آیت‌الله حسینی همدانی در جمع دانشجویان علوم پزشکی البرز:

حرکت علمی کشور توقف‌ناپذیر است

فضای مجازی ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰

_mg_5795

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در گردهمایی دانش جویان جدیدالورود دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بیان داشتند: دوران تحصیل دانشجویان، دوره‌ای متفاوت و تحولی در زندگی است که باید این فرصت را خوب شناخت و غنیمت شمرد و از آن نهایت استفاده را کرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: کشور اسلامی ما با توجه به مسائل پیرامونی که دارد باید در مسائل علمی رشد و جهش داشته باشد و به تعبیر رهبری حرکتی پرشتاب داشته باشد.

ایشان بیان داشتند: اکنون دوره‌ی غلبه‌ی بی‌چون‌وچرای اقتصاد و صنعت و حتی قدرت‌های نظامی در دنیا گذشته است و در جهان کنونی دانایی و علم، حرف اول را می‌زند.

امام‌جمعه کرج، با اشاره به تلاش غرب برای حفظ مرجعیت علمی خود و تضعیف فکری سایر ملل، گفتند: با درایت رهبر فرزانه‌ی انقلاب، در سال‌های گذشته جنبش علمی در کشور پایه‌گذاری گردید و نتایجی چون نانوتکنولوژی و فناوری سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای و فناوری ساخت ماهواره‌ها و ادوات پیشرفته‌ی پزشکی و نظامی و پیشرفت‌های کشور در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات، همه از دستاوردهای این جنبش علمی هستند.

ایشان افزودند: درنتیجه‌ی این شتاب دهی به رشد علمی کشور، ایران اسلامی در جایگاهی قرارگرفته که کشورهای دیگر ناچارند نقش محوری و میدانی او را در ابعاد مختلف منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای موردتوجه قرار دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: یکی از دلایل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی وارده بر کشور در طی سال‌های اخیر، نتیجه‌ی انفعال غرب در مقابل این رشد جهش گونه‌ی علمی در کشور بود تا به این وسیله این حرکت را زمین‌گیر و نابود کنند.

ایشان تصریح کردند: به فضل پروردگار، در شرایط کنونی و با توجه به بنیان و زیرساخت‌های بومی علمی کشور، این حرکت توقف‌ناپذیر است و البته باید توجه داشت که سرعت رشد علمی ما هنوز به میزان توان بالقوه‌ی جامعه‌ی علمی کشور و مطلوب رهبر انقلاب نرسیده است.

نمایند ه ولی‌فقیه در استان البرز، تأکید کردند: دانشجویان باید ورای فکرها و عقیده‌ها و سلایق مختلفی که ممکن است در مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ با نیت خالص و توکل بر خدا، در مراتب و مراحل علمی گام بردارند تا عامل و منشأ اثر برای خود و تعالی جامعه اسلامی ایران‌ گردند.

ایشان گفتند: لازمه‌ی رشد و پیشرفت روزافزون کشور در تمام ابعاد و جبران فاصله‌های علمی، پژوهش‌های علمی شما در سطوح مختلف است و نیرو و روحیه‌ی جوانی و انگیزه‌ی شما، در کنار فضایی که برای علم‌آموزی فراهم گردیده است، زمینه‌ساز و بسترهای این حرکت علمی هستند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.