امام جمعه کرج:

در مسائل پیش رو، بحث تقابل گفتمانی، موردتوجه جدی نیروهای حزب‌الله قرار گیرد

فضای مجازی ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ۲

امام جمعه کرج آیت الله حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوا، بیان داشتند: اساس لغزش‌ها، جاه‌طلبی و حب نفس است که باطن آدمی را از کار انداخته و انسان را کور می‌کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفتند: در توصیه‌ی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به اصحابشان داریم که “از مستی گناه بپرهیزید که مانند مستی شراب و از آن‌هم بدتر است” چراکه قوه‌ی عاقله‌ی انسان را می‌گیرد؛ توان تشخیص خوب و بد را از بین می‌برد و پند واعظ درونی و موعظه‌ی انبیا و اولیا و علما را بی‌اثر می‌نماید.

ایشان با تسلیت ایام شهادت امام جواد (علیه‌السلام) در سال ۲۲۰ هجری قمری، یادآور شدند: حضرت در دوران امامت خود  در تنگنای سختی از جانب قرار داشتند تا جایی که مأمون برای جاسوسی و فشار بر امام، دختر خود را با وجود اختلاف سنی بالا به عقد او درآورد؛ البته امام نیز با هوشمندی این فضا را مدیریت نمودند.

امام‌جمعه کرج افزودند: امام جواد (علیه‌السلام) با وجود سن پایین در دو جبهه‌ی تفکرات و اعتقادات و حفظ باورهای شیعی و جبهه‌ی سیاسی به شکل توأمان مشغول بودند و شبکه‌ی وکلای امامت را به شکل رسمی درآورده و حتی افرادی را به درون دستگاه خلافت نفوذ داده و از این طریق در امور جامعه نیز وارد گردیدند.

ایشان ادامه دادند: البته تحمل این وضعیت برای دستگاه خلافت عباسی سخت بود، تا جایی که ایشان را در سن بیست‌وپنج‌سالگی به‌واسطه‌ی همسرشان مسموم کرده و در اوج مظلومیت به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: در مظلومت این امام همین بس که در شب شهادت ایشان، عده‌ای رجاله ی پلید و فاسد دست به پای‌کوبی و رقص زده‌اند و متأسفانه دستگاه‌های امنیتی و نیروی انتظامی در خواب‌اند و معلوم نیست چه می‌کنند.

ایشان تأکید کردند: چرا باید اجازه دهید در شب شهادت مولا عده‌ای مفسد و فاسق دست به پای‌کوبی بزنند؟ چقدر باید به شما تذکر بدهیم؟ بسیج باید حواس خود را جمع کند؛ دستگاه‌های امنیتی باید حواسشان جمع باشد؛ چرا عده‌ای بی‌دین به هر بهانه‌ای وقت و بی‌وقت در خیابان‌ها می‌ریزند و کسی هم جلوگیری نکند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: ما از جدیت و اهتمام فرمانده انتظامی استان مطلعیم، اما گویی در بدنه‌ی این ارگان، عده‌ای کار را ساده گرفته‌اند؛ ما در جنگ فرهنگی هستیم، چرا این‌قدر ساده گرفته‌اید مسائل را؟! در زمان طاغوت هم در چنین شب‌هایی کسی چرات نداشت این‌گونه رفتار کند و این مسئله به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

ایشان اظهار داشتند: اگر آقایان مسئولین توان ندارند یا قصد کار کردن ندارند، اعلام کنند تا کارها به تعدادی از همین جوانان انقلابی سپرده شود و ببینید که چطور شهر اداره خواهد شد؛ الآن عده‌ای با گردن‌کلفتی تمام، امیال ناصحیح خود را به مردم تحمیل می‌کنند؛ بدانید که اگر کسی حرام را ببیند و تکان نخورد، دین ندارد و بی‌غیرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله علیها) و روز ملی ازدواج بیان داشتند: آنچه مهم است، درس گرفتن از این ازدواج ساده و مبارک است؛ قرآن اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را هادیان و راهنمایان ما قرار داده است؛ مسائل مهمی مانند دوری از اشرافی گری و تجمل و ریخت‌وپاش زائد، مشکلات بسیاری در مسیر ازدواج افراد به وجود آورده و منشأ مفاسد است.

ایشان افزودند: کفویّت تنها در مسائل مالی  و مادی نیست، بلکه در اعتقادات و درک و فهم و علم و فهم است؛ جنبه‌های اخلاقی و دینی و ثبات شخصیتی باید موردتوجه جدی در امر ازدواج قرار گیرند.

استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز با معرفی محبت و اخلاق به‌عنوان ملاک‌های ازدواج موفق، بیان داشتند: اگر به ازدواج تنها به دید ارضای غرایز توجه شود، بعد از فروکش کردن غرایز مشکلات شروع می‌شود؛ یا اگر زیبایی  و مال موردتوجه باشد، به علت ناپایداری این مسائل، پس از مدتی مشکلات آغاز خواهد شد.

