خطبه های 22 مرداد شهر کرج

کسی که از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های اسلام دفاع می‌کند انقلابی است

روابط عمومی ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۵/۵/۲۲
  •  استان البرز , شهرستان کرج
  • توسط آیت الله حسینی همدانی

                                                                بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید اوصیکم و نفسی بتقوی الله . اشاره کردیم که حساب و کتاب بعد از مرگ جدی و قطعی است. اگر انسان احتمال هم بدهد که مطالبی که راجع به قیامت و قبر و برزخ گفته شده است درست است باید دقتش را در این مسئله بیشتر کند. چقدر آیه و روایت در این باره دارید. حتی بعضی‌ها خواب‌های صادق و رویاهای صادق در این زمینه دارند .آیا به زندگی ابدی اعتقاد داریم؟ اگر داریم چرا عمل ما بر طبق عقیده‌ای که داریم نیست ؟ چرا برای آینده خودمان کاری انجام نمیدهیم ؟باید از دنیا برای رسیدن به کمالات استفاده کنیم .سید-محمد-مهدی-حسینی-همدانی-نمایندهولی-فقیه-در-استان-البرز-و-امام-جمعه-کرج-1

مولا امیرالمومنین در خطبه ۸۱ میفرماید ” مَنْ أَبْصَرَ بِها بَصَّرَتْهُ  وَ مَنْ أَبْصَرَ إِلَیْها أَعْمَتْه “کسی که بخواهد دنیا او را روشن کند  روشن می‌شود و کسی که منتهای دیدش دنیا باشد تمام تلاشش این است که به دنیا برسد .ماشین بخرم خانه بخرم و چه و چه .دنیا او را کور می‌کند . یعنی همین دنیایی که وسیله رشد و کمال اوست زمینه زمین خوردن او را فراهم خواهد کرد. در خطبه ۲۲۰ فرمود ” مَا الدُّنْیَا غَرَّتْکَ وَ لَکِنْ بِهَا اغْتَرَرْتَ ” دنیا تو را فریب نداده است ولی تو به واسطه دنیا خودت را گول زدی. دنیا اگر می‌خواست ما را گول بزند این طور عمل نمی‌کرد. یک مقداری پنهان‌کاری می‌کرد. مخفی کاری می‌کرد به این که همه را در مرئای ما قرار داده است. فقر را نمی‌بینید ؟بیماری را نمی‌بینید ؟مشکلات را نمی‌بینید ؟همه اینها را عیان دارد به ما نشان می‌دهد. اگر بنای ما درست شدن و قرار گرفتن در مسیر آدمیت باشد اتفاقاً دنیا بهترین وسیله است.

لذا در قرآن کریم شما ببینید آیه ۱۷۹ سوره مبارکه اعراف فرمود ” وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کَثیراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا یَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لا یُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا یَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ” این آیه خیلی گویا است .به یقین گروه زیادی از جن و انس را برای داخل شدن به دوزخ آفریده ایم .آنها دل‌ها یا عقل های بی اطلاعی دارند   که با او اندیشه نمی‌کنند چشمانی دارند که با آن چشم نمی‌بیند گوشهایی دارند که با آن گوش نمی‌شنوند این‌ها مثل چهارپایان می‌مانند بلکه گمراه تر و بدتر اینها همان غافلان هستند .یعنی با داشتن همه امکانات باز کور هستند کر هستند.  آیه می‌فرماید کور دل نباشیم بینا باشیم.

امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه در خطبه ۱۳۱ فرمود انسان بینا چشمش بعد از این عالم را هم می‌بیند و می‌داند که خانه حقیقی او کجاست.  “إِنَّمَا الدُّنْیا مُنتَهى بَصَرِ الْأَعْمى، لا یُبْصِرُ مِمَّا وَراءَها شَیْئاً ” آدمی که چشمش دنیا را می‌بیند انتهای دیدش همین دنیاست .خانه اش است .ماشینش است ” وَ الْبَصِیرُ یَنفُذُها بَصَرُهُ، وَ یَعْلَمُ أَنَّ الدّارَ وَراءَها “  اما انسان بصیر می‌داند که خانه‌اش بعد از این دنیا است. برای آن خانه‌اش کار می‌کند. خدای تعالی دل همه ما را از تقوی پر بگرداند.

