امام‌جمعه کرج:

شیعه منحرف انگلیسی و سنی تکفیری هر دو برای جهان اسلام خطرناک هستند

فضای مجازی ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه آیتالله حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: نماز انسان را در برابر مسائل مختلف، حتی مسائل مادی و مالی، بیمه می‌کند و البته کسی که با حقیقت نماز انس نگیرد از نماز هم طرفی نمی‌بندند.

ایشان به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با موضوع “نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی ” بیان داشتند: اقامه‌ی نماز ناهی از فحشا و منکرات است که اشاره به گناهان بزرگ و تجاوز از حدود الهی دارند که از یک دروغ تا مسائلی مانند بی‌عدالتی و حقوق‌های نجومی را هم در بر می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: در بیان امام صادق (علیه‌السلام)، نشانه‌ی قبولی نماز هر کس، در میزان دوری او از گناهان پیداست؛ البته باید توجه داشت که اقامه‌ی نماز نیز به‌صرف “نمازخواندن ” معنا نشود، بلکه در معنایی عمیق‌تر به معنای “سیطره و توسعه دادن حقیقت نماز در جامعه ” است.

 ایشان با بیان اینکه آسیب زدن به جامعه یکی از مأموریت‌های دشمن است؛ اظهار داشتند: تلاش می‌کنند سبک زندگی و نیازهای فردی و اجتماعی را به‌سوی دیگری سوق دهند و منحرف کنند، بعد هم می‌بینیم که عده‌ای در تریبون‌ها می‌گویند که حالا که ذائقه مردم تغییر کرده، پس ما هم باید بر اساس این ذائقه‌ها، این‌گونه عمل کنیم و با این کار جریانی به وجود می‌آورند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر، گفتند: وظیفه‌ی این شورا طراحی و هدایت فرهنگ و هنر کشور است که وظیفه‌ای خطیر است؛ این جایگاه در بیان رهبری باید یک قرارگاه باشد که برای همه‌ی مسائل فرهنگی کشور طرح و برنامه دارد.

ایشان افزودند: با توجه به آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، راهکار و دستورالعمل برون‌رفت و کنترل آسیب‌ها نماز است که با آسیب‌های اجتماعی مقابله می‌کند؛ اگر سنگر نماز و مسجد به‌خوبی محکم شود، دشمنی که قصد جدی بر نابودی ما دارد توان خود را از دست خواهد داد.

امام‌جمعه کرج با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) در نهم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ قمری، گفتند: پیروی از امام که به لفظ گفتن نیست. عمل می‌خواهد. نوع رفتار، اخلاق، کسب، خانواده، همسایه و برادر و همه این‌ها عبادات و رفتارهای اجتماعی همه و همه باید طبق خواسته امام شود تا بتوانیم بگوییم که پیرو امام هستیم.

ایشان افزودند: فرض کنیم الآن زمان ظهور رسیده فردا روز موعود است حضرت آمدند ما کجای لشکر امام زمان هستیم؟ آن روز بعضی‌ها به حضرت حجت می‌گویند این حرف‌هایی که شما می‌زنید کجای قرآن است؟ و اوامر او را ارشادی و مولوی می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کردند: باید از ولی‌فقیه در جامعه اطاعت کرد؛ اطاعت به این معنا نیست که بگوییم به نظر من اینجا این‌طور گفتند به نظر من آنجا آن‌طور گفتند؛ باید تبعیت کرد. باید اطاعت کرد.

ایشان ادامه دادند: اگر کسی نظری دارد نظرش محترم است ولی در اموری که رهبری نظر می‌دهند -یک‌وقت هست که آزاد می‌گذارند و منطقه الفراغ است. آن بحث دیگری است- باید آن نظر را اطاعت کرد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با تبریک آغاز هفته وحدت، گفتند: جای تأسف بسیار دارد که جمعیت مسلمان‌ها که بعد از مسیحیان بالاترین آمار جمعیتی را دارد؛ در بین خودش چالش‌ها و مشکلات و آسیب‌ها و اتلاف سرمایه‌ها -چه سرمایه‌های مادی و چه سرمایه‌های معنوی فراوان- دارد که اگر خوب نگاه کنید ریشه همه این مشکلات تفرقه و اختلاف است.

