امام جمعه کرج:

ورزشکاران قرآنی، از چند بعد قابلیت الگو شدن دارند

فضای مجازی ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-2

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در آیین مرحله نهایی دومین دوره مسابقات قرآن کریم ورزشکاران، جوانان و کارکنان سازمان ورزش و جوانان کشور که در منطقه کردان استان البرز برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام)، بیان داشتند: پس از ارتحال رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) دشمنان به سمت از میان برداشتن دین پیش رفتند و کار را به‌جایی رساندند که در زمان حسین (علیه‌السلام) ، دین الهی در اوج مظلومیت و غربت  قرارگرفته بود، تا جایی که به شهادت ولی خدا ختم شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: امام سجاد (علیه‌السلام) در اوج مشقت و اختناق بنی‌امیه به توسعه و گسترش و احیای سنت‌های اسلامی پرداختند و پایه‌گذار مکتبی شدند که امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) آن را به کمال رساندند.

ایشان تصریح کردند: جامعه‌ی اسلامی در آغاز امام حضرت زین‌العابدین (علیهم‌السلام) در اوج انحطاط بود و وضعیت اسفباری بر بلاد اسلام حاکم بود، به‌طوری‌که مکه و مدینه به مرکز تربیت و صدور زنان آوازه‌خوان و رقاصه تبدیل گشته بود.

ایشان افزودند: امام در طول سی‌وپنج سال به پایه‌گذاری بنیان‌های دانشگاه اسلامی امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) پرداختند و دو کتاب بزرگ ایشان یعنی رساله‌ی حقوق و صحیفه‌ی سجادیه ایشان، متحول کننده‌ی نظام رو به انحراف آن زمان گردیدند.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: مسابقات قران جوانان و ورزشکاران، اساس خوبی بوده است و این حرکت مبارک جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: به‌طور طبیعی ورزشکاران الگوی جامعه به‌خصوص جوانان هستند؛ اگر ورزشکاری در کنار این فعالیت‌ها با قرآن نیز مأنوس باشد از بعد دیگر نیز الگو قرار می‌گیرد.

ایشان افزودند: البته این الگو بودن وظیفه شخص را نیز سنگین‌تر می‌کند؛ چراکه اگر شخصی در چنین فضایی آوازه یافت و مشهور شد، باید اهتمام بیشتری به منش و سیر قرآنی داشته باشد و تواضع و خاکساری او بیشتر شود.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: در بیان معصومین (علیهم‌السلام) علاقه‌ی انسان به شهرت و معروفیت، نشانگر خداترس نبودن اوست؛ اگر آیات قرآن در جان شخص بنشیند، اثرات فراوانی بر او خواهد داشت که یکی از آن‌ها ایجاد حالت تواضع در اوست.

ایشان تأکید کردند: ورزشکاران قرآنی همان‌طور که در بیرون به دنبال به خاک رساندن پشت حریف هستند؛ در درون و باطن خود نیز به دنبال به خاک مالیدن بینی رقیب درونی باشند که همان نفس است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.