خطبه های 3 دی 1395 شهر کرج:

۹دی، نشانه اعتقاد به نظام اسلامی و تداوم آن

روابط عمومی ۰۴ دی ۱۳۹۵ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۵/۱۰/۳
  • استان البرز , شهرستان کرج
  • توسط آیت الله حسینی همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمان اوصیکم و نفسی بتقوی الله . عرض کردیم که اهل تقوا نسبت به مسجد و حضور در مسجد اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. مرحوم شیخ حر در کتاب قیّم و شریف وسایل الشیعه نقل می‌کند که در تورات نوشته شده راجع به خدای تعالی که فرمود : خانه‌های من در زمین مساجد هستند , پس خوشا به حال کسی که خود را در خانه‌اش پاکیزه کند, سپس مرا در خانه ام دیدار کند . یعنی در خانه طهارت بگیرد و به مسجد بیاید.

و بر دیدار شونده یعنی خدا واجب است که دیدار کننده را اکرام کند و گرامی بدارد. یعنی انسان وقتی به مسجد می‌رود به زیارت خدا رفته است و خدای تعالی پذیرایی او را به عهده گرفته است. این پذیرایی هم معلوم است که چیزی غیر از رحمت و مغفرت, ریزش نعمت‌های الهی و سعادت ابدی برای بشر و برای انسان نیست. پس حضور در مسجد را باید غنیمت شمرد.

یا در یک روایت دیگری است باز از امیرالمومنین علیه‌السلام که نقل شده فرمود : نشستن در مسجد برای من از نشستن در بهشت بهتر است , چون در بهشت خشنودی نفسم تأمین می‌شود و در مسجد خشنودی خدای تعالی. نشستن در مسجد باعث خوشحال شدن خداست. قطعاً حضور در مسجد منشأ خیرات و برکات فراوانی از جهت معرفتی و بصیرتی و دینی اخلاقی و رفتاری است. هم برای دنیای ما و هم برای آخرت ما مفید خواهد بود .که اهل تقوا از این مسئله دوری ندارند. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد ان‌شاءالله .

بحث ما درباره عوامل بقای انقلاب اسلامی است .عرض کردیم قسمتی از این عوامل مربوط به مسئولین و قسمت دیگر او مربوط به مردم است. راجع به قسمت مربوطه به مردم جلسه قبل یکی دو آیه بیان شد .یکی دیگر از آن مواردی که برای حفظ انقلاب لازم است بصیرت است. که از آیه ۱۰۸ سوره مبارکه یوسف به دست می‌آید و به او اشاره دارد که خدای تعالی فرمودند ” قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ ” بگو این راه من است, من و پیروانم و با بصیرت کامل همه مردم را به سوی خدا دعوت کنید منزه است خدا و من از مشرکان نیستم.

توجه دارید بصیره مونث کلمه بصیر است. از بَصَر گرفته شده به معنای دانایی به وسیله نگاه چشم یا نگاه قلب. آن چیزی که به دست می اید با نگاه چشم یا نگاه قلب به آن بصیرت می‌گویند. بصیر کسی است که آگاه است. زمان‌شناس است. اولویت‌ها را, دوست را ,دشمن را, مبارزه را, راه مبارزه و امثال ذلک را می‌شناسد. بَصَر هم به همان چشم می‌گویند به آن قوه بینایی می‌گویند .آن کاری که از او ساخته می‌شود و آن روشنایی دلی که به وجود می‌آید به آن بصیرت می‌گویند .

آیه شریفه بیان می‌کند که هم رهبر جامعه و هم مردمی که پیروی از او می‌کنند هر دو باید بصیر باشند. آگاهی لازم را داشته باشند. بصیر در فضای غبارآلود حق را می‌شناسد و از او پیروی می‌کند. بصیرت داشتن نشانه‌ها و علائمی دارد. مثلاً انسان بصیر زمان‌شناس است. با درک زمان تکالیفی که برعهده او هست را دنبال می‌کند و حرکت‌هایش را نسبت به جریان‌هایی که پیش روی او هست برآورد می‌کند که براساس او انجام بدهد. که جوری عمل کند که مخالفان او نتوانند سوءاستفاده کنند و خود او هم به مقصد برسد.

