نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

عضویت سازمان فنی حرفه‌ای استان در شورای آموزش‌وپرورش، یک ضرورت است

فضای مجازی ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ۰

دکتر حسن عزیزی، مدیرکل سازمان فنی حرفه‌ای استان البرز به همراه جمعی از معاونین خود و روسای مراکز شهرستانی این سازمان، صبح امروز و به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای در ششم مردادماه، ضمن حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکیدات فراوان اسلام مبنی بر اشتغال داشتن به کار و فعالیت در سطح جامعه، بیان داشتند: بیکاری آفت بزرگ جامعه است و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) نیز همیشه افراد را از بیکاری بر حذر داشته‌اند تا جایی که به جوانی که دستانش معلول بود و از ناتوانی برای کار گله می‌کرد فرمودند که روی سرت بار ببر، ولی بیکار نباش.

تاکید بر نوآوری، ابتکار و ارتباط موثر سازمان فنی حرفه ای با سایر ارگان ها

ایشان با تأکید بر نوآوری و ابتکار، به‌عنوان یک شاخصه‌ی مهم پیشرفت، تصریح کردند: یکی از ویژگی‌های استان البرز، فرصت استفاده از ظرفیت‌های جدید و نو اقوام مهاجر در زمینه‌های فنی و تولیدی است و با استفاده از این قابلیت می‌توان بر توسعه‌ی مهارت‌های هر قشر تمرکز نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به تعبیر رهبری از سازمان فنی حرفه‌ای به‌عنوان پنجه آهنین کار و فعالیت، اظهار داشتند: همکاری فنی حرفه‌ای باید با دستگاه‌های مختلف گسترش یابد و حضور مسئول فنی حرفه‌ای استان در شورای آموزش‌وپرورش استان، به‌عنوان یکی از اعضای این شورا، ضرورتی است که می‌تواند تأثیر به سزایی در توسعه‌ی کار و اشتغال و نوآوری در قشر جوان جامعه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم آموزش‌های عمومی و همگانی این سازمان اشاره‌کرده و گفتند: ریشه اقتصاد مقاومتی تولید و بستر تولید مردمی بر آموزش عمومی و همگانی است؛ در همین راستا تکیه بر آموزش مشاغل تولیدی زودبازده خانگی به شکل عمومی و کوتاه‌مدت و استفاده از ظرفیت اجتماعاتی مانند نماز جمعه‌ها و صداوسیما برای ترویج این مسئله، بسیار مفید و ارزشمند است.

استفاده از ایام فراغت و تکیه بر آموزش مشاغل زودبازده خانگی

ایشان ایام فراغت تابستانی دانش آموزان را نیز از زمان‌های مناسب و پرظرفیت برای استفاده از نیروی فکر و عمل نوجوانان و جوانان دانسته و تصریح کردند: انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با آموزش‌وپرورش و تورهای دانش‌آموزی بازدید از آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای در سطح استان، جهت ترغیب این قشر به کسب این آموزش‌ها، در صورت وجود برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، ارزشمند و اثربخش خواهد بود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، دکتر عزیزی که عهده‌دار سرپرستی دفتر راهبری اجرای آموزش فنی حرفه‌ای کشور و دبیری ستاد کشوری بزرگداشت ششم مرداد نیز می‌باشد، به ارائه گزارش فعالیت‌های سازمان فنی حرفه‌ای کشور و استان البرز و چشم‌اندازها و برنامه‌های پیش روی این سازمان پرداخت.

در ادامه گزیده ای از تصاویر این دیدار را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.