امام‌جمعه کرج:

عده‌ای دائماً جهنم را به‌جای بهشت به مردم معرفی می‌کنند

فضای مجازی ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ۰

خطبه های نماز جمعه شهر کرج (6)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: یکی از اموری که موردتوجه اهل تقواست؛ توجه به تربیت صحیح دینی برای فرزندان است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به تلاش دشمنان برای خالی کردن جامعه بخصوص جوانان از داشته‌های معنوی و دینی خود، اظهار داشتند: در بیان امام صادق (علیه‌السلام)، به توجه دادن فرزندان به احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) سفارش فراوان گردیده و این عمل، ناجی آنان از گرفتاری در انحرافات فکری عقیدتی گروه‌هایی مانند فرقه “مرجعه” که پایبندی عملی به دین را لازم ندانسته و تنها به محبت قلبی و اظهار زبانی به دین‌داری دعوت می‌کردند؛ معرفی گردیده است.

ایشان افزودند: در حال حاضر نیز چنین تفکرات غلطی در قالب مسائلی چون “کفایت پاکی دل و قلب و عدم نیاز به رعایت شرعیات” در بین جوانان ترویج می‌گردد که بیان خطرناکی است و باید موردتوجه والدین و مربیان قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به شکایت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) از پدران و مادرانی که در تربیت فرزندان کوتاهی می‌کنند؛ اظهار داشتند: خانواده‌ها باید اهتمام تمامی به تربیت فرزندان و مدیریت کودکان و نوجوانان داشته باشند و در اثر چنین تربیت‌های دقیقی است که امثال حسین فهمیده‌ها حاصل می‌گردند؛ نوجوان فهمیده‌ای که از امام امت، لقب “رهبر” گرفت.

ایشان ضمن گرامیداشت روز بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت شهادت شهید فهمیده، اظهار داشتند: ایمان، بینش عمیق، صلابت در عمل، شجاعت و اقدام آگاهانه و به‌موقع، ویژگی‌های برجسته‌ی شهید فهمیده هستند که تبلیغ این فکر و اندیشه در نسل جوان، روحیه‌ی انقلابی و خصیصه‌ی ایثار و فداکاری را در آنان زنده نگاه می‌دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: دشمنان نظام اسلامی تحمل این مسائل را ندارند و ازآنجاکه نتوانسته‌اند با جنگ سخت بر اسلام فائق آیند تلاش می‌کنند با نفوذ در فضاها و مسئولیت‌های مختلف و اعمال انحرافات مطلوب خود از این فضاها، باورهای مردم را تغییر داده و تضعیف کنند.

ایشان گفتند: هشیاری و غیرت دینی و انقلابی مسئولین در این زمینه بسیار مهم است؛ متأسفانه در برنامه‌ی ششم به مسئله‌ی استکبارستیزی و حمایت از مظلومین و مستضعفین که از مبانی انقلاب اسلامی است، درست پرداخته نشده است و این خسرانی بزرگ و کج کردن مسیر انقلاب است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اعتراض یک روزنامه‌ی صهیونیستی به درس “رهبر کوچک” راجع به شخصیت شهید فهمیده، در متن کتاب درسی دوره‌ی ابتدایی و جایگزینی این درس با مطلبی به نام “سرزمین‌های همیشه‌سبز” در پی این اعتراض، توسط سازمان آموزش‌وپرورش کشور، تصریح کردند: آیا این نشانه‌ی نفوذ نیست؟! آن‌ها حتی کتاب‌های درسی ما را بررسی می‌کنند و اعتراض می‌کنند که چرا در این کتاب‌ها درسی هست که روحیه‌ی انقلابی را در کودکان احیا می‌کند؟! بعد می‌بینیم نام این شهید از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ی ششم حذف می‌شود!!!

ایشان ادامه دادند: این یعنی نفوذ؛ یعنی تغییر ذائقه‌ی کودکانمان و از بین بردن باورهایشان با دستان خود؛ چرا این‌قدر آقایان خوابند؟! این‌ها خیلی گویاست. البته آموزش‌وپرورش پاسخی داده است؛ اما بیشتر توجیه است تا اینکه بخواهد پاسخگویی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز پدافند غیرعامل در هشتم آبان ماه و خدا قوت به دست‌اندرکاران این حوزه، بیان داشتند: در مقابل دشمنی که هم از حمله‌ی سخت و هم از هجوم نرم در میدان دشمنی خود بهره می‌برد، توجه به پدافند غیرعامل و نقش حیاتی او در حفاظت از منابع معنوی و مادی کشور، لازم و ضروری است؛ پدافند غیرعامل، دایره‌ی وسیعی داشته و دارد که حتی مواردی مانند همین متن کتب درسی دانش‌آموزان را نیز در برمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن روز سیزدهم آبان ماه و نام‌گذاری این روز به نام روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی، گفتند: سلطه گری ذاتی استکبار، مطلبی عیان و آشکار است و عجیب است که عده‌ای گمان برند که می‌شود با چنین موجودی دست دوستی داده یا به او اعتماد کرد. می‌بینید در مناظره برای کسب قدرت، در کشوری که مهد تمدن و حقوق و بشر نامیده می‌شود، چگونه هریک آبروی دیگری را می‌برند.

