پاسخ امام‌جمعه کرج به اظهارات یک مسئول دولتی:

چرا از روشنگری این‌قدر در هراسید؟! / به‌جای فرافکنی به وظایف اصلی خود بپردازید

فضای مجازی ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه آیتالله حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته‌ی شهر کرج، ضمن توصیه‌ی خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: اهل تقوی چون وظایف خود را به‌موقع و صحیح انجام می‌دهند اهل بهشت‌اند و چنین افرادی در بیان امام صادق (علیه‌السلام)، چهار ویژگی مشخصه دارند که روی باز و دست‌ گشاده و زبان نرم و دل مهربان این چهار خصوصیت‌اند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشتند: داشتن این خصوصیات برای همه خوب و برای بعضی افراد چون پدر و مادر و معلم و آموزگار و کسانی که جمعی را تحت تربیت دارند، واجب است و در صورت نداشتن چنین خصوصیاتی توفیقی به دست نخواهد آمد.

ایشان با بیان اینکه رعایت دقیق و کامل دستورات اسلامی، ضامن پیشرفت و کمال جامعه و نیل افراد به حیات طیبه است، بیان داشتند: احکام و قوانین اجتماعی، اقتصادی و حدود و کیفر در اسلام، با همدیگر نتیجه‌بخش و تضمین‌کننده‌ی سعادت‌اند و این‌ها همه در سایه‌ی حکومت اسلامی که دستور صریح دین اسلام است، نائل می‌گردند.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تقدیر از برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان ساختند: ویژگی خاص این رزمایش که نمایش‌دهنده‌ی قدرت و توان نیروی هوایی ارتش در دفاع از مرزهای هوایی میهن اسلامی بود، تشکیل قسمت اعظمی از تجهیزات مورداستفاده این رزمایش از تولیدات متخصصان بومی و داخلی کشور است.

ایشان افزودند: پیام روشن این رزمایش این بود که به حول الهی، در تأمین امنیت منطقه به قدرت داخلی تکیه‌ داریم و اگر دشمن بخواهد بی‌عقلی کند و جسارتی به مهد احرار و آزادگان، ایران اسلامی، داشته باشد، خانه‌ی عنکبوتی خود را ویران‌شده خواهد دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات به مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوای سه‌گانه در هفته گذشته، این سیاست‌ها را دارای ویژگی‌های مهمی دانسته و تصریح کردند: به‌عنوان‌مثال بند چهارم این سیاست‌ها در راستای شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی و برخورد با متخلفان بسیار حائز اهمیت و امیدوارکننده است؛ مسئله‌ای که در همین استان نیز با آن دست‌به‌گریبان بوده و هستیم و یا بند سیزدهم که حدود و وظایف ناظران انتخاباتی و مجریان قانون بر جریان انتخابات را تعیین می‌کند، پاسخ اشکالات و دیدگاه‌هایی است که منتخبین را دارای مصونیت از نظارت بعد از انتخاب می‌دانند.

ایشان با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تأکید کردند: باید توجه داشت که هر دوی این انتخابات مهم هستند و اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر کمتر از انتخابات مجلس نیست؛ چراکه ویژگی‌هایی دارد که تأثیرات آن را بر زندگی مردم ملموس‌تر می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: تجمیع ثروت و قدرت، زمینه‌های مفاسد را آماده می‌کند و از همین حالا هم مشاهده می‌شود که افراد تلاش‌های خود را برای تصرف کرسی‌های شورا آغاز کرده‌اند؛ لذا باید مردم توجه داشته باشند که به افراد دغدغه مند و متدین و آشنا به شرایط زمانه و وضعیت شهر و استان رأی بدهند.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع نخبگان علمی کشور، اظهار داشتند: یکی از نکات مهم مطرح‌شده در این دیدار، اهمیت هماهنگی پایان‌نامه‌ها و مقالات با نیازهای کشور بود که این ضعف در همین استان ما نیز به چشم می‌خورد و محل پرسش است که در فضای گسترده‌ی کشاورزی و صنعتی و درعین‌حال دانشگاهی البرز، چه مقدار از تحقیقات و پایان‌نامه‌ها منطبق با نیازهای این حوزه‌ها هستند؟! البته این ایراد به دانشجویان وارد نیست، چراکه اساتید و مسئولین دانشگاهی هستند که باید این جهت‌دهی و زمینه را به وجود بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: این مسئله باید مورد مطالبه‌ی رسانه‌ها قرار گیرد و برنامه‌ریزان دانشگاهی نیز گزارش عملکرد خود در این حوزه را ارائه دهند؛ بنده اینجا تذکر دیگری هم می‌دهم و اگر تغییری حاصل نشد نکته‌ی دقیق‌تری می‌گویم که روندی که در پایان‌نامه‌های دانشگاه‌های استان، علی‌الخصوص در حوزه‌ی رشته‌های علوم انسانی اتفاق می‌افتد، حرکت پسندیده‌ای نیست؛ متأسفانه اساتید از دانشجویان می‌خواهند که در پایان‌نامه‌ی خود از مسائل مخالف دین و فرهنگ جامعه دفاع کرده و این مسئله را شرط پذیرش پایان‌نامه‌ها قرار می‌دهند.

