی است “معمای شاه” عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است که داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از مصر، پس از ازدواج با ملکه فوزیه تا خروج از ایران در دی‌ماه ۱۳۵۷ به تصویر می‌کشد.

در ساخت این مجموعه ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۴۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما و تلویزیون ایران حضور دارند. مجموعه معمای شاه در خصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی است که طی پنج سال ساخته‌شده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.