آیت‌الله حسینی همدانی:

خواص منحرف، مهم‌ترین نقش را در انحراف جامعه دارند

فضای مجازی ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۰

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-5

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جشن غدیر که به همت بنیاد غدیر استان البرز و  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج برگزار شد، ضمن تبریک این عید بزرگ، بیان داشتند: غدیر، جزو مسائل مهم و استراتژیک شیعه است.

باید مطالعه در باب صدر اسلام بیشتر شود؛ هر چه مطالعه در باب جریانات صدر اسلام بیشتر شود، قدرت تحلیل وقایع امروزی در افراد بالا می‌رود و تصمیم‌گیری و موضع‌گیری‌شان در مقابل جریانات روز قوی‌تر می‌شود.

 آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفتند: از ابتدای رسالت، گروهی در کنار پیامبر قرار گرفتند و مقدماتی را فراهم کردند تا این مسیر درست طی نشود و انقلاب ایشان را به انحراف بکشانند.

ایشان افزودند: اگر می‌بینیم کار به‌جایی رسید که در حکومت اسلامی، سر فرزند پیامبر بر نی رفت و صدایی از مسلمانان درنیامد، باید دانست که قسمت اعظم این کار در سال‌های ابتدای رسالت آغاز شد و آرام‌آرام این نقشه انجام شد تا به آن نتیجه منتج شد.

ایشان تصریح کردند: خطبه‌ی غدیر، جزو متون مهم اسلامی است و حفظ و درک مفاهیم آن برای هر مسلمان، لازم و ضروری است؛ این خطبه فقط مخصوص امیرالمؤمنین نیست، بلکه مربوط به خلافت و امامت همه‌ی ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، خاطرنشان ساختند: برای مسئله‌ی غدیر، بیش از صد و بیست هزار نفر از مسلمانان در این مکان جمع شدند و ایراد این خطبه، بیش از چهار ساعت طول کشیده است و پس از آن نیز مردم سه روز در این مکان برای بیعت توقف نمودند.

ایشان افزودند: در این خطبه به ۵۰ آیه قرآن استناد گردیده است که ۲۵ آیه آن برای مقابله با معاندان است؛ ۱۱۰ مورد از صفات خداوند؛ ۱۰ مورد مقام پیامبر؛ ۴۰ مورد نام علی ابن ابیطالب؛ ۵۰ بار ولایت ایشان و ۲۰ مورد ذکر فضایل علی ابن ابیطالب در این خطبه، بیان گردیده است و به‌دفعات به مسائل مشابه در سایر ائمه به‌خصوص حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: پیامبر اکرم در طول زمان‌های مختلف بر محبت و دوستی خود با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) تأکید و بر یاری ایشان توسط مسلمانان، اصرار داشتند؛ لذا هیچ توجیه عقلی و عرفی برای جمع‌کردن این جمعیت عظیم و بیعت گرفتن از آن‌ها، فقط برای محبت و دوستی علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) وجود ندارد.

ایشان تصریح کردند: بااین‌وجود و در عین تواتر بالای این حدیث و خطبه نزد علمای اهل سنت و شیعه ، خط انحراف با جدیت شروع به کار کرد و در طی تقریباً هفتاد یا هشتاد روز پس از غدیر که به رحلت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) منتهی شد، مردم را از مسیر ولایت و امامت خارج ساختند.

امام‌جمعه کرج گفتند: دانستن دلایل روگردانی مردم از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مسئله‌ی مهمی است که نباید از آن به‌سادگی عبور کرد؛ آیا همه منافق بودند؟ پول گرفته بودند؟ یا همه غدیر را از یاد برده بودند؟!

ایشان با بیان ۵ عامل اصلی برای این بیعت شکنی تاریخی، گفتند: اولین دلیل این امر کینه‌ای بود که از زمان جاهلی و به خاطر دلاوری‌های امیرالمؤمنین در سرنگونی دلاوران کفر، در دل جمعی از قبایل مانده بود و خط انحراف با ترفندی خاص، دائماً به این بغض و کینه دامن زده و آن را شعله‌ور می‌ساختند تا جایی که بعضی‌ها حتی در کربلا نیز اعلام می‌کردند که به خاطر بغض خود از علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) به قتال با فرزند او پرداخته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: ایمان سطحی مردم و زودباوری آنان دلیل دیگر این حادثه‌ی بزرگ بود و اسلام به‌طور عمیق در آن‌ها نفوذ نکرده بود؛ تعمیق عقاید دینی و شیعی جزو مهم‌ترین مسائل در کمال جامعه اسلامی است و در آن زمان، هنوز این مسئله در بین مردم به وجود نیامده بود.

ایشان افزودند: یکی دیگر از اقدامات  خط انحراف، قداست زدایی از پیامبر در زمان حیات ایشان بود و به مردم القا می‌کردند که سخن رسول خدا بر دو نوع است، یکی وحی که لازم الاطاعت است و دیگری سخن خود ایشان که زومی در پیروی از آن نیست و می‌بینیم که کار به‌جایی رسید که مردم در بین سخنان رسول خدا دائماً از ایشان سؤال می‌کردند که این‌ها که می‌گویی وحی است یا سخن خود تو؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کردند: در زمان کنونی هم با چنین مسائلی روبرو هستیم و می‌بینیم که تلاش می‌شود تا با تقسیم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مولوی و ارشادی، مردم را نسبت به این بیانات بی‌تفاوت کرده و با تفسیرهای غلط، کارهای خود را آن‌طور که می‌خواهند پیش ببرند.

ایشان نفاق جامعه در زمان رسول خدا و خواص منحرف که تعبدی نداشته و در مقابل نص اجتهاد می‌کردند را جزو عوامل دیگر این مسئله دانسته و گفتند: درواقع، خواص منحرف، مهم‌ترین نقش را در انحراف جامعه بازی می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اهتمام جوانان به تحقیق و پژوهش عمیق در موضوع غدیر و علل و عوامل مسائلی چون سقیفه و خلافت خلفا، تصریح کردند: خواندن متن این خطبه و تعلیم آن به نسل‌های بعد، جزو وظایف هر مسلمان است و خود این خطبه، بهترین گواه برای حقانیت مسیری است که در طول تاریخ برای انسان ترسیم نموده.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.