امام‌جمعه کرج:

مسئولی که در مسائل کلان و استراتژیک نظام از رهبری تبعیت نداشته باشد، موردقبول مردم نیست

فضای مجازی ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج (2) نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اهل تقوی چون به معاد و عالم پس از مرگ اعتقاددارند، از فشارهای زندگی ناراحت و مضطرب نمی‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: معاد باوری اثر خود را در عملکرد انسان نشان می‌دهد؛ تصمیمات و رفتار و مواضع شخص نشان‌دهنده‌ی معاد باوری اوست و بر اساس روایات، کسی که صبح کند و به فکر دیگران نباشد، مسلمان نیست.

ایشان گفتند: اینکه بنشینیم و کاری با امور نداشته باشیم، جوان مسلمان را به سمت بی‌دینی ببرند، افکار و اخلاق و فکر او را فاسد کنند و بگوییم خدا انشالله برایشان کاری بکند، این مسلمانی نیست و با این کار وظیفه ما تمام نمی‌شود؛ اهل تقوی در این فضا وارد میدان می‌شوند و عمل می‌کنند و کارهای بر زمین‌مانده را به‌اندازه وسع خود انجام می‌دهند.

زیارت و ارتباط منظم با امام زادگان موردتوجه عموم باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز با تبریک ایام دهه مبارک کرامت و توصیه به شرکت فعال در برنامه‌های مناسبتی این ایام، خاطرنشان ساختند: راهپیمایی نیشابور تا مشهد الرضا (ع) که در این ایام برگزار می‌شود، جزو اقدامات خوبی است که هرسال انجام می‌شود و باید موردتوجه مؤمنین باشد.

ایشان با اشاره به روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه در هجدهم مردادماه، بیان داشتند: در استان هشتاد امام‌زاده داریم که تعداد قابل‌توجه آن‌ها با سندهای قوی، صحیح النسب هستند و آثار تربیتی فراوانی بر روح و جان افراد دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به لزوم ارتباط عمیق با امام زادگان، تأکید کردند: از نعمت مجاورت این بقعه و بارگاه‌ها بهره‌مند شوید و زیارت و ارتباط منظم با امام زادگان موردتوجه داشته باشید تا آثار و برکات معنوی عمیق آن‌ها را ببینید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت مقام شهید خبرنگار محمود صارمی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در افغانستان در ۱۷ مرداد، عنوان کردند: به همین مناسبت این روز به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شد که در این روز از خدمات این عزیزان قدردانی می‌گردد.

خبرنگاران با نقد منصفانه مسئولان و مطالبه گری، سطح آگاهی مردم را بالا ببرند

ایشان گفتند: خبرنگاری رسالت بزرگی است؛ اگر خبرنگار درست به خبر بپردازد و اطلاع‌رسانی کند، به علت اشراف و اطلاعی که دارد می‌تواند از بسیاری از معضلات اجتماعی جلوگیری کند و با نقد منصفانه مسئولان و مطالبه گری، سطح آگاهی مردم را بالا ببرد.

ایشان افزودند: خبر و خبرنگار باید از ویژگی‌های لازم برخوردار باشند تا تأثیر مثبت داشته باشند و در غیر این صورت اثرگذاری لازم را نخواهند داشت؛ خبر رسانه‌ای است که قدرت تربیت و اصلاح جوامع را دارد، لذا کار خطیری است.

امام‌جمعه کرج، تأکید کردند: وقتی دست‌به‌قلم می‌برید، برای خدا بنویسید و در هرلحظه خدا را در نظر داشته باشد، کار شما بسیار سخت است و برای هر کلمه‌ای که راجع به هر موضوعی می‌نویسید، نزد پروردگار مسئولید، پس باید مراقب باشید که در این مسیر، هوای نفس بر شما غالب نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما در ۱۵ مردادماه، بیان داشتند: حمله اتمی به مردم مظلوم و بی‌دفاع هیروشیما، یکی از برگ‌های سیاه تاریخ این کشور است که دولت آمریکا، آن را خدمتی به مردم برای پایان دادن به جنگی می‌خواند که قبل از این قضیه، عملاً به پایان رسیده بود.

ایشان اظهار داشتند: آیا با آمریکا با این خباثت، می‌توان دست داد و اعتماد کرد؟ عزیزانی که اکنون نتیجه اعتماد را دیده‌اند، چرا باز این کار را ادامه می‌دهند؟ چقدر رهبری فرمودند که مذاکرات نتیجه‌ای ندارد؟ چرا گوش ندادند و هنوز هم گوش نمی‌دهند؟!

فرصت زیادی برای جبران کردن اشتباهات باقی نمانده است

امام‌جمعه کرج افزودند: تبعیت از امام در امور اجتماعی لازم است؛ اصلاً یکی از اسرار نماز جماعت تمرین تبعیت از امام و ولی است؛ حال چگونه در امور کلان کشور، علی‌رغم بیان رهبری، افراد به سلیقه خود عمل می‌کنند که نتیجه این کار را هم به‌روشنی می‌بینید.

