امام جمعه کرج:

استاندار محترم در حضور بنده از فتنه اعلام برائت کرد

فضای مجازی ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: یکی از حقوقی که مؤمنین نسبت به هم دارند، حق مهمان است که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به تعبیر میهمان به‌عنوان هدیه‌ی الهی در بیان رسول خدا، گفتند: طبق این قول، میهمان با روزی خویش می‌آید و گناهان خانواده را با خود می‌برد و بخشوده می‌شوند و خانه‌ای که در آن میهمان وارد نگردد، محل آمدوشد ملائکه نیز نخواهد گشت.

ایشان با گلایه از بعضی مظاهر تجمل و اسراف در تشریفات پذیرایی از میهمان، خاطرنشان ساختند: سادگی در پذیرایی و به تکلف نیانداختن میهمان اصلی مهم است که عدم توجه به آن موجب وارد شدن خدشه به اصل و نفس میهمان‌داری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در ادامه‌ی بحث ریشه‌های انقلاب اسلامی در قرآن کریم، بیان داشتند: اصل جهاد با جنگ افروزان، یکی از ریشه‌های انقلاب اسلامی است که اهدافی چون جلوگیری از تباهی و فساد در زمین و اهل آن، حفظ و تقویت مراکز عبادت و بندگی خدا، تقویت روحیه‌ی ایمان و معنویت، حاکمیت توحید، خواری و بی‌آبرویی دشمنان خدا و التیام دل مظلومین و زخم‌خوردگان است.

ایشان در خطبه‌ی دوم نماز با بزرگداشت سالروز وفات علامه طباطبایی در ۲۴ آبان، اظهار داشتند: علامه در مقام مرجعیت بود، اما کمبودها را در توسعه‌ی معارف دید و در آن فضا مشغول شد؛ المیزان را در بیست سال با تضرع و سجده‌های طولانی نوشت.

ایشان ادامه دادند: طهارت روح علامه طباطبایی موجب برداشت‌های عمیق از آیات قرآن بود و جایگاه رفیع و بلند المیزان در بین تفاسیر به همین علت است.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار در همین روز، گفتند: یکی از محل‌های مناسب برای معرفی و حتی عرضه‌ی کتاب، نماز جمعه است.

ایشان تصریح کردند: انس با کتاب و کتاب‌خوانی که از توصیه‌های معصومین (علیهم‌السلام) است، بر همه لازم است و رهبر انقلاب نیز آن را یک فریضه و واجب دینی می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به طرح پیشنهادی دو سال قبل خود مبنی بر معرفی کتاب در نماز جمعه، گفتند: کتاب “طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن” به قلم رهبر انقلاب، از کتب ارزنده‌ای است که مطالعه‌ی آن به دوستان به‌خصوص جوان‌ترها توصیه می‌گردد.

ایشان با اشاره به لزوم تربیت کتاب محور فرزندان، گفتند: عزیزانی هم که قصد هدیه دادن به کودکان و نوجوانان دارند می‌توانند از کتاب به این منظور استفاده نمایند که اقدامی مثبت در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم تأسیس کتابخانه‌ی مرکزی استان به‌عنوان یک ضرورت فرهنگی در البرز، یادآور شدند: در کنار نگاه کمیتی به کتاب‌خوانی، نباید از محتوا و کیفیت کتاب‌ها نیز غافل بود، ما اجازه‌ی انتشار هر کتابی را نداریم، بعضاً دیده می‌شود دستگاه‌ها به کتب مفسده انگیز و گمراه‌کننده مجوز نشر می‌دهند؛ فراموش نکنید به اسم آزادی نمی‌توان هر خزعبلاتی را نشر داد و اسلام هم‌چنین اجازه‌ای نداده است.

ایشان با اشاره به برگزاری انتخابات امریکا و نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی آن، گفتند: این انتخابات یکی از وقایع کم‌نظیر دوران معاصر در جهان بود؛ وضعیت جامعه‌ی آمریکا و سیاست‌های استکباری آن‌چنان اسف‌بار شده که افراد نخبه و آحاد مردم شکاف عمیق اجتماعی به وجود آمد که درنتیجه‌ی آن به یک دیوانه‌ی هوسران، به گفته‌ی خودشان رأی دادند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: دیدید که در مناظره‌ها چگونه آبروی کشورشان را بردند و آبروی جهانیشان که دائماً از آن دم می‌زدند را ریختند؛ بسیاری از مسائل را لو دادند که همان‌ها کافی است تا کسی هوس ارتباط و مذاکره با آن‌ها را نداشته باشد.

