آیت‌الله حسینی همدانی:

تقویت روحیه ایثار انقلابی و تلاش جهادی، تنها راهکار نجات و پیشرفت کشور است

فضای مجازی ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ۰

کنگره شهدا استانداری آیت الله حسینی همدانی (2)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در همایش شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان البرز، با تبریک ایام ازدواج حضرت زهرا و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بیان داشتند: ملت ایران در جهانی که قانونی شبیه جنگل داشته و دارد، قیام کرد و نظم برتری قدرت‌های مادی را به هم زد و در مقابل چپاول و سلطه آن‌ها ایستاد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفتند: دشمنان به روش‌های مختلف تلاش کرده و می‌کنند تا جلوی این حرکت را بگیرند و برای آن مانع درست کنند تا در طی مسیر خود موفق نشود، اما نتوانستند و نخواهند توانست.

ایشان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را دوران مهم و سرنوشت‌ساز و زاینده‌ای دانسته و بیان داشتند: در این فضا جوان‌های زیر سی سال توانستند به‌جایی برسند که فرماندهی هزاران نفر را به عهده گرفته و دشمن تادندان‌مسلح آموزش‌دیده را زمین‌گیر کنند.

امام‌جمعه کرج گفتند: این یک معجزه بود نه یک حرکت فردی؛ تجهیزاتی که در آن زمان به وجود آمد و رشد فنی حاصله‌ی کنونی ما در مسائلی مانند پدافند هوایی در همان زمان شروع شد و اینکه ما در حال حاضر در پدافند هوایی خودکفایی کامل داریم همه از آثار و برکات فرصت دفاع مقدس است.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: امروز هم با هجوم شدید و ناجوانمردانه دشمنان به عقاید و باورها و ارزش‌ها و آرمان‌هایمان مواجهیم؛ تلاش می‌شود مردم به‌خصوص نسل جوان که سرمایه‌های ما هستند را به سمت دیگر ببرند و از زمینه‌هایی که برای رشد و بالندگی کشور لازم است دور کنند.

ایشان گفتند: پرداختن به شهدا و آرمان‌ها و شخصیت و خط‌مشی و روش ایشان و زنده نگه‌داشتن این مسیر، اهمیت فراوانی دارد که همه عقلا به آن اذعان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: بحث شهدا، بحث سیاسی نیست و حرف این حزب و آن حزب نیست؛ اگر می‌خواهیم برای شهدا کاری بکنیم باید ید واحده بوده و همه‌ی سلایق و اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم.

ایشان ادامه دادند: برای پیشرفت این کنگره نسبت به کنگره‌های برگزارشده باید با توجه دقیق به رعایت اصل نوآوری و همه‌جانبه نگری برنامه‌ریزی کرد تا نتیجه‌ای اثرگذار و ماندگار حاصل شود.کنگره شهدا استانداری آیت الله حسینی همدانی (3)

ایشان افزودند: کنگره‌ی شهدا، پیشانی فرهنگی استان و نشان‌دهنده و معرّف البرز به کشور و حتی جهان، برای حرکت در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت است؛ لذا باید اولاً تحقیق ما در این زمینه کامل باشد، ثانیاً با دقت تمام موضوعات را بررسی کنیم، ثالثاً کارها بررسی و طبقه‌بندی شوند و در پایان از ابزارهای ماندگاری چون هنر برای تثبیت این مسئله بهره ببریم.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: کنگره‌ی شهدا یک مجلس ختم باشکوه و یک یادواره‌ی شهدای بزرگ نیست؛ کنگره باید خروجی داشته باشد، اینکه چطور یک بنّا و نانوا به‌جایی می‌رسیدند که فرمانده لشگر می‌شدند و اینکه چطور اکنون می‌شود از الگوی دفاع مقدس برای تربیت فرماندهان عرصه‌های مختلف کشور مانند فرهنگ و اقتصاد بهره برد.

ایشان افزودند: جنگ یک معجزه‌ی الهی در عرصه‌های مختلف انسانی و مادی و معنوی بود و در خروجی یک کنگره باید این‌چنین بعدهایی تبیین و از آن‌ها راهکار استخراج شود.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: در همین راستا، زاویه‌ی دید ما نیز باید نوآوری داشته و بر اساس قالب‌های تکراری و پیش‌پاافتاده و همیشگی نباشد؛ باید وارد بحث‌های استراتژیک و ویژگی‌های اختصاصی و جلوه‌گر در شخصیت شهدا شده و از هنر برای ملموس کردن این مسائل استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: به‌عنوان‌مثال، آلبوم ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فرد شهدای استان، کتابی ارزشمند خواهد شد که هیجان مطالعه را برای هر قشری فراهم می‌کند؛ درحالی‌که انتشار مطالبی چون محل شهادت و تاریخ شهادت و تعداد ادوات دشمن، دیگر اثرگذاری و جذابیتی برای مخاطبین ندارند.

