امام‌جمعه کرج:

خسارات FATF شبیه برجام و بلکه شدیدتر از آن خواهد بود

فضای مجازی ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج (1)نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، به وظایف جامعه در برابر حاکم، از نگاه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در کتاب شریف نهج‌البلاغه اشاره‌کرده و بیان داشتند: از حقوق حاکم بر مردم و جامعه، یکی وفاداری در بیعت و دیگری خیرخواهی در آشکار و نهان برای حاکم است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی تصریح کردند: گاهی، بعضی‌ها در ادعای تبعیت دارند ولی منافقانه عمل می‌کنند؛ ادعای سربازی و اطاعت دارند ولی در بزنگاه‌ها صحنه را خالی می‌کنند و در محل دفاع از ولی، سکوت پیشه کرده یا حتی با دشمن همراهی می‌کنند که همه‌ی این‌ها به‌نوعی خنجر از پشت زدن است.

ایشان اجابت در حین فراخوان و اطاعت هنگام دستور را دو حق دیگر حاکم جامعه بر مردم دانسته و گفتند: گاهی ممکن است، در فراخوانی افراد حاضر شوند ولی وقتی سختی و مصائب را دیدند از دستور شانه خالی کنند، لذا هردوی این حقوق باید در کنار هم وجود داشته باشند و مکمل همدیگر هستند.

ایشان رعایت ۴ شرط و وظیفه‌ی مذکور را عامل پیشرفت و سعادت جامعه‌ی اسلامی دانسته و افزودند: در این صورت امنیت و آزادی و پیشرفت جامعه محقق می‌شود و سعادت و کمال اخروی نصیب مردم خواهد گردید.

امام‌جمعه کرج با تسلیت ایام شهادت امام باقر (علیه‌السلام) در هفتم ذی‌الحجه، بیان داشتند: دوران ۱۹ ساله امامت ایشان با زوال حکومت بنی‌امیه مقارن گردید و با شرایط به وجود آمده در زمان حکومت عمر ابن عبدالعزیز و دستور او مبنی بر کتابت احادیث و روایات، امام توانستند نهضت علمی خود را آغاز کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر انقلاب، پیام ایشان به کنگره‌ی عظیم حج و بیاناتشان در جمع خانواده‌های شهدای قربانی منا، گفتند: بیانات معظم له در هرکدام از زمینه‌های مذکور، تحلیلی جداگانه طلب می‌کند و به‌عنوان‌مثال نام‌گذاری آل سعود به‌عنوان “شجره ملعونه” بار معنایی بلندی دارد که نشانگر ماهیت و مرجعیت خباثت آمیز این خاندان پلید است.

ایشان بیان داشتند: امروز جهان اسلام از هر طرف تحت‌فشار دشمنان است و ایران اسلامی که خود قربانی تروریسم است به‌عنوان حامی تروریسم معرفی می‌گردد؛ از آن‌طرف رژیم منحوس آل سعود که ذات تروریستی دارد و هرجا جنایت و کشتاری هست دستان آلوده به خون او و اربابانش وجود دارد به‌عنوان مدافعان حقوق بشر معرفی می‌گردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزودند: دشمنان با ترفندهای مخصوصشان تلاش می‌کنند کاری کنند تا کشورهای اسلامی توان دفاع از خود را هم نداشته باشند؛ می‌شنوید نغمه‌های شوم خناثان را که با بهانه‌های مختلف حرف از تعامل با دنیا و کنار گذاشتن نیروی دفاعی می‌زنند؛ ظاهر این حرف زیبا ولی باطل او حنظل است.

ایشان افزودند: این حرف‌ها یعنی فاصله گرفتن از دستورات قرآن و یعنی نفهمیدن مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)؛ ای‌کاش آقایان بار دیگر خطبه‌ی حضرت صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله علیها) و خطبه غدیر و زیارت عاشورا را بار دیگر مرور و بازخوانی کنند.

ایشان ادامه دادند: آقایان اگرچه حاضرند برای امور دنیایی که هیچ تأثیری در رشد و تعالی افراد ندارند، هزینه کنند و بنیادهای مروج فرهنگ غرب و مفاسد اخلاقی را کمک‌های میلیاردی کنند، اما برای بنیاد غدیر و امثال آن حتی یک ریال هم کمک نمی‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه جدی به تقابل گفتمانی توسط آحاد جامعه، تصریح کردند: آیات و روایات را ببینید و بعد هر کس هرچه گفت با این آیات و روایات بسنجید و اگر مخالف بود، کنار بگذارید.

ایشان با اشاره به آیه معروف شصتم از سوره مبارکه انفال – وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ وَ …- اظهار داشتند: قرآن آشکارا به ما دستور آماده‌باش می‌دهد و می‌گوید که در مقابل دشمن آمادگی داشته باشید و حتی شیوه‌های تبلیغی را برای ترساندن دشمنان بیاموزید؛ دین به ما می‌گوید که باید به سلاح روز مجهز بود و این سلاح نه‌فقط سلاح نظامی که هر مسئله‌ی مقابله‌کننده با دشمن، چه توان نظامی و چه امکانات سیاسی و فرهنگی را شامل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: به فضل پروردگار و همت جوانان مؤمن و متعهد کشور در ارتش و سپاه ، هر قدرتی فکر تعرض به کشور را داشته باشد جز زبونی و خفت نصیبش خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: آقایان می‌گویند که باید کاری کنیم که از ایران نترسند؛ این برخلاف قرآن و موازین الهی نیست؟ می‌گویند “نباید ایران طوری معرفی شود که از او بترسند، امروز دنیای موشک نیست، ما کاری کردیم که ایران هراسی را کنار گذاشتند”؛ برای انحراف افکار عمومی و اینکه مطالبه گری صورت نگیرد می‌گویند “برجام سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران برداشت”.

