امام جمعه کرج:

عده‌ای تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا روحیه مبارزه با امریکا را از مردم بگیرند

فضای مجازی ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱

نماز جمعه کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: گاهی افراد در عین ادعای ایمان، دچار شرک به خدا هستند که کار را به‌جای خدا برای دیگری انجام دادن یا توجه به بیان این‌وآن و تلاش برای انجام توقعات نابجای افراد، نمونه‌هایی روشن برای چنین شرکی هستند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، اظهار داشتند: اگر بناست عبد باشیم، باید در هر حالی دستور خدا را اطاعت کنیم؛ واجبات تنها محدود به نماز و روزه نیست، یکی از واجبات هم امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ پس چطور در مقام عمل این دو را واجب نمی‌دانیم؟! وقتی نمازمان قضا می‌شود، ناراحتیم،  ولی هیچ اهتمامی به امربه‌معروف و نهی از منکر نداریم و به آن فکر هم نمی‌کنیم!

ایشان افزودند: همه‌ی اعمال عبادی ازجمله نماز – که عمود دین است- ، متوقف به اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به حکمت ۳۷۴  کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار داشتند: در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) همه‌ی اعمال نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امربه‌معروف، ذره در مقابل اقیانوسی مواج هستند.

ایشان ضمن تبریک ولادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: تمام تلاش مخالفان اهل‌بیت (ع) این بود که جایگاه اصلی و رفعت مقام ایشان نزد توده مردم از بین برود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه البرز، افزودند: اهل‌بیت (ع) لحظه‌ای از هدایت و روشن کردن مردم غفلت و فاصله نداشتند و در زندگی امام رضا (ع) نیز بعد علمی، نمود و بروز دارد تا حدی که ایشان ازلحاظ علمی به‌گونه‌ای معروف شد که عالم آل محمد(ص) نامیده شده است.

ایشان با اشاره به فرارسیدن روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد: آزادگان، ایثارگران و جانبازان گنجینه‌های پویایی هستند از ملتی که تحت تعلیم اهل‌بیت(ع) به این درجه از شجاعت، غیرت و ایثار رسیده‌اند.

ایشان افزودند: بر همه فرض است که ضمن حفظ این دستاورد بزرگ تمام تلاش خود را برای ترویج این فرهنگ به کار ببرند و در همه زمینه‌ها و هنرها برای بیان و انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نوجوان استفاده کنند و در حال حاضر به نشر و گسترش این روحیه نیاز داریم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ملت ایران، استکبار و آمریکا را مکرراً آزموده و خاطره مردم از ظلم‌های این کشور پر است، گفت: یکی از خاطراتی که هرگز از ذهن مردم پاک نمی‌شود و در خاطر ملت ایران می‌ماند کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و برگرداندن پهلوی خبیث به کشور است.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: دولت مصدق با ساده‌لوحی و با اعتماد به امریکا، حرکت و مبارزه‌ای را که منجر به ملی شدن نفت شده بود را از بین برد؛ در حال حاضر هم عده‌ای در داخل کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا روحیه استکبارستیزی، به‌خصوص مبارزه با امریکا را از مردم بگیرند.

ایشان افزودند: این‌ها تلاش می‌کنند آمریکا را کعبه‌ی آمال و قبله‌ی مردم نشان دهند و راه نجات کشور از مشکلاتی که به‌واسطه‌ی سو مدیریت خودشان به وجود آمده است، را آمریکا معرفی کنند.

ایشان اظهار داشتند: آیا در طول ۶۳ سال گذشته، حرکتی درست از آمریکا دیده‌اید که این‌چنین جامعه را دعوت به چاه ویل می‌کنید؟! مرور چند سال اخیر نشان می‌دهد که این کشور به‌هیچ‌وجه قابلیت اعتماد ندارد؛ حتی پیشنهاد رابطه با امریکا هم نباید مطرح نشود چه برسد به اینکه عده‌ای در حال حاضر بر این موضوع اصرار دارند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا با اسلام و انقلاب و بیداری اسلامی و خط مقاومت موضع دارد و خواهان نابودی آن‌ها است، گفتند: با هر وسیله‌ای که بتواند برای انحراف و خارج کردن از مسیر تلاش می‌کند و باید مراقب باشیم که در این زمینه دچار توهم نشویم.

