امام‌جمعه کرج:

دشمن و مزدوران داخلی او، به دنبال گرفتن الگوی “فکر و رفتار بسیجی” از جامعه‌ هستند

فضای مجازی ۰۵ آذر ۱۳۹۵ ۰

 

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج (2)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، با توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، اهتمام به نماز جماعت را یکی از نشانه‌های متقین دانسته و بیان داشتند: بر اساس احادیث معصومین (علیه‌السلام) یکی از دلایل تقریر نماز جماعت برای مسلمانان، تمییز نمازگزار از بی‌نماز و مؤمن از منافق است و اهل تقوا اهتمام تمامی به حضور در جماعات اسلامی و آبادانی معنوی مساجد دارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی در ادامه‌ی بحث عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم به “وحدت کلمه” و “محبت بین قلوب مسلمین با عنایت الهی” اشاره نموده و گفتند: الفت جنبه‌های ظاهری و باطنی دارد که وجهه باطنی آن ارزشمندتر است.

ایشان تجمع میلیونی اربعین امسال را یکی از مصادیق این الفت و وحدت الهی دانسته و گفتند: این حضور عظیم، قدرت تعرض و حرکت را از دشمن گرفت و فهماند که زندگی مسالمت‌آمیز با وجود آداب‌ورسوم مختلف، اما با داشتن ایمان به خدای تعالی و وحدت و یکپارچگی در هدف امکان‌پذیر است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: دشمن جرار اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، از ترسی که به او غالب شد، در ایام اربعین نتوانست کاری کند اما بعد از مدتی از روی حقد و کینه تعرضی در حله انجام داد که خودش را بیش‌ازپیش مفتضح کرد.

ایشان تصریح کردند: آیین عظیم اربعین امسال، تنها بر دل عوامل تکفیر و داعش داغ نگذاشت، بلکه رعب و وحشتی بزرگ، بر جان استکبار و اذنابش انداخت؛ بزرگ‌ترین اجتماع معنوی و درعین‌حال سیاسی جهان در منطقه‌ای برگزار شد که مدت‌هاست ناامن شده و درگیر جنگ است.

ایشان افزودند: بخشی از عراق در اشغال تروریست‌هاست و نیروهای امنیتی عراقی برای آزادی آن منطقه در تلاش‌اند، اطراف آن‌هم تهدید به ترور و بمب‌گذاری‌شده و بااین‌حال این جمعیت بدون ترس و واهمه به این سفر می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: این واقعه پیام‌های فروان و بزرگی دارد که شاید بتوان گفت مهم‌ترینشان این است که اسلام زنده است و با حرکتی پرشتاب و سازنده، علی‌رغم تمام دشمنی‌هایی که سالیانی است برای ایجاد تفرقه بین مسلمین انجام می‌شود و تلاش‌هایی که برای انزوای اسلام صورت می‌پذیرد، به سمت جلو در حال حرکت است و انشالله به فضل پروردگار، روز اعتلای کلمه‌الله و زبونی استکبار نزدیک است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با تسلیت ایام عزای رسول مکرّم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و امام حسن مجتبی و ثامن‌الائمه (علیهم‌السلام)، گفتند: یکی از نکاتی که باید در این ایام یادآور شویم، بدعتی است که در این شب‌ها و اول ماه ربیع صورت می‌پذیرد و بعضی‌ها که عموماً هم وضعیت پسندیده‌ای ندارند، پشت درب مساجد اقدام به روشن کردن شمع می‌کنند تا جبران امور دینی و معنوی آن‌ها باشد و گناهانشان آمرزیده شود.

ایشان ادامه دادند: مناسک سازی یکی از بدعت‌های مخرب است که دشمن از آن بسیار بهره می‌برد و اهل ایمان باید مراقب باشند تا در دام این مجعولات نیافتند؛ ائمه مساجد و خطبا نیز باید این مسائل را برای مردم بیان کنند تا دست‌هایی که در کارند تا این مسائل را گسترش دهند، ناکام بمانند.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت روز وقف در ۲۷ صفر، بیان داشتند: عزیزان واقف توجه داشته باشند که البرز، موقوفات بسیار اندکی دارد و دلیل آن‌هم این است که هر کس از ساکنین این استان در منطقه و استان مبدأ خودش به انجام وقف مبادرت کرده، واقفین محترم توجه داشته باشند که هر جا اقدام به این عمل خیر کنند آثار و برکات خود را خواهد گذاشت و می‌توانند در همین استان‌ هم اقدام به وقف نمایند.