یا می‌توان از مهم‌ترین نشانه‌های بصیرت را دشمن‌شناسی نام برد. هم رهبر و هم مردم هر دو باید بصیر باشند .یعنی جامعه شناس باشند. دشمن شناس باشند .راه‌های مقابله با دشمن را به خوبی بلد باشند .امیرالمؤمنین علیه افضل صلوات المصلین فرمودند :هیچ دشمنی را کوچک نشمار هر چند ضعیف باشد .این عبارات خیلی کارساز است .رهگشا است. بصیرت بخش و بصیرت افزاست . باید عکس‌العمل‌ها و عملکردهای افراد را با دشمن, رفتارشان با دشمن را دید . وقتی آدم نگاه می‌کند می‌بینیم که بعضی‌ها چقدر از معارف اسلامی دور هستند. بعضی‌ها فاصله دارند.

هیچ دشمنی را کوچک مشمار ولو این که ضعیف باشد  و از دشمن در امان نباش هرچند از تو سپاسگزاری کند .اگر دیدید دشمن از تو تشکر هم می‌کند به خاطر کاری که کرده باز فراموشش نکن .چه قدر زیبا انسان را هوشیار می‌کند این کلمات و این بیانات. در نامه ۵۳ فرمود: برحذر باش برحذر باش از دشمن خود پس از آشتی کردن . بعد از این که با او رابطه برقرار کردی و آشتی کردی تازه آن موقع مواظب باش. زیرا گاهی دشمن نزدیک می‌شود تا غافلگیر کند تو را . پس دوراندیش باش و خوش‌بینی خود را  متهم کن. خودت را متهم کن و بگو نکند که من خوش‌بین شده ام .نکند که دارم کوتاه می‌آیم. اینها دستور متن دینی ما است.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام دارد این را به ما یاد می‌دهد. و تاریخ گواهی می‌دهد که چه مقدار به خاطر خوش بینی به دشمن افراد و جوامع به مشکلات مبتلا شده‌اند .همین ملی شدن صنعت نفت در همان سال‌ها که بعد با شکست مواجه شد ریشه آن اعتماد و خوش‌بین بودن به دشمن بود. همین دوران خودمان را هم که نمونه‌هایش را دارید می‌بینید خیلی فراوان و خیلی بالعیان قابل مشاهده است. انسان بصیر دشمن را رصد می‌کند برای مقابله با او خودش را آماده می‌کند. خیلی جالب است وقتی ما معارف دینی را نگاه می‌کنیم مطالبی گیرمان می‌آید . دشمن و دشمن‌شناسی عامل رشد ماست .عامل هوشیاری و مراقبت ماست. عامل تلاش برای حفاظت از آسیب‌ها است .

نقش مهمی دشمن در تعالی انسان دارد .در تعالی جامعه دارد. دشمن را انسان ببیند. کسی که خطر دشمن را حس می‌کند برای سلامت ماندن از شر او ناچار است خودش را در همه زمینه‌ها که لازم است تقویت کند. زمینه نظامی علمی فرهنگی سیاسی اجتماعی شاخصه‌های دفاع را در خودش تقویت کند تا بتواند در مقابل او از خودش دفاع کند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در قسمتی از خطبه ۱۴۷ راه رشد و تعالی  جامعه و یا انسان را در شناختن راه انحرافی و کج دشمنان می‌داند  می‌گوید برای اینکه بتوانی رشد کنی باید اول انحراف را تشخیص بدهی .راه تعالی تو این است که بدانی مقابلش کجاست. حضرت در آنجا فرمودند آگاه باشید هیچ گاه راه حق را نخواهید شناخت مگر اینکه آنها که آن را ترک کردند بشناسید. از مخالفت باید فهمید قضیه را .

بصیرت شخص و شخصی که بصیر است  بصیرتش نمی‌گذارد اشخاصی که قصد دارند با ترفندهای مختلف با بیانات گوناگون جای دوست و دشمن را عوض کنند در او تأثیر بگذارد. بصیر کسی است که اولاً متوجه حرکات دشمن برای رخنه و نفوذ می‌شود. ثانیاً اقدام به روشنگری می‌کند. و این بصیرت در همه جا مهم است .حتی در رشد معنوی ما. حالا اینها که گفتیم مباحث سیاسی اجتماعی است اما در مسئله معنویت هم باز بصیرت مهم است.

