خطبه/

مشروح خطبه های نماز جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ شهر کرج

روابط عمومی ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۵/۱۱/۱۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین

مؤمنین، خودم و همه شمارا توصیه به تقوا می‌کنم. تلاش جدی اهل تقوا در این است که حتی‌المقدور تمام نمازهای خودشان را به جماعت بخوانند. روزی عبدالله بن مسعود به تکبیره الاحرام نماز نرسید. عرض کرد یا رسول‌الله بنده‌ای را اگر آزاد کنم جبران این تأخیر من را می‌کند؟ درک ثواب تکبیره الاحرام را خواهم کرد؟ حضرت فرمودند: خیر. عرض کرد یا رسول‌الله اگر دو بنده آزاد کنم درک ثواب تکبیره الاحرام را خواهم کرد؟ حضرت فرمودند: اگر تمام چیزها یعنی تمام چیزهای دنیا در اختیار تو باشد، اگر تمام چیزها را انفاق کنی به درک ثواب تکبیره الاحرام نخواهی رسید.

بعضی وقت‌ها نماز جماعت تشکیل می‌شود تا رکوع، افراد دارند باهم حرف می‌زنند در مسجد، بعد امام که می‌رود به رکوع هی میگویند یاالله یاالله که به رکوع برسند. اصلاً وقتی وارد مسجد می‌شوید ساکت باشید. سکوت یکی از آداب جماعت است. وارد مسجد که می‌شوید که مشغول خودتان باشید. وقتی‌که قد قامت الصلوه گفته شد همه باهم برخیزید. تکبیره الاحرام که گفته شد همه باهم تکبیر بگویید. حیفش نکنید. این عمل را از بین نبرید. یک کار تشکیلاتی است نماز جماعت. باید همه به‌موقع و درست انجام بدهند این کار را. بی‌توجهی کردن به جماعت پسندیده نیست. مورد نکوهش است؛ که به بعضی از روایت او اشاره کردم.

در روایت دارد تحقیر نماز جماعت تحقیر خداست. از موارد تحقیر، بی‌اعتنایی کردن در هنگام شنیدن اذان نماز است که هرکسی مشغول کار خودش باشد. در جماعت شرکت نکند. صدای اذان را بشنود اما اهمیت ندهد. رسول خدا صلی‌الله فرمود: نماز جماعت برای انسان بیشتر از ۴۰ سال نماز در خانه است. پرسیدند نماز یک روز؟ یعنی یک ۱۷ رکعت؟ فرمود: بلکه یک نماز؛ یعنی یک نماز صبح، یک نماز ظهر.

در جای دیگری فرمودند: آن‌قدر جبرئیل مرا به نماز جماعت سفارش کرد که گمان کردم که نماز بدون جماعت صحیح و قبول نیست. این‌ها تأکیداتی است که در جماعت شده است. حالا این چند خطبه را اختصاص به مسئله جماعت و نماز جماعت و مسجد دادیم که دوستان توجهشان به این نکته بیشتر شود. خدای تعالی همه ما را از اهل تقوا قرار بدهد ان‌شاءالله.

بحث ما درباره این بود که قرآن کتاب انقلاب است؛ و به‌عنوان محتوای حرکت مردم در جریان انقلاب اسلامی از او یادکردیم؛ و به همین مناسبت به اصول انقلاب، مبانی انقلاب، عوامل پیروزی انقلاب، عوامل مانایی و ماندگاری انقلاب، از آیات قرآن کریم استفاده کردیم و این‌ها را بیان کردیم. از این نوبت به حول و قوه الهی تا چندین جلسه به بحث آفات انقلاب از منظر قرآن کریم می‌پردازم که در دو بخش، یک بخش مربوط به خودی‌ها و بخش دوم مربوط به دشمنان ان‌شاءالله از آیات استفاده می‌کنیم و مطلب را بیان می‌کنیم؛ که اگر به این آفات توجه نشود خطر جدی است.