ایشان اظهار داشتند: اینکه گفتند سیاستمداران آمریکا یک‌مشت احمق‌اند و آمریکا یعنی فقر و خشونت در داخل و جنگ و ویرانی در خارج یا اعلام آمار ۳۳ هزار قتل با سلاح گرم در آمریکا و پیش‌بینی مرگ تمدن آمریکا گوشه‌هایی از این آبروریزی‌ها هستند که در مناظره‌ها گفته شد و اتفاقاً حرف‌های درستی هم هستند.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: درعین‌حال عده‌ای هنوز به دنبال ارتباط گرفتن و عادی‌سازی ارتباط با این مراکز فساد هستند؛ تمام دنیا فهمیده‌اند که آمریکا دیگر قدرت قبلی خود را ندارد و در حال اضمحلال و نابودی است و عده‌ای در داخل از این تغییرات ناراحت‌اند.

ایشان افزودند: کسانی که دنبال آمریکا و ارتباط با او هستند، به علت همین خواسته و برای نیل به آن، ملت را وابسته می‌خواهند که امری مخالف با اصل استقلال کشور است و مظاهری چون وابستگی فرهنگی و اقتصادی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم باور داشتن به توان داخلی در عرصه‌های تولید و صنعت، اظهار داشتند: اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبری است، زمینه‌های استقلال را برای کشور فراهم آورده و با این وابستگی مقابله می‌کند، لذا با آن‌هم مخالفت می‌کنند و میگویند که از خارج مدیر بیاوریم و یا اینکه برنج‌کاری در داخل برای ما گران تمام می‌شود و ناچاریم که واردات انجام دهیم.

ایشان افزودند: در همین فضا در روزنامه‌ای گفته می‌شود که سیاست آمریکاستیزی ترک برداشته است درحالی‌که خود این‌ها هستند که نادانسته ترک برداشته‌اند و باید بدانند که ملت مسلمان ایران، محکم و مستحکم در برابر تمام سیاست‌های خصمانه آمریکا ایستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز به شرح وقایع چند روز گذشته پیرامون مسائل استانداری البرز پرداخته و بیان داشتند: از همه‌ی کسانی که به‌صورت دغدغه مند وارد میدان شده و خصوصاً برادران روحانی و علی‌الخصوص علمای البرزی که از قم آمدند و از دانشجویان و دوستانی که از شهرستان‌های استان آمده بودند نیز تشکر می‌کنم.

ایشان اظهار داشتند: حساسیتی که دوستان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب دارند ستودنی و قابل‌تقدیر است؛ این حرکت به هر چشم بینایی نشان داد که حزب‌الله هشیار است و ولایت مدارانه وارد میدان عمل شده و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نیز نمی‌هراسد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: مردمی که دیروز در مقابل استانداری جمع شدند به شکل خودجوش و در قالب پیام‌ها و ارتباطات شخصی این فضا را به وجود آوردند و الا اگر قرار بود مدیریت‌شده و سازمان‌دهی شده کاری انجام شود، قطعاً اوضاع به شکل دیگری رقم می‌خورد، اما بنابراین نبود که در آستانه‌ی سفر رئیس‌جمهور، تنشی در استان به وجود بیاید.

ایشان تصریح کردند: پیام روشن این تجمع این بود که پیام‌ها و تذکرات نماز جمعه، دارای پایگاه مردمی و دینی هستند و نباید از آن‌ها به‌سادگی گذشت؛ اگر خطیب جمعه در مسند جمعه هشداری می‌دهد، ناظر به مسائلی است که در جامعه مشاهده می‌کند و نسبت به آن‌ها تذکر می‌دهد تا با اقدام به‌موقع جلوی نابسامانی و تنش‌ها گرفته شود و نباید از این تذکرات به‌سادگی عبور کرد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: حزب‌الله نیز در آینده به این وحدت و همدلی و ولایت مداری نیاز بیشتری خواهد داشت تا بتواند در عرصه‌های اجتماعی حضور مؤثری داشته باشد.

امام‌جمعه کرج گفتند: در اثنای این برنامه با بنده تماس گرفته شد تا جلوی این حرکت را بگیرم و بنده هم گفتم که تا اعلام انزجار و برائت از فتنه به شکل رسمی اعلام نشود، در موضع خود بوده و این دیدگاه را تا آخر و بدون هیچ ملاحظه‌کاری، با جدیت و اهتمام دنبال خواهم نمود.

