قرائت پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز

فضای مجازی ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۰

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، با اشاره به مسئولیت همگانی در اقامه‌ی نماز تأکید کردند: لازم است که همه همّت گماریم تا نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز از سوی نماینده‌ی ولیّ‌فقیه در استان البرز و امام جمعه‌ی کرج قرائت شد به شرح زیر است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

نماز، دری گشوده بر روی همه‌ی آحاد امت است که از آن میتوان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد.

سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد. اینهمه تأکید بر اقامه‌ی نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه‌ی مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندی از آن دست دهد.

سالها است که این شعار در ایران اسلامی بر سر دست گرفته شده است که: الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاه… و این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر جناب حجهالاسلام قرائتی برپا میشود و توصیه‌های مؤکد درباره‌ی گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار میگردد. با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی که درمان دردهای عمده‌ی فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است.

ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گویان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین، و ما همه‌ی آحاد و همه‌ی قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه‌ی نماز شریکیم.

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود که قرآن و حدیث بدان ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

توفیقات روزافزون همه‌ی شما و شخص جناب آقای قرائتی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

والسلام علیکم و رحمهالله

 

سید علی خامنه‌ای

۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵ 

 

آیت الله حسینی همدانی پس از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب، بیان داشتند: همه ی بزرگوارانی که در بیش از یک ماه گذشته تلاش های گسترده ای برای برگزاری این اجلاس داشتند، تشکر ویژه ای می نمایم.

نماینده ولی فقیه در استانالبرز ابراز امیدواری کردند: انشالله این اجلاس پر بار بوده و خروجی متناسب با عنوان خود “کاهش آسیب های اجتماعی” داشته باشد، والا اگر چنین نتیجه ای حاصل نشود، این نشستن ها و آمدن و رفتن ها بی فایده است؛ لذا تلاش شده تا جنبه های کاربردی این اجلاس بیشتر از سایر وجوه ان باشد.

ایشان افزودند: عصاره ی این اجلاس این  است که “اگر نماز به شکل واقعی اقامه شود، از فحشا و منکر جلوگیری می شود” و از همین مساله در می یابیم که اگر کمی و کاستی هایی در ابعاد مختلف جامعه و اجتماع وجود دارد، به علت این است که حقیقت و واقعیت نماز عرضه نشده است.

امام جمعه کرج گفتند: نماز اگر در باطن ما به خوبی جای گرفته باشد، اثر زیادی در تعالی روح افراد و تعالی جامعه خواهد داشت

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.