امام‌جمعه کرج:

با گذشت یک سال از پذیرش برجام، فاصله زیاد ادعاها و واقعیات آشکارشده است

فضای مجازی ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه کرج

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، نترسیدن از غیر خدا را از ویژگی‌های آشکار متقین دانسته و بیان داشتند: قرآن کریم، ذکر “لا اله الا الله” را عامل رستگاری می‌داند و البته این رستگاری وقتی حاصل می‌شود که این ذکر با باور قلبی و اعتقاد درونی همراه باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفتند: تقوا عامل بزرگی روح انسان است و افرادی که از امور دنیوی و حرف مردم مضطرب می‌شوند، از این روح بزرگ بی‌بهره‌اند؛ اگر ظرفیت‌ها بالا برود، رسیدن به کمالات معنوی ممکن و طیران در مقامات و کمالات انسانی آسان می‌گردد.

ایشان با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه حدید، تصریح کردند: مسلمان هنگامی‌که چیزی از اموال دنیایی به دست می‌آورد خوشحالی و هنگامی‌که آن را از دست داد، آه و فغان نمی‌کند، آرام و مطمئن است و افسردگی و استرس نمی‌گیرد و همه‌ی این‌ها از ثمرات اعتماد و ارتباط با پروردگار متعال است.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و حضرت عبدالعظیم حسنی (علیهم‌السلام)، اظهار داشتند: جناب عبدالعظیم حسنی، از شخصیت‌های انقلابی و جهادی اسلام است که متأسفانه باوجود حضور ایشان در ایران اسلامی، به‌اندازه‌ی کافی به ابعاد شخصیتی این بزرگوار پرداخته نشده و نیازمند برنامه‌ریزی و توجه است.

ایشان با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه ۵۹، خاطرنشان ساختند: این شورا از اولین نهادهای نظام اسلامی است که از قانون اساسی و مردم‌سالاری دینی محافظت می‌کند و اگر کسی در مقابل این نهاد بایستد، طاغوت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات امام راحل، با این مضمون که “هر کس در مقابل شورای نگهبان بایستد مفسد فی‌الارض است و باید تحت تعقیب قرار گیرد”، یادآور شدند: البته متأسفانه در سال‌های اخیر، بعضی‌ها با مخالفت با این شورا، خودشان را در معرض مصادیق این بیان امام (ره) قراردادند.

ایشان ادامه دادند: بحمدالله مجلس محترم در این دوره، حقوق‌دان‌های انقلابی و خوبی را برای این شورا انتخاب کردند که جای تقدیر دارد و از همین‌جا از مجلس و نمایندگانی که این آرای ارزشمند را دادند، تشکر می‌کنیم.

نماز جمعه-3

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸، در ۲۶ تیر سال ۶۶، خاطرنشان ساختند: امام شرایط سخت پذیرش قطعنامه را به نوشیدن جام زهر تعبیر نمودند و تحلیل این مسئله که چطور امام که تا یک هفته قبل از این مسئله، بر ادامه‌ی دفاع تأکید داشتند، به‌یک‌باره این قطعنامه را پذیرفتند، بحث مفصلی دارد و باید جداگانه به آن پرداخت.

ایشان با اشاره به اهتمام نظام اسلامی برای تأمین و خودکفایی نیازمندان جامعه، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی در ۲۵ تیرماه را گرامی داشته و از تلاش‌های کارکنان زحمت‌کش مجموعه‌های تأمین اجتماعی و بهزیستی قدردانی و تشکر نمودند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به گذشت یک سال از پذیرش برجام توسط دولتمردان، گفتند: در این یک سال ادعاهایی شد و هنوز هم می‌شود؛ ادعا شد که برجام فتح الفتوح بود؛ ادعا شد که برجام بزرگ‌ترین دستاورد تاریخی ملت ایران است، ادعا شد که برجام به معجزه شبیه است، ادعا شد که برجام یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ایران، ادعا شد که اهمیت برجام از فتح خرمشهر نیز بالاتر است و سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران برداشته است، ادعا شد که برجام نقطه شکوفایی اقتصاد ایران است، ادعا شد که برجام آفتاب تابان است و گفته شد که برجام نه‌تنها بزرگ‌ترین موفقیت ملت ایران پس از انقلاب که بزرگ‌ترین پیروزی در تاریخ کشور ایران است.

ایشان ادامه دادند: پس از یک سال کاملاً روشن‌شده که این گفته‌ها چقدر با واقعیات همخوانی دارد؛ اهمیت صداها و نغمه‌هایی که رهبری و دلسوزان نظام و افرادی که با دید دقیق‌تری به پشت پرده اقدامات دشمن نظر داشتند و بیان می‌کردند که همه‌چیز کشور را به تحریم و برجام گره نزنید، اکنون و پس از این یک سال برای همه آشکارشده است.

