پاسخ امام جمعه کرج به سخنگوی دولت:

به ما می‌گویید که سکوت کنید! هرگز سکوت نمی‌کنیم!

فضای مجازی ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ۰

%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%ac-%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%85%d9%87%d8%af

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اهل تقوی از افراط‌وتفریط در جنبه‌های مختلف اعمال و رفتار خود پرهیز دارند که یکی از آن‌ها مراقبت بطن و شکم از اسراف و زیاده‌روی در خوردن و آشامیدن است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به آیات و روایات درزمینه‌ی کنترل شکم و عدم پرخوری، گفتند: خوراک زیاد ریشه‌ی مفاسد و بیماری‌هاست؛ جسم را رنجور و روح را ناتوان می‌کند؛ روح حکمت و درک حقایق را از انسان می‌گیرد؛ فکر او را از بین می‌برد و عبادت انسان را هم خراب می‌کند.

ایشان با اشاره به موضوع عزت و جایگاه آن در نهج‌البلاغه، بیان داشتند: طبق دستورات معصومین (علیهم‌السلام) خداوند متعال در عین ارائه‌ی اختیار اعمال به انسان، به او اجازه‌ی نابودی و از بین بردن عزت انسانی خود را نداده است و یکی از اموری که عزت را از بین می‌برد کاری است که انسان بعدازآن مجبور به انکار یا عذرخواهی از آن عمل گردد.

ایشان ادامه دادند: دروغ‌گویی، دل بستن به زخارف دنیایی، مقام و ثروت و قدرت و وابستگی به این‌ها ازجمله عوامل ایجاد ذلت هستند و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هرگز تن به این زبونی نداده و نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز با تبریک ولادت باسعادت امام هادی (علیه‌السلام) در ۱۵ ذی‌الحجه ۲۱۲ قمری، بیان داشتند: امام (علیه‌السلام) در شرایطی بودند که امکان تبلیغ علنی وجود نداشت اما بااین‌حال با روشی دیگر به وظیفه‌ی خود یعنی گسترش و نشر معارف دینی، حفظ شیعه و مبارزه با ستم طاغوت می‌پرداختند.

ایشان افزودند: امام هادی (علیه‌السلام) در هر فرصتی مشروعیت حاکمان عباسی را زیر سؤال برده و وجاهت دروغین آن‌ها و فقیهان و دانشمندان درباری را نزد مردم روشن می‌نمودند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: از سوی دیگر، امام (علیه‌السلام) با نفوذ معنوی در دل درباریان عباسی و صاحب‌منصبان آن، در شرایط خاص، از این جایگاه برای حفظ شیعیان و اصل دین استفاده می‌بردند.

ایشان زیارت جامعه‌ی کبیره را از بزرگ‌ترین آثار امام هادی (علیه‌السلام) دانسته و افزودند: زیارت جامعه‌ی کبیره، یک دوره‌ی امام شناسی در حد اعلاست که شخصیت امیرالمؤمنین و ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) در این زیارت به‌طور کامل بیان‌شده است که باید خود این زیارت و شروح آن موردتوجه و مطالعه‌ی همه قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج با تبریک فرارسیدن عید غدیر در ۱۸ ذی‌الحجه، خاطرنشان ساختند: غدیر، عید ولایت و امامت و عامل وحدت بین جوامع و فرق مختلف اسلامی است که متأسفانه با ترفندهای دشمنان به‌عنوان عامل نفاق و تفرقه در بین مسلمین معرفی‌شده است.

ایشان تصریح کردند: ولایت اسلامی مخصوص شیعه نیست و متعلق به تمام جامعه‌ی اسلامی است و بزرگ‌ترین عامل برای تقویت وحدت مسلمین برای مقابله با دشمنان اسلام، اصل ولایت و خطبه‌ی غدیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان داشتند: حدیث غدیر قوی‌ترین حدیث اسلامی ازنظر تعداد و سلسله‌ی سند است و حتی علمای اهل سنت نیز در نوشته‌های خود آن را نقل کرده‌اند؛ این خطبه مسئله‌ی ولایت و امامت را کاملاً ترسیم می‌کند و اختصاص به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیز ندارد.

