امام‌جمعه کرج، خطاب به وزیر ارشاد:

برادر عزیز! مردانه استعفا بده…

فضای مجازی ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: یکی از اموری که اهل تقوی به آن توجه دارند، عدم تحقیر شخصیت افراد، بخصوص کودکان، در نهان و آشکار و تکریم و شخصیت دادن به آنان است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به وظیفه‌ی سنگین والدین در تربیت کودکان و تأثیرات عمیق این تربیت، اظهار داشتند: احترام به شخصیت کودکان و گوش سپردن به سخن آنان در عین عدم تمسخر ایشان، یکی از دستورات دینی است که نقش اساسی در آینده‌ی نسل‌ها دارد، به‌طوری‌که در بیان معصومین (علیهم‌السلام)، اهتمام والدین به تربیت کودکشان بالاتر از صدقه‌ای است که هرروز به فقیری داده شود.

ایشان با گلایه از توجه نکردن بعضی از والدین به مسئله‌ی مهم تربیت خردسالان و اطفال، اظهار داشتند: طبق روایات، باید اموری چون اقامه‌ی نماز را از سنین خردسالی و در بیانی، از هفت‌سالگی به کودکان آموخت و تمرین داد و پدران و مادران نمی‌توانند انتظار داشته باشند، فرزندی که به حال خود رها کرده‌اند و تا سنین نوجوانی رسیده است، اکنون پذیرنده‌ی تربیت و آداب باشد.

امام‌جمعه کرج، در خطبه‌ی دوم نماز، با اشاره به دوره‌ی نزدیک به سی‌وپنج‌ساله‌ی امامت حضرت سجاد (علیه‌السلام) پس از فاجعه‌ی کربلا، خاطرنشان ساختند: برخلاف ادعاهای بعضی افراد، امام سجاد (علیه‌السلام)، شخصی بیمار نبودند و این مسئله فقط در چند روز واقعه‌ی کربلا و به مصلحت الهی و برای حفظ جایگاه امامت رخ‌داده است، بلکه به گواه تواریخ، ایشان شخصیتی شجاع و بامهابت بوده و در کنار این‌ها، وقار و آرامش و لطافتی عمیق داشتند که در زمان‌های مختلف وظایف خود را محکم و باصلابت انجام دادند.

ایشان تصریح کردند: امام (علیه‌السلام) حتی در همان دوران واقعه‌ی کربلا و در حال اسارت، در کاخ یزیدیان، خطبه‌های کوبنده‌ای انشا نمودند که روشنگر جامعه و زمینه‌ی قیام‌های بعد از کربلا شد و اگر این اقدامات ایشان و زینب کبری (سلام‌الله علیها) نبود، قیام کربلا بی‌ثمر می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: به علت الهام بخشی قیام کربلا بر حرکت‌هایی که حتی بعضی در فضای خارج از جهان اسلام بودند، دشمنان در پی تخریب و تحریف این حرکت هستند و تلاش می‌کنند تا با داخل کردن خرافات و اضافات باطل، کاری کنند تا عزاداری حسینی، تقویت‌کننده‌ی روحیه‌ی ایثار و جهاد انقلابی نباشد.

ایشان افزودند: می‌بینید که در وصف چشم و ابروی حضرت ابوالفضائل (علیه‌السلام) که مهم‌ترین خصوصیت او، بصیرت اوست، شعر می‌سرایند یا با نیت تحریف، تاریخ عاشورا و قیام حسین (علیه‌السلام) که مرگ را از زندگی با ذلت بالاتر می‌داند به‌جایی می‌رسانند که خطبه‌ها و ارشاد و نصیحت لشکریان کفر توسط او را به مذاکره تعبیر می‌کنند تا ظلمی که به عزت و اقتدار ملت کردند، توجیه نمایند.

ایشان ادامه دادند: پیام‌رسانی افکار و عقاید شهدا کاری است که در جامعه‌ی امروز ما مغفول مانده است و در بیان رهبری، رنج و زحمت این پیام‌رسانی از خود شهادت کمتر نیست؛ این امروز وظیفه‌ای همگانی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با محکوم نمودن تجاوز ارتش نیجریه به عزاداران حسینی این کشور، اظهار داشتند: وهابیت سعودی در تلاش است تا به هر نحو ممکن از رشد تفکر و جمعیت شیعی در منطقه جلوگیری کند ولی باید بداند که ولو آمریکا و. اسراییل یاور او باشند، هرگز نخواهد توانست، مسیر انقلاب اسلامی شیعی که ریشه در تعالیم معصومین (علیهم‌السلام) دارد را منحرف یا تعطیل کند.