بصیرت دینی داشتن بصیرت اخلاقی داشتن. اگر بصیر نباشیم دشمن درون خودمان را نشناسیم آفات اخلاقی خودمان را اطلاع نداشته باشیم قطعاً با شکست روبرو خواهیم شد .بدون بصیرت عبادت انسان هم بی‌اثر است. اثر مطلوب را ندارد. دعاها را ببینید روایاتی که از اهل بیت به دست ما رسیده است را ببینید مطالعه کنید چقدر به ما در دعاها می‌گویند که بصیرت دینی داشته باشید. اعمال عبادی خودتان را براساس بصیرت انجام دهید. لذا یکی از راه‌ها و عوامل نگهداری انقلاب این است که انسان بصیر باشد. ترفندها را کاملا مطلع باشد. جوانب مختلف را کاملا ببیند تا بتواند به موقع دفاع کند .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِإِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به تقویت و رعایت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم .متقین اهل جماعت و اهل مسجد هستند. چون در مسجد است که روح توحیدی انسان تقویت می‌شود .رسول‌خدا فرمودند هفت گروه هستند که خدای تعالی آنها را در آن روزی که هیچ سایه ای غیر از سایه خدا حاکم نیست و سایه‌ای وجود ندارد آنها را زیر سایه خودش می‌گیرد. هفت گروه هستند .بعد گروه‌ها را می‌شمارد یکی از آن گروهها کسی است که قلبش از وقتی که خارج می‌شود در گرو مسجد است تا وقتی که برگردد. رفته به مسجد الان که می‌خواهد از مسجد بیرون بیاید همه فکرش این است که کی دوباره به مسجد برمی‌گردد. این شخص در زیر سایه خدای تعالی در اهوال قیامت قرار دارد .

به بیان قرآن کریم مسجد محل پاک شدن انسان‌هاست. انسان‌هایی که با مسجد ارتباط دارند باید طاهر باشند .هم طهارت ظاهری هم طهارت معنوی . در طهارت دیگران هم نقش داشته باشند .تلاش کنند تا دیگران هم طاهر شوند. کسانی که از طهارت برخوردار هستند خدای تعالی آنها را خیلی دوست دارد. “وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ”  خدا آن‌ها را دوست دارد و این خیلی کمال بالاتری است از این که انسان خدا را دوست داشته باشد.

یک وقت انسان خدا را دوست دارد یک وقت خدا انسان را دوست دارد. این که خدا انسان را دوست داشته باشد کمال بالاتری است و این با طهارت به دست می‌آید. در مسجد و با رفت و آمد به مسجد رعایت حقوق مسجد این طهارت به دست می‌آید که انسان محبوب خدا شود. لذا مسجد می‌شود محور محبت الهی. مسجد را کم نگیریم .به منابع اسلامی درباره مسجد مراجعه کنید و روایاتش را ببینید. ما نسبت به این مسائل یک مقدار دور هستیم. باید اینها را بیشتر یاد بگیریم و بیشتر توجه کنیم. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار بدهد ان‌شاءالله.

پنجم دی ماه ولادت کلمه ‌الله معجزه الهی حضرت مسیح علی نبینا و آله و علیه السلام است. بر همه موحدان و اهل ایمان عموماً و مسیحیان کشورمان خصوصاً و برادران و خواهران مسیحی که در استان ساکن هستند علی‌الخصوص عرض تبریک دارم .همه زندگی عیسی مسیح از بدو تولد تا زمان عروج معجزه بود .ولادت او از بانویی پاک و مطهره با آن کیفیتی که همه شما مطلع هستید. سخن گفتن در گهواره ,اعلام نبوت, داشتن کتاب ,توسعه دادن صلح و آرامش در جامعه همه اش معجزه الهی است.

این مهم‌ترین جایگاه حضرت عیسی مسیح است که البته هیچ پیغمبری امت خودش را یک‌بعدی تربیت نکرده .حضرت عیسی مسیح هم از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه در جامعه در جهان جور دیگر مطرح است. ولی این طور نیست. همه انبیا با طاغوت دوران خودشان مبارزه داشتند. فقط اینکه دعا بخوانند ذکر بگویند و مردم را دعوت به ذکر و دعا کنند این طور نبوده .کسی که در گهواره از اقامه صلاه شروع کرده است در گهواره و در قنداقه گفت من آمدم من پیغمبر خدا هستم من کلمه خدا هستم آمدم که اقامه صلاه کنم ,زکات را برپا دارم ,نماز را برپا دارم ,قطعاً اقامه صلاه مقدماتی می‌خواهد موخراتی می‌خواهد. مبارزه می‌خواهد مشکلاتی سر راهش خواهد بود .

