امام‌جمعه کرج:

شناخت “تقابل گفتمانی و شخصیتی” و مفهوم صحیح”دوقطبی” راهکار برون‌رفت و نجات از فتنه‌ها است

فضای مجازی ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۰

اعضای هیات تحریریه‌ی پایگاه خبری صابر، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی، بیان داشتند: یکی از مواردی که باید موردتوجه فعالین فرهنگی و اصحاب رسانه قرار گیرد، تبیین مسئله‌ی “تقابل گفتمانی و تقابل شخصیتی” در برخورد با افراد و موضع‌گیری‌ها است.

ایشان خاطرنشان ساختند: این مسئله، یکی از مواردی است که ضعف در شناخت آن، زمینه‌ساز بروز فتنه‌ها و دستاویزی برای فتنه گران است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: گاهی ما درباره‌ی شخصیت فردی صحبت می‌کنیم و مثلاً او را فرد متشرعی می‌دانیم، ولی این نظر مثبت، نافی و مغایر نقدهایی که ممکن است به عملکرد یا مواضع او داشته باشیم، نیست.

ایشان تأکید کردند: برای جلوگیری از سردرگمی و حیرانی در جریانات و فضاسازی‌های سیاسی که احتمالاً در آینده نیز بیشتر خواهند شد، باید قوه تشخیص و تمییز “گفتمان سیاسی و شخصیت فردی” افراد را در خود تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اظهار داشتند: یکی دیگر از مواردی که تبیین صحیح آن‌ها می‌تواند تقویت‌کننده‌ی اصلاحات اجتماعی و رشد و پیشرفت کشور باشد، تعریف درست مفهوم “دوقطبی” است.

ایشان افزودند: اینکه عده‌ای گمان کنند، عدم ایجاد دوقطبی در جامعه، به معنی همراه شدن و “هم مسیر شدن حق و باطل” است؛ تفکر محال و باطلی است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: دوقطبی ناپسند، دوقطبی بین نیروهای وفادار به کشور و پیشرفت و رشد آن است که رهبری نیز، دوستان حزب‌اللهی و انقلابی را از ورود به این‌گونه دوقطبی‌ها -که درواقع سیاست دشمنان برای تسخیر مناصب حساس و نفوذ غرب‌گرایان به ارکان جمهوری اسلامی است- برحذر داشتند.

ایشان گفتند: اینکه ما امروز در جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم مسئله‌ای است که به اذعان دوست و دشمن رسیده و کسی در آن شک ندارد؛ در این فضا، فعالیت‌ها باید به شکل قرارگاهی و جهادی باشد و هر کس چنین روحیه و نگرشی نداشته باشد، در حوزه‌ی فعالیت خود موفقیتی به دست نخواهد آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: مجموعه‌های فرهنگی و اصحاب رسانه نیز می‌توانند با ایجاد شبکه و جبهه‌ی “دفاع از تمامیت کشور و حقانیت انقلاب”، به همگرایی و همسوسازی اقدامات خود بپردازند.

ایشان تصریح کردند: تشکیل چنین جبهه و قرارگاهی، گامی مفید در راستای انتشار اخبار واقعی و صحیح است و به مردم کمک می‌کند تا به‌دوراز حواشی و فضاسازی‌های عموماً غرض ورزانه، بتوانند تصمیم‌گیری واقعی و درستی در شرایط مختلف داشته باشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.