بحث ما در رابطه با قرآن در نهج‌البلاغه بود .به مواردی اشاره شد. از مهم‌ترین توصیه‌های امیرالمومنین علیه‌السلام این است که به آیات قرآن عمل شود. احکام او جوری عملیاتی شود که دائم در زندگی ما نقش داشته باشد و آیات پابرجا باشد. در خطبه ۱۶۹ از خطبه‌های نهج‌البلاغه فرمود ” وَ لَکُمْ عَلَیْنَا اَلْعَمَلُ بِکِتَابِ اَللَّهِ تَعَالَى وَ سِیرَهِ رَسُولِ اَللَّهِ ص وَ اَلْقِیَامُ بِحَقِّهِ وَ اَلنَّعْشُ لِسُنَّتِهِ ” حق شما بر ما این است که به کتاب خدا و روش رسول خدا عمل کنیم. تأکید فراوان در نهج‌البلاغه و در جاهای دیگر هست . قرآن را اول تعریف کرد, ویژگی‌هایش را گفت که من در خطبه‌های گذشته به آن اشاره کردم. حالا قرآن به چه درد می‌خورد؟ به درد عمل می‌خورد .به درد این می‌خورد که زندگی‌مان را بر اساس آن تنظیم کنیم .حضرت فرمودند : روش پیغمبر اکرم به آن روش عمل کنیم و به حق او عمل کنیم احکام او را مثل پرچم برپا نگه داریم.

باز در رابطه با عمل کردن به قرآن در خطبه ۱۸۲ فرمود ” أَوِّهِ عَلَى إِخْوَانِیَ الَّذِینَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْکَمُوهُ وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ أَحْیَوُا السُّنَّهَ وَ أَمَاتُوا الْبِدْعَهَ دُعُوا لِلْجِهَادِ فَأَجَابُوا وَ وَثِقُوا بِالْقَائِدِ فَاتَّبَعُوه ” این عبارات را با دقت و تأمل باید توجه کرد. افسوس که چرا همه این طور نیستند. افسوس بر آن برادرانم که قرآن را تلاوت کردند و در عمل به آن استقامت ورزیدند و در تکالیف اندیشیدند و آن تکالیف را انجام دادند و سنت را احیا کردند و بدعت را نابود کردند دعوت به جهاد شدند آن را اجابت کردند و به فرمانده شان اطمینان پیدا کردند یعنی رهبرشان و از او پیروی کردند. اینها عمل به دستورات قرآن است .

در بارزترین صفات متقین و اهل تقوا در خطبه ۱۹۳ فرمود کسانی هستند که در شب‌ها ایستاده به تلاوت قرآن می‌پردازند و دوای درد خودشان را از قرآن طلب می‌کنند. ” اَمَّا اللَّیْلُ فَصافُّونَ اَقْدامَهُمْ تالینَ لاَِجْزاءِ الْقُرْآنِ یُرَتِّلُونَهُ تَرْتیلاً،
یُحَزِّنُونَ بِهِ اَنْفُسَهُمْ، وَ یَسْتَثیرُونَ بِهِ دَواءَ دائِهِمْ ” امیرالمومنین در جاهای متعدد از نهج‌البلاغه به بیان احکام الهی و تبیین  حلال و حرام خدای تعالی در قرآن کریم پرداخته است. بیان محرمات از گناهان را بیان کرده به وجوب استغفار و توبه و بازگشت به خدا از قرآن کریم استدلال کرده .جایگاه انسانی و الهی انسان را به او توسط آیات قرآن نشان داده است .تأکید کرده است که جایگاه قرآن این است که افراد از هدایت‌های قرآن بهره بگیرند  و در زندگی استفاده کنند. اینها مواردی از نامه‌ها و خطبه‌ها و کلمات حضرت را در بر دارد .

قرآن عامل اتحاد و از بین برنده کدورت‌ها است .به بیان امیرالمؤمنین فاصله گرفتن از قرآن فاصله‌گرفتن از عامل وحدت است. فاصله‌گرفتن از عامل مودت است. اگر قرآن  باشد و طبق دستورات او عمل نشود جامعه متشتت می‌شود . به هرج‌ومرج می‌افتد. مثل کسی می‌ماند که قرآن پیرو او باشد نه این که قرآن جلو باشد و ما پیرو قرآن باشیم .درباره عظمت قرآن که خدای نکرده قرآن را کوچک بشماریم عمل به او نکنیم رسول خدا مطلبی را دارند : کسی که خداوند به او قرآن داده است اگر گمان کند احدی بهتر از آن را دارد به تحقیق چیز با عظمتی را کوچک و چیز کوچکی را عظیم شمرده است. مهم است .یک آیه قرآن کارساز است. عظیم است و بزرگ است .