انقلاب اسلامی مثل بقیه انقلاب‌ها و بقیه پدیده‌های عالم، در معرض آفات و دشمنی‌ها است. چه آفات درونی که از درونش آفاتی به وجود بیاید. چه آفات خارجی و بیرونی؛ که اگر بخواهیم به همه آن‌ها بپردازیم یک‌فصل مفصلی را باید دنبال کنیم؛ اما آن چیزی که موردنظر بنده است این آفات ازنظر قرآن کریم است؛ که از مهم‌ترین آفات انقلاب که از کلمات خدای تعالی در قرآن کریم استفاده می‌کنیم یکی از مهم‌ترین آن‌ها غفلت است. غفلت از نعمت، تبدیل‌کننده فرصت به تهدید است.

خدای تعالی در آیه ۲۸ و ۲۹ سوره مبارکه ابراهیم فرمود أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ جَهَنَّمَ یَصْلَوْنَهَا وَبِئْسَ الْقَرَارُ این دو آیه بسیار گویا است. آیا ندیدی کسانی را که نعمت خدا را به کفران تبدیل کردند و قوم خودشان را به سرای نیستی و نابودی کشاندند سرای نیستی و نابودی همان جهنم است که آن‌ها در آتش آن وارد می‌شوند و آنجا بد قرارگاهی است. تغییر نعمت شد و تغییر نعم الهی. تغییر نعمت‌های خدا سر از کفر درمی‌آورد. کسانی که از رهبران الهی پیروی نکردند و دنباله‌روی طاغوت شدند نعمت خدا را کفران کردند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد آن قوم دچار حسرت و هلاکت و نابودی خواهند بود. دچار دَارَ الْبَوَارِ خواهند شد. به سرزمین هلاکت وارد می‌شوند که به تعبیر قرآن آن سرزمین همان جهنم است. در تفاسیر برای این آیه شریفه مصادیق فراوانی بیان شده است که من وارد بحث تفسیری‌اش نمی‌شوم. ولی قطعاً آیه شریفه معنای وسیعی دارد و شامل همه‌کسانی که نعمت‌های الهی را کفران کردند خواهد بود. نعمت به هر چیز مطلوب و دل‌چسب می‌گویند. البته با این تعبیری که الآن می‌کنیم.

«ناعمه» که اسم فاعلش است یعنی شاداب لطیف ملایم که از آثار نعمت است. «نعیم» که گفته می‌شود به معنای نعمت فراوان نعمت بسیار است. به حیواناتی مثل شتر و گاو و گوسفند که باعث آسایش و گذران کارها و تغذیه انسان هستند «انعام» گفته می‌شود، انعام ثلاثه. به‌هرتقدیر آیه شریفه به‌عنوان یک اصل قرانی بیان فرموده که هر کس و هر گروهی نعمتی از نعم الهی را کفران کند منتظر عذاب الهی ‌باشد. یکی از نعم قطعی خدای تعالی در این دوران پیروزی مردم بر طاغوت و استکبار و استعمار بود که به خاطر رشادت و ایثاری که انجام دادند به آن‌ها ارزانی شد که باید حفظ و نگهداری شود.

رهبری در یک بیانی این‌گونه فرمودند. من بیان ایشان را بگویم چون خیلی مناسبت داشت با این عنوان بحث ما من این را انتخاب کردم: تاریخ بشر و ملت‌ها از تجربه کسانی یا ملت‌هایی با افرادی که نعمت را به دست آوردند اما نتوانستند آن را نگه‌دارند پر است. نعمت را به دست آوردند اما نتوانستند نگهدارند. تاریخ را بروید بخوانید. در یک قسمت دیگری: این نظام اسلامی عطیه الهی است. خدای متعال بر طبق سنت‌های تاریخی و قواعد و قوانین‌ حاکم‌ بر جهان‌ بشریت‌ این‌ پدیده‌ علی‌الظاهر مستبعد را، حقیقتاً با قدرت‌کامله‌ خود به‌ وجود آورد. این‌ در درجه‌ اول‌ عطیه‌ الهی‌ برای‌ مردم‌ ایران‌ و در درجه‌ بعد، برای‌ همه‌ مسلمین‌ عالم‌ و شگفت‌ نیست‌ اگر که‌ بگوییم‌ در درجه‌ بعد هم‌ برای‌ همه‌مظلومان‌ عالم‌ بود. این‌ عطیه‌ الهی‌، این‌ تفضل‌ بزرگی‌ که‌ خداوند متعال‌ کرد ـ مثل‌ همه‌تفضلات‌ الهی‌ ــ از طرف‌ پروردگار یک‌ سند تضمین‌شده‌ در دست‌ مردم‌ ندارد.

