امام‌جمعه کرج:

پذیرش سند ۲۰۳۰ یونسکو، تهدیدی ویرانگر برای آینده‌ی تربیتی دانش آموزان است

فضای مجازی ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: حضور در نماز جماعت علامت مسلمانی و عدالت فرد و نشانه‌ای برای متقین است.

وی گفت: مسجد محور همه‌ی کارهای فرهنگی جامعه است و نماز جماعت پر از فواید فردی و اجتماعی و معنوی و حتی مادی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تشکر از حضور آگاهانه مردم کشور و البرز، در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور آگاهانه و از روی بصیرت، بار دیگر وحدت کلمه و یکپارچگی مردم را به نمایش گذاشت و یاوه‌گویی‌های دشمنان به‌خصوص مواضع اخیر سران آمریکا را پاسخ داده و بی‌اثر نمود.

وی خاطرنشان ساخت: این حضور حماسی نشان داد که برخلاف زعم عده‌ای بیمار که القا می‌کنند انقلاب تمام شد، انقلاب زنده و پابرجاست و محکم و باصلابت به مسیر خود در راستای نیل به اهداف عالیه‌اش حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور شما باعث دلگرمی همه‌کسانی است که در سراسر عالم به این انقلاب چشم دوخته‌اند؛ البته این حضور وظیفه مسئولان در راستای انجام وظایفشان را نیز بیشتر می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، گفت: تبیین زوایای شخصیت حضرت، در قدرت اندیشه‌ی بشر نمی‌گنجد و برای آشنایی با جایگاه ایشان باید به قرآن و زیارت‌نامه حضرت یا کلمات معصومین درباره‌ی او رجوع نمود.

وی افزود: قطعاً حضرت زهرا (س) الگوی همه‌ی بشریت است و حضور و سخنرانی او در مسجد مدینه، برای اقامه دعوی و استیفای حق خود با حفظ تمام الگوهای دینی و شرعی، نمونه‌ی کامل الگوی اسلامی و عفیفانه‌ی حضور اجتماعی زن است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷، یک روی وقایع به‌یادماندنی این روز و از میان رفتن هیمنه ی پوشالی آمریکا، روی دیگری از این روز مبارک است که تا به امروز نیز ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: چهره‌ی آمریکا برای هر ایرانی غیور، روشن است؛ موجودی که برای حفظ خودش، حتی به هم‌پیمانان خود نیز رحم نمی‌کند و اگر کسی امروز اعمال آمریکا را حمل به صحت کند، اقدام به از بین بردن خودکرده است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: ببینید همین روزها چگونه سران آمریکا از گزینه‌های روی میز سخن می‌گویند؛ فریاد می‌زنند و تهدید می‌کنند یا به طرق دیگر، مانند استخدام کاریکاتوریست و نویسنده اسلام را مورد هجمه قرار می‌دهند، قرآن آتش می‌زنند یا مانند سلمان رشدی ملعون علیه قران و اسلام کتاب می‌نویسند.

وی افزود: حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام (ره) نشان داد که امور دینی و اصول اسامی جایی برای سیاست‌بازی و سیاست ورزی ندارند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: جبهه‌ی دیگر تلاش دشمنان بر نابودی مؤلفه‌های دفاعی و توان موشکی ما تمرکز کرده است که جزو اصول اساسی و مسائل مورد تأکید دین ماست؛ پشتوانه‌ی دفاعی و موشکی در کنار ایمان محکم و مستحکم جوانان و ملت غیور ما عامل ثبات و پایداری انقلاب اسلامی است.

وی گفت: گاهی نیز دشمنان از عناصر داخلی استفاده می‌کنند و بانفوذ در نهادها به طرح مسائل فرهنگی که نتیجه‌ی آن تضعیف نظام است، اقدام می‌کنند؛ به همین روش مطالبی را القا می‌کنند و تصمیماتی گرفته می‌شود که جای تأمل دارد.

وی افزود: بعضاً نیز دیده می‌شود که هم‌زمان با القای این مطالب، مسائل دیگری در سکوت رخ می‌دهد که مجموعه‌ی زیادی از مردم متوجه آن نمی‌شوند و گروهی از افرادی هم که وظیفه‌ی روشنگری و شبهه زدایی دراین‌باره دارند چیزی نمی‌گویند؛ در این فضاها مجلس و قوای دیگر باید باقدرت وارد شوند و جلوی این حرکات را بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: همین طرح اخیر ۲۰۳۰ جای تأمل دارد؛ سندی که در کمیسیون علمی فرهنگی تربیتی یونسکو برای آموزش کشورها در نظر گرفته شد و ایران هم آن را بدون طی مسیری که باید طی شود، پذیرفته است.

