امام‌جمعه کرج:

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سم مهلکی در راستای تخریب بنیان خانواده هستند

فضای مجازی ۰۲ مهر ۱۳۹۵ ۰

%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%ac-1

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: یکی از حالات اهل تقوی پندپذیری است؛ نصیحت ناصحان و پند پنددهندگان را می‌شنوند و به آن‌ها عمل می‌کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث “عزت از نگاه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در کتاب شریف نهج‌البلاغه” عنوان داشتند: یکی از مواردی که با عزت انسان منافات دارد و آن را خدشه‌دار می‌نماید، توجه به تملق دیگران است که متأسفانه در این دوره تملق‌گویان و تملق پذیران زیاد شده‌اند.

امام‌جمعه کرج ادامه دادند: تملق از فرصت‌های شیطان است که از آن برای ضربه زدن به انسان استفاده می‌کند؛ در بیان مولا در نامه‌ی ۵۳ به مالک اشتر، تملق از بهترین شکارگاه‌های شیطان و محکم‌ترین فرصت‌های او شمرده‌شده است.

ایشان تصریح کردند: کسی که از تملق دیگران خوشش بیاید، حکیم نیست و مانند شخص مستی است که نمی‌داند چند تیر به او خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: نهج‌البلاغه، روحیه‌ی جهاد در راه خدا را یکی از عوامل اصلی عزت جامعه و زمینه‌ساز رشد آن می‌داند و می‌گوید که اگر کسی از روی بی‌اعتنایی به این وظیفه‌ی دینی و اجتماعی عمل ننماید، خداوند جامه‌ی ذلت بر تن او می‌کند.

ایشان ادامه دادند: دوران هشت‌ساله‌ی دفاع مقدس به‌واسطه‌ی رشادت‌ها و ایثار و فداکاری‌های جوانان این مرزوبوم عزتی را برای کشور فراهم کرد که امروز به پشتیبانی آن، مسئولان می‌توانند در جایگاه‌های مختلف، عزتمندانه عمل کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ماجرای مباهله پیامبر اکرم با مسیحیان نجران در بیست و چهارم ذی‌الحجه سال دهم هجری، گفتند: این واقعه دارای اهمیت تاریخی بسیار بالایی است و مسائلی چون عصمت حضرت صدیقه‌ی طاهره و “جان پیغمبر” بودن علی ابن ابیطالب (علیهم‌السلام) از آیه‌ی ۶۱ سوره‌ی آل‌عمران که در این روز و برای تثبیت واقعه‌ی مباهله نازل شد، به دست می‌آید.

ایشان نزول آیات مبارکه‌ی سوره‌ی “هل اتی” در بیست و پنجم ذی‌الحجه را نیز دلیل دیگری برای حقانیت اهل‌بیت پیامبر (علیهم‌السلام) دانسته و با اشاره به نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز خانواده گفتند: اساس جامعه سالم را خانواده سالم و صالح تشکیل می‌دهد و تشکیل خانواده یکی از اساسی‌ترین مسائل اجتماعی است که اسلام با تأکید فراوان، او را توصیه کرده و برای خانواده و ارکان آن برنامه دارد.

ایشان گفتند: خانواده‌ی خوب، در همه‌ی زمینه‌ها باعث پیشرفت کشور خواهند بود و از مهم‌ترین ارکان خانواده، زنی است که در جایگاه مادر و همسر، نقش مهمی را در برقراری آرامش و تربیت افراد عهده‌دار است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکید اسلام بر حفظ کرامت و عزت زن در خانواده و اجتماع است، خاطرنشان ساختند: معمولاً این دستور با توجهی مواجه شده و حتی بعضی از مؤمنین هم دستورات دین را راجع به بانوان نمی‌دانند و تعریف درستی از همسرداری ندارند.

ایشان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به این مضمون که “زن، بزرگ خانه است”، گفتند: مردی که همسر خود را کوچک نماید، خودش را کوچک کرده است؛ خواسته‌های بسیار و توقع بیش‌ازحد از زنان، با روح اسلام سازگار نیست.