ایشان ادامه دادند: مسئولی که در مسائل کلان و استراتژیک نظام از رهبری تبعیت نداشته باشد، موردقبول مردم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم خاطرنشان ساختند: طی این مدت دلسوزان جامعه در کنار رهبر انقلاب بارها تذکر دادند که عزت کشور را زیر سؤال نبرید؛ حال چگونه می‌خواهید این‌ها را جبران کنید؟ فرصت‌هایی که از دست رفت و خون‌هایی که برای فرصت‌های گذشته ریخته شد چگونه جبران خواهید کرد؟! درحالی‌که دیگر فرصت زیادی برای جبران کردن باقی نمانده است.

ایشان با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر تأمل و تفکر جوانان در جلوه‌های بدعهدی و بی تعهدی آمریکا به قول و قرارهایش، تصریح کردند: عده‌ای دائماً در گوش جامعه پچ‌پچ می‌کنند که آمریکا کذا و کذاست و مانند شیطان دور و نزدیک را معکوس نشان می‌دهند؛ اگر این باور به جوانان که مسئولین و گردانندگان آینده‌ی کشورند، تحمیل شود، ما با دست خود، خودمان را خلع سلاح کرده‌ایم.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: ناراحت‌کننده است که چرا مسئولین در حین گزارش ای خود، این بدعهدی را به‌روشنی بیان نمی‌کنند؛ شایسته بود که رئیس‌جمهوری در گزارش خود به جلوه‌های این بدعهدی دشمن در لغو تحریم‌ها، به‌صراحت می‌پرداختند و از عزت ما در دیپلماسی در مقابل بعضی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربستان پلید خبیث دفاع می‌کردند.

اگر روحیه‌ی انقلابی در مسئولان وجود داشته باشد، در هیچ زمینه‌ای خرابی نخواهیم داشت

ایشان با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه، تأکید کردند: اگر این روحیه در مسئولان وجود داشته باشد، در هیچ زمینه‌ای خرابی نخواهیم داشت؛ مفاسدی که امروز در بعضی از بخش‌ها شاهدیم به خاطر فاصله گرفتن از اصول انقلابی است، والا کسی که انقلابی فکر کند، اجازه فساد را نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: مسئول انقلابی اجازه نمی‌دهد که فرهنگ و اخلاق کشور مورد هجوم و تخریب قرار گیرد و یا اینکه بگوید ما با بهشت و جهنم رفتن مردم کاری نداریم؛ اگر مسئولی فتنه‌گری یا متمایل به فتنه یا ساکت فتنه‌ای را به کاری بگمارد، انقلابی نیست.

ایشان افزودند: عنصر انقلابی نمی‌تواند وجوه حرام برداشت کند و برای این کار هم محمل حلال تعریف کند؛ چرا باید در مقابل مسئولی که فساد او احرازشده و خود شما او را کنار گذاشته‌اید، گفته شود که امانت‌دار بوده و ذخیره‌ی نظام؟ کدام امانت‌داری؟! ذخیره‌ی کدام نظام؟! نظام اسلامی یا نظام سرمایه‌داری غرب؟! نظام اسلامی احتیاج به چنین مدیری ندارد، رهبری چنین اشخاصی را خائن به انقلاب و آرمان‌ها می‌داند و شما او را امانت‌دار می‌دانید؟!

دولت اهتمامی به مسئله مفاسد اقتصادی ندارد

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: متأسفانه باوجود تأکید و تصریح رهبری بر حل سریع این مسئله و برخورد جدی با آن، دولت اهتمامی به این مسئله ندارد که نتیجه آن از دست دادن اعتماد مردم خواهد بود؛ بدانید که مردم دست از مطالبه گری تا حصول نتیجه بر نخواهند داشت.

ایشان بیان داشتند: تأکید دیگر رهبری بر توجه به مقدورات و ظرفیت‌های داخلی در همه زمینه‌ها به‌خصوص اقتصاد، پیغام می‌دهد که از خارج دست‌بردارید و به داخل توجه کنید؛ تأکید بر اینکه به واحدهای تولیدی کوچک توجه کنید تا اشتغال به وجود بیاید یک دیدگاه کارشناسی و راهبردی است که مسئولین باید به آن توجه کنند.

مسئولین استان گزارش اقدامات خود را به مردم ارائه کنند

امام‌جمعه کرج خطاب به مسئولین استان نیز بیان داشتند: بیایید و در جمع مردم گزارش دهید که در این پنج ماه که از سال اقدام و عمل می‌گذرد چه کرده‌اید؟ این استان ازلحاظ صنعتی و کشاورزی توانمند است و باید در این زمینه اقدامات جدی انجام داد؛ وقت به‌سرعت می‌گذرد و باید کاری برای احیای واحدهای کوچک انجام داد.

ایشان ادامه دادند: در مسئله فرهنگ هم همین‌طور است، مدیر فرهنگی انقلابی و دغدغه مند نیازی به تذکر و تشر زدن ندارد، در موقع لزوم خودش وارد میدان می‌شود و در مقابل مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌ایستد، متأسفانه وضعیت اماکن اداری و تجاری و فضاهایی مانند پارک‌های ما خوب نیست و اصناف، صنعت و معدن و تجارت، اماکن، تعزیرات و دادستانی و ناجا باید در این فضا اهتمام بیشتری داشته باشند و با دقت بیشتر در مقابل حرکات دشمنان اقدام کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.