این نکته بحث من اینجاست، نعمت خداست به ما داده شد؛ اما این طور نیست که تا قیامت دست ما باشد. باید او را حفظ کنیم. نگهداری کنیم؛ و الا خدای تعالی یستبدل قوماً تبدیل می‌کند از این قوم می‌گیرد به قوم دیگری می‌دهد. این طور نیست که تا ابد دست ما باشد. اگر این نعمت را خوب نگه داشتیم خواهد ماند و روزبه‌روز بهتر و بالنده‌تر خواهد شد و برکات آن بیشتر می‌گردد؛ اما اگر خدای‌نکرده تضییع کردیم، بعد حالا بحث ایشان مفصل است اشاره می‌کند به قسمتی از آیه ۶۱ از سوره مبارکه بقره «ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّهُ وَالْمَسْکَنَهُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ» به این آیه اشاره می‌کنند که این آیه هم نتیجه‌اش همان کفران نعمت است. اگر کفران نعمت کردید «ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّهُ وَالْمَسْکَنَهُ» دوباره ذلت و مسکنت برخواهد گشت. باید همه ما قدر این نعمت را بدانیم و لحظه‌ای در حفظ او غفلت نکنیم.

پس یکی از آفات انقلاب که برگشتش به خود ماست، به خودی‌هاست، نه دشمن، این است که ما از این نعمت غفلت کنیم. نعمت تبدیل به نقمت شود. فرصت برای ما تهدید شود. خدای تعالی موفق کند ما را که بتوانیم لحظه‌ای در حفظ او غفلت نکنیم.

بسم‌الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِإِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترمه را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. با توجه به آثار و ویژگی‌هایی که نماز جماعت در فرد و اجتماع دارد اهل تقوا از او کوتاهی ندارند و تمام تلاش خودشان را برای برگزاری بهتر جماعت انجام می‌دهند. اهمیت این مطلب از روایات و روش اهل‌بیت فهمیده می‌شود. آنجایی که چیزهای مهمی خواسته می‌شود. مثلاً می‌آیند خدمت معصوم علیه‌السلام می‌رسند و از او طلب مطالب مهمی می‌کنند. بعد می‌بینیم که در شمارش آن مطالب مهم یکی‌اش جماعت گفته می‌شود. خب معلوم می‌شود که جماعت اهمیت ویژه دارد.

مثلاً در یک بیانی است از رسول خدا به امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه می‌فرمودند: ای علی، خیلی این روایت جالب است، ای علی جبرئیل آرزو کرد که از بنی‌آدم باشد. گفت ای‌کاش که من جزو انسان‌ها بودم. به‌واسطه هفت خصلت و ویژگی چون در آدم‌ها این ویژگی‌ها هست. می‌توانند این کارها را انجام دهند. ای‌کاش من هم جزء بنی‌آدم بودم. مهم است این مطلب که جبرئیل ملک مقرب درگاه الهی از خدای تعالی این طور خواسته است. پیغمبر اکرم هم دارد بیان می‌کند. آن هفت خصلت چیست؟ مهم‌ترین و اولینش که بیان می‌کند این است که نماز به جماعت خواندن که در دنیا باشم و بیایم جزء آدم‌ها باشم و نماز جماعت بخوانم.

مجالست با علما نمودن. بین دو نفر آشتی دادن. حالا ما تخصصمان این است که بین دو نفر دعوا می‌اندازیم. یتیم را نوازش کردن. یک عده هم نوازش می‌کنند می‌خواهند مالش را بخورند. مریض را عیادت نمودن. می‌روند برای عیادت مریض دورهم می‌نشینند مریض آنجا روی تخت خوابیده همه باهم حرف می‌زنند. مریض آن گوشه است آن مریض بیچاره می‌گوید این‌ها آمده‌اند به دیدن من ولی همه دارند باهم حرف می‌زنند. کسی با مریض کاری ندارد. تشییع‌جنازه کردن. تشییع‌جنازه‌ای که با توجه باشد نه این‌که جنازه پشت‌سر باشد و مردم جلو دارند می‌روند. یا گوشی دستشان است دارند صحبت می‌کنند. یا دارند می‌خندند یا باهم حرف می‌زنند. هرگز در تشییع‌جنازه باکسی سخن نگویید. پشت سر جنازه حرکت کنید. ذکر بگویید. توجهتان به آن جنازه باشد. اینکه خود ما را روزی روی دست خواهند برد به او توجه کنید. خنده و قهقهه و گوشی گرفتن و عکس گرفتن نباشد، سیراب نمودن تشنگان در موسم حج. پس بر این امور حریص باش.