برای توجه به اینکه قرآن دستگیر ما است و ما باید در همه حال متوجه قرآن باشیم فرمود :هر گاه کارهای سخت و مشکلات و گرفتاری‌ها چون شب‌های تاریک به شما رو آورد و شما را احاطه کرد و مسائل شما برای شما مشتبه شد و کار برای شما سخت شد بر شما باد به قرآن ” اذ التبست علیکم الامور ” فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ ” قرآن را باید دوباره در زندگی خودمان جاری کنیم .جلوی ما باشد آیات او را ببینیم  بر اساس او زندگی کنیم .براساس او رفتار کنیم. مسائل فردی و خانوادگی اجتماعی سیاسی دولتمردان و کارگزاران و مربیان و همه افرادی که در جاهای مختلف مشغول هستند قرآن باید چراغ راه باشد و وسیله حرکتی ما به سمت رشد و تعالی باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما اعزه و بزرگواران نمازگزاران مؤمنین و مومنات را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم .از آداب قرآن خواندن دقت و تدبر در آیات و مفاهیم اوست .چقدر این کار را ما انجام می‌دهیم؟ موقع خواندن قرآن چقدر تدبر داریم ؟به نظر می‌رسد همین مقدار دستور را اگر توجه کنیم  و رعایت کنیم و در آیات توجه کنیم و خیلی از معضلات فردی و اجتماعی ما حل خواهد شد. خدای تعالی در آیه ۱۰۶ از سوره مبارکه یوسف فرمود ” وَمَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِکُونَ ” بیشتر کسانی که می‌گویند ما خداپرست هستیم و اهل ایمان هستیم مشرک هستند .می‌گویند که ما خداپرست هستیم اما مشرک هستند .شرک اینجا شرک عملی است .

در مقام عمل در کنار خدای تعالی کار را برای دیگران انجام دادن .مؤثر بودن حرف مردم در اعمال ما شرک است. چون اگر این کار را نکنیم  این را می‌گویند .اگر این طور عمل کنیم به ما این را می‌گویند. اگر اگر اگر. این شرک به خدا است . ” وَمَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِکُونَ ” نکند که ما جزء گروه مشرکان باشیم. روز قیامت ببینیم که دست ما خالی است .اعمال مان را برای غیر خدا انجام داده‌ایم .برای حرف مردم انجام داده‌ایم. اگر این طور باشد به تعبیر آن بزرگوار خرس الدنیا و خوک الآخره. خسر الدنیا و آخره را ایشان می گفت خرس الدنیا و خوک الآخره . همه چیز را از دست داده‌ایم. خواستیم کسی درباره ما بد نگوید ولو اینکه  غضب خدا در کنارش باشد.

نماز و روزه هایمان را انجام می‌دهیم چون به آن عادت کرده‌ایم .اگر یک روز نماز ما ترک شود حالمان بد است. درست هم هست .ولی ریشه‌یابی که می‌کنیم عادت است و ترک عادت موجب مرض است. آدم حالش بد می‌شود چون از قدیم خوانده‌ایم و عادت کرده‌ایم به آن توجه داریم. طرف روزه برایش ضرر دارد میگوییم روزه نگیر  می‌گوید همه میگیرند اگر من نگیریم یک جوری است. دلم نمی‌آید نگیرم .متدینین می‌گویند  مثلاً می‌گوید ۴۰ سال است که روزه گرفتم مگر می‌شود که نگیرم .خدا می‌گوید که نگیر. اگر بنا است که ما عبد باشیم  باید دستور خدا را اطاعت کنیم. یک وقت می‌گوید بگیر باید بگیریم می‌گوید بخور باید بخوریم. چه بگیریم چه بخوریم عبد هستیم .

اگر آنجا که می‌خوریم احساس ناراحتی کنیم معلوم می‌شود که عبد خدا نیستیم . عبد دلمان هستیم .این را دارم برای چه می‌گویم ؟ برای این می‌گویم که مگر فقط نماز و روزه جزو واجبات است ؟چطور همین اقا وقتی به امر به معروف و نهی از منکر می‌رسد بی‌تفاوت از او می‌گذرد و می‌گذریم ؟ با اینکه امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز و روزه جزو واجبات هستند .از همان بچگی از ما می‌پرسیدند که اصول دین چند تا است؟ ۵ تا و فروع دین چند تا است؟ ۱۰ تا . می شمردیم یکی امربه‌معروف بود یکی نهی از منکر در کنار روزه و نماز .حالا چطور شد که در مقام عمل ما این دو تا را واجب نمی‌دانیم ؟هیچ هم ناراحت نمی‌شویم. نمازمان ترک می‌شود ناراحت هستیم اما نهی از منکر نمی‌کنیم ناراحت نیستیم. امربه‌معروف نمی‌کنیم ناراحت نیستیم .به اعمال ظاهری خیلی بها می‌دهیم اما به اساس و پایه بی‌تفاوت هستیم .