ایشان خاطرنشان ساختند: آن چیزی که امروز بسیار مهم است و از ناحیه او احساس خطر می‌شود گرایش‌های تند و افراطی و فرقه‌گرایانه است که در بین شیعه و سنی رواج داده می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: شیعه منحرف و انگلیسی و سنی تکفیری هردوی این‌ها برای جهان اسلام خطرناک هستند. هر دو دست‌پرورده مستقیم و غیرمستقیم استکبار هستند و دستور و خواسته‌های دشمنان اسلام را اجرا می‌کنند. در این فضا چیزی که نجات‌بخش است اتحاد امت اسلامی است. اهمیت دادن و پررنگ کردن او که بهترین زمان آن‌هم هفته وحدت و ایام ولادت نبی مکرم اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حضور و سخنرانی بعضی افراد معلوم‌الحال در روز ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها گفتند: بعضی از این صحبت‌ها محل تأمل و بعضاً جای تأسف است؛ تضعیف رهبری و تحریف رهبری به چه مجوزی صورت می‌گیرد؟! حالا یک‌وقت هست راجع به دولت‌های گذشته و افراد دیگر و برای اینکه ناکارآمدی خودش را جبران کند گردن این‌وآن می‌اندازد؛ اما آن‌قدر پایین بیاوریمش، یعنی آن‌قدر کار را خراب کنیم که بعد برای فرار از کار به گردن رهبری بیندازیم؟ این ظلم نیست؟!

ایشان بیان داشتند: خود رهبری گفتند بنده در ریز مذاکرات نیستم؛ کلیات و خطوط قرمز است؛ شأن ایشان ‌هم نیست که هر کاری آن‌ها بخواهند بکنند زنگ بزنند که آقا ما این کار را بکنیم یا نکنیم؟ خطوط مشخص است. باید بروند با توجه به اینکه، تذکرات داده شد، فرهیختگان و اساتید دانشگاه و حوزه گفتند، توجه نشد. مورد هجمه و انتقاد و بعضاً ناسزا هم واقع شدند. حالا بخواهد این‌گونه عمل شود کار درستی نیست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نام‌گذاری بیستم آذرماه به‌عنوان روز جهانی حقوق بشر، اظهار داشتند: سازمانی که این نام را بر خودش گذاشته است. تنها کاری که نمی‌کند دفاع از بشر است. باید پرسید اصلاً تعریف شما از بشر چیست؟ شما چه کسی را بشر می‌دانید؟ کدام کشور را بشر می‌دانید؟ مظلوم را اصلاً بشر می‌دانید؟ و از حقوقش دفاع می‌کنید؟ یا ظالم را بشر می‌دانید. مردم بحرین، میانمار، نیجریه، یمن، افغانستان، سوریه، لبنان، این‌ها که دائماً در معرض هستند، عراق، این‌ها بشر نیستند؟

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جسارت نخست‌وزیر یک کشور اروپایی به ایران، در جلسه با سران بحرین، گفتند: به دستگاه دیپلماسی کشور عرض می‌کنیم بااقتدار بیشتری عمل کنید. منفعل نباشید. نمی‌بینید درست در آن‌وقتی که آمریکا برجام را با صراحت با تمدید تحریم‌ها نقض کرد بعضی از آقایان و حامیان آن‌ها یک نفر دو نفر هم نبودند عده‌ای گفتند باید سراغ بقیه اعضای ۵ + ۱ برویم و به‌وسیله بعضی از اعضا جواب آمریکا را بدهیم.

ایشان ادامه دادند: آیا انگلیس یکی از آن‌ها نیست؟ شما برای پس گرفتن حق ملت از آمریکا می‌خواهید به انگلستان دل ببندید؟ انگلیسی که خاطره ملت از خیانت‌ها و دشمنی‌های او پر است!

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: دستگاه دیپلماسی کشور نباید در این امور با تعارف برخورد کند. بلکه محکم جواب انگلیس شرور حیله‌گر را بدهد. بدتر از همه این حرف‌ها اینکه می‌شنویم نخست‌وزیر انگلیس تهدید می‌کند، بعد با او قرارداد نفتی بسته می‌شود. این چه بازی‌ای است؟!

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.