آیت‌الله حسینی همدانی:

نسل جوان، آشنایی با تاریخ معاصر و مبانی انقلاب اسلامی را یکی از برنامه‌های مطالعاتی خود قرار دهد

فضای مجازی ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حضور در محل لشگر ده سیدالشهدا (ع) ضمن اقامه‌ی نماز ظهر و عصر و ایراد سخنرانی برای نیروهای لشگر، از مناطق عملیاتی این لشگر بازدید کرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز عملیات والفجر ۸ در بیستم بهمن‌ماه ۱۳۶۴ و روز حفاظت اطلاعات، بیان داشت: وقوع انقلاب اسلامی با نگرش خاصی خود، تغییراتی اساسی در جغرافیای سیاسی عالم رقم زد.

وی با گرامیداشت سالروز بیعت همافران با امام خمینی در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۵۷، انقلابی گری، بصیرت، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و اقدام به‌موقع را از ویژگی‌های آنان دانسته و گفت: این‌که انسان در زمان صحیح اقدام کند و وظیفه‌ی خود را انجام دهد، یک اصل اساسی است؛ چراکه گاهی عدم اقدام به‌موقع، موجب می‌شود که اصلاً نتیجه‌ای از کار حاصل نشود یا نتیجه‌ی دیگری رقم بخورد؛ همافران در مقطع حساسی چون نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ و در ایامی که هر ساعت آن اهمیت ویژه داشت، دست به اقدامی انقلابی زدند که تأثیر ویژه‌ای در پیشبرد و پیروزی انقلاب داشت.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: نسل جوان ما، امروز باید آشنایی با تاریخ معاصر کشور و مطالعه پیرامون مبانی انقلاب اسلامی را یکی از برنامه‌های مطالعاتی خود قرار دهند و بدانند که در دوران شاهنشاهی وضع کشور و جامعه در زمینه‌های مختلف داخلی، خارجی، علمی، اقتصادی و میزان حرکت در مسیر پیشرفت یا پسرفت در این مسائل چگونه بود.

وی یادآور شد: همه باید توجه داشته باشیم که جایگاهی که اکنون داریم ارزان به دست نیامده و دشمن نیز به آن طمع دارد، لذا باید همه ما روزبه‌روز و آن به آن نسبت به حرکت و جهش اولیه‌ی انقلاب به‌روز باشیم؛ یعنی بصیرت و آگاهی در کنار تدین را در خود تقویت کرده و توسعه دهیم.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی محدود به تغییر یک حکومت به حکومت دیگر و تبدیل یک نظام سیاسی به نظام دیگر نبود و با نگرش متفاوتی که به جامعه و حکومت داشت، چهره‌ی استکبار را مفتضح کرده و محوریت نظام سلطه و غرب را از بین برد.

وی افزود: استکبار و غرب به علت ضربه‌های سختی که از انقلاب اسلامی خوردند، از روز اول شروع به شیطنت و سنگ‌اندازی در مسیر آن کردند که البته امام (ره) با دید نافذ خود سریعاً در کنار ارتش سپاه را مطرح کرده و سازمان‌دهی کردند که مأموریت اصلی‌اش حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب گردید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: از ابتدای انقلاب، هر زمانی که نیاز به حرکتی خالص و بدون شائبه و سازنده در کشور، چه در زمینه‌های جنگ و جهاد نظامی و چه در میدان سازندگی و جهاد اقتصادی و اکنون نیز در عرصه‌ی ترویج دین و اخلاق‌مداری و جهاد فرهنگی، وجود داشته، حضور پررنگ سپاه روشن و آشکار است.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مجموعه‌ای مردمی دانسته و تصریح کرد: این مجموعه، گروهی برخاسته از درون مردم و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی همین مردم است؛ لذا جدای از مسائل نظامی و آمادگی‌های تسلیحاتی و جسمانی، بعد معرفتی و خودسازی معنوی نیروها در مأموریت‌های سپاه جایگاه ویژه‌ای دارند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: پاسداران و مدافعین انقلاب باید دائماً مشغول به‌روزرسانی اطلاعات دینی، علمی و بصیرت سیاسی خود بوده و معرفت الهی و ارتباط با خدای تعالی را در خود تقویت کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.