راجع به امر به معروف و نهی از منکر روایات فراوان است . نماز ما همه اعمال عبادی ما متوقف بر امر به معروف و نهی از منکر است .با اینکه درباره نماز داریم که عمود دین است اما زمینه برپایی این عمود دین امر به معروف است .در حکمت ۳۷۴ امیرالمؤمنین علیه افضل صلوات المصلین  این‌گونه می‌فرماید ” وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنْ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَهٍ فِی بَحْرٍ لُجِّیٍّ ” خیلی این عبارت تکان‌دهنده است .همه اعمال نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر ذره‌ای است در مقابل اقیانوسی مواج. ببینید فاصله کجاست . همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا.

یادمان باشد که دشمنان ما با نماز و روزه ما کاری ندارند. تا دلتان می‌خواهد نماز و روزه بخوانید. دیده‌اید در کشورهای عربی و کشورهای اسلامی چه قدر نماز می‌خوانند و هیچ کس با آن نماز کاری ندارد . اما با امر به معروف و نهی از منکر کار دارند. کتاب جهاد  قسمتی از امربه‌معروف و نهی از منکر است. ندیده‌اید که آن شخص در خاطراتش نوشته بود وقتی من مامور ممالک اسلامی شدم به من گفتند تا می‌توانی این دو جمله را در بین مردم رواج بده و گسترش بده . به مردم جوری تحمیل کن طوری القا کن که دائم به همدیگر نسبت به اعمال هم این‌طور بگویند : عیسی به دین خودش موسی به دین خودش . یا آن جمله که ما را مگر در قبر او می‌خوابانند .

این شخص انگلیسی می‌گوید مرا فرستادند در کشورهای اسلامی تا می‌توانم این دو جمله را توسعه بدهم .یعنی جلوی امربه‌معروف و نهی از منکر را بگیرم. الان خود ما را دیده‌اید تا به کسی چیزی می‌گوییم می‌گویند آقا ولش کن مگر ما را در گور او میخوابانند. این حرف آنها است .او دارد اقرار می‌کند.  تا کجا را پیش‌بینی کردند .چقدر ما از دستورات اولیای دین غافل هستیم و دور هستیم. چرا باید این‌گونه باشد و این‌گونه عمل کنیم که دیگران بتوانند ما را مدیریت کنند. قدری به نکاتی که عرض کردم دقت کنید فکر کنید و راجع به این مسائل اقدام کنید ان‌شاءالله .

زیر سایه خورشید پرچم رضوی (26)۱۱ ذی‌قعده ولادت پر سعادت و پرخیر امام رئوف علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا است. در سال ۱۴۸ قمری این امام به دنیا آمدند. این ایام را به همه شما ولایت مداران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله همه ما از مواهب این ماه و روزها بهره‌مند باشیم. راجع به زندگی امام رضا علیه‌السلام در نوبت‌های که در خدمت شما بودیم نکاتی را عرض کرده‌ایم. لکن امروز نکته دیگری را عرض می‌کنم .تمام تلاش مخالفان اهل بیت این بود که جایگاه اصلی و رفعت مقام اهل بیت نزد توده مردم از بین برود و معلوم نشود که این‌ها در چه قله ای به سر می‌برند. البته ائمه هم سعی می‌کردند در هر فرصتی که به دست می‌آید مردم را راهنمایی کنند. حقایق را برای آنها بازگو کنند لحظه‌ای از هدایت مردم و روشن کردن مردم غفلت نداشتند وفاصله نداشتند.

یک بعد از زندگی امام رضا علیه‌السلام بعد مسائل علمی است . برای حضرت یک زمینه‌ای فراهم شد به عنوان خلافت و ولایت عهدی که بتواند در آن فضا علم اهل بیت را آشکار کند .یکی از ائمه ما که علم خودش را آشکار کرد یعنی علم الهی را توسعه داده است امام رضا است. امیرالمؤمنین است امام صادق است امام باقر است .این چند امام فرصت این را پیدا کردند که علوم خودشان را توسعه دهند و در اختیار دیگران قرار بدهند .یکی امام رضا است لذا آن قدر معروف به علم شد که او را عالم آل محمد صلی‌الله علیه واله و سلم معرفی کردند. جلسات و مناظره‌های علمی فراوانی را برای امام فراهم کردند و مطرح شد .

