توسط امام‌جمعه کرج صورت پذیرفت:

تأکید بر ضرورت برگزاری جشنواره ورزش‌های محلی البرز/ ورزش، یک سرفصل فرهنگی است

فضای مجازی ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در دیدار با جمعی از پیشکسوتان ورزش ماهدشت، ضمن تسلیت ایام عزای اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، بیان داشتند: حضور اقشار مختلف از اقوام ایرانی در استان البرز، برخلاف اینکه عده‌ای آن را مضر و مخرب می‌دانند، فرصتی است که باید مورد توجه مسئولین قرارگرفته و از آن در راستای تقویت غنای فرهنگی استان بهره برد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به رواج ناهنجاری‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد و آسیب‌پذیری بالاتر استان البرز از این مسائل، اظهار داشتند: یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده در مقابل این ناهنجاری‌ها، توسعه ورزش، بخصوص ورزش همگانی است.

ایشان با تأکید بر تشویق مردم به استفاده از فضای آزاد و طبیعت، تصریح کردند: ورزش همگانی، عاملی برای دوری افراد از فضاهای بسته خانه، کاهش وابستگی به ابزارهایی مانند تلویزیون و تلفن‌های همراه و بالطبع کمرنگ شدن بسیاری از ناهنجاری‌های مذکور خواهد گردید.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: البته مسئله ورزش تخصصی نیز نباید مورد غفلت واقع شود و د واقع ورزش همگانی باید به بستری برای شناسایی و جذب استعدادها و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها در رشته‌های تخصصی تبدیل شود.

ایشان تأکید کردند: مسئولین حوزه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، باید نگاه ویژه‌ای به مقوله‌ی ورزش به‌عنوان یکی از سرفصل‌های فرهنگی در کاهش و رفع این آسیب‌ها داشته باشند و حتی صرف بخشی از بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌ها در راستای توسعه‌ی امر ورزش، اقدامی معقول و مثبت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت اقوام و فرهنگ‌های مختلف استان در گسترش فرهنگ ورزشکاری و توسعه‌ی ورزش استان، اظهار داشتند: ورزش‌های محلی و بازی‌های ورزشی مانند طناب و کشی و هفت‌سنگ و بازی‌ها و ورزش‌های هر قوم، می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب، جذب‌کننده‌ی گروهی از جامعه به‌سوی فعالیت‌های جسمانی و ورزشی باشند.

ایشان یادآور شدند: با توجه به ظرفیت فرهنگی اقوام مختلف در ایران کوچک، توجه مسئولین فرهنگی و ورزشی استان به برگزاری جشنواره‌ی ورزش‌های محلی البرز، ضرورت داشته و تأثیرات مثبت بالایی در فضای اجتماعی استان خواهد داشت و نباید از آن غافل بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.