نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

خنثی‌سازی نقشه‌های  معاندان جزو وظایف اصلی ستاد دهه فجر است / کمیته‌های این ستاد باید در طول سال فعال باشند

فضای مجازی ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ۰

جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان البرز، عصر امروز و با حضور مسئولین استانی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت شهادت جمعی از عزیزان آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی مرکز شهر تهران، بیان داشت: در گذشته، غرب محور جهان بود و اروپا در مرکز توجه قرار داشت؛ در این فضا ظهور حرکت جمهوری اسلامی تمام هیمنه استکباری این قدرت را به چالش کشید و حتی در این منطقه از میان برداشت.

وی اظهار داشت: سنخ انقلاب اسلامی و این حرکت که الهی بود با سنخ انقلاب‌های دیگری که در طول تاریخ در جهان واقع‌شده فرق می‌کرد؛ ویژگی‌های رهبران او، مدیریت او و حتی نحوه‌ی پیروزی او به شکل متعارف نبود و تنها نمونه این مسیر را در حرکت حسین بن علی (علیه‌السلام)  می‌توان مشاهده کرد.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: استکبارستیزی، وابسته نبودن، زیر بار ظلم نرفتن و اطاعت محض از خدای تعالی و انجام تکلیف و وظیفه‌ی الهی، ویژگی‌های انقلاب اسلامی هستند که همگی از قیام حسینی الگوبرداری شده‌اند.

وی اظهار داشت: رهبران این انقلاب نیز با رهبران انقلاب فرق داشته و دارند؛ در انقلاب‌های دیگر می‌بینید که نگاه ماکیاولیستی، توجیه وسیله با هدف و استفاده از هر وسیله‌ای برای حفظ قدرت به‌روشنی و وضوح مشاهده می‌شود؛ ولی در انقلاب اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: جمهوری اسلامی طرح جدیدی است، شیوه‌ای از حکومت است که ولی‌فقیه در رأس حاکمیت آن است و جامعه در آن به شکل جمهوری مبتنی بر مبانی اسلام اداره می‌گردد؛ این حرکت الگوی جدیدی در دنیا به وجود آورد که نظام سلطه را متزلزل کرد و نه‌تنها نظام‌های  سیاسی، که تشکل‌های فکری مختلف را متأثر نمود و با ایجاد خودباوری در آن‌ها، ریشه‌ی حرکت‌هایی چون بیداری اسلامی شد.

وی ادامه داد: جهان سلطه و دنیای غرب به‌خوبی این مسئله را درک کرده و با آن به مقابله برخاست که نمونه‌های آن روشن و آشکار است؛ در دوران حاضر نیز به دنبال  انحراف آرمان‌ها و اهداف اصلی نظام هستند و می‌کوشند مسیر را به سمتی ببرند که انقلاب اسلامی از درون دچار آسیب گردد.

وی افزود: انقلاب یک حرکت و قدرت نرم بود و از همین طریق به پیروزی رسید و دشمن نیز دانسته است که با جنگ سخت نمی‌تواند به آن غالب گردد؛ لذا باورها و اندیشه‌ها را هدف قرار داده است و می‌بینید که در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های رسانه‌های معاند و غربی و شبکه‌های مجازی، قبح زدایی از دوران ستم‌شاهی و تطهیر فساد پهلوی است تا به این وسیله اذهان جوانان و نوجوانان را دچار شک و تردید کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: از سوی دیگر تلاش می‌شود گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که استکبارستیزی، وابسته نبودن، مقابله با استعمار و برخورد با انواع فسادهای اخلاقی و سیاسی و اقتصادی است، تغییر کند.

وی گفت: مهم‌ترین اقدامی که در ایامی چون  دهه فجر باید مدنظر باشد، دقت در هدف‌گذاری‌های این‌چنینی دشمن و برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی این برنامه‌هاست؛ این کار هم باید با برنامه دقیق انجام شود و کار کارشناسی روی آن انجام‌ شده باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن، عملی خودجوش و مردمی است و تحت تأثیر اقدامات هیچ نهاد یا سازمانی انجام نمی‌شود؛ برخاسته از خواست قلبی و تشخیص صحیح مردم است و دشمن نیز بحمدالله تاکنون با تمام برنامه‌ریزی‌هایی که داشته نتوانسته تأثیری بر آن بگذارد.

وی تصریح کرد: البته برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان یا فعالیت در مساجد و مدارس یا اقشار مختلف جامعه عملی ضروری است که نهادهایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  مرکز امور مساجد، کمیته امداد، صداوسیما یا آموزش‌وپرورش باید به این نکته توجه کافی داشته باشند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: البته باید توجه کرد که این برنامه‌ریزی‌ها برای طول سال است و نباید معطوف به یک دهه ایام فجر یا یک ماه بهمن باشد؛ کمیته‌های این ستاد باید در طول سال فعال باشند و با رصد دقیق برنامه‌های دشمن، به بحث و بررسی و برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف بپردازند تا درنهایت خروجی این کمیته‌ها در این ده روز به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از اقداماتی که باید موردتوجه این ستاد قرار گیرد، نمایش و گزارش دست آوردهای انقلاب اسلامی است که در قالب برنامه‌های صداوسیما یا نمایشگاه‌های مختلف در این ایام انجام می‌شود؛ البته در این فضا باید دقت کرد که از غلو کردن و مبالغه در گزارش‌ها پرهیز شود.

وی تأکید کرد: “سالگرد انقلاب اسلامی فاطمی” یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌تواند بخصوص در ایام دهه فجر آتی موردتوجه مجریان قرار گیرد تا مراسم امسال به دلیل تقارن با ایام فاطمیه (س) دچار آفت و آسیب نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اقدامات عملی و نوآوری‌های مردمی در ایام دهه فجر نیز نباید ازنظر دور بماند؛ اقدامات مردمی ثمرات ارزشمندی دارد و نمونه‌ی موفق آن جمع‌آوری چند کامیون لباس گرم برای نیازمندان، توسط دانش جویان پردیس کشاورزی کرج طی فراخوان هفته‌های گذشته در مصلای کرج است.

وی ادامه داد: توجه  ویژه به قشر کودک و نوجوان نیز جزو برنامه‌های اساسی است که تمام دستگاه‌ها باید در برنامه‌ریزی‌های خود برای این ایام، به آن توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است در پایان این جلسه احکام بعضی از مسئولین کمیته‌های مختلف این ستاد، توسط نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به ایشان ابلاغ گردید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.