ایشان با بیان اینکه باید محکم و باصلابت جلوی یاوه‌گویی‌های آمریکا را گرفت، تصریح کردند: برجام بهترین نمونه برای فهم بدعهدی آمریکایی‌ها است و می‌بینید که چگونه دنیا را وادار می‌کنند که با ایران وارد معامله نشوند تا برجام به فرجام خود نرسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساختند: تأکیدات مکرر رهبری و هشدارهایی که راجع به غیرقابل‌اعتماد نبودن آمریکایی‌ها می‌دهند را در نظر داشته باشید و با ساده‌انگاری از مقابل آن‌ها نگذرید.

ایشان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: رهبری برای بار چندم تأکید کردند که ایجاد خط فاصل با آمریکا و استکبار از مهم‌ترین موارد قطعی امام راحل بوده و این موضوع جای مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی  با بیان اینکه بیان رهبری باید نصب‌العین همه باشد، ادامه داد: عده‌ای از سیاسیون تلاش می‌کنند القا کنند که مردم از مسائل اقتصادی و انقلاب خسته شده‌اند؛ درحالی‌که ملت ایران با حضور درصحنه‌های مختلف عملاً برائت خود را از استکبار نشان داده و اعلام کرده که از کرنش پذیری در مقابل آمریکا بیزار است.

ایشان با بیان اینکه وزارت اطلاعات همیشه مورد هجمه دشمن بوده است، گفت: دشمن تلاش دارد که در این نهاد مردمی نفوذ کرده و از درون این نهاد را خراب کند که به خواست خدا تاکنون ممکن نشده و سربازان گمنام از محبت در بین مردم و مهابت و نفوذناپذیری در نگاه دشمنان برخوردارند که باید برای تداوم این وضعیت تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهور به باکو و شرکت در اجلاس چندجانبه و امضای چند سند همکاری بیان کرد: باید توجه داشت که منطقه اوراسیا مرکزی و قفقاز ازنظر جغرافیای سیاسی و نظامی برای ما دارای اهمیت است که اگر مبتکرانه و با دقت و جمیع جهات عمل نشود و به نفع رقبا ازدست‌داده شود به محلی برای نفوذ دشمن تبدیل می‌شود.

ایشان با اشاره به تذکرات  چند ماه قبل خود  در مورد وجود ایراد در قراردادهای نفتی  و باقی بودن آن ایرادات ،گفتند: واگذاری بهره‌برداری از میادین نفت و گاز به بیگانگان مخالف ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ است و این ماده، شرکت‌های استخراج تولید نفت خام و گاز را منحصراً در بخش دولتی کشور قرار داده و امکان واگذاری به بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی ممنوع است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: اینکه هیئت‌وزیران اصرار دارد که بهره‌برداری از میادین به شرکت‌های خارجی واگذار شود، عجیب و مشکوک است، درحالی‌که خود ما سالیان سال این کار را کرده‌ایم و اصلاً این کار به‌نوعی تحقیر ملت است که پس از سالیانی استقلال نفتی، دوباره بیگانگان مشغول برداشت کردن نفت ما شوند.

ایشان بیان داشتند: در حال حاضر ظرفیت کارهای اقتصادی و سیاسی برای ضربه به کشور و جامعه کم است و برخی کارها برای تمرکز روی فرهنگ در حال برنامه‌ریزی است؛ مدتی است مانور را روی فرهنگ گذاشته‌اند و بر اساس شواهد، در آینده حرکاتی ضد فرهنگ به اسم فرهنگ هیجانش فراهم می‌شود و در حال حاضر هم  که وزیر کشور و نمایندگان هرکدام چیزی درباره فرهنگ می‌گویند، در همین راستاست و تلاش می‌شود تا از هیجانات مردم درزمینه‌ی فرهنگ، برای سو استفاده در یک فکر و بازی سیاسی استفاده کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: در حال حاضر برخی حرکات در استان البرز نیز در حال انجام است و کلاس‌های مثلاً آموزشی را به بهانه درس و انتخاب رشته در سالن‌های استان برگزار می‌کنند که از کنسرت‌های آلوده به حرام موردانتقاد ما بدتر است؛ فعلاً در این مورد تذکر می‌دهیم و منتظر اقدام مسئولین در اصلاح این مسئله هستیم.