امام‌جمعه کرج با یادآوری نفوذ فرهنگی و پروژه‌ی استحاله از درون فرهنگی در کشور، اظهار داشتند: این هجمه به علت سرمایه‌گذاری عظیم دشمن و ساده‌لوحی عده‌ای در درون، به دنبال تضعیف و از بین بردن روحیه‌ی انقلابی در جامعه است و برای نیل به این هدف از مواردی چون تضعیف سبک زندگی ایرانی اسلامی و در مقابل تبلیغ سبک زندگی غربی از طریق توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی و ابزار دیگر، استفاده می‌کند.

ایشان ادامه دادند: دشمنان نهاد خانواده و ضوابط و اصول اخلاقی و شرعی را نشانه گرفته‌اند؛ عده‌ای از مسئولین نیز از روی بی‌خیالی و بی‌توجهی و یا عمداً به ترویج بی‌حیایی و قبح شکنی و بی‌بندوباری کمک می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: اگر برای مسائل فرهنگی میدان جنگی فرض کنیم؛ خاکریزهای آن کتاب و سینما و تئاتر و رسانه و موسیقی و این‌هاست که همه مورد هجمه‌ی شدید واقع‌شده‌اند و وضعیت پوشش در همین ایام محرم و همین روز عاشورا و یا سگ گردانی و گربه بغل گرفتن، شاهدانی برای این هجوم هستند.

ایشان افزودند: در این میان، آقایان به اسم به‌روز بودن و تجدد، احمقانه، علیه خود اقدام می‌کنند و نمی‌دانند که دشمن بدون حمله‌ی نظامی، در حال فتح قله و خاکریزهاست و آن‌ها را خواب کرده تا حیثیتشان را به تاراج ببرد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: کار به‌جایی رسیده که تعابیر رهبر انقلاب از شبیخون و ناتوی فرهنگی، به قتل‌عام فرهنگی دشمنان و ولنگاری فرهنگی داخلی‌ها رسیده است؛ مدیریت فرهنگ باید بر اساس شعارها و مبانی انقلاب باشد؛ نه اینکه هر هرزه‌ای را و هرکسی که علیه نظامی قلم برداشته و لجن پراکنی می‌کند را بیاورید و به او جایزه بدهید و از او تقدیر کنید.

ایشان بیان داشتند: در برابر بیان صریح رهبر انقلاب، مسئولین باید پاسخ دهند که آیا قائل به این ولنگاری هستند یا نه؟! اگر هستند بگویند که برای رفع آنچه کرده‌اند و اگرنه که اهل تشخیص نیستند و ماندن آن‌ها در پست و مقامشان شرعاً جایز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، خطاب به وزیر ارشاد گفتند: دوستانه و برادرانه به شما توصیه می‌کنم؛ برادر عزیز! شما که تلاش خودت را کردی که بشود تحولی ایجاد کرد و حتی روی سِن رفتی و با خانم‌ها دست‌افشانی هم کردی؛ اما نتوانستی کاری انجام بدهی و در زمان شما، اوضاع بدتر شده و راه نفوذ دشمن و حمله و ولنگاری فرهنگی در جامعه بیشتر شد؛ رهبری انقلاب و مراجع عظام هم از عملکرد شما ابراز نارضایتی کردند و حتی بعضی از مدیران استانی شما هم نتوانستند حداقل‌های فرهنگی را فراهم کنند و مجبور به عزل آن‌ها شدی یا خودشان غیرت داشتند و استعفا کردند؛ لذا برای اینکه در روز جزا در مقابل پیامبر و اولاد او و شهدا و امام شهدا و خانواده‌شان شرمنده نباشی، مردانه استعفا بدهید.

ایشان ادامه دادند: این استعفای شما نشان‌دهنده‌ی دغدغه مندی شما به امر فرهنگ و اهتمام شما به بهتر شدن امور و توجه شما به خواسته‌ی امت حزب‌الله و متدینین و مراجع و رهبری خواهد بود و شاید در این کمتر از سیصد روز باقی‌مانده از عمر دولت، فرد دیگری بتواند بیاید و کار را بهتر انجام دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز با بزرگداشت روز ورزش و تربیت‌بدنی، بیان داشتند: سرانه‌ی زیرساخت‌های ورزشی استان البرز، کم است و با توجه به جمعیت ورزشی استان و قابلیت‌های جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی، علی الخصوص ورزش قهرمانی، تخصیص بیشتر به این بخش لازم و ضروری است؛ درعین‌حال باید توجه داشت که می‌توان در کم یا کنترل کردن آسیب‌های اجتماعی نیز از ورزش بهره برد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.