نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

دشمنان با جدیت به دنبال سکولاریزه کردن هیئت‌ها هستند

فضای مجازی ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰

%d8%b7%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-6

مدیران نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در گردهمایی  مدیران و مسئولین هیئات مذهبی شهر کرج به مناسبت آغاز ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، ضمن گرامیداشت این ایام، بیان داشتند: رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) در جایگاه‌های متعدد، وظایف هیئت  و هیئت گردانان را بیان کرده‌اند که قطعاً به‌عنوان یک دستورالعمل و چراغ راه، موردتوجه عزیزان قرار داشته و دارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفتند: هیئت یک مکتب‌خانه است؛ خیمه امام حسین یک کلاس درس است؛ مجموعه‌ای که ویژگی شاگردان آن سن و قشر و جایگاه نیست؛ مکتب حسینی، رنگ تفاخر و بوی ریا را از انسان می‌گیرد و مکانی برای تربیت  و تعلیم انسانیت است.

ایشان گفتند: اقامه‌ی عزای حسینی باید خروجی‌هایی داشته باشد که این خروجی‌ها وابسته به توان و انگیزه‌ی مدیر آن هیئت است؛ افراد قریب ده شب در اختیار شما هستند و اگر برای این ده شب و یا بیشتر از آن  چشم‌اندازی نداشته باشید، فرصت سوزی کرده و وقت را هدر داده‌اید.

امام‌جمعه کرج گفتند: مسئول هیئت باید با مقتضیات زمان آشنا باشد و بازیچه‌ی دست دشمنان برای انحراف فکری و عقیدتی مخاطبین نشود؛ زمانی تهدید شیعه‌ی انگلیسی در هیئات پررنگ بود و اکنون هم دشمنان با جدیت  به دنبال سکولاریزه کردن هیئات هستند.

ایشان تصریح کردند: دشمن تلاش می‌کند فلسفه‌ی قیام حسینی (علیه‌السلام) به حاشیه رفته و مطالب پوچ و بی‌محتوا در مجالس طرح و بحث گردند؛ به‌طوری‌که هیئت کارایی اصلی خود یعنی انسان‌سازی و تعلیم روحیه‌ی ایثار و جهاد را از دست بدهد و کاری با جامعه و سیاست و آینده کشورشان نداشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به زیارت قدسی عاشورا، به‌عنوان تبیین‌کننده‌ی فلسفه‌ی قیام حسینی، گفتند: زیارت عاشورا نحوه‌ی شکل‌گیری ظلم و عمل ظالم را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید که اگر از ولایت فاصله گرفتیم، نفوذ دشمنان در قوای تصمیم گیر و تصمیم‌ساز جامعه باعث می‌شود که سر حسین (علیه‌السلام) توسط امت او بالای نی برود.

ایشان با تأکید بر طرح معارف این زیارت عظیم در مجالس بزرگداشت مقام اباعبدالله (علیه‌السلام) گفتند: امکان ندارد پیرو حسین بن علی (علیه‌السلام) نسبت به مسائل پیرامون خود و وضعیت جهان اسلام و عالم، بی‌تفاوت باشد؛ والا مسیر او و روش او حسینی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کردند: محبت حسین (علیه‌السلام) مربوط به شیعه نیست و حتی محبت اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت بسیار بالاست که البته به علت تفسیر غلط از “ولایت اهل‌بیت” این محبت تنها، ثمره‌ی لازم ندارد.

ایشان یادآور شدند: ولایت در نگاه شیعه، حاکمیت و خلافت ولی‌الله است که متأسفانه می‌بینیم با همان نگاه سکولاریسمی، تفسیر ولایت به “صرف محبت” در بین شیعیان نیز رواج داده می‌شود و مدیران هیئات باید توجه داشته باشند که نگذارند فرصت‌ها به تهدید تبدیل شوند و دقت داشته باشند که خروجی هیئت باید روحیه‌ای مبارز و مجاهد و پویا داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: یکی از مسائلی که با توجه مدیران هیئت‌ها می‌تواند در استان باب شود و بدعت نیکویی است، آغاز جلسات و برنامه‌ها با قرائت قرآن کریم است تا تمسک به “کتاب الله و عترتی” به‌طور کامل حاصل شود.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان داشتند: منبری‌ها هم توجه داشته باشند که نباید سطح مردم را پایین نگاه‌دارند؛ باید مخاطب را رشد داد، از منبرهای تکراری پرهیز کنید و با توجه به مقتضیات زمان و اوضاع جامعه، مطالب مفید و سازنده را ارائه کنید.

ایشان افزودند: گوینده و مداح خوب به دنبال نیاز واقعی مخاطب و شنونده است و طبیبی است که پس از تشخیص صحیح و مطمئن خود، از دادن داروی تلخ به بیمار خود بیمی ندارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.