ایشان ادامه دادند: از مصادیق قتل‌عام فرهنگی همین آموزشگاه‌هایی است که هیچ نظارتی بر روی آن‌ها وجود ندارد و نظارت در این زمینه باید تشدید شود.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه‌ی البرز با بیان اینکه برخی در تقابل با رهبری، مطالبی از روی گستاخی بیان می‌کنند و این کار خطرناکی است، تصریح کردند: به کسانی که در مقابل رهبری به هر عنوانی حتی در مقام بیان،  صف‌آرایی کرده و هر چه می‌خواهند می‌گویند تذکر می‌دهیم که از صبر و حوصله امت حزب‌الله حیا کنید، خجالت بکشید و کشور را به دودستگی و دوقطبی شدن نکشانید.

ایشان اظهار داشتند: وقتی رهبری این‌گونه بیان می‌کنند که “تجربه برجام به ما می‌گوید این کار سم مهلک است و ر هیچ مسئله‌ای نمی‌توان به حرف آمریکایی‌ها اعتماد کرد” شخصی در سخنرانی رسمی خود در مقابل این سخنان موضع می‌گیرد و می‌گوید: “آن‌کسانی که به مردم القا می‌کنند برجام سم مهلک است، فلان و فلان”؛  شما غلط می‌کنید که این‌گونه سخن می‌گویید!

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه دادند:عده‌ای تلاش می‌کنند با خواب دیدن و حرف‌های بدون سند، آرمان‌های امام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی را تحریف کرده و وارونه جلوه ‌دهند؛ این چه حرفی است که گفته می‌شود که نباید به اسم انقلابی گری خود را محدود کنیم؟!

ایشان اظهار داشتند: همین آقا  پیشنهاد داده  که بروید دیدگاه‌های رهبری درباره‌ی   انقلابی گری را بخوانید؛ همین‌جا عرض می‌کنیم که کسی که از هویت ملی و آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کند انقلابی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب خیلی ا اوقات،  این جوانان انقلابی عقل و  فهمشان حتی از بعضی از  بزرگ‌ترهای مدعی انقلابی گری بهتر است؛ و مسائل را بهتر و عمیق‌تر می‌فهمند و تحلیل می‌کنند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: بعضی‌ها و در رأسشان همین آقای مذکور، به بهانه فلان عمل که در فلان جا درباره‌ی سفارت یک کشور اتفاق افتاده و البته اتفاق بدی هم بوده و رهبری هم از آن ابراز ناراحتی  و نارضایتی کرده‌اند، جوانان انقلابی را مورد تعرض قرار ندهند و به این‌ها تذکر می‌دهیم که بدانید و بدانید که اگر کج بروید حزب‌الله و انقلابیون نفس‌ شما را در سینه خاموش خواهند کرد.

ایشان گفتند: دشمن به دنبال سلب هویت انقلابی ماست، شما چرا به او کمک می‌کنید؟! چرا کم‌کاری دیگران و خودتان را بر گردن عده‌ای دیگر می‌اندازید و این از فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند که “سیاست خارجی ما در عمل  با برخی غفلت‌ها و نا هوشمندی‌ها و موانع خارجی همراه  بوده است”، آن حرکات، از نتایج همین سیاست‌ها به وجود آمده است.

آیت‌الله حسینی همدانی  با بیان اینکه این افراد از ارسال این فضاهای سیاسی و اجتماعی به دنبال گرفتن بازخورد و ادامه این روند هستند تا اثر و عکس‌العمل  آن را در میان مردم مشاهده کنند، تأکید کرد: رهبری در بیانی فرمودند که “نگذارید احساس غیرت انقلابی و تکلیف در مقابل انقلاب در دل‌های شما ضعیف شود و فروبنشیند و مانند ناموس و حرم خود از انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن دفاع کنید.”؛ اینکه هر کس بلند شود و به یک مجموعه‌ای را زیر سؤال ببرد، قابل‌قبول نیست و ما در این زمینه به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. حسین رادفر 12 آگوست, 2016 در 21:47 - Reply

    سلام علیکم. احسنت بر یاور امام خامنه ای«مدظله العالی» ، انشالله فتنه فتنه گران به خودشان برگردد.

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.