نماینده ولی فقیه در استان البرز:

امام‌جمعه، پل ارتباط مردم و حاکمیت و رصد کننده‌ی تخلفات و کژی‌ها است

فضای مجازی ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی (4)

مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه شهرستان اشتهارد، پیش از ظهر دیروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ائمه جمعه استان، مسئولین استانی و شهرستانی و آحاد مردم اشتهارد، در مسجد جامع قاضیون این شهر برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی، در این آیین، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (علیه‌السلام)، بیان داشتند: بر اساس روایتی از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، وقتی محیط اجتماعی ناسازگار و ناپاک شد، بازار فضیلت‌ها کم‌رنگ و کم رونق خواهد شد و بدی‌ها و پستی‌ها رواج خواهند یافت.

ایشان ادامه دادند: اگر محیط اجتماعی خراب باشد، حیاط اجتماعی انسان از دست خواهد رفت و مسیر رشد انسان به‌سوی کمالات تخریب خواهد گردید؛ لذا تمام تلاش هادیان و مربیان، برای اصلاح همین محیط اجتماعی است و احکام و دستورات الهی مهمی مانند امربه‌معروف و نهی از منکر نیز، همه در همین راستا صادر گردیده‌اند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر، جزو واجباتی که هم جهات اجتماعی دارد و هم جهات فردی، تصریح کردند: این فریضه‌ی الهی، هم فکر و عقیده را حفظ می‌کند و هم اخلاق را نگهداری می‌کند و امنیت اجتماعی به بار خواهد آورد و در سایه آن سرزمین‌ها ظاهراً و باطناً آباد می‌شوند.

ایشان یکی دیگر از عوامل حفظ جامعه و تحقق امنیت اجتماعی را احیاء امر معصومین (علیهم‌السلام) دانسته و گفتند: دستورات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) باید در جامعه توسعه پیدا کند؛ اگر در زندگی فردی و اجتماعی و مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، طبق بیان قرآن و دستورات معصومین (علیهم‌السلام) عمل کنیم، مفسده‌ای در جامعه وجود نخواهد داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز، ایجاد حالت تنفر در افراد نسبت به بدی‌ها و کژی‌ها را یکی دیگر از عوامل تقویت سلامت محیط اجتماعی دانسته و تأکید ساختند: باید این حساسیت در جامعه به وجود بیاید و این‌طور نباشد که افراد بدی را ببینند و از کنار آن بگذرند؛ بلکه بی‌حیایی و بی‌غیرتی و مسائلی ازاین‌دست و حتی خلاف‌های غیرقانونی و موارد مرتبط، در جامعه منفور باشند.

ایشان عنوان داشتند: سد محکمی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را رصد کند، جلوی آن‌ها را بگیرد، برایشان برنامه داشته باشد و مردم را به صلاح و اصلاح هدایت کند، سنگر نماز جمعه و شخص امام‌جمعه است؛ البته این امر در صورتی محقق می‌شود که امام‌جمعه به‌درستی به وظایف خود عمل کند و مردم نیز حمایت لازم را از او داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: امام‌جمعه ، واسط بین مردم و حاکمیت است، حرف مردم را به حاکمیت می‌رساند و تبیین‌کننده نظرات رهبر برای جامعه است؛ منتقد به کژی‌ها و خلاف‌ها است و باید با استحکام در این سنگر بایستد.

گفتنی است در این مراسم از فعالیت‌ها و اقدامات حجت‌الاسلام‌والمسلمین واثق به‌عنوان امام‌جمعه سابق اشتهارد تقدیر شد و حجت‌الاسلام خالق پرست به مدت سه سال به امامت جمعه این شهرستان منصوب گردید.

برای مشاهده تصاویر این برنامه، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.