ایشان افزودند: شیوه‌ی وقف نیز باید اصلاح گردد و موضوعات جدید و مسائل اجتماعی و مواردی که آثار خیری برای همه جامعه خواهد داشت، موردتوجه واقفین قرار گیرد و امیدواریم که این سنت حسنه‌ای که مورد غفلت واقع‌شده، دوباره احیا گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت شهادت آیت‌الله مدرس و گرامیداشت روز مجلس در دهم آذرماه، بیان داشتند: مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که به دنبال مطالبات جامعه است و قانون‌گذاری و نظارت صحیح را سرلوحه‌ی امور خود قرار داده است؛ این مجلس به جناح‌ها یا منابع ثروت و قدرت وابسته نیست و مدرس گونه به دفاع از آرمان‌های انقلابی و اسلامی می‌پردازد.

ایشان با گرامیداشت روز نیروی دریایی در هفتم آذرماه، گفتند: حماسه‌آفرینی پرسنل ناوچه‌ی موشک‌انداز “پیکان” در ایام جنگ تحمیلی و نبرد با عراق در میدان نبرد پایانه‌های نفتی “البکر” و “الامیّه”، باعث شد تا قریب نیمی از توان نظامی عراق در دریا گرفته شود و تا آخر جنگ نیز عراق تحرک آن‌چنانی در دریا نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان و نیروهای بسیج کشور با رهبر انقلاب در هفته گذشته بیان داشتند: تأکیدات رهبری در موضوعاتی چون نقض برجام توسط غرب، اهمیت به جوانان و سپردن بخشی از کارهای کشور به آنان و توجه به این نکته که دشمن در تلاش است تا تفکر بسیجی ر از اقشار مختلف مردم بگیرد و برای از کار انداختن بسیج خطوط موازی و رقیب طراحی می‌کنند.

ایشان تصریح کردند: چرا این‌گونه است که عده‌ای این‌قدر با این تفکر مقابله دارند و در مقابل آن می‌ایستند و با این فکر و ممشا و روش بد هستند؟! چون بسیج مدافع خستگی‌ناپذیر انقلاب است و تا بسیج هست استکبار و صهیونیسم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

ایشان افزودند: باور و روحیه‌ی بسیجی است که می‌تواند تا رسیدن به نتیجه، در مقابل دشمن بایستد و کشور را از عقبه‌های سخت عبور داده و مشکلات آن را حل کند؛ گذراندن سال‌های سخت و تحریم و جنگ و محاصره‌ی همه‌جانبه، همه به دلیل اتکا به این روحیه بود و حال چه شده است گه عده‌ای دائماً دم از خسته شدن مردم و رابطه با شیطان و دشمنان کشور می‌زنند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: دشمن و مزدوران داخلی او، به دنبال گرفتن الگوی “فکر و رفتار بسیجی” از جامعه‌ هستند؛ می‌خواهند این مسیر را ناکارآمد نشان دهند تا به‌راحتی مردم را وابسته و زبون کند؛ لذا انگ و برچسب می‌زنند و آن روحیه‌ی عظیم و غیرت دینی که در مقابل ظلم و استکبار می‌ایستد را افراطی‌گری و تندروی می‌خوانند تا تضعیفش کنند.

ایشان گفتند: بسیجی عنصر بصیری است که با تکیه‌بر خدای تعالی و اخلاص در عمل، به‌موقع و به‌اندازه، درجایی که لازم است واردشده و اقدام می‌کنند؛ اگر این روحیه از مردم و بخصوص از مسئولین گرفته شد، بی‌تفاوتی در همه‌ی عرصه‌ها به وجود آمده و جامعه را از کار خواهد انداخت؛ وکیل و وزیر و کارگزاری که روحیه‌ی بسیجی نداشته باشد، حرام‌خوری و تضییع بیت‌المال را توجیه می‌کند؛ آسیب به منابع طبیعی و محیط‌زیست را می‌بیند، ولی بی‌تفاوت است؛ فقر و نداری و بیکاری و ازکارافتادن کارخانه‌ها و فروپاشی خانواده‌ها و گرفتاری مردم را می‌بیند ولی افسرده و غمگین نمی‌شود.