حالا غرضم این روایت نبود اصلش؛ اما آن نکته اولش که به جماعت نمازخواندن این مهم است؛ که یک ملکی آن‌ها مثل حضرت جبرئیل سلام‌الله‌علیه از خدای تعالی می‌خواهد که بیاید در دنیا و در نماز جماعت شرکت کند. نکند که از ملائکه عقب بمانیم. باز درباره اهمیت جماعت این را بگویم که آن‌قدر مهم است که اگر کسی یا دوستی را در جماعت نمی‌بینید می‌توانید اظهار کنید که من این آقا را نمی‌شناسم. روایتی از رسول خدا است حضرت فرمودند صلوات‌الله و سلامه علیه: هرگاه از تو درباره کسی که در نماز جماعت حاضر نمی‌شود بپرسند بگو او را نمی‌شناسم و شناختی در مورد او ندارم. البته این روایات و روایات شبیه به این توضیح بیشتری می‌خواهد اما کلی اش این است که اهمیت مطلب را برای ما روشن می‌کند که مسئله جماعت مسئله مهمی است. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار بدهد ان‌شاءالله.

روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم و ششم هجری در مدینه بانوی بزرگوار زینب کبری سلام‌الله‌علیها دختر امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب چشم به دنیا گشود و متولد شد. ولادت با سعادت او در این روزها مصادف است با ایام پیروزی انقلاب اسلامی. روزهایی که نهضت اسلامی با تأسی به قیام امام حسین علیه السلام شروع شد و به نتیجه رسید. این ولادت و همچنین این پیروزی بر همه مبارک باشد ان‌شاءالله.

سخن گفتن از یک قهرمان احتیاج به فرصت طولانی دارد تا بشود به ابعاد وجودی و کمالات و فضایل او در حد وسع اشاره کرد. او فقط قهرمان کربلا و دوران اسارت نیست. در هر زمینه‌ای که وارد شد در اوج است. در عبادت و بندگی، در زهد و بی‌رغبتی به زخارف دنیا، در محبت و عشق به ولی خدا، در سیاست و شناخت زمان، در عمل کردن درست و به‌موقع برای ضربه زدن به طاغوت، در تربیت نفوس و رشد افراد برای رساندن آنان به کمالات لایق شان، در شهامت و بی‌باکی جهت بیان حقایق و دفاع از مظلوم، در صبر و استقامت در مقابل مصائب و سختی‌های روزگار و ده‌ها عنوان دیگر زینب کبری قهرمان است و بی‌نظیر.

اما این بانو چرا این‌قدر در بین ما غریب است! چرا جامعه بشری لااقل جامعه ما به‌ویژه بانوان ما با اهداف و روش او فاصله دارند! مگر نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل نمی‌دهند! مگر اسلام عزیز برخلاف جوامع غربی که زنان را با عناوین مختلف خوار می‌کند، کرامت آن‌ها را از بین می‌برد، در حد موجودی برای بهره‌دهی و التذاذات حیوانی کوچکشان می‌کند، به زن بها و عزت نداده! اگر آن‌گونه که اسلام درباره زنان سخن گفته و از آن‌ها خواسته است عمل بشود جامعه بشری دارای ثبات و رشد خواهد شد. کل جامعه بشر. اگر زنان جامعه آن‌طور که اسلام خواسته عمل کنند جامعه بشری در سکون و آرامش قرار می‌گیرد.

