آیت‌الله حسینی همدانی:

نماز، تنها عامل جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

فضای مجازی ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۰

جلسه ستاد اقامه نماز استان البرز، صبح امروز با حضور دکتر مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، مهندس طهایی، استاندار البرز و مسئولین استان، در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی، در این جلسه، با موضوع هدف بحث و تبادل‌نظر پیرامون جزییات بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز کشور، که پاییز امسال در استان البرز برگزار خواهد شد، بیان داشتند: شاید بتوان گفت تنها عاملی که می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، نماز است و در همین راستا، فعالیت‌های ستاد اقامه نماز، از اهمیت ویژه و جایگاهی خاص برخوردار است.

ایشان اظهار داشتند: در جامعه‌ی ما نماز هنوز جایگاه واقعی خود به‌عنوان رکن اصلی جامعه‌ی اسلامی را پیدا نکرده است و این مسئله وظیفه‌ی مسئولین امر را در این زمینه دوچندان می‌کند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نقش رشد دهنده و درعین‌حال محافظت‌کننده‌ی نماز، تصریح کردند: نماز هم عامل دفع است، یعنی مانع نفوذ پلیدی‌ها در جان انسان می‌گردد و هم عامل رفع است، یعنی اثرات و زیان‌های ناشی از رسوخ ناپاکی‌ها به دل انسان را می‌زداید.

ایشان با اشاره به تجربه‌ی برگزاری ۲۴ اجلاس نماز در استان‌های مختلف، خاطرنشان ساختند: بررسی نتایج و اثرات و تجربیات این اجلاس‌ها، روشن‌کننده و اصلاح‌گر مسیر برای برنامه‌ریزی برنامه‌های بعدی است و باید سنجید که این اجلاس‌ها تاکنون چه مقدار در ترویج فرهنگ نماز و صلات در کشور مؤثر بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  با بیان اینکه رویکردها در اجلاس بیست و پنجم باید به سمت کاربردی کردن مقالات و تحقیقات باشد، تأکید کردند:  جامعه، هم ازلحاظ فکری و فرهنگی و هم از جهت فرهنگی دچار آسیب‌هایی است که در استان ما نیز این مسائل به چشم می‌خورد و دستگاه‌ها با ابلاغ راهکارهای عملیاتی این اجلاس و اجرایی کردن دستورالعمل‌های مذکور در سطح جامعه، می‌توانند سهم به سزایی در کنترل و مقابله با این آسیب‌ها داشته باشند.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.