ایشان ادامه دادند: چنین مسئولی در عرصه‌ی بین‌المللی برای عزتمندی و حضور مقتدرانه جایگاهی نمی‌بیند، بلکه به اسم تلاش دیپلماتیک، به‌راحتی داشته‌هایی که با خون به‌دست‌آمده با خنده از دست می‌دهد تا سیب و گلابی به دست بیاورد.

امام‌جمعه کرج، یادآور شدند: از یاد نبرده‌ایم که پس از جنگ، عده‌ای تلاش می‌کردند تا القا کنند که کار بسیج تمام‌شده، اما امام و رهبری تأکید کردند که بسیج تمام‌شدنی نیست؛ بسیج یعنی دفاع از ارزش‌ها این تمام‌شدنی نیست و تا دنیا هست، این وظیفه ادامه دارد.

ایشان تصریح کردند: تا استکبار و رأس او آمریکا و دم او اسرائیل و تفاله‌های دنباله‌روی او یعنی آل سعود و آل فلان و فلان وجود دارند؛ فریاد مرگ بر آمریکای ما بلند است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: بسیجی بصیر است و بر اساس بیان رهبری، بسیج رصد کننده و مراقبت‌کننده‌ی نبود انحراف در جامعه، از اصول انقلاب و اسلام است؛ اگر حرفی یا حرکتی در راستای انحراف است، در مقابله و ایستادگی در برابر آن، نباید از هیچ‌کس و هیچ‌چیز واهمه داشت.

ایشان گفتند: وحدت و یکپارچگی امت حزب‌الله مورد طمع دشمن است و خصوصاً در عرصه‌های اجتماعی که در آینده برای ما نیز رخ خواهد داد؛ باید به اصول پرداخت و از فروع کناره گرفت؛ مخالفین به دنبال ایجاد دوقطبی‌های کاذب اجتماعی برای رسیدن به امیال خود هستند؛ دوستان حزب‌اللهی و بسیجی نیز باید مراقب باشند در این میدان بازیچه دشمن نشوند و حرفی که او می‌خواهد نزنند و به افراد انقلابی و مروجان گفتمان رهبری و امام (ره)، تندرو و افراطی نگویند.

ایشان، یادآور شدند: در اینجا به دشمنان خارجی انقلاب و اسلام و وادادگان و مزدوران داخلی آن‌ها عرض می‌کنم که به حول قوه‌ی الهی تا وقتی بسیج و تفکر بسیجی در این کشور وجود دارد، به ایران آسیبی نخواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز، بیان داشتند: رهبر انقلاب، چند سال قبل از استان‌ها خواستند تا هرکدام، محلی برای اسکان و پذیرایی اقشار کم‌درآمد در سفر زیارتی مشهد الرضا (علیه‌السلام) آماده نمایند، در طی سال گذشته، زمینی برای استان البرز نیز جانمایی گردید و با ثبت وقف نامه‌ی این محل به‌عنوان زائرسرای استان البرز و تهیه‌ی نقشه‌های معماری و سازه‌ای مربوطه با گنجایش قریب یک هزار زائر که در بین استان‌ها نیز به‌عنوان بهترین نقشه انتخاب شد، پیش از محرم امسال، کلنگ زنی احداث این زائرسرا انجام شد.

ایشان گفتند: الحمدالله تاکنون توسط نهادها و خیرین محترم، کمک‌هایی به این پروژه که تحت نظر نماینده ولی‌فقیه و به شکل استانی مورد احداث و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، شده است ولی ازاینجا به بعد برای پیشرفت کار این زائرسرا به کمک‌های مردمی نیاز است تا کار به شکلی سریع و ماندگار انجام شود و به نتیجه برسد.

آیت‌الله حسینی همدانی، گفتند: در همین راستا حسابی به شماره ۱۰۰۱۰۰۲ در نزد بانک شهر، افتتاح گردیده و از عموم مردم دعوت می‌شود تا کمک‌های خود را به هر میزان در این حساب واریز کرده و در این طرح که با عنوان “خشت‌های آسمانی” نام‌گذاری شده سهیم شوند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.