ایشان با اشاره به مهریه سبک حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، بیان داشتند: بعضی‌ها نگویند این حرف‌ها برای آن زمان است، آن موقع هم رسم بود که شتران سرخ‌موی با جهازهای لعل و گوهر را مهریه می‌کردند و حضرت به چند کاسه‌ی سفالی قناعت کردند؛ هر کس در مسیر ازدواج آسان خللی ایجاد کند و مانع اجرای سنت ازدواج آسان اسلامی شود، مورد لعن بزرگان بوده و نزد خداوند متعال پاسخی نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با هشدار نسبت به پیشروی خزنده‌ی  توطئه‌ی تحدید جمعیت توسط دشمنان، بیان داشتند: دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید توجه بیشتری داشته و هشیار باشند و کسانی که عامدانه در این مسیر حرکت می‌کنند بدانند که هیزم برای جهنم خود جمع‌آوری می‌کنند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به  فاجعه‌ی جمعه سیاه در هفدهم شهریور ۱۳۵۷، بیان داشتند: در تمامی جریانات این‌چنینی، حضور دست‌های آشکار و پنهان آمریکا در پشت پرده با حمایت‌های علنی و غیرعلنی او از طاغوت و استکبار دیده می‌شود و متأسفانه بااین‌حال هنوز عده‌ای با تمام وجود تلاش می‌کنند تا چهره‌ی این آلوده‌دامن را تطهیر و جنایات او را از خاطره‌ها پاک کنند و جوانان و نوجوانان را نسبت به این امور بیگانه کنند.

ایشان با بیان اینکه عده‌ای کم‌کاری عمدی در طرح واقعیات دارند، گفتند: باید دائماً جنایات آمریکا را مرور و تبیین کرد تا عزیزان ما  دچار اشتباه محاسباتی نشده و دشمن را به‌جای دوست نگیرند؛ البته به حمد الهی جوانان پر شور و آگاه به زمان ما در اقشار مختلف جامعه فراوان‌اند و آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام در هر زمان و مکان هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کردند: استکبارستیزی و مقابله با جریانات انحرافی، امروز کمرنگ‌تر از دیروز نشده و شاهد آن نیز همین جوانان مدافع حرم‌اند که با استواری و ایمان از مرزهای حرّیت و شرف دفاع می‌کنند؛ بدانید که در داخل کشور این استحکام و وحدت حزب‌الله خار چشم دشمنان است و همین نماز جمعه‌ها خواب عده‌ای را پریشان کرده است.

ایشان بیان داشتند: دین به ما اجازه‌ی ذلت و خواری نمی‌دهد و اگر به ما فشار بیاورند، فریاد هیهات من الذله سر می‌دهیم. حالا اگر عده‌ای می‌خواهند با کاسه‌لیسی‌هایشان خود را منفور مردم و شهدا کنند، مسئله‌ی دیگری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین قرارگاه پدافند هوایی، گفتند: بیانات رهبری در این دیدار نیازمند تحلیل و بررسی دقیق است؛ پدافند هوایی خط مقدم هرگونه مقابله با تهاجم به کشور است و دشمن می‌خواهد تا این توان را تضعیف کند و باید توان دفاعی را به‌قدری بالا برد که دشمن به خود اجازه فکر کردن به حمله را هم ندهد.

ایشان تأکید کردند: همان‌طور که هفته گذشته هم مطرح شد، دوستان حزب‌الله، بحث تقابل گفتمانی در مقابل تقابل شخصیتی را موردتوجه جدی قرار دهند؛ در آینده نزدیک صحنه‌های مختلفی از این مسئله را بخصوص در فضای فرهنگی شاهد خواهیم بود، چراکه متأسفانه رگه‌هایی در دولت، علی‌رغم تأکید رهبری بر عدم فعالیت‌های انتخاباتی در ماه‌های باقیمانده، با جدیت چنین می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فضای آشفته‌ی فرهنگی موجود، تصریح کردند: خواهید دید که در آینده از فضای فرهنگ سو استفاده خواهند کرد و هرچند وقت یک‌بار جریانی را در جامعه به راه خواهند انداخت؛ البته بعد از سه سال بالاخره مسئول مربوطه اعلام کرده که بله، مشکلاتی هم هست! البته همین هم جای شکر دارد ولی در همین مدت خود شما مسئول بوده‌اید و باید بگویید چه کرده‌اید و حالا که فهمیده‌اید، طرح خود را برای آینده و مدت باقی‌مانده بگویید؛ در صورتی هم که دنبال ترویج فساد و فحشا و منکرات نباشید، ما و مردم از کمک و حمایت شما دریغ نخواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود، اظهار داشتند: نکته دیگری که به‌تازگی موردتوجه آقایان قرارگرفته، انحراف افکار عمومی از چرایی قبول برجام است و عنوان می‌کنند که با برجام سایه جنگ از سر کشور برداشته شد، درحالی‌که برجام با بنای اقتصادی و هدف حذف تحریم‌ها پیگیری شد و ناتوانی در کسب این هدف، واقعیتی است که تلاش می‌شود تا از دید مردم پنهان بماند.

ایشان بیان داشتند: نکته دیگری که مسئولین استان باید به آن توجه کنند، آلودگی‌های زیست‌محیطی بعضی از معادن استان است که باید اقدامی عاجل برای رفع این مسئله انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز درگذشت مادر شهیدان کولیوند را به خانواده معظم و مردم استان تسلیت گفته و خواستار علو درجات برای ایشان گردیدند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

۲ دیدگاه

  1. محمد اردبیلی 2 سپتامبر, 2016 در 16:58 - Reply

    خدا ایشان را برای امام خامنه ای حفظ فرماید. خطبه این هفته ایشان یکی از اثرگذارترین خطبه های کشور بود. اللهم احفظ امامنا الخامنه ائی

    • فلسطینی 3 سپتامبر, 2016 در 20:27 - Reply

      من هم با این آقا موافقم
      خدا آیت الله حسینی همدانی را نوری در استان البرز قرار داده است
      خدا ایشان را برای امام خامنه ای عزیز حفظ فرماید

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.