امام‌جمعه کرج:

کسانی که برای فراموش شدن فتنه تلاش می‌کنند؛ خودشان فتنه‌گر هستند

فضای مجازی ۰۳ دی ۱۳۹۵ ۰

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اهل تقوی اهل مسجد هستند و اهل مسجد میهمان خدایند که رحمت و مغفرت و ریزش نعمات الهی در کنار آمرزش و مغفرت اخروی را پاداش می‌گیرند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث عوامل بقای انقلاب اسلامی و وظایف مردم و مسئولین در این باب، بیان داشتند: بر اساس قرآن کریم یکی از عوامل مهم بقای انقلاب اسلامی، بصیرت رهبر و مسئولین و مردم جامعه است.

ایشان بیان داشتند: انسان بصیر در فضای غبارآلود، حق را می‌شناسد و از او پیروی می‌کند؛ زمان‌شناس و اولویت شناس است و دوست و دشمن و روش‌های مقابله با دشمن را می‌شناسد و بر این اساس طوری عمل می‌کند گه مخالفان نتوانند از او سو استفاده کنند.

امام‌جمعه کرج، دشمن‌شناسی را از مهم‌ترین نشانه‌های بصیرت دانسته و بیان داشتند: امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فرمانداران خود را از کوچک شماردن دشمنان ضعیف نیز بر حذر داشته و در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، فرموده‌اند “از دشمن خود پس از آشتی با او، بر حذر باش و دراین‌باره، خود را به خوش‌بینی متهم کن”.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز، با گرامیداشت ولادت حضرت مسیح (ع) در پنجم دی‌ماه، اظهار داشتند: عیسی مسیح (ع) کلمه‌الله و معجزه‌ی الهی است و تولد او را به اهل ایمان و علی‌الخصوص جامعه برادران و خواهران مسیحی در ایران و استان البرز، عرض تبریک دارم.

ایشان خاطرنشان ساختند: زندگی عیسی مسیح (ع) از بدو تولد تا زمان عروج، یک معجزه بود؛ ولادت او از بانویی پاک و مطهره و سخن گفتن در گهواره و اعلام نبوت و داشتن کتاب در همان زمان همه از معجزه‌های الهی مسیح (ع) است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: هیچ پیامبری امت خود را به شکل یک‌بعدی سیر و پرورش نداده است و حضرت مسیح (ع) نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ اگرچه در جامعه و در جهان طور دیگری مطرح می‌شود و تلاش می‌شود تا از ایشان چهره‌ای بر اساس تفسیر و نظرات خود ارائه دهند.

ایشان گفتند: تمام پیامبران با طاغوت زمان خود به مبارزه برخاستند و تنها به دعا و ذکر و دعوت مردم به ذکر و دعا نمی‌پرداختند؛ کسی که در گهواره از “اقامه صلاه” سخن می‌گوید، قطعاً به مقدمات این عمل نیز اشراف و توجه دارد و همین مسئله نشان‌دهنده مبارز بودن شخصیت اوست و پیروان ایشان در برابر خدای متعال عذری برای مقابله نکردن خود با استکبار ندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: کسی که در عین ادعای مسیحی بودن، اهل قیام و اقدام در برابر طاغوت و استکبار نباشد؛ مسیحی واقعی نیست؛ گفته می‌شود مسیح (ع) دوست دار انسان‌هاست و چنین شخصی نمی‌تواند در مقابل ظلم و ستم به انسان‌ها ساکت باشد و اقدامی نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به سالروز حماسه مردمی نهم دی‌ماه ۱۳۸۸، بیان داشتند: دشمنی استکبار با نظام اسلامی تمام‌شدنی نیست و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند که یکی از این فرصت‌های مهم برای آنان، انتخابات سال ۸۸ و شرایط خاص آن زمان بود.

ایشان گفتند: تلاش شد تا با بر هم زدن اوضاع، آرامش کشور به‌هم‌ریخته شود و در این میان به اهداف و اغراض خود برسند لذا فتنه‌ی سال ۸۸ یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده و حساب‌شده برای براندازی نظام بود و کسی در این مسئله شک نمی‌کند مگر اینکه ساده‌لوح و ساده‌اندیش باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: منافقان داخلی و دشمنان خارجی، هرکدام نقش خود را در زمان مقرر ایفا کردند و تلاش کردند مردم را در مقابل هم قرار داده و به‌نظام بی‌اعتماد کنند.