ایشان افزودند: خانواده‌ها و پدران و مادران وظیفه‌دارند این خطبه را به فرزندان خود بیاموزند و در این زمینه کوتاهی جایز نیست؛ دستگاه‌ها، مساجد، هیئات و حتی جلسات خانگی نیز باید این موضوع را موردتوجه قرار دهند و حتی میهمانی‌ها و هدیه دادن‌های خانوادگی را با این روز تنظیم کنید که دارای آثار و برکات فراوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۵۹، بیان داشتند: در آن زمان، عراق مسئول جنگ نیابتی دنیای استکبار با انقلاب اسلامی شد ولی درواقع، ده‌ها کشور، در پشت پرده به برنامه‌ریزی و حمایت او پرداختند.

ایشان خاطرنشان ساختند: برنامه دشمن برای تصرف ایران، یک برنامه‌ی یک‌هفته‌ای بود، اما تنها در هر کوچکی چون خرمشهر، در قریب به سی روز تلاش، کاری از پیش نبردند و زمین‌گیر شدند؛ اکنون باید به این مسائل پرداخت و این روحیه‌ی مقاومت و ایثار را به نسل جوان معرفی کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: در دوران دفاع مقدس فعالیت‌هایی شد که نتیجه‌ی آن‌ها را در دستاوردهای امروز کشور می‌بینیم؛ در آن دوران ناچار به واردات سیم‌خاردار از خارج از کشور بودیم و امروز به برکت همان روحیه و مجاهدت‌ها، توان ساخت موشک‌های دوربرد نقطه زن را داریم.

ایشان ادامه دادند: روحیه‌ی جهادی جنگ را اداره کرد و اکنون نیز نیازمند توسعه و احیای این روحیه در جامعه و مسئولان هستیم؛ دستاوردهای دفاع مقدس باید بازگو شوند و این ایام زمان مناسبی برای پرداختن به این مقوله، در زمینه‌های مختلف و علی‌الخصوص با استفاده از زبان گویا و تأثیرگذار هنر است.

امام‌جمعه کرج روحیه‌ی مقاومت یمن و بحرین و عراق و سوریه را نشات گرفته از هشت سال دفاع مقدس دانسته و گفتند: عزت امروز ما به‌واسطه‌ی خون شهیدانی است که در آن دوران ریخته شده است؛ ۳۰ سال است که آمریکا در مقابل ایران رجزخوانی می‌کند ولی هرگز جرئت و حمله به ما را نداشته است.

ایشان تصریح کردند: ساده‌اندیشی است که بعضی‌ها بگویند برجام سایه‌ی شوم جنگ را از سر ملت برداشت؛ دشمن اگر ذره‌ای امید به جنگ مسلحانه داشت، در انجام آن کوتاهی نمی‌کرد و این مسئله ربطی به برجام نداشته و ندارد؛ برجام برای رفع تحریم‌های اقتصادی کشور دنبال شد و نباید گذاشت تا عده‌ای با این صحبت‌ها، مسیر مطالبه‌های به‌حق ملت را منحرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شدند: در شرایط کنونی که امنیت و اقتدار ایران اسلامی، زبانزد عام و خاص است؛ عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که امنیت کشور را زیر سؤال ببرد و به آن آسیب بزند؛ گوینده‌ی این سخنان توجهی به مسائل و حقایق ندارد و اصلاً نباید اجازه داد که چنین حرف‌هایی زده بشود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به دیدار رهبر انقلاب با مسئولین امر سرشماری نفوس و مسکن کشور اشاره‌کرده و بیان داشتند: طبق بیان رهبری، تغییر آمار گناه کبیره است؛ آمار بستر برنامه‌ریزی‌هاست و در تمام تصمیمات خرد و کلان مؤثر است؛ لذا باید با دقت و مسئولانه با مجریان این امر همکاری نمود تا این آمار قابل‌استفاده باشد.

ایشان با اشاره به گفته‌های سخنگوی دولت در رابطه به جایگاه و نقش ائمه جمعه، بیان داشتند: این برادر نسلت به امامان جمعه تذکری دادند و در پاسخ به ایشان باید عرض کنیم که امام‌جمعه جناحی نیست و جایگاه امامت جمعه هم همین‌طور؛ امام‌جمعه مسئولیتی دارد و بر اساس آن مسئولیت عمل می‌کند.

امام‌جمعه کرج گفتند: امام‌جمعه تبیین‌کننده‌ی مواضع اسلام، مبیّن قرآن و احکام الهی و واسط بین مردم و حاکمیت است؛ درعین‌حال منصوب از طرف حاکم اسلامی و امامت جمعه منصبی حاکمیتی است لذا کار او تنها نصیحت کردن نیست.