همین کلام در گهواره حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام نشان‌دهنده مبارز بودن اوست. لذا پیروان حضرت در مقابل خدای تعالی عذری ندارند که چرا در مقابل استکبار در زمان خودشان قیام نکردند و قیام نداشتند. اینهایی که مسیحی هستند و قیامی ندارند مسیحی واقعی نیستند. حضرت مسیح علیه‌السلام قطعاً انسان‌ها را دوست دارد .یکی از شعارهایی هم که الان داده می‌شود همین است که محبت به بشر دارد و انسان دوست است .کسی که دوستدار انسان است نمی‌تواند اهل مبارزه با ستم گر نباشد. اصلاً همین دوستی انسان‌ها او را برمی‌انگیزاند برای اینکه از آنها دفاع کند در مقابل ظلم و ستم. به هر تقدیر ولادت این پیغمبر بزرگ الهی که روزی برای ریشه کن کردن ظلم و ستم و سیاهی در کنار ولی خدا امام عصر ارواحنا فداه رجعت خواهد داشت را تبریک عرض می‌کنیم و گرامی می‌داریم.

سال‌های اولیه انقلاب به خصوص دوران جنگ در همان فضاها تعدادی از هواپیماهای غیرنظامی ما ربوده شد. توسط هواپیماربایان دزدیده شد. لذا در پنج دی ماه سال ۱۳۶۳ حضرت امام دستور دادند که سپاه حفاظت هواپیمایی تشکیل شود. تا خطوط هوایی غیرنظامی را تحت کنترل داشته باشد و امنیت آنها برقرار شود. که از آن زمان تا حالا عزیزان سپاه در این قسمت با تحمل سختی‌های فراوان ,تقدیم شهیدانی گران‌قدر و حساسیتی که این کار و این استقراری که دارند برای آنها دارد به خوبی انجام وظیفه کردند. ضمن تقدیر از زحمات عزیزان از خدای تعالی درخواست می‌کنیم که در همه عرصه‌ها برادران ما را موفق بگرداند .

قدرت استکباری عالم از ایران و انقلاب اسلامی ایران یک سیلی محکمی خورد .لذا دلش با ما صاف نخواهد شد  و دائماً دشمنی و شیطنت می‌کند و از هر فرصتی استفاده می‌کند که تا زهر و کینه خودش را بریزد . یکی از فرصت‌هایی که از مدت‌ها قبل روی او کار کرده بودند انتخابات سال ۸۸ بود. دوستان خوب توجه کنند به این فراز از خطبه. انتخابات سال ۸۸ بود که بتوانند با برهم زدن اوضاع آرامش کشور را هم به هم بریزند . درگیری ایجاد کنند سروصدا تولید کنند. از این وسط هم به منافع و اهداف خودشان برسند. لذا فتنه سال ۸۸ یک حرکت برنامه‌ریزی شده برای براندازی نظام بود. و در این کسی شک نمی‌کند مگر اینکه ساده‌اندیش و ساده‌لوح باشد .

یک مقداری برآورد کند کاملاً این مطلب روشن است. منافقان داخلی و دشمنان خارجی هر کدام نقش خودشان را در زمان مقرر ایفا کردند. تلاش کردند مردم را در مقابل هم قرار بدهند و به نظام بی‌اعتماد کنند. خیانتی که منافقان و فتنه‌گران داخلی آنها که به سران فتنه مشهورند و به آنها سران فتنه گفته می‌شود کاری که اینها کردند فضایی بود که برای دشمنان آن فضا را فراهم کردند و القا کردند که می‌توانند برای براندازی نظام امیدوار باشند یکی از کارهایشان بود. و الا تا حالا کسی به این فکر نیفتاده بود.

طوری عمل کردند که یک چنین فضای ذهنی در طرف مقابل به وجود بیاید که می‌شود امیدوار بود و چنان حق و باطل را به هم درآمیختند که مردم برای مدتی سردرگم شدند. عده‌ای بر علیه نظام و آرمان‌های انقلاب شعار دادند .نظام را متهم به دروغ‌گویی و خیانت در امانت انتخابات کردند .از همه جریانات داخلی و خارجی مخالف نظام یارگیری کردند .برخی سران فتنه سالیان طولانی در پست‌های حساس کشور مسئولیت داشتند اما در نقشه دشمن بازی کردند. در این شرایط پیچیده بخش وسیعی از نخبگان و تعدادی از نیروهای هوادار نظام در دام غفلت و قدرت‌طلبی و هواپرستی افتادند و شروع به مخالفت کردند و بالمآل به اردو کشی خیابانی دست زدند.