وی گفت: در این طرح به‌وسیله کلمات زیبا، تلاش می‌کنند تا حرکت مسموم خود را در قالبی شیرین به کشورها القا کنند که مدتی بعد از پذیرش او، آثار شومش در جوامع نمایان می‌شود؛ بعضی از حرف‌هایی که در این سند ۲۰۳۰ یونسکو راجع به آموزش کودکان در دوران تحصیل بیان‌شده، در آینده مشکل‌زا و خطرآفرین است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ما اسناد بالادستی محکمی درباره تربیت فرزندان داریم که از قرآن و احکام و عقاید و بیانات معصومین (علیهم‌السلام) گرفته‌شده است؛ سبک زندگی اسلامی برای ما در قرآن و روایات تبیین شده و با این داشته‌ها چه ضرورتی دارد که سبک زندگی و روش تربیتی فرزندان خود را از غربی‌ها بگیریم؟!

وی خاطرنشان ساخت: در همین اسناد به اسم مقابله با بعضی بیماری‌هایی که خودشان از طریق خون‌های آلوده به کشور وارد کرده‌اند، بعضی مسائل حرمت شکنانه و ویرانگر نهاد خانواده را در سرفصل‌های آموزشی دوران پیش از دبستان کودکان گنجانده‌اند.

وی افزود: البته این سند نکات قوتی هم دارد ولی به علت شیطنت‌هایی که در آن انجام‌شده است، بدون اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و مجلس به او رأی بدهد، امضا شد؛ البته به علت اعتراضاتی که شد، دو روز پیش به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد و امیدواریم که دوستان در این مجموعه مراقب منافع ملی باشند و آینده کشور را به خطر نیندازند.

امام‌جمعه کرج گفت: همه مردم، بخصوص جوانان آگاه و عالم کشور دانسته‌اند که راه پیشرفت کشور و جامعه وابستگی به بیگانگان نیست ولو عده‌ای خناس، دائماً خلاف این مطلب را تکرار کنند و غرب را کعبه آمال مردم نشان دهند.

وی بیان داشت: امروز جوانان انقلابی ما با تدبیر و عقلانیت کشور را در مسیر اعتلا و پیشرفت قرار داده‌اند و نتیجه این تلاش‌ها را در عرصه‌های مختلف علمی و فنی شاهد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: رهبری امید و اعتماد به شیطان بزرگ را سرابی بی‌حاصل و عامل خسران دنیا و عقبی می‌دانند و این یعنی مسئولین کشور اگر سرسوزنی به آمریکا اعتماد کنند و خیال کنند مسائل اقتصادی و امثال‌ذلک با تکیه‌بر آمریکا قابل‌حل است، چیزی جز سرشکستگی به دست نمی‌آورند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور کنونی امریکا مانند قبلی‌ها و بخصوص رئیس سابق که مظهر نفاق و دورویی با ملت‌ها بود و بلکه صریح‌تر از دیگران ایران را تهدید می‌کند و از گزینه‌های روی میز می‌گوید و تحریم‌های جدید وضع می‌کند؛ ولی ما با تأسی از اماممان، مثل همیشه عرض می‌کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: مواضع خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا، نظر مردم جهان را به‌سوی ایران جلب کرد و گفتمان عدالت محور و الهی و انسانی نظام اسلامی را در جهان مطرح کرد و این فرصت خوبی برای معرفی و شناساندن صحیح و بهتر انقلاب اسلامی به جهان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز بیان داشت: ساقط شدن ناوچه پیشرفته سعودی در سواحل یمن در هفته گذشته، در اوج محاصره‌ی همه‌جانبه یمن و در عین قدرت قریب به ده میلیارد دلاری نظامی عربستان، همه را متعجب کرد و خبر مسرت بخشی برای جبهه مقاومت است.

امام‌جمعه کرج در پایان با اشاره به نزدیک شدن فصل انتخابات و اهمیت شوراهای شهر و روستا در توسعه و آبادانی شهر و حتی استان، اظهار داشت: حرکات انتخاباتی آرام‌آرام شروع می‌شود، عزیزان از همین‌الان مراقب تخلفات انتخاباتی باشند و مسیر خود را برای حرکت در مسیر رشد جامعه و خواست الهی محکم و مستقیم کنند.

وی افزود: مردم نیز بدانند که رفتن و عکس گرفتن با این‌وآن و حضور در جلسات با مسئولین و افراد صاحب‌نام و این‌ها را تأییدی برای خود دانستن و مانور دادن بر روی این‌گونه اقدامات، ملاک نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: ملاک‌ها را به‌مرور خواهیم گفت، افراد دلسوزی که به مسائل کلان توجه دارند باید منتخب مردم باشند؛ افرادی که در امروز نمانده‌اند و ده‌ها سال بعد را هم مدنظر دارند؛ افرادی که به فکر کار برای مردم باشند و به فکر رانت و زد و بند و پست و مقام نباشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. فرهمند 7 می, 2017 در 11:30 - Reply

    مرگ بر افکار لیبرالی
    ما بیداریم

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.