امام‌جمعه کرج گفتند: بر اساس قوانین اسلامی، اگر زن در بیرون از خانه هم کار کند، نباید کاری کند که با خصوصیات عاطفی و جسمانی او منافات داشته باشد؛ کشورهای غربی که برای نیل به اهداف شوم خود، به دنبال از بین بردن نظام خانواده هستند، برای رسیدن به این هدف از رکن اصلی خانواده‌ها یعنی زن شروع کرده‌اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: حریم و قداست زن را از بین برده‌اند و به هر وسیله‌ای سعی می‌کنند او را وسیله‌ی تفریح و تبرج مردان قرار دهند تا وظیفه‌ای که به‌طور اصلی و حیاتی در خلقت زن در نظر گرفته‌شده است، کم شود که نتیجه‌ی آن نابودی خانواده است.

ایشان تصریح کردند: خانواده که از بین رفت، انواع مفاسد در جامعه به وجود می‌آید که تصرف چنین جامعه‌ای سخت نخواهد بود؛ لذا باید به این مسئله اهمیت داد و ارکان تخریب و سست شدن بنیان خانواده را شناسایی کرده و از بین برد.

امام‌جمعه کرج افزودند: در حال حاضر، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سم مهلکی در این راستا شده‌اند که باید دستگاه‌های متولی در تولید محتوا برای این فضا و طریقه‌ی صحیح استفاده‌ی از آن برنامه‌ریزی داشته باشند

ایشان گفتند: ترویج و تبلیغ انواع مختلفی از زندگی که در او خانواده بی‌معناست، توطئه‌ای است که در آینده امنیت ملی کشور را به خطر خواهد انداخت و می‌بینید که افراد بسیاری هم درگیر این برنامه‌ها هستند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: تلاش دشمن با توجه به دو هدف، یکی نابودی خانواده‌های موجود و دیگری، جلوگیری از تشکیل خانواده‌های جدید است؛ در پشت پرده‌ی ترویج مسائلی مانند ازدواج سفید و موارد مشابه هم ‌چنین نگاهی دیده می‌شود.

ایشان ادامه دادند: از سوی دیگر با روش‌های مختلف به افرادی هم که اسیر ماهواره‌ها و این فضاها نیستند، القا می‌شود که فرزند نداشته باشید و متأسفانه بعضی دستگاه‌ها هم این مسئله را ترویج می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کردند: درعین‌حال مشاهده می‌شود که با عرضه‌ی بعضی مواد غذایی مانند خوراکی‌های موسوم به “ترا ریخته” -که اگر درست مدیریت نشود، بلای بزرگی را به وجود خواهد آورد- به دنبال از بین بردن توان باروری افراد هستند؛ به‌طوری‌که گروه کثیری از نسل‌های کنونی و نسل‌های بعدی توان فرزندآوری نخواهند داشت و امروز نیز شاهد این مسئله هستیم.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: باید جلوی هجوم محصولات ترا ریخته به کشور گرفته شود و مسئولین و به‌خصوص مجلس محترم، باید توجه کافی به این مسئله داشته باشند؛ این محصولات جزو مشکل‌آفرین‌ترین مباحث ملی و امنیت ملی ما در آینده خواهد بود؛ چراکه توان نظامی ما هرچقدر هم قوی باشد و امکانات تولید و اقتصادی ما هرچه هم تقویت شوند، به نیروهای انسانی برای به‌کارگیری این امکانات نیاز خواهیم داشت.

ایشان یادآور شدند: همه دقت کنند که سبک زندگی اسلامی باید جدی گرفته شود و با طرح بعضی از موضوعاتی که قطعاً توطئه و طراحی دشمن پشت او قرارگرفته، از اصولی که در مسئله‌ی خانواده‌داریم کوتاه نیاییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه و اقشار مختلف مردم، بیان داشتند: تکرار دغدغه‌های قبلی ایشان در این سخنان، نشان می‌دهد که هنوز این دغدغه‌ها برطرف نشده‌اند و کار درخوری صورت نگرفته است.

