تفکیک گفتمان و شخصیت افراد، برطرف‌کننده تردید در موضع‌گیری و تحلیل‌ها است

فضای مجازی ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-3

جمعی از اعضای اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز، در نشست صمیمی پرسش و پاسخ با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بر پایداری خود در مسیر تبعیت از ولایت و مقابله با هر اندیشه‌ی استکباری تأکید کردند.

در این دیدار آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به لزوم غنیمت دانستن فرصت جوانی و نوجوانی، بیان داشتند: رهزن‌های راه نیز در این ایام بیشتر هستند و لذا باید همه جوانان و نوجوانان مراقبه داشته باشند؛ مراقبه وظیفه‌ای است که از زمان تکلیف تا زمان وفات بر گردن شخص است و عامل حفظ او در برابر خطرات مسیر کمال است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: شیطان دائماً در کمین است و لحظه‌ای از فتنه‌گری خود بیکار نمی‌نشیند و لذا این مراقبه فقط با صرف بیان نتیجه نمی‌دهد و باید در عمل با اقداماتی مانند ذکر و یاد دائمی خدا و استغفار، تجلی کند تا نتایج آن آشکار شود.

ایشان با اشاره به تلاش جبهه دشمنان برای رخنه در باورها و ایجاد انحراف در آن‌ها اظهار داشتند: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و دانش جویی از مجموعه‌های فعال در پیگیری و توسعه‌ی مواضع رهبری هستند؛ این مجموعه‌ها باید اتحاد خود را تقویت کنند و با برنامه‌ی عمیق و جدی به پیش بروند؛ من به آینده خوش‌بینم، چراکه بحمدالله در مسیر صحیحی قرار دارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نفوذ همه‌جانبه‌ی دشمن در ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، بیان داشتند: ما نه با یک گروه کوچک که با یک جبهه مواجهیم که در فضاهای مختلف، تاکتیک‌های متفاوتی را می‌طلبد.

ایشان افزودند: درعین‌حال ما با یک جبهه‌ی داخلی هم مواجهیم که حکم ستون پنجم دشمن را بازی می‌کنند و می‌بینید که مثلاً در مقابل “مله ابیکم ابراهیم” و “انا و علی ابوا هذه الامه”، شعار “ایران وطن ما، کوروش پدر ما” را سر می‌دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: اگر دشمنان موفق به تغییر باورها و نابودی روحیه‌ی استکبارستیزی در جامعه شوند، می‌توانند مسیر حرکت را به هر سمتی که می‌خواهند پیش ببرند، برای این هدف هم از شعارهایی چون “نه غزه، نه لبنان” و “کوروش پدر ما” استفاده می‌کنند.

ایشان خاطرنشان ساختند: دشمنان از هر چیزی که باورهای ضد استکباری را تقویت کنند نگران هستند و به همین دلیل از ۱۳ آبان‌ها و این راهپیمایی‌ها این‌قدر انزجار دارند؛ ضمن این‌که این روز، نماد شکست قدرت پوشالی آمریکا در تاریخ این کشور استعماری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با توصیه به مطالعه‌ی دقیق درباره‌ی حقایق آمریکا و اسناد به‌دست‌آمده از لانه‌ی جاسوسی، بیان داشتند: آمریکا نظامی رو به فروپاشی است و اوضاع حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شاهد گویای این مدعاست.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: دانش آموزان و دانش جویان باید بصیرت و آمادگی خود را تقویت کنند، چراکه دشمن از همین آمادگی و هوشیاری ضربه می‌خورد و امکان پیشرفت و ضربه زدن را از دست می‌دهد.

ایشان افزودند: توجه به کدهایی که رهبری در بیانات خود معرفی می‌کنند، مانند جهاد کبیر و تحریف امام، اصلی مهم در تقویت روحیه‌ی انقلابی و افزایش بصیرت و زمان‌شناسی خواهد بود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر توجه به تقابل گفتمانی و شخصیتی در مواجهه با افراد و مواضعشان، تصریح کردند: دقت در این مسئله، عامل از بین برنده‌ی تردید افراد در ایام فتنه گون خواهد بود و قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری را در اشخاص تقویت می‌کند تا تغییرات مواضع افراد را بهتر درک کرده و بشناسند؛ دوستان باید روی این موضوع کار کنند و گسترش دهند.

ایشان خاطرنشان ساختند: طبق بیان امام (ره) ملاک حال فعلی افراد است و در تحلیل‌ها هم نباید گفتمان افراد را با شخصیتشان اشتباه گرفت تا بتوان نتیجه‌ی درستی گرفت.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.