توسط امام‌جمعه کرج صورت پذیرفت:

دعوت از خیرین البرزی جهت اقدامات اجتماعی و فرهنگی با محوریت مصلای جمعه / مسئولین شهر برای اتمام بنای مصلی همت کنند

فضای مجازی ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه 23 بهمن کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و با تبریک اول مردادماه و روز نماز جمعه، بیان داشتند: در پی فرمان امام راحل (ره)، اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مردادماه سال ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی اقامه و به‌عنوان سنگر عظیم حفظ وحدت و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب پایه‌گذاری گردید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به عمق کینه دشمنان به این بنیان انقلابی اسلام، خاطرنشان ساختند: تلاش‌های بسیاری برای از بین بردن این پایگاه تقوی در جامعه، توسط دشمنان و منافقین صورت گرفت که شهادت امامان و نمازگزاران جمعه در اوایل انقلاب، نمونه‌ی آشکاری از این دشمنی‌هاست.

ایشان نماز جمعه را از منظرهای متفاوت موردبحث قرار داده و عنوان کردند: قرآن کریم مستقیماً به اهمیت نماز جمعه اشاره‌کرده و دستور به اقامه‌ی آن داده است؛ روایات متعدد نیز آن را هم‌پایه‌ی حج دانسته و تارک این نماز را با منافقین مقایسه کرده‌اند و حتی در دستورات دینی آمده که زندانیان را نیز نباید از حضور در نماز جمعه محروم کرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به برپایی قریب به یک هزار نماز جمعه شیعه و اهل سنت در کشور، گفتند: آمار برگزاری نماز جمعه ایران اسلامی، تقریباً در کل جهان اسلام منحصربه‌فرد است.

ایشان نماز جمعه را پایگاه قدرتمند و قابل‌اعتماد حفظ وحدت و پاسداری و دفاع از ارزش‌های الهی و تبیین سیاست‌های نظام و مواضع رهبری دانسته و افزودند: همه باید تلاش کنند تا این چراغ پرفروغ باقی‌مانده و خاموش نشود.

ایشان با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر انقلاب در تعیین جایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی، اظهار داشتند: امام، نماز جمعه را -مانند مجلس- در رأس امور کشور می‌دانند و رهبری، ائمه جمعه را مسئولان انقلاب در سراسر کشور می‌خوانند؛ در این فضا امام‌جمعه وظیفه دارد که معارف مورد نیا و مسائل روز جامعه را به مردم بگوید و مردم نیز وظیفه‌دارند با حضور خود نماز جمعه را به‌عنوان عالی‌ترین فریضه‌ی مردمی مورد اعتنا قرار دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی، نماز جمعه را پایه حرکت قدرتمند ضد استکباری ملت ایران دانسته و بیان داشتند: اخیراً نیز رهبری نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر و امام‌جمعه را فرمانده آن دانستند؛ لذا وظیفه امام‌جمعه در این میدان سنگین است و حاضر نبودن در محل انجام‌وظیفه، به‌روز نبودن و بصیرت لازم را نداشتن، همه ازجمله ضعف‌های کار خواهند بود که وجود آن‌ها توجیهی ندارد.

ایشان با بیان اینکه نماز جمعه باید انقلابی باشد، بیان داشتند: امام‌جمعه هم باید انقلابی باشد تا بتواند به کمک مردم حافظ ارزش‌های انقلاب و اسلام و حامی و یاریگر مسئولین نظام باشد و از مهم‌ترین وظایف او نیز، تبیین مواضع رهبری، سیاست‌های نظام و ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با گلایه از وضعیت کنونی مصلای کرج و عدم ب نتیجه رسیدن سخت‌افزاری آن پس از دوره‌ی طولانی‌مدت احداث آن، بیان داشتند: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان در مجموعه‌ی مصلاها به انجام رساند؛ البته فضای کنونی مصلای کرج برای این مسائل آماده نیست که با برنامه‌ریزی انجام‌شده به آن سمت درحرکت هستیم؛ دراین‌بین، همت و اقدام مسئولین شهر در اختصاص بودجه موردنیاز جهت اتمام بنای مصلی نیز مهم و لازم خواهد بود.

ایشان با دعوت از همه برای ارائه‌ی ایده‌ها و طرح‌های خود برای فعالیت‌های فرهنگی یا اقتصاد مقاومتی در فضای مصلی، اظهار داشتند: به‌عنوان یکی از این طرح‌ها، خیرین محترم می‌توانند با همکاری و همگرایی منابع خود، اقدام به تأسیس یک صندوق قرض‌الحسنه‌ی اسلامی برای کمک به ازدواج و اشتغال جوانان نمایند که متضمّن اثرات عظیمی است.

امام‌جمعه کرج، سالروز عملیات مرصاد در پنجم مردادماه ۱۳۶۷ را گرامی داشته و افزودند: در نگاه مردم ایران، جاسوسی و ترور بزرگ‌ترین مشخصه‌ی منافقین است و چهره منفور این گروه، هرگز از خاطر ملت ما نخواهد رفت؛ اکنون نیز بیچارگی آن‌ها که زمانی سودای حکومت بر کشور ایران را در سر داشتند، به‌جایی رسیده که دست به دامان رژیم سفاک آل سعود شده و به دامان دولتی مانند فرانسه، پناه برده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با یادآوری فتح اندلس توسط مسلمانان در سال ۹۲ قمری، بیان داشتند: حکومت مسلمانان در این سرزمین نزدیک به ۷۰۰ سال به طول انجامید و درنهایت دشمنان که با جنگ‌های صلیبی و امثالهم موفق به از بین بردن اسلام در این منطقه نشده بودند با اشاعه و ترویج شراب و اختلاط و ارتباط با نامحرم در میان جوانان، بر مسلمانان پیروز شدند.

