امام‌جمعه کرج:

تضعیف ارکان قوا در نظام اسلامی شرعاً حرام است/ این چه هجمه‌ای است که به قوه قضاییه می‌کنید؟!

فضای مجازی ۱۷ دی ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: پیامبر مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) مسجد را خانه‌ی متقین دانسته‌اند و اهل تقوا نسبت به حضور فعال در مساجد و آبادانی معنوی آن‌ها غافل نیستند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه سلسله مباحث عوامل بقای انقلاب اسلامی و وظایف مردم در این خصوص، اظهار داشتند: اعتماد و توکل به خدا و راضی بودن به رضای الهی یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری و بقای انقلاب اسلامی است.

ایشان ادامه دادند: بر اساس آیات قران کریم، ما مأمور به وظیفه و تکلیف هستیم؛ این وظیفه زمانی قیام و جهاد و گاهی سکوت و صبر است و درنهایت ایمان‌داریم که تقدیر به دست خدای متعال و حکیم است و نتیجه کار، چه شهادت باشد و چه پیروزی، برای ما سعادت است.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: ماندگاری عقیده و عمل تا پایان مسیر، یک شرط و اصل ضروری برای اهل ایمان است و مؤمن باید در همه‌ی مراحل، با اعتقاد و توکل تام به قدرت و حکمت الهی، به وظایف خود عمل کند؛ چراکه بر اساس بیان رهبری “حفظ روحیه مجاهدت” رمز تحقق وعده‌های الهی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با تسلیت ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) در ۱۰ ربیع‌الثانی، گفتند: بر اساس کتب تاریخی، ایشان در ساوه مسموم گردیدند و پس از ده الی هفده روز در قم وفات یافتند که در این صورت باید ایشان را “شهیده” لقب داد.

ایشان در ادامه با تبریک ولادت امام یازدهم (ع) در هشتمین روز ربیع‌الثانی ۲۳۲، بیان داشتند: امام عسگری (ع) به علت احادیث و روایات درباره‌ی اینکه ایشان پدر امام مهدی (عج) هستند؛ در اوج سختگیری بنی‌عباس واقع گردیدند ولی در مدت شش سال امامت خود، آثار گران‌بها و عظیمی از خود به‌جا گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به اجرای قانون کشف حجاب در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ به دستور “رضا پهلوی”، خاطرنشان ساختند: کشف حجاب، یکی از پلیدترین توطئه‌های انگلیس برای از میان برداشتن اسلام حقیقی و اسلام زدایی از جامعه دینی آن زمان بود که در دوران قاجار پایه‌گذاری گردید ولی تا زمان حکومت پهلوی خودفروخته و وطن‌فروش، قدرت و جرئت اجباری کردن و رسمی نمودن آن وجود نداشت.

ایشان افزودند: البته این قانون با مقاومت مردم متدین و زنان بزرگوار و اعتراضات علما و واکنش‌هایی مانند مسئله‌ی مسجد گوهرشاد، بالاخره در سال ۱۳۲۳ لغو شد، اما آثار شوم او تا امروز باقی ماند و وسیله‌ای برای نشانه رفتن ایمان و غیرت مردم گردید و می‌بینید که امروز چگونه “فرهنگ بی‌بندوباری” توسط ایادی داخلی و خارجی استکبار، ترویج و تشویق می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: بی‌حجابی در عین اینکه بیانگر “سقوط ارزشی زن” است، موجب آزارهای اجتماعی و تیره شدن روابط بین همسران، بی‌علاقگی به ازدواج، رواج بی‌عفتی و ده‌ها معضل اجتماعی و فرهنگی دیگر می‌شود.

ایشان یادآور شدند: بی‌حجابی مسئله‌ی مهمی است؛ چرا باید آبرویی که به‌وسیله قطره‌قطره خون پاک شهیدان این کشور به‌دست‌آمده با غفلت و فتنه‌گری و تن دادن به فساد مالی و اداری و اخلاقی برخی افراد سست ایمان شکم‌پرست بی‌تقوا خدشه‌دار شود؟! و می‌بینید که متأسفانه در همین شهر کرج، جدای از معابر و خیابان‌ها، در ادارات و بیمارستان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز شاهد وضعیت خوبی نیستیم.