در این فضای بسیار غبارآلود و خطرناک رهبری برای خروج از این فتنه که نظام را تهدید می‌کرد انقلاب را مورد هجمه قرار داده بود دو راهبرد مهم به کار گرفتند. اولاً شروع کردند به روشنگری و بصیرت دهی به آحاد مردم و بیان اهداف فتنه‌گران داخلی و خارجی. تبیین مواضع کردند مطالب را که می‌خواهند چه کار کنند . دوم جدا کردن بدنه مردمی از فتنه‌گران و عوامل خارجی که داشتند نقش ایفا می‌کردند. اقداماتی که ایشان انجام دادند بخواهم خیلی خلاصه و سریع بیان کنم و از او رد شوم بعد از جریان انتخابات, صحبت با تک تک این افراد بود.

در بیست و سوم خرداد ایشان با بعضی از افراد صحبت کردند. در طول یک هفته خصوصی افراد را خواستند. بعد در ۲۷ خرداد  در نماز جمعه ابعاد توطئه را تشریح کردند .شقوق مختلفش را بیان کردند. بعد دستور یک هفته‌ای دادند برای بررسی آرا و رسیدگی به شکایات اگر هست . بعد با ستاد انتخاباتی کاندیداهای مختلف جلسه گذاشتند. بعد شروع کردند به روشنگری و در طول مدت در زمان‌های مختلف بیان کردند .در طول این مدت هم به هیچ نهادی بی‌اعتماد نبودند.

کسی را عزل نکردند. هر عزلی اگر صورت می‌گرفت تأیید گفته دیگران بود. بیان از ناکارآمدی نظام و مسئولان نظام داشت. دشمنان هم قطعاً سوءاستفاده می‌کردند .حتی عضویت عناصر فتنه در مسئولیت‌های حساسی که داشتند را هم لغو نکردند. آنها سر جایشان و سر پست‌هایشان بودند .ارتش و سپاه هم وارد عمل نشد .فقط نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی قانونی که می‌تواند و باید در این مسائل اجتماعی نقش ایفا کند وارد عمل شد. یعنی ما بحران به آن معنا نداریم که ارتش وارد شود و همه امور را کنترل کردند و قابل کنترل هم بود.

پرداختن به زوایای مختلف جریان فتنه و آثار داخلی و خارجی که برای نظام داشت وقت موستوفی می‌برد. فرصت یک خطبه و بیان مختصر قطعاً ابتر می‌ماند و کار ناقص می‌شود. من دارم فقط یک زاویه‌ای را بیان می‌کنم. بالاخره بعد از هشت ماه نصیحت و تذکر و ارشاد و هدایت و روشنگری از یک طرف ,مقاومت و ایستادگی بصیرت و هوشیاری و حضور به موقع و از روی بصیرت مردم  از طرف دیگر ,و رهبری با تدبیر هوشمندانه و حکیمانه با صبوری از طرف دیگر ,غبار فتنه را نشاندند. آن را کنترل کردند .چشم او را کور و سحرش را با حماسه ۹ دی مردم باطل کردند  و موجب استحکام و انسجام بیشتر مردم و نظام شدند .

امروز آن کسانی که سعی می‌کنند این جریان به فراموشی سپرده شود یا کم‌رنگ شود خودشان فتنه‌گر هستند. کسانی که ساکت فتنه بودند و با سکوتشان کمک به جریان فتنه کردند فتنه‌گر هستند. هر کدام از این‌ها در هر رده‌ای که مسئولیت داشته باشد و متأسفانه در فضایی که به‌وجودآمد عده‌ای در مصادر امر قرار گرفتند جز ‌ضرر برای نظام و سوزاندن فرصت‌های خدمت اثر دیگری از آن‌ها دیده نمی‌شود. ۹ دی روز خدا و از ایام‌الله است. دست خدا در یاری رساندن به امت اسلامی را می‌توان به روشنی در آن روز دید. ۹ دی روز ناامیدی و یأس استکبار بود .

حضور مردم در ۹ دی پیام‌های فراوانی داشت که همه آنها الان هم زنده است. آنهایی که پیام ۹ دی را در آن زمان و بعد از آن نشنیدند بشنوند. ۹ دی می‌گوید به فضل پروردگار انقلاب زنده است و با حضور مردم و هدایت رهبری پرتوان به سمت اهداف خود در حال پیشروی است. ۹ دی می‌گوید مردم به نظام اسلامی و تداوم  او اعتقاد دارند. رهبری فرمودند ۹ دی یک نمونه ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت. یعنی مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه عمل صالح خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که در خیابان بیایند نشان بدهند و بگویند که مردم ایران اینا‌نند .