برای رهایی از فرهنگ منحط غرب که زنان را در خدمت ابتذال و فساد و تبلیغات و سود و بهره آوری مادی و خودآرایی و تجمل و مشغول بودن به او امور بی‌ارزش دنیایی می‌خواهد، باید از روش زندگی زینب سلام‌الله‌علیها الگو گرفت و شجاعانه در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی وارد شد و در مقابل فساد و هرزگی ایستاد. انقلاب اسلامی یک چنین تحولی را در بین بانوان به‌وجودآورد. آن‌ها را در مسیر ارزش‌های متعالی اسلامی قرارداد و آن‌ها را منشأ آثار فراوانی قرارداد و اصلاً منشأ آثار بی‌نظیری شدند که نقش آن‌ها و آثار آن‌ها ماندگار است؛ و امام رضوان‌الله علیه در یک بیانی فرمودند من در جامعه زن‌ها یک‌جور تحول عجیبی می‌بینم که بیشتر از تحولی است که در مردها پیداشده است؛ یعنی خانم‌ها یک‌مرتبه در یک جریانی قرار گرفتند.

دوران انقلاب اسلامی تا پیروزی و بعد از او در جریانات مختلف که پیش آمد به‌خصوص در دوران دفاع مقدس نشانه این تحول و حرکت انقلاب زینبی و فاطمی در بین بانوان بود. اگر نبودند مادران و خواهران شیردلی که از فرزندانشان حمایت کنند و رضایت مندانه آن‌ها را به عرصه بفرستند پیروزی حاصل نمی‌شد. دوران انقلاب همین بانوان در تظاهرات و حضور مستمرشان نقش آفریدند. دوستان قدیمی‌تر کاملاً یادشان هست. در صفوف مقدم، در تظاهرات، درصحنه‌های مختلف، بانوان نقش مهمی را داشتند.

امروز هم نقش آن‌ها بسیار مؤثر بلکه اثر او بیشتر از دوران قبل است. امروز صحنه جنگ را عوض کردند و اتفاقاً بانوان را نشانه رفتند. فهمیدند که اگر این قشر کارا را از کار بیندازند زودتر به اهداف پلید خودشان می‌رسند. نوک پیکان دشمنی آشکارا در این هجمه شدید ابتذال، در این قتل‌عام، در این ولنگاری فرهنگی به‌طرف بانوان و دختران نشانه رفته است. می‌بینید هرروز یک نقشه جدیدی را یک جریان جدیدی را برای به انحراف کشیدن این مجموعه عظیم درست می‌کنند. همه باید کمک کنند. البته خود بانوان بیشتر از دیگران باید کیان خودشان را حفظ کنند. بی‌تفاوت و خنثی نباشند؛ مانند دوران دفاع مقدس در این جنگی که آن‌ها را هدف قراردادند قیام داشته باشند. تن به شکست ندهند.

چرا در همین استان بخصوص شهر کرج خود خانم‌ها اجازه می‌دهند که یک عده‌ای این‌گونه بی‌محابا آلودگی ایجاد کنند. این‌همه راجع به تذکر لسانی می‌گوییم، گفته‌اند، گفته می‌شود، چقدر انجام می‌گیرد؟ همه از هم انتظار دارند. باید هر کس به وظیفه خودش به اندازه خودش عمل کند. می‌بینید که دستگاه‌ها با اینکه قانون دارند و دستورالعمل دارند یا نمی‌خواهند یا عرضه ندارند کارشان را انجام دهند. در یک چنین فضایی این کار به عهده خود مردم است. البته بعدش باید دستگاه‌ها را هم به کمک بگیرند؛ اما اصل کار مربوط به خود مردم است. بحث من راجع به بانوان و نقش آن‌ها در عرصه‌های مختلف است که حرف برای گفتن زیاد است و فرصت خطبه اجازه نمی‌دهد.

فقط خواستم تذکری بدهم که خود بانوان باید اقدامی داشته باشند. دستگاه‌های دیگر هم به کمکشان بیایند و این تذکر زبانی را که اقل کار است فراموش نکنند. تعداد این کسانی که خودشان را به جامعه عرضه می‌کنند تعداد زیادی نیست؛ اما چون حضور دارند دیده می‌شوند. حضور آن‌ها باید کم‌رنگ شود. این حضور چطور کم‌رنگ خواهد شد؟ با حضور بانوان محجبه. این‌ها وارد شوند. در خیابان‌ها باشند در پارک‌ها باشند. درصحنه حضور داشته باشند. شما هر چه که عقب‌نشینی کنید آن‌طرف خودش را بیشتر عرضه می‌کند و بی‌حیایی بیشتر می‌شود. البته دستگاه‌ها باید وظیفه‌شان را انجام بدهند. اصناف، چهره شهر، همه این‌ها باید باهم باشد تا نتیجه قطعی شود.