ایشان ادامه دادند: وقتی دولت به اجرای قانون مهم “امربه‌معروف و نهی از منکر” که مصوب مجلس شورای اسلامی و تأییدشده توسط شورای نگهبان و حتی مورد تأکید رهبری است، تن نمی‌دهد دیگران باید چه کنند؟!

امام‌جمعه کرج گفتند: از حقوق شهروندی می‌گویید؟! مگر آلودگی‌های صوتی و تصویری که توسط عده‌ای در شهرها صورت می‌گیرد ضایع کردن حقوق دیگران نیست؟! چرا اجازه داده می‌شود که یک قانون رسمی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا نشود؟! این ضایع کردن حقوق مردم نیست؟!

ایشان گفتند: البته وقتی در منکراتی واضح و آشکار چون غارتگری بیت‌المال مؤمنین، کریمانه عبور می‌کنید، دزدی از مردم را قانونی جلوه داده، مباشر کار را ذخیره‌ی انقلاب و نظام می‌دانید و امور بی‌خاصیت برای دنیا و آخرت را مسئله‌ی مهم و اساسی کشور می‌دانید، نباید انتظاری از شما داشت و انتظاری هم نداریم!

استاد خارج فقه حوزه علمیه البرز تأکید کردند: البته مردم نیز برای سکوت خود نزد خدای تعالی عذری نخواهند داشت؛ چراکه تذکر لسانی که کوچک‌ترین مرحله‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر را نیز انجام نمی‌دهند؛ ببینید آیات و روایات را در مذمت کسانی که می‌بینند و چیزی نمی‌گویند.

ایشان با بیان اینکه تذکر لسانی مردم قسمت اعظمی از کار را حل خواهد کرد، بیان داشتند: قیام ۱۹ دی، یک نهی از منکر مردمی بود که در پی بیداری و بصیرت و مجاهده مردم آن زمان رخ داد و مبنای حرکتی انقلاب اسلامی و پرکننده‌ی ریشه طاغوت شد؛ طاغوت با نهی از منکر از بین رفت، آیا نمی‌توان آثار آن را با نهی از منکر از میان برد؟!

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: ویژگی حرکت ۱۹ دی مردمی بودن آن بود و حکایت از بصیرت و زمان‌شناسی و اقدام به‌موقع مردم آن زمان دارد؛ یک کلمه حرف به ارکان دین در یک روزنامه زده شد، ولی اهل بصیرت متوجه پشت پرده آن حرف شدند و اقدام کردند.

ایشان ادامه دادند: امروز هم همین‌طور است، اگر از کنار حرف‌هایی که زده می‌شود، بی‌توجه عبور کنیم ضرر خواهیم کرد؛ اینکه مکرراً به بصیرت، تذکر و توجه داده می‌شود، برای همین است؛ گمان نکنید این قیافه‌هایی که این‌گونه در کوچه و خیابان ظاهر می‌شوند، عقبه و پشت پرده‌ای ندارند و کسی که چنین فکر کند، ساده‌اندیش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تصریح کردند: دشمن برای براندازی نظام از مبادی مختلف و با تمام توان هجوم آورده است، جنگ نرم و فضای مجازی و تغییر سبک زندگی نیز یک قسم آن است و شما باید بیدارباشید که در زمین دشمن بازی نکنید.

ایشان افزودند: طرف دیگر نقشه‌ی دشمن برای نیل به اهداف خود، ایجاد اختلاف و مجادله بین مسئولین نظام و کشاندن آن بین عموم مردم است که سم مهلکی برای کشور و جامعه است؛ گاهی احساس می‌شود عده‌ای برای اینکه بتوانند از فضاهای به وجود آمده برای انتخابات سوءاستفاده کنند، این التهابات و هیاهوها را ایجاد و رهبری می‌کنند که خیانت به مردم و خون شهیدان است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: در بیان رهبری، قوه قضاییه، ملجأ و پناه مردم است؛ عده‌ای سعی نکنند برای ماندن در قدرت، به هر وسیله‌ای این پناهگاه امید و آرامش مردم را دستاویز مطامع و خواسته‌های سیاسی خود کنند؛ انتقاد ایرادی ندارد و باعث رشد و بالندگی است و اصلاً جزو وظایف امت اسلامی است اما تضعیف و تخریب ارکان قوا توسط هرکس باطل است.

