امام جمعه کرج:

استقبال مردم از هیئت‌های مذهبی استان بسیار خوب بوده است

فضای مجازی ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۰

اعضای خبرگزاری ایکنای البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج، با آیت الله حسینی همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

سید اکبر هاشمی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی البرز در ابتدای این دیدار با اشاره به عملکرد خبرگزاری ایکنا، اظهارکرد: خبرگزاری ایکنا، تنها خبرگزاری تخصصی و بین‌المللی قرآن کریم فعالیت خود را از سال ۸۲ آغاز کرده است و اکنون علاوه بر ایران، در غرب و شرق آسیا، اروپا و آمریکا نیز فعالیت دارد.

وی افزود: این خبرگزاری که زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است دارای هشت سرویس و ۶۵ زیرسرویس است و در حال حاضر، پنج هزار و ۳۰۰ خبرنگار رسمی و هفت هزار و ۲۰۰ خبرنگار افتخاری با این خبرگزاری همکاری دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز بیان کرد: با توجه به رسالت جهاد دانشگاهی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی تا کنون فعالیت‌های مطلوبی از سوی خبرگزاری ایکنای البرز و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی این استان انجام شده که برگزاری جلسات تفسیر موضوعی قرآن در دانشگاه خوارزمی، اجرای طرح دوره‌ای دانشجو معلم، برگزاری مسابقات قرآنی نسیم انس با قرآن و برگزاری اردوی قرآن با طبیعت از جمله این فعالیت‌ها است.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان البرز، با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های قرآنی در البرز، گفتند: قرآن چشمه‌ای نورانی و جاری است که تشنگان معارف الهی و دینی را سیراب می‌کند و این ویژگی منحصر به فرد قرآن، بستری را فراهم می‌کند تا افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به راحتی بتوانند به سرمنزل نهایی که همان ترویج معارف قرآنی است برسند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی ابرازکردند: از آن جا که خبرگزاری ایکنا هدف والا و ارزشمندی را پیش رو دارد و برای ترویج قرآن و ارزش‌های دینی در جامعه تلاش می‌کند، به یاری خداوند دشواری‌های این مسیر برایش آسان می‌شود.

ایشان در ادامه توجه به موسسات قرآنی فعال در البرز را یکی از راه‌های پیشرفت این خبرگزاری دانسته و بیان کردند: در حال حاضر ۲۰۰ موسسه قرآنی در البرز فعال هستند که ارتباط  موثر با آن‌ها و انتشار عملکرد این موسسات از جمله راه‌هایی است که می‌تواند این خبرگزاری را در انجام وظیفه به سر منزل نهایی برساند و پیشرفت آن را تضمین کند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه چگونه می توان فرهنگ عاشورایی را در البرز ترویج داد، اظهارکردند: البرز استانی مهاجر پذیر است و اقشار مختلف با سنت‌های عزاداری متفاوت در این استان زندگی می‌کنند و با توجه به اینکه تعداد زیادی هیئت کوچک وبزرگ در ایام محرم در سطح استان فعالیت دارند می‌توان گفت که استقبال مردم از هیئت‌های مذهبی بسیار خوب بوده است.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کردند: این استقبال می‌تواند ظرفیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ عاشورایی به ویژه در بین نسل جوان باشد که با برنامه‌ریزی می‌توان از این پتانسیل به بهترین نحو ممکن استفاده کرد تا مردم را بیش از پیش با عاشورا و فرهنگ عاشورایی آشنا کنیم.

ایشان در ادامه عزاداری حسینی را حرکتی مردمی دانسته و گفتند: اگر مردمی بودن را از عزاداری محرم بگیریم به زودی این واقعه بزرگ به دست فراموشی سپرده می‌شود لذا باید مسیر را به گونه‌ای هدایت کنیم که مردم در این عرصه حضور فعال داشته باشند، حضوری سرشار از شور و شعور و خالی از بدعت و تحریف.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزودند: برای جلوگیری از این بدعت‌ها به ویژه در دو سال اخیر تدابیری اتخاذ شد تا با همکاری پلیس اجتماعی و دستگاه‌های فرهنگی استان تصاویر و بنرهایی که از شمایل امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) در سطح شهر مشاهده می‌شد جمع آوری شدند.

 ایشان گفتند: همچنین قبل شروع ماه محرم جلساتی برای مداحان و سخنرانان برگزار و تذکرات لازم در خصوص نحوه عزاداری، مداحی و به کارگیری اشعار به آن ها گوشزد شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.