امام‌جمعه کرج:

ظاهرا اهتمامی به رسیدگی جدی به مفاسد اقتصادی وجود ندارد

فضای مجازی ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰

سید محمد مهدی حسینی همدانی نمایندهولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج (1)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر کرج ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، با تسلیت شهادت امام صادق (ع) در بیست و پنجم شوال، بیان داشتند: امام نه‌تنها در فعالیت‌های فرهنگی که در مسائل سیاسی زمان خود نیز حضوری فعال داشتند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، اظهار داشتند: امام بااینکه در مدینه ساکن بودند؛ فرستاده‌هایی برای ابلاغ امر ولایت و امامت و بیعت به بلاد مختلف اسلامی فرستاده بودند و این مسئله نشان از گستره‌ی عمل سیاسی آن حضرت دارد.

ایشان افزودند: عداوت منصور عباسی، باعث شد تا امام در سن ۶۵ سالگی به شهادت برسد و این از مظلومیت شیعه است که بیشترین سنی که برای امامی از امامان شیعه بیان‌شده، ۶۵ سالگی است.

امام‌جمعه کرج با تبریک ولادت کریمه اهل‌بیت در اول ذی‌القعده و آغاز هفته کرامت از این روز، بیان داشتند: این بانوی بزرگوار، دختر و خواهر و عمه‌ی ولی خداوند است و فضایل او از شمار خارج است؛ دارای مقام شفاعت کبرا است و تمام شیعیان از شفاعتش بهره‌مند می‌شوند.

ایشان با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) به‌عنوان روز دختر، خاطرنشان ساختند: در بیان رسول گرامی اسلام، دختر بودن اولین فرزند، یکی از نشانه‌های خوش‌قدمی زن دانسته شده است و بهترین مردان را کسی دانسته که برای زنان و دخترانش بهترین رفتار را داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: به علت اثرگذار بودن این قشر عظیم بر جامعه، دختران و بانوان ما مورد طمع و دشمنی دشمنان نیز قرارگرفته‌اند و از روش‌ها و راه‌های متعدد برای از میان برداشتن این قشر تلاش می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه دختر امروز، همسر و مادر فردای جامعه‌ی اسلامی است، تأکید کردند: در این روز نباید تنها به ظواهر و هدیه دادن و هدیه گرفتن بسنده نمود؛ گاهی در مقام تکریم و ارج نهادن ارزش‌های اصلی فراموش می‌شود؛ امروز باید به دختر جوان گفته شود، برای او که مادر فردای فرزندان ماست، چه نقشه‌های شومی کشیده شده تا هویت او را بگیرند و بی‌شخصیتش کنند.

ایشان ادامه دادند: فرهنگ مبتذل غرب، برای از بین بردن خانواده و بافت اجتماعی منسجمی که در جوامع اسلامی وجود دارد، مواردی مانند روابط آزاد، ازدواج سفید، ولنگاری جنسی و هرزگی و امثال‌ذلک را ترویج می‌کنند و زن را مانند کالایی برای بهره‌برداری‌های خود قرار داده‌اند؛ او را در پشت ویترین‌ها قرار داده‌اند و برایش قیمت تعیین می‌کنند.

امام‌جمعه کرج گفتند: نزدیک ۲۰۰ سال است که عریان گرایی را با شعار کنترل شهوات، ترویج می‌کنند، درحالی‌که با این مسائل غرایز شهوانی بیشتر شده است و اکنون نیز هم‌جنس‌بازی را نیز به‌عنوان یک ارزش انسانی مطرح می‌کنند؛ این یعنی سقوط!

ایشان بیان داشتند: در مقابل این نگاه ابزاری و منفعت محور، اسلام نگاه متفاوتی نسبت به بانوان را ارائه می‌کند که در آن زن، ریحانه‌ای است که نباید بار مسئولیت کارهای سنگین را به دوش او انداخت.

ایشان ادامه دادند: اکنون طوری در بین بانوان القا می‌کنند که همسرداری و مادری و اداره‌ی فضای خانواده، نوعی ننگ به شمار آید و بانوان این کارها را خفت‌بار بدانند؛ اگر این‌ها توطئه و دشمنی با بنیان خانواده و اجتماع نیست، چه چیزی می‌تواند باشد؟!

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: آرامش بخشی، یکی از مهم‌ترین نقش‌های بانوان در جامعه اسلامی است و اگر نبود این نقش بانوان؛ هشت سال دفاع مقدس نمی‌داشتیم و این افتخارات برای ما حاصل نمی‌گشت؛ درعین‌حال حضور مؤثر و درعین‌حال باوقار و بدون تبرّج بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، می‌تواند منشأ اثرات فراوانی نیز باشد.