ایشان با اشاره به موضع‌گیری و حساسیت گروه‌های مختلف در مقابل اقدام فتنه گران در استانداری البرز، من‌جمله حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه استان، خاطرنشان ساختند: بعضی گفتند که این مسئله، مورد خاصی نبوده و یک کسی یکجایی یک‌حرفی زده؛ در حالی این سخن مانند کوه یخ است که ریشه‌ی عمیقی دارد، در مجلس و تریبون‌های مختلف طوری گفته می‌شود و درنهایت یک جریان به وجود می‌آورند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: در مورد این مسئله در تریبون جمعه و در تماس‌های شخصی، تذکرات لازم برای رفع مسئله و جلوگیری از تجمع و تحصن‌های این‌چنینی به آقایان داده شد؛ اما تعلل شد و اراده‌ی جدی در حل مسئله مشاهده نگردید تا به مسئله‌ی پنج‌شنبه منجر شد.

ایشان با اشاره به دستور بنی‌امیه و بنی‌عباس به خطبایشان مبنی بر تبلیغ تک‌بعدی ایمان و عدم معرفی شرک و ظلم، افزودند: بعضی آقایان گفتند که این کار را تمام کنیم و بنده عرض کردم که اگر جایی آتشی روشن شد و زنگ خطر به صدا در آمد باید آن آتش را خاموش کرد، نه اینکه زنگ خطر را قطع کرد؛ اینکه گفته شود از شرک و ظلم نگویید و مردم را آگاه نکنید حرف بنی‌امیه و بنی‌عباس و مخالف اصل اسلام است.

امام‌جمعه کرج ادامه دادند: آقایان اصرار کردند و ما هم گفتیم که یک کلمه از فتنه و فتنه‌گری ابراز برائت کنند و ما هم از مسائل خود کوتاه می‌آییم؛ اینجا بحث تخلف یک شخص نیست، بحث یک جریان است که اگر جلوی آن گرفته نشود کار را خراب‌تر خواهد کرد.

ایشان تصریح کردند: در اجتماع پنج‌شنبه نیز پس از مسائل طرح‌شده و خبرهایش که به ما رسید، به رئیس محترم امور مساجد استان که به‌عنوان سخنران حضور داشتند، پیام دادیم که در صحبتتان یک تذکر بدهید و از طرف بنده به دوستان بگویید که فعلاً اقدامی نکنند و محل را ترک نمایند.

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1%d8%b2

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: درنهایت دیشب، با استاندار محترم به همراه دوستانی که از ریاست جمهوری برای مسائل هفته‌ی جاری آمده بودند، صحبتی داشتیم و آقایان با اذعان به فصل الخطاب بودن بیانات رهبری، فتنه را محکوم کردند و استاندار محترم نیز در این جلسه و نزد خود من از فتنه اعلام برائت کردند و اعلام کردند که با شخص و اشخاص خاطی طبق قانون رسیدگی کرده و دادستان محترم نیز کار را پیگیری خواهند نمود.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: از این لحظه از دوستان محترم تقاضا می‌کنم که دیگر حرکتی نداشته باشند و مسئله با فضل پروردگار و همت شما، مسکوت می‌ماند؛ نکته‌ی این حرکت این بود که دوستان حزب‌الله بدانند وحدت و یکپارچگی اثربخش است و هرگز اجازه‌ی دوقطبی شدن و چندقطبی شدن در داخل نیروهای ارزشی را نباید داد.

ایشان تأکید کردند: در این حرکت مشاهده شد که جلوگیری از دوقطبی شدن نگاه‌ها، وحدت رویه، ولایت مداری و عدم دخالت سلایق شخصی، عامل نتیجه بخشی است؛ دوقطبی اسلام و کفر و انقلابی و فتنه‌جو همیشه حتی در درون نظام اسلامی، بوده و هست و دوقطبی مذموم، دوقطبی بین نیروهای حزب‌الله و انقلابی است.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: از تمام مسئولینی هم که در این فضا ورود کرده و دلسوزانه تلاش کردند تا این مسئله بیش از این توسعه نیابد و ختم به خیر شود، تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان، گفتند: طرح‌های خوبی در این سفر در نظر گرفته‌شده که انشالله برای استان نیز مفید و مؤثر خواهد بود.

ایشان خاطرنشان ساختند: در همین راستا، شئون اربعین در این سفر موردتوجه مسئولین باشد و در تبلیغات و سایر مسائل هم رعایت دستورات دینی و عدم اسراف، موردتوجه جدی عزیزان باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.