قصدم فقط تذکری بود به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها که البته این روز، روز پرستار هم نامیده شده که این روز را هم به همه عزیزان زحمت‌کش در عرصه پرستاری عرض تبریک دارم. عزیزانی که بدون چشمداشت مادی یعنی آن مقداری که درخور آن کار است کار سخت و دشوار نگهداری و توجه به بیماران را با عشق و صبر و وظیفه‌شناسی انجام می‌دهند. خدای تعالی از خزانه غیبش به اضعاف مضاعف پاداش این عزیزان را عنایت کند.

بله زینب سلام‌الله‌علیها الگوست و باید هم الگو باشد. حتی برای مردان. یادم هست سال گذشته به مناسبت عرض کردم. حضرت برای سیاست‌مداران ما هم الگو باشد که در لباس اسارت هم تن به ذلت نداد. تمام هستی دشمن به‌ظاهر غالب را به تمسخر گرفت و آن‌ها را اسیر خودش کرد. آقایان در عرصه سیاست خارجی محکم‌تر عمل کنند. نقض برجام به انحا مختلف و اشکال مختلف اخیراً هم با منع صدور روادید ادامه دارد. دائماً هم این دشمن رجز می‌خواند؛ یعنی زبان باز کرد برای رجز خواندن. چرا جواب این یاوه‌ها داده نمی‌شود؟ این چه دیپلماسی است که آقایان در پیش گرفتند که او شمارا تهدید کند شما به او کنایه بزنید؟!

از رهبری یاد بگیرید. یک کلام او گفت ما برجام را پاره می‌کنیم آقا بلافاصله جواب داد ما به آتش می‌کشیم. انقلابی باشید و انقلابی عمل کنید. البته تا وقتی فرزندان و کس و کارهایتان در انگلیس و آمریکا و کشورهای دیگر ساکن هستند معلوم است که خیلی از این‌ها جرئت حرف زدن ندارند. اعتراض تویتری، ایمیلی و کنایه‌ای، شد دفاع از اسلام و عزت ایرانی؟! در این روزهای پیروزی انقلاب اسلامی خوب است آقایان و همه مردم لااقل سخنان امام را یک‌بار دیگر مرور کنند. بخوانیم.

در این پیام که امام به زائران خانه خدا در سال ۶۲ دادند فرمودند: به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند باید گفت که تأسی به رسول خدا و متابعت از اوامر خدا خلاف مراسم حج است؟ مفصل ایشان دارد، بعد می‌فرماید: آیا امر خدا را تخطئه می‌کنید؟ یعنی مرگ بر آمریکا گفتن مرگ بر اسرائیل گفتن این‌ها امر خداست. چون دشمن‌شناسی و در مقابل لعن و نفرین دشمن وظیفه ماست. در یک بیانی فرمودند: با توسل به آمریکا ضعف خودتان را برملا نسازید. این‌ها را مرور کنند آقایان. همه ما مرور کنیم.

ده‌ها کلام دیگر از امام وجود دارد بعد از او خلف صالح او رهبری مطالب را گفتند. مگر نمی‌گفتند با برجام سایه جنگ را برداشتیم. البته ما گفتیم این حرف‌ها افسانه است. خدای تعالی به ما فرمود با توان معنوی بالا و قدرت دفاعی که در خودتان به وجود می‌آورید آن‌چنان خودتان را تقویت کنید که دشمن از شما بترسد و خوف در دلش ایجاد شود و نتواند جلو بیاید. آن‌وقت عده‌ای همان زمان گفتند الآن هم دارند می‌گویند که موشک نمی‌خواهیم. آزمایش و رزمایش موشکی که انجام می‌شود و توان دفاعی که دارد تمرین می‌کند او را هم هم‌نوایی با غرب تخطئه می‌کنند.