ایشان ادامه دادند: اینکه در اوج قدرت و اقتدار بوده و با وجود تمام توانایی‌ها از ایران نترسند خوب است، نه اینکه تمام توان خود را کنار بگذاریم و نابود کنیم و بگوییم که ایران هراسی را برداشتیم؛ خب او ما را از بین خواهد برد؛ این چه حرف بی عقبه‌ای است که می‌زنید؟!

امام‌جمعه کرج گفتند: البته دشمنان به این هم راضی نخواهند شد؛ در تاریخ می‌بینید که چطور کشور پهناور اسلامی را قطعه‌قطعه و تجزیه کردند و توان او را گرفتند؛ بعد هم کشورها را به جان هم انداخته و منابعشان را غارت کردند؛ و انقلاب اسلامی بود که ملت‌ها را بیدار و دعوت به وحدت در مقابل دشمنان کرد.

ایشان با اشاره به آیه ۶۰ سره انفال، بیان داشتند: در این آیه به دشمنانی که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم و لزوم آمادگی در برابر این دشمنان اشاره می‌شود؛ متأسفانه آقایان می‌خواهند با دشمن آشکاری که در هر فرصتی به دنبال ضربه زدن به کشور است، دست دوستی بدهند و بنای مراوده با او را دارند؛ درحالی‌که قرآن می‌گوید برای دشمنی که خود را نشان نمی‌دهد هم برنامه‌ی تقابل داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: اگر رهبری و دلسوزان جامعه سخنی می‌گویند و تذکری می‌دهند، ریشه‌ی قرآنی دارد و اگر کسی از روی آگاهی برخلاف این حرف‌ها سخنی بگوید و عملی بکند، او خائن به مملکت است.

ایشان با بیان اینکه از بین بردن توان دفاعی کشور اشکال مختلفی دارد، بیان داشتند: گاهی بستن قراردادهای یک‌جانبه باعث تخریب و تضعیف توان دفاعی است؛ مانند قراردادهای نفتی و FATF که امروز می‌بینیم که آقایان مانند برجام، به دنبال آن افتاده‌اند و بدانید که این مسئله به‌مراتب از برجام بدتر است و برای کشور زیان‌بارتر است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: قراردادهایی می‌بندند و به مردمی که در شعارهایشان، دانستن را حق آنان می‌دانند، چیزی نمی‌گویند؛ خسارات FATF شبیه برجام و بلکه شدیدتر از آن خواهد بود و مجلس نمایندگان باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند حقوق ملت بیش از این تضییع شود.

ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان منا، بیان داشتند: با وجود خباثت و پلیدی روشن و آشکار عربستان در این زمینه، عده‌ای در داخل اصرار بر دراز کردن دست دوستی دارند، نمی‌دانیم این چه مرضی است؛ هر چیزی که پیش می‌آید به‌جای اینکه در قله‌ی عزت و اقتدار پیش برویم چنین رفتارهایی می‌کنیم که عجیب است و امروز ملت از دستگاه وزارت خارجه می‌خواهند که تا رسیدن صاحبان حق و خانواده‌های شهدا به‌حق شان، در این مسئله کوتاه نیایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با گلایه از اقدامات برخی نهادهای دولتی در راستای تقویت فروش کالاهای خارجی، بیان داشتند: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌ها نباید وارد عرصه‌ی ترویج کالاهای خارجی شوند و مثلاً صداوسیما به‌هیچ‌وجه نباید نسبت به تبلیغ این کالاها اقدام کند یا شهرداری‌ها اجازه نصب بنرهای این محصولات را در سطح شهرها بدهند؛ چه برسد به اینکه در محوطه‌ی یک اداره‌ی دولتی نمایشگاه بزنند که اجناس بنجل چینی را بفروشند؛ این اصلاً برخلاف منویات رهبری است و همین آقایان ادعای تبعیت از رهبری دارند.

ایشان گفتند: در همین راستا و برای تقویت توان داخلی و حمایت از تولیدکنندگان، از دوستان ستاد برگزاری نماز جمعه می‌خواهیم که از هفته آینده محلی را برای عرضه‌ی کالاهای باکیفیت داخلی به‌خصوص لوازم‌التحریر مدرسه دانش آموزان در محوطه‌ی مصلا در نظر بگیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: دوستانی هم که تولیداتی دارند یا فقط جنس ایرانی می‌فروشند، با مسئولین ستاد تماس بگیرند تا در این زمینه، در حد توان مصلا به آن‌ها مساعدت‌هایی بشود و حداقل خود ما اقدامی در این زمینه داشته باشیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.