ایشان افزودند: این‌که می‌گویید امام‌جمعه تنها نصیحت کند و از تقوا و اخلاق بگوید، همان حرفی است که شاه در نامه‌ی خود به آقایان مراجع نوشت که “من به آقایان مراجع توصیه می‌کنم به نصیحت رعیت بپردازند”؛ بااین‌حال عرض می‌کنیم که همان‌طور که شما می‌گویید، ما شمارا و همه‌ی کسانی که باید نصیحت شوند را، نصیحت می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: البته نصیحت در جامعه‌ی اسلامی امری عام و وظیفه‌ای همگانی است و تک‌تک مردم نسبت به دیگران باید اقدام به نصیحت و گوشزد کردن اشتباهات نمایند؛ علی‌الخصوص که مطلبی مهم در موضوعات اجتماعی و کشوری یا امنیت جامعه و معیشت مردم در میان باشد.

ایشان افزودند: از باب نصیحت عرض می‌کنیم که در مسئله‌ی فرهنگ، شما می‌گویید که کاری با بهشت و جهنم رفتن مردم نداریم؛ این برخلاف دستور اسلام و نظر رهبری است.

ایشان ادامه دادند: شما اخیراً جمعی از معاندان، مخالفان، مسئله‌داران، -کسانی که با اسلام و انقلاب و نظام مشکل‌دارند- را در دستگاه‌های فرهنگی کشور و حتی همین شهر تشویق نموده‌اید و این صراحتاً مخالف بیان و خواسته‌ی رهبر انقلاب است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، گفتند: در بحث اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی، باوجوداینکه چند ماهی بیشتر از عمر دولت باقی نمانده است، هنوز نتیجه‌ای دیده نمی‌شود؛ از سوی دیگر مسئول کشوری شما می‌گوید که باید مدیر و متخصص از خارج وارد کنیم و دیگری می‌گوید که ما فقط قدرت پختن آبگوشت بزباش داریم؛ آیا نباید این‌ها را نصیحت کرد؟!

ایشان ادامه دادند: در سیاست خارجی منفعلانه و غیرعزتمندانه عمل می‌کنید؛ مسئله‌ی منا، مسئله‌ی برجام و مسائل دیگر را می‌بینید که چگونه شد؛ آمریکا را کدخدای عالم می‌خوانید و می‌گویید که باید با کدخدا تعامل داشته باشیم و همه می‌دانند که این‌ها برخلاف گفتمان امام ما و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: به ما می‌گویید که سکوت کنید؛ هرگز سکوت نمی‌کنیم، چون ما پیرو رهبری هستیم که می‌گوید در بیان حقایق، حقایق را می‌گویم و از گفتن آن خسته نخواهم شد.

ایشان خاطرنشان ساختند: بنای ما ابتدا بر تذکر خصوصی است و در صورت نتیجه‌بخش نبودن این تذکرات، مردم را در جریان امور می‌گذاریم؛ از کسی هم هراسی نداریم و وامدار کسی نیستیم؛ چیزی که مربوط به دین و دنیا و آخرت مردم، مسائل ملی، کلان، اساسی و امنیت کشور باشد بیان می‌کنیم و وظیفه‌ی امام‌جمعه و هر انسان متعهدی هم بیان این مسائل است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه بنده از احدی حمایت نمی‌کنم، گفتند: بنای ما بر عملکردها و سنجش و ارزیابی آن‌هاست و هر اقدام خوبی را تقدیر و حمایت و هر اشتباهی را هم مورد تذکر قرار می‌دهیم، البته مسئولین مجموعه‌ها نیز باید پاسخگوی مردم باشند.

ایشان تصریح کردند: در طول این مدت نیز ما در مقام بیان، بزرگواران را مورد سؤال قرار داده‌ایم و خواسته‌ایم که در مورد عملکرد خود توضیح بدهند؛ الآن تعهد مخفیانه‌ای که به نام FATF بسته‌شده، امنیت کشور را زیر سؤال می‌برد؛ چرا نباید سؤال کنیم که چرا این‌گونه عمل کرده‌اید و چرا این توافق را به مجلس نبرده‌اید و چرا می‌خواهید این‌گونه کار را به‌پیش ببرید؟ درحالی‌که در مسئله‌ی برجام هم که این‌گونه عمل کردید، نتیجه را دیدیم و بر همه عیان است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.