نمی‌بینند این چنگال‌های بیرون آمده از دستان خبیث دشمن را که چگونه قصد دارد نابود کند اسلام را، انقلاب را، ارزش‌های دینی را؟ همین روزها می‌بینید که ما را تهدید می‌کنند. به مسئولان کشور پیام می‌دهند اگر تبعیت نکنید تحریم‌ها را برنمی‌داریم. می‌خواهند باز از ایران امتیاز بگیرند. از گزینه‌های روی میز سخن می‌گویند؛ اما ملت ایران در طول این ۳۸ سال از آمریکا نترسید. هنوز هم مثل سال اول شعار اصلی و همیشگی او یک‌چیز است که مرگ بر آمریکا. ما اسرائیل را هم فراموش نمی‌کنیم مرگ بر اسرائیل.

دوستان توجه داشته باشید، بعضی‌ها بازنشانی غلط ندهند. بصیر باشید. خوب با دقت حرف‌هایی که زده می‌شود آن‌ها را عنایت داشته باشید. ما با آمریکا و سیاست‌های او دشمن هستیم. با شخص کار نداریم که سیاست بلد هست یا بلد نیست. توجه داشته باشید دارم چه عرض می‌کنم. بعضی وقت‌ها آدرس غلط داده می‌شود که طرف تازه‌وارد سیاست شده است سیاست بلد نیست. ما با او کاری نداریم. ما با آن سیاستی کار داریم که اجازه می‌دهد بر سر کودکان و زنان فلسطینی و یمنی و سوری و جاهای دیگر از دنیا بمب ریخته شود. آن‌ها کشته شوند آواره شوند و آن‌وقت از ورود آوارگان آن‌ها به کشورهای دیگر با کشور خودشان جلوگیری کنند. این سیاست سیاست استکباری با این‌ها مخالفیم.

واقعاً دنیا را ببینید که دارد به کدام طرف حرکت می‌کند. مهاجرت کردند رفتند ریختند مردم کشوری را قتل‌عام کردند سرخ و سیاه آن مردم را کشتند و از کشورشان بیرون کردند. خودشان حاکم شدند. یک کشور جدید ساختند. بعد دائماً هم در حال کشتن انسان‌های بی‌گناه در سراسر عالم هستند. خودشان مهاجر هستند حالا اعلام می‌کنند به کشورمان مهاجر نمی‌پذیریم. این چهره آمریکا و اذنابش هست. هرروز که می‌گذرد سخنان این قافله‌سالار بصیر بینا و تیزبین روشن‌تر می‌شود. برای آن عده‌ای که باور نداشتند روشن‌تر می‌شود که نباید به آمریکا اعتماد کرد و قابل اعتماد نیست.

آن‌ها جز منافع خودشان چیز دیگری را نمی‌بینند و چهره خائنین داخلی و عقبه غرب‌نشین آن‌ها هم روشن‌تر شد که جمع ۳۰ نفره آن‌ها از ترامپ چندی قبل خواستند که تحریم‌ها علیه ایران تشدید شود. ایرانی بودند فرقه‌های آن‌ها افکار آن‌ها در این کشور هست. بعضاً در بدنه نظام هم مسئولیت دارند؛ اما فکرشان این است که تحریم برعلیه ایران بیشتر شود. انقلاب اسلامی ایران حیثیت استکبار و غرب بخصوص آمریکا را از بین برد. ده‌ها هزار کارشناس مستشار آمریکایی را از ایران بیرون کرد. از پیمان سنتو که برای حفظ منافع آمریکا تشکیل‌شده بود خارج شد. اسرائیلی را که جلوداری می‌کرد او را نامشروع دانست؛ و هر جا فرصت بود آمریکا را به تمسخر گرفت و ده‌ها مورد تحقیر آمریکا را شما در رفتار ایران می‌بینید که در عرصه‌های مختلف به وجود آمده. تحقیر آمریکایی که داعیه آقایی بر جهان داشت و دارد.

