نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

احیای استعدادهای فرهنگی البرز، نیازمند بازنگری و اصلاح دیدگاه‌های مدیریتی موجود است

فضای مجازی ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰

آیین اختتامیه ششمین دوره‌ی مسابقات کتاب‌خوانی رضوی استان البرز، عصر امروز، هم‌زمان با سراسر کشور در سالن میلاد کرج برگزار شد.

در این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تبریک ایام دهه کرامت، بیان داشتند: وجود ۵ هزار شرکت‌کننده البرزی در مجموعه ۲۳۵ هزارنفری شرکت‌کنندگان این مسابقه، خبر خوبی است و نشان‌دهنده‌ی این است که قابلیت‌های فرهنگی استان، بیش از آنی است که در نگاه مسئولین نقش بسته است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، گفتند: مکرراً به مسئولین تذکر داده‌شده و می‌شود که البرز قابلیت‌های متعدد و فراوانی در عرصه‌های مختلفی مانند تئاتر، فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی و مواردی ازاین‌دست، دارد که البته بارور کردن و احیای این استعدادها نیازمند بازنگری و اصلاح در دیدگاه‌های مدیریتی موجود است.

ایشان یادآور شدند: همین مسابقه کتاب‌خوانی رضوی و حضور خانواده‌ها در این جمع و گردهمایی برای هدف مهم و ارزشمندی مانند ترویج فرهنگ مطالعه، یک اقدام فرهنگی ارزشمند است که لازم است از مجموعه نهاد کتابخانه‌های استان به‌عنوان متولی این حرکت ارزشمند تقدیر و تشکر نماییم.

امام‌جمعه کرج ابراز امیدواری کردند: انشالله مجموعه‌ی نهاد کتابخانه‌های استان، با چشم‌انداز و برنامه‌ریزی مناسب، روز بروز موفق‌تر عمل کرده و در همین مسیر منشأ برکات و آثار خیر در جهت گسترش جامعه‌ی کتاب‌خوان البرز باشد.

ایشان با اشاره به ریشه کتاب و کتاب‌خوانی در تاریخ بشریت بیان داشتند: در ارزش کتاب همین بس که معجزه‌ی آخرین پیامبر خدا، یک کتاب است؛ کتاب ریشه‌ی فرهنگ انسانی است و مسائلی مانند اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی مجازی، بازهم نتوانسته‌اند از ارزش کتاب بکاهند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: البته درگیر شدن با این مجموعه‌ها باعث کاهش نرخ مطالعه در بین جوانان شده است که در صورت عدم توجه خانواده‌ها و مسئولین، مسئله‌ای مخرب و زیان‌آور برای آینده‌ی جامعه خواهد بود.

ایشان اظهار داشتند: عمر انسان سرمایه اصلی زندگی اوست که دائماً در حال هزینه شدن در طول زندگی است؛ استفاده از این زمان در فضاهایی مانند شبکه‌های ارتباطی، حتی اگر به مسائلی مانند اخبار هم پرداخته شود، زیانمند و خسارت‌بار است، اما کتاب، در مقابل صرف سرمایه‌ی انسان، به او علم و حکمت می‌آموزد و بر اساس بیان معصومین (علیهم‌السلام)، آرامش و آسایش دائمی را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

 آیت‌الله حسینی همدانی در پایان بیانات خود پیشنهاد کردند: وقف کتاب برای اماکن عمومی یا وقف کتاب گردشی بین مخاطبین، یکی از اقدامات ارزشمندی است که می‌تواند موردتوجه خیرین در هر سطحی از توانایی مالی قرار گیرد؛ درعین‌حال ایجاد کتابخانه‌های تخصصی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در صورت تأسیس، نتایج ارزشمندی برای محققین و پژوهشگران استان و حتی خارج از استان، خواهند داشت.

ایشان افزودند: تأسیس کتابخانه مرکزی استان البرز، از دیگر اقدامات ارزشمندی است که نیاز به اهتمام شورای شهر و نهادهای استان دارد؛ درعین‌حال برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی استانی، مانند مسابقات کتاب‌خوانی رضوی که در سطح کشوری برگزار می‌گردد، می‌تواند برنامه موفقی برای نهاد کتابخانه‌های استان البرز باشد.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.