ایشان گفتند: خیانتی که منافقان و فتنه‌گران داخلی که به سران فتنه مشهورند، انجام دادند، فضایی بود که برای دشمنان فراهم کردند و به آن‌ها القا کردند که می‌توانند برای براندازی نظام امیدوار باشند و چنان حق و باطل را به هم آمیختند که حتی عده‌ای از مردم را نیز برای مدتی سردرگم نمودند.

امام‌جمعه کرج افزودند: در این فضا، رهبری برای خروج کشور از فضای فتنه، دو راهبرد مهم به کاربردند که یکی روشنگری و بصیرت بخشی به آحاد مردم و بیان اهداف فتنه‌گران داخلی و خارجی و دیگری جدا کردن بدنه‌ی مردمی از فتنه‌گران و عوامل خارجی‌ای بود که در این فضا ایفای نقش داشتند.

ایشان بیان داشتند: رهبر انقلاب با تک‌تک این افراد صحبت کردند، در نماز جمعه ابعاد توطئه و خطرات احتمالی این اقدام را تشریح کردند، سپس دستور اعتبار سنجی دقیق‌تر آرا و رسیدگی به شکایات ستادهای انتخاباتی را داده و پس از جلسه با ستاد انتخاباتی کاندیداهای مختلف، اقدام به روشنگری و شفاف‌سازی فضا نمودند.

ایشان تصریح کردند: گفتند: در ایام وقوع فتنه، مدیریت رهبری طوری عمل کردند که نیازی به ورود مستقیم ارتش و سپاه به میدان به وجود نیامد و درواقع مسئله‌ای که می‌توانست یک بحران ملی باشد، به بهترین شکل مدیریت و حل‌وفصل گردید که البته ایستادگی و حمایت مردم از جایگاه رفیع رهبری و حضور به‌موقع و از روی بصیرت آنان، دلیل اصلی این پیروزی و استحکام و انسجام رابطه مردم با نظام اسلامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: کسانی که امروز تلاش می‌کنند تا این جریان کمرنگ شده یا به فراموش سپرده شوند؛ خودشان فتنه‌گر هستند، کسانی که ساکت فتنه بودند و با سکوت خود به این جریان کمک کردند خودشان فتنه‌گرند؛ چنین افرادی هر جا باشند و هر منصب و پستی داشته باشند، جز ضرر برای کشور و نظام و انقلاب و جامعه اثر دیگری ندارند.

ایشان تأکید کردند: نه دی جزء ایام‌الله و روز یاری آشکار امت اسلامی توسط خدای متعال است؛ نه دی روز ناامیدی و یاس استکبار بود و حضور مردم در این روز پیام‌های روشنی داشت که مهم‌ترین آن پیام‌ها این بود که به فضل پروردگار انقلاب زنده است و با حمایت مردم و هدایت رهبری، پرتوان به سمت اهداف خود در حال پیشروی است.

امام‌جمعه کرج گفتند: عده‌ای فکر می‌کنند که این موضوع تمام‌شده و دائماً تلاش می‌کنند با نام بردن از سران فتنه، عادی‌سازی کنند و به نام مطالبه مردمی در پی پوشاندن گناهان این سران هستند؛ درحالی‌که اینان نه‌تنها عذرخواهی نکرده‌اند، بلکه همین‌الان هم در حال فتنه‌انگیزی هستند.

ایشان بیان داشتند: نوچه‌های دست چندم فتنه جویان، دائماً در این استان نیز به دنبال همین مسائل هستند؛ لذا با توجه به وضعیت استکبار و جریانات منطقه و مسائل داخلی که در استان با آن‌ها مواجهیم، یادآوری و گرامیداشت نه دی نباید در یک سالن بسته و کوچک باشد.

ایشان ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه، اظهار داشتند: مردم با حضور مؤثر خود در سالروز حماسه عظیم نه دی، پاسخ کسانی را که دم از پایان انقلاب می‌زنند و فکر آزادی سران فتنه را در سر می‌پرورانند، به روشنی و قاطعیت بدهند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با تقدیر از برگزاری همایش “جوان انقلابی” در دانشگاه آزاد کرج، گفتند: برگزاری این برنامه توسط برادران جوان انقلابی ما در آن دانشگاه جای تشکر دارد و جا دارد برنامه‌های این‌چنینی در سایر دانشگاه‌های استان نیز توسعه و گسترش یابد.

ایشان اظهار داشتند: امنیت و آرامش امروز کشور به برکت وجود و حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف و در زمان‌های لازم است؛ انقلاب و دوران جنگ و پیشرفت‌های دوران شکوفایی علمی کشور همه به این جوانان انقلابی وابسته‌اند که باید آن‌ها را حفظ کرد و برایشان فضای اقدام به وجود آورد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.