برای یک چنین موجودی سخت است که آرام بنشیند. لذا دست به قیام می‌زند. دست به اقدام می‌زند که جبران کند. البته ما باید بصیر باشیم. مواظب باشیم. عقبه را از دست ندهیم. فرانسه برای مذاکره اقتصادی آمده ایران می‌خواهد بیاید ایران، آمریکا و انگلیس و فرانسه ناو‌هایشان را می‌آورند در خلیج‌فارس برای رزمایش به بهانه اینکه می‌خواهیم تهدیدهایی که ایران انجام می‌دهد ما بازسازی کنیم که اگر او حمله کرد ما چه طور جوابش را بدهیم. ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست. بلکه جز خیر و رحمت برای جهان چیزی نمی‌خواهد و اگر حرکتی هم دارد همه‌اش رحمت آمیز است؛ اما و اما اگر کشوری حدود خودش را رعایت نکند و ناپاک به ایران نگاه کند چشمان او را مردم و جوانان غیور و دلاور ایران از حدقه بیرون خواهند کشید.

دو نکته دیگر را هم کوتاه و گذرا عرض کنم. آقایان دائماً از حقوق شهروندی و این‌که دانستن حق مردم است می‌گویند؛ اما در عمل جور دیگری عمل می‌کنند. گزینشی عمل کردن و راه ندادن خبرنگارانی که دغدغه مند هستند و اصحاب رسانه‌های انقلابی را در مراسم عمومی که همه رسانه‌ها می‌توانند حضورداشته باشند خصوصاً در استان خود ما این با شعاری که داده می‌شود همخوانی ندارد. من بعضی وقت‌ها دنبال می‌کنم می‌بینم بعضی رسانه‌ها را در جلسات عمومی راه ندادند. حالا یک‌وقت هست یک جلسه‌ای خصوصی است یک عده را می‌خواهیم راه بدهیم آن بحثش جداست؛ اما وقتی جلسه عمومی است و همه می‌توانند بیایند آن‌وقت رسانه را راه ندادن این کار درستی نیست. این را تذکر می‌دهیم که توجه به آن داشته باشند. به شعاری که می‌دهید لااقل عمل کنید.

دوم اینکه با توجه به نزدیک شدن موسم انتخابات شرکت مسئولین دولتی در جلسات حزبی و گروهی خلاف قانون است و سلامت انتخابات را زیر سؤال می‌برد. بی‌طرفی آقایان را زیر سؤال می‌برد. بدانید که مردم خوب شمارا رصد می‌کنند. می‌دانند که در کجا جلسه می‌گیرید. با چه کسی چای می‌خورید. با چه کسی رستوران می‌روید. این را فعلاً تذکر دادم برای آن اهلش و کسانی که رستوران رفتند. موضع‌گیری نمی‌کنم. مگر اینکه تکرار شود که اگر تکرار شود آن موقع افرادی که صلاحیت ندارند در آن جایگاهی که هستند را اعلام خواهد کرد.

شرکت در راهپیمایی را ان‌شاءالله دوستان باصلابت و محکم شرکت کنید. نشانه همبستگی ملت و اتحاد ملی است. مردم، دولت و نظام. ایستادگی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است مهم است. اتفاقاً دشمن ما هم هر دفعه نزدیک ۲۲ بهمن کاری انجام می‌دهد که مردم انسجامشان بیشتر شود و بیایند. ان‌شاءالله شما هم باصلابت خواهید آمد. در همان مسیرهایی که مشخص‌شده. فقط با خودتان زیرانداز بیاورید احتمال دارد اگر هوا مناسب باشد من به اینجا برنگردم همان‌جا نماز را بخوانیم. روز جمعه خواهد بود اگر هوا خوب باشد وضعیت هوا را اعلام می‌کنند اگر وضعیت مناسب بود و قابلیتش بود ان‌شاءالله در همان‌جا نماز جمعه را خواهیم خواند؛ اما اگر هوا اجازه نداد اتوبوس‌هایی را آنجا در نظر گرفتند که عزیزان را به مصلی و نماز جمعه برسانند. ان‌شاءالله همه باصلابت شرکت کنید. عزیزان شهر و استان هم آثار محیطی را رعایت کنند. جلوه‌های انقلاب را بیشتر در شهر جلوه بدهند. با توجه به اینکه ایام شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها هم هست و ما هم این دهه را دهه انقلاب اسلامی فاطمی نام گذاشتیم امیدواریم که ان‌شاءالله دوستان این نکته را هم رعایت کنند. شئونات صدیقه طاهره حضرت زهرا و روزهای عزاداری حفظ شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.