در یک سفری حضرت به بصره داشتند در آنجا عمرو بن حداد به  امام هشتم رو کرد  و عرض کرد که محمد بن فضل هاشمی چیزهایی از شما می‌گوید (محمد بن فضل  از شاگردان بود) که دل آدم زیر بار ان حرف‌ها نمی‌رود .یک چیزهای عجیبی راجع  به شما می‌گوید .حضرت فرمودند درباره ما چه گفته است ؟عمرو گفت به ما خبر داد شما درباره آن چیزهایی که خدا نازل کرده آگاهی دارید. به زبان‌های همه مردم روی زمین آگاهی دارید .هر کسی با هر زبانی که از شما سؤال کند شما آن را جواب می‌دهید. حضرت فرمود محمد راست گفته. اتفاقاً خود ما به او این خبر را داده‌ایم و به او آگاهی دادیم. پس بیایید سؤال کنید تا جواب بدهم .

عمرو می‌گوید قبل از همه با زبان‌ها و لغات شما را امتحان می‌کنم. این شخص رومی است این شخص ترک است این شخص فارس است این شخص هندی است همه را احضار کرد .آورد خدمت امام رضا حضرت فرمودند ” فلیتکلموا بما احبوا اجب کل واحد منهم بلسانه إن شاءالله. ” من هر کدام از شما را به همان زبانی که دارید جواب می‌دهم .یکی یکی شروع کردند. یکی  ترکی سؤال کرد یکی فارسی سؤال کرد یکی هندی سوال کرد .حضرت همه اینها را به زبان خودشان پاسخ دادند .هر یک از آن‌ها مسئله خودشان وقتی سؤال می‌کرد جواب را که می‌شنید به شعف می امد که امام زبانش از خود او فصیح تر است . در این بیانی که می‌کند فارسی را عین کسی که سالیان سال است که فارس است و عربی بلد نیست مثلاً سخن می‌گوید .تعجب کردند.

از جهت علمی خواستم نکته‌ای را بگویم که حضرت موقعیت‌های برایش پیش می آمد که از آن فرصت‌ها استفاده می‌کرد از بعد از شهادت امیرالمومنین تا زمان امام رضا علیه‌السلام فرصتی اینگونه پیدا نشده بود که مناقب شیعی بیان شود. مطالب اسلامی و اینها مطرح شده بود مسائل ناب و اصیل مطرح شده بود اما مسائل خاص شیعه چون تقیه برداشته شده بود به واسطه خلافت و ولایت عهدی حضرت رضا در نتیجه امام از این فرصت استفاده کردند و تعالیم شیعه و نشر و گسترش عقیده شیعه را بدون تقیه فراهم کردند.

نمونه‌اش اشعریون هستند .الان قبور اشعریون با اینکه آنها عرب هستند زکریا بن ادم اسحاق بن آدم افراد متعددی از روات احادیث شیعه در قم هستند که اینها از قبیله اشعریون هستند. این‌ها موارد فراوانی است که فقط خواستم نکته‌ای را مطرح کرده باشم. البته مهم‌ترین عرض ارادت ما به اهل‌بیت وقتی است که روش زندگی خودمان را با روش آنها تطبیق بدهیم و بر اساس آموزه‌های آنها قدم برداریم و زندگی ما بر روش زندگی آنها باشد .در همه زمینه‌ها برای اینکه همه ما پیرو واقعی و از تولی اهل بیت عصمت و طهارت بیش از پیش بهره‌مند باشیم صلوات ختم کنید.

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۳ مرداد سالگرد پیروزی مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است .که یکی از مناسبت‌های این هفته است. در خردادماه سال ۶۱ رژیم منحوس صهیونیستی به لبنان حمله کرد. قسمت‌هایی از این کشور را زیر چکمه خودش قرار داد و اشغال کرد .در سال ۱۳۷۹ یعنی سال ۲۰۰۰میلادی در آن زمان حزب‌الله یک حرکتی را انجام داد و مناطقی را آزاد کرد. و بعد از او مقاومت اسلامی مورد تهدیدهای فراوانی قرار گرفت تا اینکه طرحی را ریختند به نام خاورمیانه بزرگ تا به وسیله آن بتواند کشورهای غرب آسیا را تجزیه کنند که حزب‌الله پیش‌دستی کرد  یک اقدام عاجلی انجام داد.

قبل از اینکه رژیم صهیونیستی حمله کند ۲ تا از افسران و نظامیان صهیونیست را دستگیر کردند و زمینه‌ای شد برای حرکت عظیم و همان جنگ ۳۳ روزه شد و از آن به بعد در یک قله ای از جایگاه بلند قرار گرفتند که دیگر نتوانسته حمله جدی نسبت به جبهه مقاومت داشته باشد و تا الان هم این رزمنده‌ها در آنجا مستقر هستند و خوب عمل می‌کنند. برای همه رزمندگانی که در جبهه‌های مختلف برای اعتلای کلمه حق و اسلام مبارزه می‌کنند از خدای منان عاجزانه پیروزی آنها را مسئلت می‌کنیم.

