نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

نهضت حسینی و فرهنگ غنی او باید به گفتمان و جریان تبدیل‌ شود

فضای مجازی ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۰

%da%af%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85-%d8%a2%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%ba%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d8%a6%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%ac%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1%d8%b2-11

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در گردهمایی ائمه مساجد و  مبلغین استان البرز، با گرامیداشت ایام شهادت سالار شهیدان (علیه‌السلام)، بیان داشتند: مسیری که حسین علیه‌السلام طی کرد و آن برپایی حکومت اسلامی و از بین بردن طاغوت‌ها و امربه‌معروف و نهی از منکر بود، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که باید موردتوجه و بیان مبلغان و ائمه جماعات در این ایام قرار گیرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، گفتند: محصول قیام حسین (علیه‌السلام)، انقلاب و نظام اسلامی است و نهضت حسینی و فرهنگ غنی او باید به گفتمان و جریان تبدیل‌شده و مفاهیم او بازگو شود.

ایشان تقویت و رشد دانش و معرفت دینی مردم را وظیفه‌ای دانست که تنها از عهده‌ی علما ساخته است و افزودند: روحانیون باید قوی و شبهه شناس باشند، ذهن مخاطبین گیرا و باز است؛ فضای مجازی مشغول لجن پراکنی و توسعه‌ی شبهاتی است که انجام می‌گیرد، و بصیرت افزایی در مقابل این شبهه آفرینی‌ها باید موردتوجه گویندگان باشد.

امام‌جمعه کرج، خاطرنشان ساختند: محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اکسیر اعظمی است که باید برای پیوند علم و عمل مخاطبان، از این محبت بهره برد.

ایشان عنوان کردند: عزاداری‌ها باید سنتی باشند و در مقابل بدعت‌ها ایستادگی نمایند و گویندگان درراه تبلیغ دین الهی و بیان سره از احدی نهراسند.

ایشان با بیان اینکه دشمن کمر همت برای نابودی اسلام و قرآن و تشیع بسته است، تصریح کردند: بیان معارف شیعی در حد اعلا برای مخاطبین وظیفه‌ی مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود و این مساله تناقضی با حفظ وحدت مسلمین ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی، تأکید کردند: هدایت دینی، هدایت سیاسی و حضور در عرصه اجتماعی سه وظیفه‌ی مهم روحانیون در بیان رهبر انقلاب است؛ نظام اسلامی برگرفته از فرهنگ شیعی اهل‌بیت است و تبیین این فرهنگ وظیفه‌ی طلاب و روحانیون است.

ایشان با اشاره به لزوم توجه جدی به متون اصیل اسلامی و شیعی مانند زیارت عاشورا، گفتند: این متن شریف یک دوره‌ی کامل مبانی حکومت و فرهنگ اسلامی است و بیان پروردگار متعال است و مفاهیم و معارف آن باید به شکل مقتضی گسترش‌یافته و توسعه داده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، توجه به بندهای زیارت عاشورا، ازجمله لعن‌های موجود در این زیارت را مهم ارزیابی کرده و اشاره کردند: سه گروه در این زیارت مورد لعن خدای تعالی قرارگرفته‌اند که به ترتیب اولویت، “تأسیس کنندگان ظلم”، “دفع و ازاله کنندگان مقام اهل‌بیت (علیهم‌السلام)” و “مقابله‌کنندگان با ایشان در میدان نبرد سخت” هستند.

ایشان تصریح کردند: نظام اسلامی که ریشه گرفته از معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است؛ در طول تاریخ مورد هجوم و حمله‌ی دشمنان قرار خواهد گرفت؛ زیارت عاشورا به بیان روش‌های دشمنان می‌پردازد و توجه به آن راهگشای ما خواهد بود.

ایشان ادامه دادند: در مقابل اقدامات دشمنان، بنای اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در دفاع از این مقام الهی، بیان مسائل و روشنگری و رشد معنوی جامعه بود و این مسیر باید موردتوجه مبلغین و روحانیون قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج گفتند: زیارت عاشورا سیاست را از دیانت جدا نمی‌داند؛ و کسی که چنین تفکری داشته باشد به جنگ خدا و قرآن برخاسته است و مورد لعن پروردگار در این زیارت است.

ایشان تصریح کردند: مقام اهل‌بیت (علیه‌السلام)، مقامی الهی و از نوع رهبری سیاسی است، رهبر معنوی می‌تواند مدیریت سیاسی کند و جریانات سیاسی را راهبری کند و این مأموریت از طرف خدای تعالی به او داده‌شده است.

ایشان یادآور شدند: “رتبکم الله فیها” در این زیارت، یعنی فقط خدا معیار رهبری را تعیین می‌کند و حتی در انتخاب مسئولین، رهبری با انتخابات کسی را انتخاب و نصب نمی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شدند: رسول خدا در هیچ دوره‌ای، هیچ مسئولی را بنا بر رأی مردم انتخاب نکردند و هیچ مسئولی را بنا بر نظر جامعه عزل ننمودند و اگر مسئولین تخلفی داشتند از سمت خود عزل می شدند.

ایشان گفتند: دشمنان به دنبال براندازی کامل این مقام بوده و هستند و به این منظور دو روش دارند، “دفعتکم عن مقامکم” و “ازالتکم عن مراتبکم”؛ در مرحله اول اگر مردم بیدار شوند، امکان بازگشت هست ولی در مرحله‌ی دوم کار ازدست‌رفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: در دوران کنونی هم دشمنان از همین روش‌ها برای از میان برداشتن ولایت‌فقیه و نظام اسلامی استفاده می‌کنند که نیازمند بصیرت و ادراک بالای خطبا و گویندگان و تبیین این مسائل برای عموم است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.