امام‌جمعه کرج:

اختلاف بین نیروهای حزب‌الله، بزرگ‌ترین برنامه دشمنان در میدان جنگ نرم است

فضای مجازی ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج پس از توصیه‌ی خود و همگان به رعایت تقوای الهی، غیبت را یکی از خطوط قرمز فرد متقی دانسته و بیان داشتند: در بیان نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) کسی که غیبت را می‌شنود مانند گوینده است و در این گناه با او شراکت دارد و اگر توان یاری غیبت شونده را ولو با یک نفی، داشته بشد و چنین کند، خدای تعالی او را در امور دنیایی و آخرتی‌اش یاری کرده و در غیر این صورت در دنیا و آخرت به ذلت خواهد افتاد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه‌ی بحث ریشه‌های انقلاب اسلامی در قرآن و عترت معصومین (علیهم‌السلام)، به مبانی انقلاب اشاره‌کرده و اظهار داشتند: نظیری برای انقلاب اسلامی، جز انقلاب رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) و قیام سیدالشهدا (علیه‌السلام) وجود ندارد که مبنای هر دو سرنگونی طاغوت و ریشه‌کن کردن مفاسد و مظالم باانگیزه‌ی الهی بود و در بیان امام، مقصد انقلاب اسلامی، کشوری اسلامی مطابق فرامین اسلامی و دستورات قرآن و ائمه‌ی اظهار است.

ایشان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (علیه‌السلام) گفتند: عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) از بین برنده‌ی روحیه‌ی خمودی و سستی در انسان است و انگیزه‌های الهی را در افراد تقویت می‌کند؛ شور و هیجان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود شخص نسبت به مسائل پیرامونی خود بی‌تفاوت نباشد و در این زمینه قیام و اقدام داشته باشد.

امام‌جمعه کرج گفتند: خیمه‌ی حسین (علیه‌السلام) دانشگاه انسان‌سازی‌ای است که نفوس مستعد با ورود به این دستگاه تعلیم و تربیت، در ابعاد مختلف ساخته‌شده و به سعادت نزدیک شوند.

ایشان افزودند: دریای وجودی امام حسین (علیه‌السلام) در هرلحظه‌ای از زندگی خود، گوهری را به نمایش می‌گذارد؛ در کنار امام، فضایل انسانی به کمال خواهد رسید و روح بندگی و توحید در انسان تقویت می‌شود؛ دارای چنان بصیرتی می‌شود که کار برای خدا و انجام‌وظیفه و اقدام به‌موقع برای او آسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به لزوم بهره‌گیری جامعه‌ی امروز از الگویی چون حسین (علیه‌السلام)، تصریح کردند: این الگو به ما می‌گوید که در مسائل فردی و اجتماعی و حتی بین‌المللی و دیپلماتیک خود چگونه رفتار کنیم؛ کسی که سیاه برای حسین (علیه‌السلام) می‌پوشد، باید مکتب او در جانش بنشیند و رفتارش با خود و خانواده و جامعه و سیاست داخلی و خارجی، رفتار و سیاستی حسینی باشد.

ایشان تأکید کردند: امام راحل (ره) نمونه‌ای از شاگردان تربیت‌شده‌ی این مکتب است که جلوه‌های سیره‌ی حسینی در سراسر زندگی او قابل‌مشاهده است و زیر بار طاغوت و ذلت نرفتن او، ریشه در همین تربیت دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه قیام حسینی درس عزتمندی و عزت مداری به ما می‌دهد، گفتند: کسی که در این مکتب پرورده شده چگونه رفتار می‌کند؟! حال چگونه شده که در ایران اسلامی، عده‌ای عرضه‌ی جواب قاطع و روشن به یاوه‌گویی‌های کشورهای زیاده‌خواه را ندارند.

ایشان بیان داشتند: بعضی کشورها برای ملاقات و ارتباط با ایران پیش‌شرط بگذارند و آقایان حرف طرف را توجیه کنند که “اگر گفته باید با اسراییل ارتباط بگیرید، فلان منظور را داشته است.”؛ این‌ها چه‌حرف‌هایی است؟! عقبه و سابقه‌ی کشور را خراب نکنید.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: کار به‌جایی رسیده است که در مقابل وزرای کشورهای دست چندمی که به آن‌ها توجهی نداشتیم باید کرنش کنیم، این باعزت حسینی که جوانان مملکت برای آن رفتند و خون پاکشان عامل اعتلای کشور شد، سازگاری ندارد؛ نکند که مسئولین از مردم غیور و متدین کشور در ابعاد مختلف عقب بمانند.