روز ۲۲۶۶ مرداد سال ۶۹ روز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور بود که پس از تحمل سال‌ها محیط پر از درس اسارت را ترک کردند و به آغوش خانواده‌هایشان برگشتند آزادگان و ایثارگران و جانبازان گنجینه‌های گویایی هستند از فداکاری‌های ملتی که تحت تعلیم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به این درجه از شجاعت غیرت و ایثار رسیدند بر حاملان این فرهنگ   و همه کسانی که دغدغه ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و الهی را دارند فرض است که ضمن حفظ این دستاورد بزرگ تمام تلاش خودشان را برای ترویج آن به کار ببرند. از همه زمینه‌ها هنرها روش‌ها برای بیان و انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نوجوان استفاده کنند .این مطلب مهمی است ما الان نیاز داریم به این روحیه و به نشر این افکار و توسعه این روش نیاز فعلی جامعه ما است که با ایثار و فداکاری و با مجاهدت در عرصه‌های مختلف وارد عمل بشوند و کا را به نتیجه برسانند.

مطلب بعدی اینکه ملت ما استکبار و آمریکا را مکرر در مکرر آزموده است و خاطره مردم پر است از ظلم‌هایی که به ملل دنیا به خصوص به ملت ایران شده توسط آمریکا .یکی از خاطراتی که هرگز از ذهن مردم پاک نمی‌شود و در تاریخ ایران ثبت است همین کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و برگرداندن این خبیث به کشور بود. دولت مصدق با ساده‌لوحی و اعتماد به آمریکا حرکت و مبارزه‌ای که منجر به ملی شدن نفت شده بود را از بین برد .خرابش کرد. الان هم یک عده‌ای در داخل کشور تمام تلاش خودشان را می‌کنند که روحیه استکبارستیزی به خصوص مبارزه با آمریکا را از مردم بگیرند. آمریکا را قبله آمال نشان می‌دهند. راه نجات کشور از مشکلاتی که با سوء مدیریت خود این آقایان به وجود آمده را آمریکا می‌خوانند و آمریکا می‌دانند.

از سال ۳۲ تا امروز ۶۳ سال تحقیقاً می‌گذرد  شما یک حرکت درست و خوش‌بینانه از آمریکا دیده‌اید؟ که دعوت به این چاه ویل می‌کنید. همین چند سال اخیر را مرور کنید کافی است که حتی پیشنهاد هم ندهید چه برسد به اینکه اصرار کنید و تلاش کنید که راضی کنید ارتباط با آمریکا را. آمریکا با اسلام و انقلاب , با بیداری اسلامی با خط مقاومت اسلامی مخالف است. به هر وسیله‌ای که بتواند ضربه می‌زند تا این مسیر را از پا دربیاورد. این ما هستیم که باید مواظب باشیم دچار توهم نشویم .محکم و با صلابت جلوی یاوه گویی های او را بگیریم .برجام بهترین نمونه برای فهم بد عهدی آمریکایی‌هاست .

می‌بینید که چطور دنیا را وادار می‌کنند که با ایران وارد معامله نشوند و این برجام به ان فرجام خودش که باید برسد نرسد. تأکید مکرر رهبری را ببینید. هشدارهایی که راجع به قابل اعتماد نبودن آمریکا می‌دهند را ببینید .مصادیقی که واقع می‌شود .در همین دیدار که با وزیر و معاونان و مدیران وزارت اطلاعات داشتند آقا برای بار چندم تأکید کردند که ایجاد خط فاصل با راس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعی امام بزرگوار و امام راحل ماست و این مسئله هیچ جای مسامحه و سهل‌انگاری ندارد .این خط فاصل باید حفظ شود .این کلام باید نصب العین همه باشد. چه مردم چه مسئولین .

عده‌ای از سیاسیون تلاش می‌کنند القا کنند که مردم از فشارهای اقتصادی و مسائل انقلاب خسته شده‌اند. این در حالی است که ملت ایران با حضور در صحنه‌های مختلف عملاً نفرت خودش را از این نوع تفکر نشان داده و اعلام کرده نه تنها خسته نشده بلکه از هر نوع ذلت پذیری  و کرنش در برابر آمریکا بیزار است. البته به تبعیت از ملت ایران مسئولان کشور هم باید ان‌شاءالله این‌گونه باشند که ان‌شاءالله هستند .دیدار معاونان و مدیران وزیر محترم اطلاعات با رهبری نکات مهمی را در بر داشت .