ایشان با اشاره به آغاز هفته کرامت، پیشنهاد کردند: در این هفته که انتهای آن با تولد امام رضا (ع) و میانه‌ی آن نیز ولادت حضرت احمد بن موسی یا شاه‌چراغ (علیه‌السلام) است، می‌توان به توسعه‌ی فرهنگ رضوی و معصومی پرداخت و با برنامه‌های مختلف، هیجانی اسلامی و شیعی در شهر ایجاد نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آغاز نهضت مشروطه در ۱۴ مرداد، بیان داشتند: این جنبش، حرکتی عبرت‌آمیز بود؛ جنبشی که در آن نیروهای انقلابی و به تعبیر امروزی، حزب‌اللهی را خانه‌نشین کردند و از روحانیت فاصله گرفتند و نتیجه‌ی آن را هم که شکست مشروطه بود، دیدید.

ایشان ادامه دادند: دشمنان، امروز هم تلاش می‌کنند نیروهای انقلابی را با انواع حیله‌ها از میدان بیرون کنند و تلاش می‌کنند طوری نشان دهند که مردم دیگر خسته شده‌اند و مسجدها و نماز جمعه‌ها خلوت شده‌اند و اجتماعات اسلامی کمرنگ شده‌اند تا به این وسیله روحیه‌ی انقلابیون را تضعیف کنند و تأثیر بگذارند؛ وقتی ترفند دشمن آشکار است باید بر ضد او عمل کرد؛ لذا باید در اجتماعات اسلامی پرشورتر و انقلابی‌تر حضور یافت.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: علیه نماز جمعه کرج هم چون انقلابی است و انقلابی برگزار می‌شود، توطئه‌های فراوانی را شاهد هستیم و تلاش می‌کنند تا این توطئه‌ها را هم در میان نیروهای انقلابی عملیاتی کنند؛ به همین دلیل امروز نه‌تنها نماز جمعه که هر اجتماع و محفل انقلابی باید با جدیت موردتوجه و حمایت نیروهای انقلابی قرار گیرد و به‌عنوان یک وظیفه در این فضاها و اجتماعات حضور بیابند.

ایشان با اشاره به عملکرد مشخص و معلوم مسئولین سیاسی و اجتماعی، اظهار داشتند: برای برنامه‌هایی بیخود و بی‌جهت، چه سرمایه‌گذاری‌ها و اقداماتی می‌شود ولی برای یک برنامه یادبود و بزرگداشت مقام یک شهید مدافع حرم، الا چند نفر از مسئولین که اهتمام دارند، کسی از آقایان را نمی‌بینیم که حتی ده دقیقه از وقت خود را به این برنامه اختصاص بدهند.

امام‌جمعه کرج، افزودند: حداقل از باب تعظیم شعائر الهی که نشانه‌ی تقوای دل است باید در این مراسمات شرکت کرد؛ البته لازم هم نیست شما هر جلسه‌ی این‌چنینی که برگزار می‌شود شرکت کنید؛ به‌هرحال این سؤال به ذهن میاید که چنین مسئولی چگونه می‌تواند دغدغه‌ی کار برای مردم را داشته باشد؟! اگر هم به فکر پر کردن جیب خود نباشد، تلاش او معطوف به تقویت فکر جناحی و حزب مرتبط با خودش است.

ایشان خاطرنشان ساختند: فکر می‌کنید این حرام‌خوری‌های کلان و قاچاق‌های بزرگ و بعضی مدیران فاسد در دستگاه‌ها که استفاده‌های نامشروع دارند که در صدر اخبار این روزهاست، چطور به وجود میایند؟! وقتی از معارف دینی و قرآن و نهج‌البلاغه و احکام دین فاصله گرفته شد، نتیجه جز این نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: ظاهراً آقایان اهتمامی به رسیدگی جدی به مفاسد اقتصادی ندارند، به ایشان توصیه می‌کنیم بی‌تدبیری نکنید و امید جامعه را به سمت ناامیدی سوق ندهید و اعلام می‌کنیم که برخورد قاطع دولت و مسئولین ذی‌ربط، مطالبه‌ی جدی مردم است.

امام‌جمعه کرج گفتند: ۱۴ مرداد آغاز هفته حقوق بشر اسلامی و آغاز هفته‌ی حج است، می‌بینید که معاندان و دشمنان اسلام، به خاطر ترس از آمریکا و اسرائیل، “صد عن سبیل الله” کردند و حج را تعطیل کردند تا جلوی برائت از مشرکان را بگیرند؛ اما ما با نماز جمعه که حج فقراست، ندای برائت از مشرکان و مستکبران را سر می‌دهیم و هرگز دست از سر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست و سگ تعلیم‌دیده‌ی استکبار یعنی آل سعود برنمی‌داریم.

ایشان در پایان از اقدامات دادستان نظرآباد در راستای برخورد محکم با مراکز فساد ایجادشده در قالب قهوه‌خانه در این شهرستان تقدیر نمودند و توفیق این مقام مسئول و همکاران وی مسئلت داشتند.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.