ایشان تأکیدات رهبری مبنی بر تقویت روزافزون “توان دفاعی” و ضرورت افزایش “قدرت تهاجمی” را بسیار مهم ارزیابی کرده و تصریح کردند: تقویت توان تهاجمی کشور در راستای آیه‌ی مبارکه‌ی ” وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم …” باعث بالا رفتن قوه‌ی بازدارندگی کشور می‌گردد و به‌منظور آغازگری در جنگ نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: این توان به ما امکان زدن ضربه‌ی متقابل دفاعی به دشمنان را می‌دهد و مفهومی فراتر از دفاع در داخل کشور یا لب مرز است؛ یعنی امکان پاسخ به حملات دشمنان را در داخل همان کشور داشته باشیم، به‌طوری‌که مثلاً طبق بیان خود ایشان ما در صورت حمله‌ی اسرائیل می‌توانیم حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان کنیم.

ایشان بیان داشتند: قدرت نظامی تهاجمی در کنار روحیه‌ی جهاد دفاعی، تکمیل‌کننده و تضمین‌کننده‌ی امنیت ملی است؛ باید در اتکا به سلاح ایمان و کاربرد ادوات نظامی به‌قدری قوی باشیم که دشمن از دشمنی کردن خود مأیوس و هراسان شود و دشمنان ملت ایران نیز باید بدانند که پاسخ تجاوز به ایران را در خاک و سرزمین خودشان، در هر گوشه‌ی عالم که باشند، دریافت خواهند کرد.

ایشان با اشاره به دستور رهبری مبنی بر مقابله با عوامل تحریف قدرت نرم نظام اسلامی، عنوان داشتند: این نکته جزو مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این دیدارها بود؛ برابر خواندن آرمان‌گرایی با عدم عقلانیت، یکی از همین تحریف‌هاست و همین حالا هم زمزمه‌های شومی که به گوش می‌رسد و آرمان‌گرایی انقلابی را باعث عقب‌ماندگی کشور و از بین بردن فرصت تعامل با دنیا می‌داند، نشانه‌ی روشن این تحریف‌هاست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به وقایع خون‌بار سوریه و افغانستان به علت خیانت‌ها و عدم تعهد و پایبندی دشمنان به معاهده‌های آتش‌بس، گفتند: آیا عقلانیت به ما می‌گوید با این‌ها دست دوستی بدهیم؟! این آرمان‌گرایی ملت ایران بود که توانست دست قدرت‌های سلطه‌گر را از ملت ایران کوتاه کند، آرمان‌گرایی ملت بود مکه توانست جنگ تحمیلی را به مدت ۸ سال مدیریت کند، آرمان‌گرایی ملت بود که توانسته به قله‌های بلند علم و فناوری هدایت کند، این عین عقلانیت است.

ایشان با بیان اینکه آرمان‌گرایی و در نظر داشتن افق‌ها و قله‌های بلند برای پیشرفت عین عقلانیت است، بادآور شدند: ما با بی‌اعتمادی کامل به نظام سلطه و استکبار جهانی به همه‌ی این ارزش‌ها و آرمان‌ها رسیدیم و این مسیر را طی کردیم؛ آرمان‌خواهی ما که ریشه در عقلانیت ما دارد می‌گوید که آمریکا دشمن درجه‌ی یک ماست و به فرموده‌ی اماممان هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا می‌کشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تذکر به مسئولین در راستای اهتمام به اجرای اقتصاد مقاومتی، بیان داشتند: هر دستگاهی که به هر عنوانی نمایشگاه‌هایی در سطح استان برگزار می‌کند، باید توجه داشته باشد که در سال‌های اقتصاد مقاومتی هستیم و معنا ندارد که دستگاه دولتی نمایشگاه بزند و در او اجناس خارجی تبلیغ کند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: در همین هفته‌های گذشته چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استان برپاشده است که این، دهن‌کجی به اقتصاد مقاومتی است و متولیان امر که این‌گونه نمایشگاه‌ها را برپا می‌کنند، مسئولیت عرفی، شرعی، انقلابی دارند.

ایشان تأکید کردند: آقایان، حتی اگر به تعبیر رهبری، اسلام و انقلاب را هم قبول ندارند، اگر دفاع و حمایت از هویت ملی و جامعه‌ی داخلی را هم توجه کنند، هرگز نباید به تبلیغ اجناس و تولیدات خارجی با امکانات دولتی و بیت‌المال بپردازند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.