وزارتخانه ای مردمی که البته در طول سال‌ها مورد دشمنی دشمنان واقع شد. به انحا مختلف ولو با نفوذ دادن .بعضی وقت‌ها تلاششان این بود که در این نهاد نفوذی داخل کنند. از درون آن را خراب کنند که به خواست خدای تعالی حفظ شد. سربازان گمنام این نهاد  در بین مردم از محبت و احترام   و در بین دشمن از مهابت و صلابت و نفوذناپذیری برخوردار هستند که البته باید در حفظ و ارتقا این وضعیت تلاش کرد. برای فعالیت‌های این عزیزان و تلاشی که می‌کنند حفظشان را از خدای تعالی طلب می‌کنیم که در همه حال موفق و پیروز باشند ان‌شاءالله .

سفر دو روزه رئیس‌جمهور محترم  به باکو و اجلاس سران ایران در روسیه و آذربایجان از جهات مختلف مهم بود. چند سند همکاری ما بین طرفین امضا شد که در تقویت روابط اهمیت دارد. ان‌شاءالله آثار سیاسی اقتصادی فرهنگی برای ایران داشته باشد. فقط باید توجه داشته باشند که ان‌شاءالله دارند منطقه اوراسیای مرکزی یعنی آسیای مرکزی و قفقاز  از نظر جغرافیای سیاسی و نظامی برای ما اهمیت دارد .اگر مبتکرانه و با دقت و به جمیع جهات عمل نشود و به نفع رقبا از دست داده شود آن موقع محل نفوذ دشمن برای دشمنی کردن با نظام اسلامی خواهد بود که عزیزان باید این نکته توجه بیشتری داشته باشند. اصل کار خوب است ولی جوانبش را باید با دقت بیشتری دید .

چند ماه قبل بنده اینجا راجع به قراردادهای نفتی نکاتی را عرض کردم که نکته حساسی بود .هنوز کشور وارد این عرصه نشده بود ولی به ذهنم رسید که نکته مهمی است و اینجا تذکر دادم .می‌بینید که هنوز ایراد هست .متأسفانه نمی‌دانم ریشه‌اش کجاست البته می‌دانیم اما کار کار درستی نیست واگذاری بهره‌برداری از میادین نفت و گاز به بیگانگان مخالف ماده دو قانون اجرای سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ است .آنجا می‌گوید شرکت‌های استخراج و تولید نفت خام و گاز را منحصراً در بخش دولتی قرار داده و امکان واگذاری او به بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی ممنوع است. آن وقت هیئت وزیران اصرار دارند که بهره‌برداری از میادین به شرکت‌های خارجی داده شود. این را نمی‌فهمیم چرا !

در حالی که سالیان سال است که خودمان بهره‌برداری را می‌کنیم . لذا این کار با استقلال کشور نمی‌سازد. باعث تحقیر ملت است که بعد از این که ۱۰۰ سال است که ما خودمان داریم روی گاز و نفت کار می‌کنیم یک شرکتی از کشور خارجی بیاید برای ما نفت در بیاورد و کارهای این چنینی انجام دهد. یک مقداری مسئله حساس است. نکته دیگر این است که در مسائل اقتصادی و سیاسی یک مقداری بعضی از نحله ها سیاست‌هایی که در کشور داری است حالت‌های شان را از دست داده‌اند .دیگر قوه ای نمانده است. عده ای مانور را از این به بعد روی کار فرهنگی خواهند گذاشت.

لذا شما بصیر باشید .حواستان را جمع کنید .حرکت‌های ضد فرهنگی به اسم فرهنگی من بعد هیجانش فراهم می‌شود . همین که می‌بینید وزیر کشور یک چیزی می‌گوید نماینده مجلس یک چیزی می‌گوید یک آقای دیگر چیزی می‌گوید روی فرهنگ این به خاطر مسائلی است که در آینده ما با آن مواجه خواهیم شد و از هیجانات یک عده از مردم , به نفع غلبه یک فکر  به یک فکر دیگر استفاده خواهد شد .این را باید بصیر باشید .همین الان در استان خودمان هم حرکت‌هایی را انجام می‌دهند .بعضی از کلاس‌های آموزشی به عنوان درس و بحث و انتخاب رشته در همین سالن‌های استان جلساتی را برپا می‌کنند که از آن کنسرت‌های اختلاط حرام که ما با آن مخالفت می‌کنیم بدتر است .

جوان‌های ما دختران و پسران در سن جوانی و نوجوانی در یک مجلس گناه , آن آقا هم شروع می‌کند حرف‌های بی‌ربط زدن .باید مواظب بود و نظارت را بیشتر کرد و دقت کرد .فعلاً تذکر می‌دهیم تا بعدا ببینیم که چگونه خواهد شد .از مصادیق قتل عام فرهنگی یکی همین آموزشگاه‌هایی است که نظارتی بر آن‌ها نیست .عزیزان باید نظارتشان را بیشتر کنند.