ایشان ادامه دادند: کشورهای استکباری با تمام توان در حال تضعیف و تخریب جبهه‌ی مقاومت و خط اسلامی در جهان هستند و ابزار آن‌ها هم جنگ نرم و استحاله‌ی از درون باورها در میان امت‌های مسلمان است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: جنگ نرم را جدی بگیرید؛ نتیجه‌ی جنگ نرم این شد که در جامعه‌ی اسلامی، سر پسر رسول‌الله را با چوب خیزران مورد جسارت قراردادند و از کشته‌های جبهه‌ی کفر در جنگ بدر با پیامبر یادکردند و در این فضا، کسی اعتراضی نمی‌کرد.

ایشان تصریح کردند: دشمنان برای استحاله‌ی نظام اسلامی در قابل جنگ نرم، تمام تلاش خود را می‌کنند تا باورها را تغییر دهند و مردم را نسبت به موضوعاتی که به آن‌ها حساس هستند، بی‌تفاوت کنند و با عادی‌سازی و تکرار بعضی مطالب، حساسیت‌هایشان را از بین ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری مبنی بر هجوم لشگر فرهنگی و سیاسی دشمن با همه‌ی ابزارهای ممکن و تمام قوا، گفتند: سست کردن اعتقادات دینی و سیاسی و تقویت نارضایتی‌ها در کشور و جذب جوانان ازجمله اهداف دشمنان در این لشکرکشی هستند؛ در مقابل ما چه کرده‌ایم؟!

ایشان جنگ نرم را از جنگ سخت خطرناک‌تر دانسته و گفتند: در فتنه و جنگ نرم باورها و ارزش‌ها مورد هجوم قرار می‌گیرند و عوامل این جنگ مخفیانه و پنهانی عمل می‌کنند.

ایشان افزودند: تشخیص عوامل دشمن در جنگ نرم سخت‌تر است و نیاز به بصیرت و روشن‌بینی دارد که با مراجعه و دقت در متونی چون زیارت عاشورا و فرازهای آن به‌عنوان راهنمای شیعه در بحث دشمن‌شناسی جنگ نرم، می‌توان چنین بصیرتی را کسب کرد.

امام‌جمعه کرج گفتند: مدتی است دیده می‌شود عده‌ای عمداً و عده‌ای انشالله از روی ناآگاهی و جهالت، در نوع رفتار و گویش و موضع‌گیری‌هایشان به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که نتیجه‌ی آن تضعیف ولایت و رهبری است؛ همان روشی که در دوران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیز پیاده کردند و در مقابله با فکر و فرهنگ اسلام تا جایی پیش رفتند که به حذف فیزیکی ایشان انجامید و وجود حسین (علیه‌السلام) را نیز تحمل نکردند.

ایشان یادآور شدند: زیارت عاشورا ریشه و مبنای این‌چنین خباثت‌هایی را تا پایان تاریخ بیان می‌کند و رمز دستور به شیعه برای مطالعه‌ی این زیارت در همه‌ی دوره‌ها و در هرروز نیز همین است؛ زیارت عاشورا به ما نشان می‌دهد که با نفوذ در دستگاه‌های تصمیم گیر و تصمیم‌ساز می‌توان تا شهادت امام زمان پیش رفت؛ با توطئه‌های فرهنگی و سیاسی، زمینه را برای توطئه‌ی نظامی فراهم کردند تا توانستند حجت خدا را از میان بردارند،

استاد حوزه‌ی علمیه استان البرز با اشاره به لعن‌های زیارت عاشورا، به فراز ” ولَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها” پرداخته و بیان داشتند: دفع به معنای کنار گذاشتن موقتی و ازاله به معنای براندازی کامل و از میان برداشتن است؛ مقام نیز اشاره به جایگاه‌های اعتباری مانند رهبری و حاکمیت است و مراتب اشاره به جایگاهی دارد که از سوی پروردگار متعال به شخص اختصاص داده‌شده است.

ایشان افزودند: اگر جامعه تحت نفوذ جریان‌های جنگ نرم دچار بی‌توجهی شده و بصیرت لازم را نداشته و حتی گوش به سخنان افراد بصیر نیز ندهد؛ فضا به‌سوی این فراز رفته و به ” لَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ” خواهد انجامید؛ عده‌ای هم که دانسته و یا نادانسته جاده‌صاف‌کن این امت هستند مورد لعن خداوند متعال در این زیارت هستند که ” وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ”.

