امام‌جمعه کرج:

افزایش ناگهانی هزینه خدمات به زائرین اربعین، چه معنایی دارد؟!

فضای مجازی ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8cنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، با گلایه از برخی تصمیمات در حوزه‌ی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در داخل کشور، بیان داشتند: افزایش قیمت خدمات داخل کشور در ایام اربعین، درصورتی‌که کشور میزبان، تمام توانایی‌ها و امکانات خود را برای پذیرایی رایگان از زائرین اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در این ایام بسیج کرده است، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

ایشان افزودند: می‌بینید که در عراق قیمت‌ها را پایین می‌آورند، درب خانه‌ها را باز می‌گذارند و تمام امکانات را به‌طوری گسترش می‌دهند که همه تشویق به این حرکت شوند؛ از آن‌طرف در داخل کشور، ناگهان هزینه‌ها به شکل عجیبی دو یا چند برابر می‌شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی تصریح کردند: افزایش هزینه‌ها و ایجاد موانع مالی برای زائرین اربعین، بیانگر نوعی سودجویی و منفعت‌طلبی است که برای یک جامعه‌ی اسلامی و شیعی شایسته نیست.

ایشان یادآور شدند: این افزایش‌ها، راه را برای سودجویان در مرزها و مسیرهای رفت برگشت نیز باز می‌گذارد تا با خیال راحت اقدام به دریافت هزینه‌های بی‌دلیل و سنگین از زائرین نمایند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به شور و اهتمام جهان تشیع در برپایی هر چه باشکوه‌تر این اجتماع بین‌المللی شیعه و تأکید بر لزوم همگرایی تمام امکانات و توانمندی‌ها به سمت تقویت این مراسم عظیم، اظهار داشتند: اربعین برای شیعه روزی مهم و یادآور عاشوراست که آرمان‌ها و اهداف و ارزش‌هایی که حسین (علیه‌السلام) برای آن‌ها حرکت کرد را تکرار و بازخوانی می‌کند.

ایشان تأکید کردند: قدرت شیعه در روز اربعین نمایش داده می‌شود؛ باید اربعین را گسترش داد و این ‌یک حرکت راهبردی و فراگیر برای ما و ادامه حیات جامعه اسلامی ما خواهد بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.