ایشان افزودند: من تعدادی از این پایان‌نامه‌ها را مطالعه کرده و نمراتی که به این دانشجویان داده‌شده را هم دیدم، این‌ها در هیچ قالبی نمی‌گنجند و با فرهنگ ما منافات دارند؛ این دیگر توهم توطئه نیست، این جنگ آشکار با باورهای اسلامی و فرهنگ دینی است که آشکارا عرض‌اندام می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بی‌توجهی مسئولین دانشگاهی، اظهار داشتند: نظام سلطه از هر طریقی قصد سلطه و تخریب را دارد و از هیچ رخنه‌گاهی برای نی به این هدف خود چشم‌پوشی نمی‌کند؛ آقایان باید هشیار باشند که در میدان دشمن بازی نکنند.

ایشان با اشاره به افشاگری امام علیه قانون استعماری کاپیتولاسیون در چهارم آبان سال چهل‌وسه، گفتند: دشمن با ما رفاقت ندارد؛ دشمنی می‌کند؛ آمریکا هر جا وارد شد جز خرابی چه به ارمغان آورد؟ مترقی‌ترین قانون آن‌ها برای ما کاپیتولاسیون بود که بعداً معلوم شد چه اهدافی را دنبال می‌کند.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: همین روزها سالروز تأسیس سازمان به اصلاح ملل نیز هست که برای حمایت از حقوق ملت‌ها تأسیس شد و می‌بینید که هیچ اراده و حرکتی از خود ندارد و در مقابل فجایعی چون کشتارهای بحرین و یمن و سوریه چگونه سکوت مرگ آن‌ها را فراگرفته است.

ایشان اظهار داشتند: دشمن خیرخواهی نمی‌کند و عده‌ای که تا نام آمریکا برده می‌شود قند در دلشان آب‌شده و به وجد می‌آیند و تلاش می‌کنند تا به هر شکلی او را تطهیر کرده و جامعه را به سمتی ببرند که باید با او تعامل کرد وگرنه از بین خواهیم رفت؛ بدانند که تا امت اسلامی در این کشور هستند، دست آمریکا به منابع و سرمایه‌های عظیم و خاگ پاک کشور ما نخواهد رسید.

امام‌جمعه کرج با تقدیر از وحدت تمام اقشار کرد و ایزدی و سنی و شیعه‌ی عراقی در مبارزه‌ی با داعش در جبهه‌ی موصل بیان داشتند: موصل به‌نوعی پایتخت داعش است و به علت وجود چاه‌های نفت و محور مواصلاتی عراق و ترکیه در این منطقه، اگر موصل آزاد شود می‌تواند عامل سقوط داعش و تقویت محور مقاومت گردد و در کنار آزادی شهر حلب، زمینه‌ی تنفس جهان اسلام از دست تکفیریان داعشی را فراهم می‌کند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به وظیفه‌ی ذاتی امام‌جمعه در تذکر اشتباهات و ارشاد مردم و مسئولین، گفتند: ما اینجا قصد تقابل نداریم ولی از بعضی مسائل نمی‌توان چشم پوشید؛ چراکه گاهی خلاف آشکاری رخ می‌دهد و نباید در مقابل آن سکوت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: سزاوار نیست که جوانان جان‌برکفی که کیلومترها دور از خاک وطن، برای تأمین امنیت نظام اسلامی و مردم، در مقابل دشمن غدّار ایستاده‌اند، آماج طعنه‌ها و زخم‌زبان‌های عده‌ای در داخل کشور باشند؛ چرا به این سرداران بزرگواری که آنجا در حال مبارزه‌اند طعنه می‌زنند؟!