با اینکه حرکت مردم آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که می‌خواست فتنه‌گران را مردم ایران معرفی کند و این جور نشان دهد که مردم ایران از انقلابشان و از نظامشان برگشتند به کلی نقش بر آب شد. یعنی مردم نشان دادند که این یعنی این عظمت و این جمعیت بزرگ  مردم ایران هستند. خب عده‌ای هم فکر می‌کنند که این موضوع تمام شده و دائماً تلاش می‌کنند با نام بردن از سران فتنه عادی‌سازی کنند. به اسم مطالبه از مسئولین گناه نابخشودنی آنها را ما فراموش کنیم. اینان نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه الان هم در حال فتنه هستند .شما نوچه های دست چندمشان را می‌بینید در همین استان بعضاً دیده می‌شود .بعضی از حرکت‌هایی که می‌کنند تا فرصتی پیدا می‌کنند یک حرکتی می‌کنند یک حرفی می‌زنند یک کاری می‌کنند.

لذا یادآوری یوم الله باید با عظمت و چشمگیر باشد .رفتن در سالن و جلسه تشکیل دادن و دو تا شعار دادن این مطلوبیت ندارد . فایده‌ای ندارد. با توجه به وضعیت استکبار و جریانات منطقه‌ای و مسائل داخلی که همین روزها مواجه هستیم و میبینید داریم , و حرکت‌های مرموزی که در داخل استان توسط عده‌ای که از آنها ما غافل نیستیم و دائماً رصد می‌کنیم حرکتشان را و زیر نظر داریم , برای رضای خدای تعالی و نشان دادن انسجام و وحدت نیروهای ارزشی و حزب‌الله متعهد و انقلابی ان‌شاءالله روز نهم دی همه آحاد مردم پیرو جوان و پسر و دختر همه و همه از اقشار مختلف منسجم و یکپارچه ان‌شاءالله در مصلای کرج همه حاضر شوید و با حضور خودتان پاسخ آن کسانی که می‌گویند انقلاب تمام شده است را بدهید ان‌شاءالله .

ریشه همه این خباثت ها ریشه همه این پلیدی‌ها در ایران در همه کشورهایی که ندای آزادی و ندای مظلوم خواهی دارند از استکبار است و رأس استکبار آمریکاست که ما در هیچ جمعه ای آمریکا را فراموش نخواهیم کرد  ( مرگ بر آمریکا ) ان‌شاءالله تاریخ این جلسه که روز ۹ دی است بعدازظهر است که اعلام خواهد شد همه ان‌شاءالله در مصلی حاضر شوید یکپارچه و نشان بدهیم آن وحدت و انسجامی که در استان وجود دارد و حزب‌الله استان و نیروهای ارزشی و انقلابی استان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و الهی و آرمان‌های انقلاب هنوز بیدار هستند هوشیار هستند زنده هستند و در زمان لازم  به دفاع بلند می‌شوند ان‌شاءالله در آن ساعت حاضر خواهید بود.

روز صنعت پتروشیمی, روز ثبت احوال, روز نهضت سوادآموزی ,اینها از مناسبت‌های هفته است که فرصت بیان این‌ها نیست. راجع به حقوق شهروندی هم که این روزها مطرح شد نکاتی را داریم تذکراتی را داریم که در یک فرصت دیگری ان‌شاءالله بیان می‌کنیم. جا دارد فقط من اینجا تشکر کنم از همایش جوان انقلابی که در دانشگاه آزاد کرج برادران انقلابی جوان ما آنجا برگزار کردند. این را تشکر می‌کنیم. این جلسات باید توسعه پیدا کند. امنیت امروز کشور و این آرامشی که داریم به برکت وجود و حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف و در زمان‌های لازم است.

ما از انقلاب و پیروزی انقلاب, بعد بیاییم در دوران دفاع مقدس, در یک مقطع حضور جوان انقلابی, بعد از جنگ دوران علم و تحصیل و مسائل علمی, تمام این منابع و منافع علمی و پیشرفت‌های علمی که به دست آوردیم ریشه‌اش جوان انقلابی است و آن روحیه انقلابی است. لذا این امنیت که الان در کشور وجود دارد یک مقداری دقت داشته باشیم می‌بینیم که برگشتش به وجود این جوانان است که باید حفظشان کرد و برایشان فضا ایجاد کرد. این جلسه‌ای که تشکیل دادند جلسه خوبی بود ان‌شاءالله در دانشگاه‌های دیگر و در فرصت‌های دیگر هم توسعه پیدا کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.