ایشان یادآور شدند: کنگره باید زوایای دیگر جهاد و شهادت را هم در نظر بگیرد، مسائلی مانند پشت جبهه و کمک‌های مردمی و پشتیبانی‌ها که جزو مسائل تقریباً مغفول مانده در این زمینه هست؛ نمایش این حرکت عظیم برای جامعه امروز ما بسیار درس‌آموز و سازنده خواهد بود.

امام‌جمعه کرج گفتند: تقویت روحیه‌ی ایثار انقلابی و تلاش جهادی، نیاز امروز ما در مسائلی چون اقتصاد مقاومتی و قتل‌عام فرهنگی است؛ دشمن گرد خمودی و خاموشی فطرت و اخلاق را بر جامعه ما می‌پاشد؛ در این فضا نباید اجازه داد تا ناهنجاری‌ها و مسائل غیر عرف به باور افراد تبدیل شود که در این صورت اصلاح جامعه مشکل خواهد بود.

ایشان افزودند: کنگره‌ی شهدا یکی از راهکارهای قوی برای مقابله با خباثت‌های این‌چنینی دشمنان است و باید با مسائلی مانند المان سازی و ظهورات بدیع و جذاب، دائماً در فضای جامعه منتشر شود؛ کنگره باید موجب تقویت روحیه‌ی ایثار و شهادت، مجاهدت، انقلابی گری و کار جهادی باشد و ادامه راه شهدا باشد، نه اینکه به بازگویی بعضی مسائل اکتفا کند؛

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: فعالیت کنگره عام است و به گروه خاصی اختصاص ندارد نیست؛ لذا در تنظیم و تعیین محتوا باید همه‌ی ذائقه‌ها را در نظر گرفت و مخا ب شناسی در تولید محتواهایی چون فیلم و کتاب و سایر آثار بسیار مهم است و باید مورد دقت و توجه جدی قرار گیرد.

کنگره شهدا استانداری آیت الله حسینی همدانی (4)ایشان با بیان اینکه اگر روحیه‌ی فرهنگ و شهادت در جامعه کم شود، شاهد فاجعه‌های اجتماعی خواهیم بود؛ بیان داشتند: می‌بینید که در سال‌های اخیر که این تفکر مقداری کم‌رنگ شده؛ با مسائلی چون حقوق‌های نجومی و اختلاس و مسائلی ازاین‌دست مواجه می‌شویم.

ایشان افزودند: وقتی روحیه‌ی ایثار در جامعه به وجود آمد، مدیر دیگر انتظار حقوق بالاتر از زیردست خود را ندارد؛ ولو برای این کار قانون هم درست کنند؛ اصلاً این قانون باطل است چون مخالف با تفکر آرمانی و انقلابی اسلام است؛ مگر می‌شود اختلاف طبقاتی را قانون کرد؟!

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: وقتی روحیه‌ی ایثار و شهادت در جامعه از بین برود، خواهیم دید که مسئولی تخلف کرده و مسئول بالاتر به‌جای مواخذه، شروع به ماله‌کشی و توجیه بکند و در این‌گونه فضاهاست که با انواع تلاش‌ها سعی می‌شود برای بعضی منافع مادی ارتباط برقرار کردن و تعامل با شیطان‌ را در سرفصل امور قرار دهند.

ایشان بیان داشتند: اگر روحیه ایثار و شهادت از جامعه گرفته شود، آقایی بلند خواهد شد و به گزافه‌گویی خواهد پرداخت که “کشورهایی چون ژاپن و آلمان پیشرفت کردند، چون نیروهای نظامی‌شان تعطیل شد؛ بنابراین ما هم نیازی به ارتش و نیروهای نظامی نداریم“؛ چنین سخنانی از بین بردن عقبه‌ی محکم بسیج و سپاه و قوه‌ی دفاعی کشور است که از حلقوم هر کس بیرون بیاید حرف دشمن و حرف استکبار و مخالفین دین و نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: هر حرفی که بخواهد مسئله امنیت ملی و دفاع ملی و جهات حاکمیتی اسلام و ایران را خدشه‌دار کند، گوینده‌ی آن حرف، هر کس که باشد و در هر سطحی از مسئولیت هم باشد؛ شیطان است.

ایشان خاطرنشان ساختند: کوتاه آمدن در این امر، امروز یعنی از دست دادن عقبه‌ی جبهه‌ای که هرلحظه امکان نفوذ دشمن به آن وجود دارد؛ مسئولین ما مانند محافظین تنگه‌ی احد هستند که اگر هرکدام در هرجایی که مسئول‌اند، درست عمل نکنند، مسلم بدانند که شکست قطعی است و عامل نابودی کل جامعه خواهد گردید.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خاطرنشان ساختند: فراموش نکنید که رهبری فرمودند “من عقیده راسخ دارم که یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست؛ این نیازی است که ما چه آدم‌های مقدس‌مآب و متدینی باشیم و چه این‌طور نباشیم و تنها به سرنوشت این کشور اهمیت بدهیم، باید آن را حیاتی و مهم بدانیم.”

گفتنی است همایش شورای سیاست‌گذاری کنگره‌ی شهدای استان البرز، صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین ادارات کل، ائمه‌ی جمعه و مسئولین شهرستان‌ها در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.