ایشان افزودند: اگر همین مدافعان حرم نباشند که شما نمی‌توانید به این سادگی وزیر باشید و به این راحتی طعنه بزنید و عده‌ای از همکارانتان سالانه حقوق‌های میلیاردی بگیرند؛ آن‌ها آنجا شهید می‌شوند که شما این امنیت را دارید؛ چرا طعنه می‌زنید؟!

امام‌جمعه کرج گفتند: چرا از روشنگری این‌قدر در هراسید که می‌گویید امام‌جمعه نباید حرف بزند؟! گفتیم آمریکا قابل‌اعتماد نیست و در قضیه‌ی هسته‌ای مراقب باشید؛ گوش نکردید و امروز می‌بینید که برجام مساوی است با هیچ!!

ایشان ادامه دادند: آیا روشنگری و هشدار برای حفظ اقتدار و عزت جامعه، اضطراب در جامعه ایجاد می‌کند یا اینکه بگوییم آمریکا می‌تواند با موشک‌هایش ما را از بین ببرد؟! تذکر و یادآوری پیشگیری از حمله‌ی دشمن به فرهنگ و ارزش‌ها و باورهای دینی و الهی جامعه و جوانان اضطراب ایجاد می‌کند یا اینکه توان نظامی و دستاوردهای خود را از بین ببریم و بعد بگوییم سایه‌ی جنگ بر سر ماست؟!

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: در اندک روزهای باقی‌مانده از عمر دولت، بهتر است عزیزان به امور اصلی که متوجه آن‌هاست بپردازند؛ مسائلی چون بهداشت و اقتصاد و بیکاری، معیشت خانواده‌ها و معضلات فرهنگی را ساماندهی کنند؛ نه اینکه به فرافکنی و از بار مسئولیت فرار کردن بپردازند؛ کاملاً مشهود است به خاطر وعده‌هایی که داده شد و مطالبه‌ای که به علت متحقق نشدن این وعده‌ها در مردم به وجود آمده است، تلاش می‌شود تا جامعه به شکلی منحرف‌شده و متوجه مسائل بی‌ربط شود.

ایشان با اشاره به طرح مسئله‌ی تغییر بعضی از وزرای کابینه دولت و حواشی به وجود آمده پیرامون این تغییرات، خاطرنشان ساختند؛ در تغییر اعضای کابینه باید توجه نمود که چه کسانی باید تغییر بکنند، اکنون اقتصاد و معیشت جامعه مهم‌ترین مسئله‌ی کشور است و این تغییرات باید در راستای تقویت و بهبود شرایط در حوزه‌های مرتبط با این زمینه‌ها باشند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با معرفی ستاد عتبات عالیات استان به‌عنوان مرجع جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی برای تجمع عظیم اربعین آتی، تصریح کردند: امسال تدارکات سی هزار نفر از زائران اربعین به استان البرز سپرده‌شده است و دستگاه‌ها و مردم باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

ایشان بیان داشتند: دستگاه‌های استان و شهرستان‌ها نباید شخصاً اقدام به جمع‌آوری نذورات و هدایای مردمی در این زمینه نموده و کمک‌های خود را نیز به ستاد عتبات عالیات تحویل نمایند تا به شکل متمرکز و در مسیر مشخص مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان بیانات خود با گلایه از بعضی بداخلاقی‌ها و ایجاد تغییرات در قالب طرح مواضع ایشان در فضای مجازی و رسانه‌ها، تأکید کردند: تمام عزیزانی که به دنبال توسعه‌ی این مطالب و گفته‌های بنده هستند، اقدامات خود را با استناد به پایگاه اینترنتی رسمی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یا کانال اطلاع‌رسانی رسمی انجام دهند و مطالب منسوب از خبرگزاری‌ها و بعضی سایت‌ها که از دفتر گرفته نشده، مورد تأیید بنده نیست.

ایشان افزودند: هر دستگاهی که می‌خواهد نسبت به گزارش اخبار مرتبط با بنده اقدام کند؛ لازم است که خبر خود را از روابط عمومی دفتر بگیرد و هر کس هم به دنبال توسعه‌ی این مطالب است، دقت کند که از اخبار منتشره توسط دفتر استفاده نماید.

 ——————————————————————————————-

مخاطبین محترم می‌توانند برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و مطالعه‌ی نظرات و مواضع ایشان از سایت http://emamjomekaraj.ir و یا کانال رسمی دفتر در شبکه‌های اجتماعی با آدرس‌های https://telegram.me/emamjomekaraj_ir و https://www.instagram.com/emamjomekaraj استفاده نمایند.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.