ایشان افزودند: تضعیف دولت، مجلس و قوه قضاییه، چه توسط خودشان و چه دیگران؛ عقلا و عرفا خلاف بین و شرعاً حرام است؛ این چه هجمه‌ای است که به قوه قضاییه می‌کنید؟! نمی‌بینید و نمی‌شنوید که افرادی در آن‌سوی مرزها چه هلهله‌ای برای شما راه انداخته‌اند؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: این ضرورت کشور و خواسته‌ی مردم و متدینین است که قوه قضاییه با توکل به خدا و با صلابت تمام، وارد میدان مبارزه انقلابی و قاطعانه با مفاسد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بشود و ملاحظه هیچ شخص و نهادی را نداشته باشد و بداند که برای از بین بردن فساد، از حمایت مردم برخوردار است.

ایشان با اشاره به گلایه‌های رهبری درباره‌ی وقوع جریانات مشابه در ایام انتخابات سال ۹۲، گفتند: رهبری در آن دوران نیز از اقدامات مشابه تخریب‌های امروز، ناراضی بودند و حتی گفتند “هرکس بخواهد اختلافات را به میان مردم بکشاند و از احساسات آن‌ها در جهت این اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است”.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: بیان فوق تنها مربوط به سال ۹۲ نیست و برای همه‌ی زمان‌هاست و ایشان در این بیانات، وظایف همه را به‌صراحت روشن کرده‌اند؛ انتقاد با هدف اصلاح با تخریب به نیت تضعیف تفاوت دارد و هر انسان آگاهی، به‌خوبی این دو را از هم تشخیص می‌دهد.

ایشان گفتند: ما دشمنانی داریم که به‌هیچ‌وجه راضی به پیشرفت ما نیستند و هر چیزی را که در مقابل و سد راه خود ببینند، آماج حملات و تیرهای حقد و کینه خود قرار می‌دهند و هر طور بتوانند سعی می‌کنند جلوی پیشرفت را بگیرند، ولو اینکه مجبور به حذف فیزیکی شوند.

امام‌جمعه کرج گفتند: نمونه این روش کثیف شهادت دانشمند انقلابی و مردمی، شهید احمدی روشن در ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۰ برای مسدود کردن مسیر پیشرفت علمی کشور بود که البته دیدید که این حرکت در همان دوران به همت جوانان برومند و عزیز این کشور ادامه یافت و به موفقیت‌های عظیم جهانی نیز نائل شد.

ایشان تأکید کردند: آمریکا و انگلیس و نوکران داخلی آن‌ها بدانند که با این رفتارها هرگز نمی‌توانند خللی در اراده‌ی ملت در دشمنی با استکبار ایجاد کنند.

ایشان با اشاره‌ای کوتاه به مسئله‌ی انتقال بیمه‌ها به وزارت بهداشت، گفتند: این اقدام ضرر بزرگی است و در آینده مشکلات عدیده‌ای را در حوزه‌ی بهداشت و درمان کشور و جامعه‌ی بیماران به وجود خواهد آورد و اقدام مجلس برای تصویب این مسئله، مانند همان تصویب بیست‌دقیقه‌ای برجام بود که نیازمند توجه و پیگیری است.

ایشان با تسلیت درگذشت آیت‌الله شرعی، رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور، گفتند: این عالم مجاهد و فقیه خستگی‌ناپذیر، تمام تلاش و وقت خود را برای انقلاب گذاشت و از انقلاب نیز سهمی نخواست؛ منشأ خیرات فراوانی در کشور گردید و البته با بی‌مهری‌هایی نیز مواجه شد؛ انشالله خدای متعال بر درجات او بیفزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در پایان خطبه‌های نماز، خطاب به معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز، بیان داشتند: سربسته عرض می‌کنیم که توجه داشته باشید، مردم منتظر عمل به وعده‌هایی که داده‌اید هستند و این مسئله را از بنده مطالبه می‌کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.