امام‌جمعه کرج گفتند: طیفی که تلاش می‌کنند از ولایت “دفع مقام” کنند، برای نیل به اهداف خود برنامه‌هایی دارند که اولینشان از بین بردن انسجام و وحدت نیروهای حزب‌الله است؛ لذا هر عاملی که به این اختلاف دامن می‌زند باید رفع شود.

ایشان تأکید کردند: نیروهای حزب‌الله هرگز نباید دوقطبی شوند که در غیر این صورت، از سوی دشمنان ضربه‌پذیر خواهند شد؛ ارشاد رهبری برای عدم حضور بعضی برای عرصه انتخابات نیز بر همین مبنا بود و دوستان هم توجه بکنند که موضوع توصیه‌ی رهبری عدم ایجاد دوقطبی حزب‌الله بود؛ نه اینکه بعضی با شیطنت به دنبال سو استفاده‌ی دیگری از این مطالب هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: در گام بعدی، دشمنان در راستای نیل به اهداف خود تلاش می‌کنند درون خود یک انسجام و وحدت ایجاد کنند، ولو با کنار رفتن بعضی به نفع بعضی دیگر و حذف عناصر مؤثر طرف مقابل با جنگ رسانه‌ای و شایعه و ترور شخصیت و این‌ها مختص به زمان حسین (علیه‌السلام) نیست.

ایشان بیان داشتند: اقدام دیگر دشمنان در فضای “دفع مقام”، مردم‌فریبی با شعارهای عوامانه است. می‌بینید که در همین دولت جدید که در فضای آن شرایطی برای نفوذ به کشور به وجود آمد چه جریان‌هایی برای مسائلی مانند کنسرت‌ها به وجود آوردند؛ که البته اگر مراقب نباشیم، همین‌ها به جریانی تبدیل می‌شوند و البته در آینده مسائل مهم‌تری به وجود خواهند آورد تا طیفی از افراد را جذب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساختند: یکی از احتیاجات دشمنان در فضای “دفعتکم عن مقامکم” انحراف افکار عمومی است و هم‌اکنون می‌بینید که تلاش‌هایی که برای ارتباط با بیگانگان و غرب انجام می‌شود آماده‌سازی زمینه‌ای برای نفوذ است که متأسفانه عده‌ای گه سهل اندیشی و ساده‌انگاری دارند، به این مسائل توجه ندارند.

در همین مسئله‌ی حقوق‌های نجومی می‌بینید که همین اخیراً، برای انحراف افکار عمومی و ماله‌کشی قضیه، هفت نفر مسئول، هرکدام آمار و ارقام و اعداد مختلفی داده‌اند؛ این خواسته‌ی رهبری و مردم است؛ چرا مماشات می‌کنید و وقت را تلف می‌کنید؟!

ایشان بیان داشتند: آخرین روش دشمنان در این فضا، رواج مسائل و شعارهایی است که نتیجه‌ی آن بی‌توجهی به مسائل و آرمان‌های اولیه است و برای این منظور هم عموماً از طریق متن جامعه و طرح نقل‌قول‌های مردمی استفاده می‌کنند و از طریق خود مردم به دنبال این مسئله هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیان “امت” برای این گروه، توسط زیارت عاشورا بیان داشتند: این عبارت بیان می‌کند که این گروه کم نیستند و دارای جلوه و پایگاه مردمی هستند، در بین اقشار مردم افراد مهم و فرهیخته و دانشمندی به نظر می‌آیند و مانند شمر و یزید از آن‌ها نام برده نشده است؛ چراکه در لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه مخفی‌اند و نمی‌توان به‌طور خاص آن‌ها را مشخص نمود.

این را بدانید که اگر در مرحله دفع، مردم و علما و خواص به وظایف خود متوجه بودند؛ هرگز به مرحله‌ی ازاله نمی‌رسیم و برگشت هوشیارانه خواهیم داشت؛ اگر امروز کسی در دفاع از رهبری و اجرای بیانات ایشان کاستی کند، نزد خدای متعال و شهدای والامقام کشور اسلامی روسیاه خواهد بود و فراموش نکنید که فتنه‌هایی که در پیش خواهد بود، همواره در سطح بالاتر و نیازمند بصیرت بیشتری هستند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.