امام‌جمعه کرج، افزودند: آقایان می‌گویند که به‌سرعت امکان بازگرداندن شرایط به دوره‌ی قبل از برجام وجود دارد؛ بگویید چند سال طول می‌کشد تا قلب راکتور اراک دوباره به تپش بیافتد؟ و چند سال دیگر و چقدر باید هزینه کنیم تا ذخایر اتمی ما به میزان سال‌های گذشته برسد؟!

ایشان بیان داشتند: با مشاهده‌ی عقبه‌ی آمریکا و جنایاتی که دائماً در درون خاک خود و بیرون از مرزهایش مرتکب شده و می‌شود، چطور باید به او اعتماد کنیم؛ ما بیش از تعهداتی که داشتیم انجام دادیم، آن‌ها چه کردند؟ به‌عنوان نمونه مجلس نمایندگان این کشور در همین روز گذشته قطعنامه‌ای را با ۲۴۶ رأی تصویب کردند که به‌موجب آن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌گردد.

ایشان افزودند: در پسا برجام به‌جای اینکه پول‌های بلوکه‌شده ما آزاد شود، دو میلیارد دلار از ذخایر ارزی ما هم برداشته شد و به‌جای رفع تحریم‌ها، تحریم‌های جدیدی علیه ملت ما اعمال گردید و بیش از ۷۰ طرح ضد ایرانی به اجرا گذاشته شد؛ به‌عنوان نمونه الآن با اجبار به استفاده از نرم‌افزارهای ارائه‌شده توسط آن‌ها در سیستم بانکی، به دنبال فلج کردن سیستم اقتصاد بانکی ما هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر بازخوانی بیانات نوروزی رهبر انقلاب در بارگاه قدس رضوی، خاطرنشان ساختند: گروهی در کشور راه افتاده‌اند تا منویات غرب را و منطق باطل او را در موضوعات مختلف، از طریق بعضی افراد که بعضاً مسئولیت هم دارند، به گفتمان مردمی تبدیل کنند و ما را به سمتی ببرند که نباید برویم؛ البته مردم ما همیشه درصحنه‌اند و هرگز از مواضع استکبار ستیزانه ی خود غافل نشده و عقب نمی‌نشینند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز گفتند: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم درباره‌ی مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد، محکم‌تر عمل کنند؛ اخیراً دیدید که رئیس سابق سامان امنیت عربستان سعودی در نشست منافقین ر پاریس مطالب و تهدیدهایی علیه ایران مطرح نمود؛ البته دیدید که این حمایت از تروریسم گریبان گیر خود فرانسه نیز شد و تا همین لحظه نزدیک به ۸۰ نفر کشته از این حادثه گزارش‌شده و وضعیت امنیتی در فرانسه برای سه ماه دیگر تمدید گردید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ادامه دادند: آیا باید این خزعبلات را بشنویم و کریمانه از کنار آن بگذریم؟ یا با کشوری که به انحای مختلف نشان می‌دهد که شمشیر را از رو بسته، مماشات کنیم و لبخند بزنیم؟!

ایشان با بیان اینکه باید در عرصه‌ی دیپلماسی محکم عمل کرد، تأکید کردند: باید سفیر فرانسه را می‌خواستید و به عربستان تذکر می‌دادید؛ دیپلماسی که تنها دست‌ها را بالا بردن و تسلیم شدن نیست! باید از عزت و اقتدار ملت در عرصه‌های بین‌المللی دفاع کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: آن‌ها با این برنامه‌ریزی، از تروریسم در مقابل ایران حمایت و دفاع کرده‌اند و به این وسیله نشان داده‌اند که با حمایت منافقین که محلی از اعراب ندارند؛ با ایران دشمنی دارند؛ شما در مقابل این عمل آن‌ها چه عکس‌العملی نشان داده‌اید؟

ایشان تأکید کردند: ما به عربستان می‌گوییم که با دم شیر بازی نکنید؛ چراکه عرصه‌ی سیمرغ جولانگاه شما نیست؛ البته میدانیم و میدانید که در پشت پرده، هدایت و رهبری تمام این جریانات و حرکات با آمریکاست و این را فراموش نخواهیم کرد.

 امام‌جمعه کرج، با ابراز امیدواری از پیروزی رزمندگان سوریه در جبهه‌ی حلب، اظهار داشتند: پیروزی در حلب برای جنگ سوریه مهم و تعیین‌کننده است و برای مقاومت دست آورد های برگی خواهد داشت؛ در همین راستا مؤمنین نیز باید از دعا جهت کسب رحمت و توفیق الهی در این میدان، غفلت نکنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.