ایشان با ببان اینکه اگر در مقابل چنین اهریمنی کوتاه بیاییم، اسارت و شکست ما حتمی است، اظهار داشتند: مبارزه با استکبار در گفتار و رفتار، نه‌تنها سیره‌ی امام و رهبری، بلکه دستوری دینی است که در متن قران کریم و بیانات معصومین (علیهم‌السلام) مورد تأکید قرارگرفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: طبق بیان رهبر انقلاب، در مکتب فکری امام (ره) ضدیت با استکبار حرف اول را می‌زند و این مبارزه با سلطه -که آمریکا از مصادیق بارز آن است- اصل و بنیان نظام اسلامی است؛ این مبارزه تعطیل‌پذیر نیست و اگر چنین نباشد، ما اصلاً تابع قرآن نیستیم.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران با تمام وجود در برابر نفوذ فرهنگی و سلطه‌ی اقتصادی و فشارهای سیاسی آمریکا ایستاده و از استکبار تبعیت نکرده و دست‌های خائنی که هرروز به‌عناوین‌مختلف تلاش می‌کنند روابط را عادی نشان دهند و دوباره سلطه‌ی غرب را بر این کشور بازگردانند، قطع خواهند کرد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به گذشت بیش از نیمی از سال اقدام و عمل در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی، بیان داشتند: از اقتصاد بسیار گفته می‌شود و در صدر شعارها، به این مسئله اشاره می‌شود، اما عملکردها نشان می‌دهند که دل‌ها جای دیگری است و مسیر دیگری طی می‌شود؛ عده‌ای دائماً جهنم را به‌جای بهشت به مردم معرفی می‌کنند و بااینکه مکرراً تجربه کرده‌اند، بازهم همان مسیر غلط را طی می‌کند.

ایشان تصریح کردند: دائماً گفته می‌شود که به درون توجه کنید، اما متأسفانه این امر در عملکردها کمتر دیده می‌شود و حتی در بیان ‌هم برخلاف این اصول صحبت می‌شود؛ متأسفانه در همین استان خودمان، بعضی از مسئولین دائماً صحبت از احتیاج به سرمایه‌گذاران خارجی به میان می‌آورند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: اگر سرمایه‌گذار خارجی با خود زیرساخت‌ها را آورد و به دنبال توسعه‌ی این مسئله بود، خوب است ولی اگر تنها به دنبال مصرف‌زده کردن جامعه بود، این مسئله به‌هیچ‌عنوان مطلوب نیست.

ایشان بیان کردند: چرا این‌همه موفقیت دانشمندان داخلی نادیده گرفته می‌شود؛ جای تأسف است که در استان، مراکز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی را به یک شرکت ترکیه‌ای واگذار کرده‌اند؛ یعنی ما در این زمینه توان نداریم، آن‌هم درصورتی‌که در صنعت هسته‌ای و فناوری نانو و IT و تولید پهپادها و موشک‌های نقطه زن دوربرد و صنایع ماهواره به چنین نتایج اعجاب‌انگیزی رسیده‌ایم؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: وقتی چنین توانی داریم؛ چرا عزت جامعه را از بین می‌برید؟! مسئولین استانی چرا خوابند؟! مدتی قبل برو و بیا شد و آخرش شد کارخانه‌ی سیگار در اشتهارد، کالای لابد ضروری‌ای که ظاهراً نبودش خسران بود و گویا خودمان ‌هم توان تولیدش را نداشتیم و حتماً باید یک شرکت خارجی تولید می‌کرد!!! حالا هم این قضیه که این روزها اتفاق افتاده است.

ایشان ادامه دادند: نمایندگان استان به این مسئله ورود کنند و اگر پاسخ و دلیل معقولی در این زمینه وجود دارد به مردم بگویند تا مردم هم بدانند و آرامش داشته باشند؛ البته آقایان لطف کنند دلیل‌تراشی و توجیه تراشی نکنند و با مردم روراست باشند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: واقعاً معلوم نیست بعضی آقایان راجع به مردم چه فکری می‌کنند! در آمار دادن به فاصله‌ی یک روز، آمارهای متناقض و ضدونقیض داده می‌شود؛ روزی گفته می‌شود ایجاد اشتغال برای بیکاران از توان ما خارج است و روز بعد، می‌گویند چند صد هزار شغل ایجاد کرده‌ایم؛ این‌ها پسندیده نیست و مسئولین باید در بیان مطالب به جامعه، صادقانه رفتار کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.