ایشان مرور و بازخوان وقایع و اتفاقات اندلس را برای عموم مردم و مسئولین بالأخص مسئولین فرهنگی لازم دانسته و گفتند: این جریان برای ما درس‌آموز است؛ اینکه چطور قدرت هفت‌صدساله‌ی اسلام در اندلس از بین برده شد و اینکه چطور در حال حاضر نیز همین روش با چهره‌ای نوین در حال پیاده‌سازی در جامعه‌ی اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز عنوان کردند: اگر نظام ما اسلامی است که هست، ارکان او نیز باید اسلامی باشند؛ گاهی در بین دستگاه‌ها دستورالعمل‌هایی تصویب و اجرا می‌شود که برخلاف دستورات اسلام است و باروح اسلام سازگاری ندارد.

 ایشان افزودند: اینکه قانونی باشد که افرادی به حرام، مبالغی به شکل نامشروع بداشت کنند یا قانونی وضع شود که روح تجمل‌گرایی را تقویت کند، نمی‌شود گفت که این قانون است و نباید با آن مخالفت کرد؛ این حرف درست نیست و این به‌اصطلاح قانون، ازلحاظ شرعی محکوم است و قابلیت اجرا ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: قانون برای جلب منافع نامشروع وضع کرده‌اید؟! غلط کرده‌اید که این کار را کرده‌اید! حق ندارید در نظام اسلامی چنین غلط‌کاری‌هایی بکنید؛ وقتی حاکم اسلامی می‌گوید این درآمدها نامشروع است، عده‌ای دست‌وپا بزنند که محملی برای چریدن خود درست کنند؟! معلوم است که این‌ها یک مرضی دارند؛ در این مورد، مسئولین باید انقلابی و محکم ورود کنند تا نتیجه‌ی درست حاصل شود.

ایشان با گلایه از مصوبه‌ی داخلی هیئت‌وزیران، در خصوص عدم نیاز به کسب مجوز از ناجا برای برگزاری کنسرت و مهمانی و شب‌نشینی‌ها، بیان داشتند: آقایان به‌جای اینکه به فکر رکود و معیشت مردم باشند و در مسیر اقتصاد مقاومتی طرح دوفوریتی بدهند، نشسته‌اند و برای رها کردن محیط و آزاد گذاشتن برنامه‌هایی که دین و باورهای اسلامی را از بین می‌برد، دستور می‌دهند که دستگاهی که تا حدودی می‌تواند جلوگیری از این هجمه دشمن علیه ارزش‌های ما می‌کند؛ کنار برود و اقتداری که مورد تأکید رهبری برای آن دستگاه است را نیز از او گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تصریح کردند: آقایان محترم! برای ماندن در قدرت و به دست آوردن تعدادی رأی دین مردم را ضایع نکنید.

ایشان با بیان اینکه هرروز حرف تازه‌ای از آقایان می‌شنویم، گفتند: همین روزها گفته‌شده که چند موسیقیدان به حوزه بفرستیم تا آن‌ها درباره‌ی موسیقی فتوا بدهند! این چه حرفی است؟ فقاهت را مضحکه می‌کنند؛ ضمن اینکه مشکل در موسیقی نیست، مشکل در حرام است و اختلاط زن و مرد است و هجمه‌ای است که به دین و ارزش‌ها و اعتقادات جوانان معصوم جامعه می‌شود.

ایشان افزودند: معلوم نیست چه شده است و آقایان در خواب‌اند یا سر خود را زیر برف کرده‌اند که هیچ عکس‌العملی از آن‌ها نمی‌بینیم؟! رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که “اگر مسئله‌ی خلاف شرع در جامعه وجود داشته باشند حکومت اسلامی وظیفه دارد جلوی آن را بگیرد؛ نمی‌شود که عرضه‌ی شراب را آزاد کرد و به مردم گفت نخورید، شارع مقدس هم برای آن شلاق در نظر گرفته، یعنی اینکه گفتن کافی نیست.”

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر ایمن کردن جوانان در مقابل جذب آن‌ها به منکرات و فحشا در فضاهایی مانند محافل شبانه، بیان داشتند: در مقابل بیان صریح رهبری، این چه دستورالعملی است که آقایان مصوب کرده‌اند؟! بدانید که حزب‌الله و عامه‌ی مردم با تصویب هر چیزی که به ترویج و توسعه‌ی فرهنگ غرب و ابتذال و ناهنجاری اجتماعی کمک کند، مخالف‌اند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود، اشاره‌ای به مهدهای قرآنی داشته و گفتند: مهدهای قرآن که در کنار مهدکودک‌ها راه‌اندازی شده‌اند، بنای آموزش خود را تعالیم قرآنی قرار داده‌اند و بهزیستی و سازمان‌های مسئول دیگر توجه داشته باشند که دخالتی در فعالیت این مجموعه‌های قرآنی نداشته باشند.

ایشان ضمن تبریک روز فنی حرفه‌ای و با دعوت از همگان به بازدید از نمایشگاه سازمان فنی حرفه‌ای استان که از امروز و به مدت یک هفته در محوطه مصلی بزرگ کرج برگزار می‌شود، اظهار داشتند: جوانانی که توانایی فعالیت‌های فنی را دارند، از آموزش‌های این سازمان غافل نباشند و در آن‌ها شرکت کنند که در این صورت انشالله نتایج ارزنده‌ای برای خود و جامعه خواهند داشت.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.