آیت‌الله حسینی همدانی:

اربعین، نقشه راه حیات انسانی در مسیر ظهور منجی موعود است

فضای مجازی ۰۵ دی ۱۳۹۵ ۰


نماینده ولی‌فقیه استان البرز در همایش تجلیل از خادمان اربعین استان البرز، با گرامیداشت ایام ولادت رسول مکرم اسلام در روزهای گذشته، بیان داشتند: تکریم و اعزاز زائران اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) علی‌الخصوص ایام خاص زیارتی چون زیارت اربعین حسینی، درواقع یک نوع خدمت به خود اهل‌بیت (ع) است و  جزو حسناتی است که خدای تعالی به اضعاف مضاعف مورد پاداش قرار می‌دهد.

آیت‌الله در خصوص ارزش زیارت اربعین و اجتماع عظیم مسلمین در این ایام بیان داشتند: گردهمایی اربعین، نشان‌دهنده‌ی عزت اسلام در سراسر عالم است؛ اقشار مختلف مدتی را در کمال صلح و سلامت در کنار هم زندگی کردند و جلوه‌های غیرقابل‌باوری از محبت و عشق را نشان دادند که بیانگر گوشه‌هایی از سبک زندگی در عصر مهدوی است.

ایشان با اشاره به حضور مردم از کشورهای مختلف و حتی با ادیان و مکاتب دیگر در این گردهمایی جهانی، یادآور گردیدند: اربعین نقشه راه حیات انسانی است که از عاشورای حسین (ع) سرچشمه گرفته و به نهضت منجی موعود یعنی حضرت صاحب‌الزمان (عج) ختم می‌شود.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: زیارت پیاده اربعین، تمرینی برای دوران ظهور است؛ درس‌های عاشورا در اربعین مرور می‌شوند و اربعین فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را برای ما و نسل‌های بعد بازخوانی می‌کند.

ایشان یادآور گردیدند: فرهنگ اربعین و عاشورا یعنی فرهنگ ایثار و شهادت، همان پادزهری است که می‌تواند توطئه‌های دشمنان خارجی و خناثان داخلی را خنثی و بی‌اثر کند و باید آن را تقویت کرد و توسعه داد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: اربعین روح حماسی را در دل‌ها زنده می‌کند؛ هم به ما درس استکبارستیزی می‌دهد و هم مواسات و برابری و برادری را در جان‌ها زنده می‌کند.

ایشان ادامه دادند: اربعین تجسم عینی “اشداء علی الکفار و رحماء بینهم”  است؛  تولی و تبری را باهم به نمایش گذاشته و فریاد عزت خواهی و زیر بار ظلم نرفتن را رسا و محکم به گوش عالم رسانده و می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: اربعین روحیه‌ی انقلابی را در شیعیان زنده نگاه می‌دارد و از دولت‌ها و ملت‌ها می‌خواهد مانند حسین (علیه‌السلام) که ریشه‌ی همه‌ی انقلاب‌هاست، انقلابی مانده و انقلابی زندگی کنند.

ایشان گفتند : مانور عظمت و اقتدار شیعه و بلکه مسلمین در اربعین دیده می‌شود و راهبرد جبهه‌ی مظلومان و مستضعفان در همه‌ی زمان‌ها و رمز ماندگاری آرمان‌های الهی و اسلامی توسط اربعین معرفی  می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: امسال اربعین از کمّیت بسیار بالایی برخوردار بود ، درعین‌حال به فضل پروردگار از کیفیت او کاسته نشد، البته با توجه به قابلیت‌ها و فضاهای موجود و عزم و همت نیروها برای این گردهمایی عظیم، می‌توان کارهای بهتر و بالنده‌تری نیز انجام داد.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: در بحث خدمت‌رسانی به زائران حسینی، باید به آثار کارها توجه داشت، مثلاً امسال خادمین اربعین البرز با حضور زودتر از موعد مقرر خود در شهر نجف توانستند چند هزار زائر سرگردان را مورد خدمت‌رسانی و مدیریت قرار دهند که درخور تقدیر و سپاس است.

ایشان تأکید کردند: با آمایش و ارزیابی دقیق و همه‌جانبه نگرانه از وضعیت زائرین و شرایط زیارت اربعین، می‌توان ضمن جلوگیری از اقدامات پرهزینه و با بازدهی کمتر، فعالیت‌های ویژه‌ای در راستای خدمت به زائرین انجام داد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.