یک نکته دیگر را هم عرض می‌کنم .چون یک غلط کاری دارد صورت می‌گیرد و آن تقابل با رهبری است که نعوذبالله این کار باید انجام نشود. خدای نکرده توسعه پیدا نکند. بعضی‌ها دهانشان باز است هر چیزی را هر طور که دلشان خواست می‌گویند. این خیلی کار خطرناکی است. به کسانی که در مقابل رهبری به هر عنوانی صف‌آرایی می‌کنند حتی در مقام بیان و در گفتن کلمات ابایی ندارند تذکر می‌دهیم که از صبر و حوصله حزب‌الله حیا کنید و خجالت بکشید. کشور را به دو دستگی و دو قطبی شدن نکشانید .جایی که رهبری این گونه بیان می‌کند:تجربه برجام به ما می‌گوید این کار سم مهلک است و در هیچ مسئله‌ای نمی‌توان به حرف‌های آمریکائیها اعتماد کرد . بعد این آقا بلند شده در سخنرانی رسمی اش برای مردم می‌گوید ” آن کسانی که به مردم القا می‌کنند که برجام سم مهلک است …” عین کلمه را می‌گوید ! غلط می‌کنید که شما این‌گونه سخن می‌گویید .

یک عده‌ای شروع کردند با خواب دیدن و حرف بی سند زدن و امثال ذلک امام و آرمان‌های امام آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی را تحریف کنند وارونه جلوه بدهند. انقلاب و انقلابیگری را زیر سؤال ببرند .این چه حرف گزافه ای است که زده می‌شود؟ که ما نباید به اسم انقلابیگری خودمان را محدود کنیم .ایستادن روی پای خودمان, اقتصاد درون‌زا داشتن, اعتماد به بیگانگان نکردن, این محدود کردن خودمان است؟ گفته است بروید صحبت‌های رهبری را راجع به انقلاب و انقلابیگری  ببینید.

همین جا عرض می‌کنیم کسی که از هویت ملی دفاع می‌کند انقلابی است .کسی که از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های اسلام دفاع می‌کند انقلابی است .آقا فرمودند که خیلی اوقات این جوان‌های انقلابی عقلشان و فهم شان و تعلقشان از بعضی از بزرگ‌ترها خیلی بیشتر است .خوب می‌فهمند خوب تحلیل می‌کنند خوب مسائل را تشخیص می‌دهند سینه چاک انقلاب و اسلام هستند .به بهانه فلان عمل که در فلان جا اتفاق افتاده که البته اتفاق بدی هم بود که آقا هم فرمودند من از آن کاری که کردند مثلاً سفارت را رفتند داخل شدند بدم می‌آید این کار را نمی‌پسندم چه آن جا چه جای دیگر, ولی این را بهانه قرار ندهند برای اینکه جوان‌های انقلابی را مورد تهاجم قرار بدهند.

الان بعضی‌ها شروع کردند در راسشان همین آقایی که سخن گفته شروع کرده است به این کار. این را بدانید و بدانید که اگر کج بروید حزب‌الله و انقلابیون نفس شما را در سینه خاموش خواهند کرد. انقلابی عزت‌نفس دارد .متدین به اسلام است. غیرت دینی دارد . پایبند به انقلاب است. بصیر است. دشمن می‌خواهد ما را سلب هویت کند . شما چرا به دشمن کمک می‌کنید ؟ چرا کم کاری دیگران و خودتان را  به گردن عده دیگری می‌اندازید؟ ببینید آقا چه فرمود : سیاست خارجی انقلابی در عمل با برخی غفلت‌ها کم‌کاری ها ناهوشمندی ها و موانع خارجی همراه بود نتیجه این سیاست آن حرکت شده است .چرا شما این گونه عمل می‌کنید و این‌گونه میگویید؟ این تحریف انقلاب است. تحریف امام است. تحریف آن ارزش‌ها و آرمان‌ها است .

لذا همه باید مواظب باشیم. یک پالس می‌فرستند یک پیام می‌دهند ببینند عکس‌العمل مردم چگونه است. دومی و سومی و همین طور ادامه بدهند. رهبری در یک بیان این گونه فرمودند : به آحاد مردم توصیه می‌کنم نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب در دل‌های شما ضعیف شود و فرو بنشیند .مثل کسی که از خانواده و حرم و ناموس خود دفاع می‌کند از انقلاب ارزش‌ها و دستاوردهای آن همین طور دفاع کنید. این وظیفه ما را مشخص می‌کند. اگر کسی بلند شد به هر اسمی که دلش خواست یک مجموعه را زیر سؤال برد اینکه قابل قبول نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.