خطبه های 18 تیر 1395 شهر کرج

چرا با سازمانی که ایران را حامی تروریست می داند قرارداد می بندیم؟

روابط عمومی ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۹۵/۴/۱۸

   بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته . یکی از اموری که از روایات و دستورات دینی به دست می‌آید این است که اهل تقوا و ایمان ظرفیت وجودی خودشان را بالا بردند . به طوری که در مقابل مسائلی که پیش می‌آید منفعلانه برخورد نمی‌کنند . جوانب کار را در نظر می‌گیرند . علل مربوط به آن را بررسی می‌کنند . بعد راجع به موضع نظر می‌دهند .

سعه‌صدر و داشتن تحمل بالا برای زندگی فردی و اجتماعی لازم است . گاهی در راه بندگی خدا و یا تبلیغ دین و امثال ذلک انسان تنها می‌ماند . از نظر فکری کسی نیست که با او در یک سطح باشد . تحمل این فضا و ادامه کار دادن کار سختی خواهد بود . امام کاظم علیه‌السلام به هشام  این‌گونه فرمودند ” یَا هِشَامُ الصَّبْرُ عَلَى الْوَحْدَهِ عَلَامَهُ قُوَّهِ الْعَقْلِ ” صبر در تنهایی ها نشانه توانایی و قوت عقل است . که انسان بتواند با تحمل کار خودش را پیش ببرد و به نتیجه برساند .

و در بیان دیگری امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند ” نِصْفُ الْعَاقِلِ احْتِمَالٌ وَ نِصْفُهُ تَغَافُلٌ ” نصف انسان عاقل و عقل او این است که تغافل کند و تحمل کند . تحمل و بردباری در برابر خطاهای مردم و نصف دیگر آن تغافل است و خود را به غفلت زدن است . لغزش‌های دیگران را ندیدن است . تغافل بجا و تجاهل خردمندانه نشانه‌ سعه صدر است . در جامعه در خانواده در روابط اجتماعی که داریم در مسائل روزمره که برای ما پیش می‌آید باید با سعه صدر مواجه شد با مسائل و آن را تحمل کرد . و الا زندگی سخت می‌شود .

مثلاً یک جلسه‌ای دیر شروع می‌شود , زود شروع می شود , طول می کشد , مسائل این‌گونه در جامعه زیاد است . خارج از موعد مقرر کار تمام می‌شود , اشتباهی در کار پیش می‌آید که معمولاً عمدی هم نیست و قابل جبران است باید با این‌ها درست برخورد کرد. خدای نکرده باعث کفران نعمت و بعد از آن از دست دادن نعمت نشود . خدای تعالی همه ما را از متقین قرار بدهد که اهل تقوا صبور هستند و با صبوری مسائل خودشان را پیش می‌برند.

بحث درباره قرآن کریم از منظر امیرالمؤمنین سلام الله علیه در نهج‌البلاغه بود . قسمتی از خطبه ۱۸۹ آن بزرگوار را خواندم . تعداد دیگری از بندهای آن را این جلسه و در این نوبت تبرکا می‌خوانیم . تا جلسات بعد قسمت‌های بعد را به ترتیب ادامه می‌دهیم . در خطبه ۱۸۹ حضرت فرمودند , قرآن کریم شعاعی است تابان که روشنی آن بی نور نمی‌شود ”  وَ شُعَاعاً لَا یُظْلِمُ ضَوْءُهُ‏  ” همیشه این قران پرفروغ است ” وَ فُرْقَاناً لَا یُخْمَدُ بُرْهَانُهُ  ” جداکننده حق از باطلی است که روشنی دلیل آن خاموش نمی‌شود .

یعنی قرآن پر است از ادله های روشن برای اینکه حق از باطل شناسایی شود و شخص  از گمراهی نجات پیدا کند . اگر کسی در خدمت قرآن کریم باشد برای او بصیرتی به وجود خواهد آمد که هرگز امر بر او مشتبه نمی‌شود . حق از باطل برای او کاملاً شفاف خواهد بود. فرقان در اختیار او قرار می‌گیرد . همان طور که نام سوره ای از قرآن کریم فرقان است نام خود قرآن هم فرقان است . در آیه ۱ از سوره مبارکه فرقان به همین مطلب اشاره کرد ” تَبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِیَکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیرًا “

در ادامه خطبه فرمود به اینکه ” وَ تِبْیَاناً لَا تُهْدَمُ أَرْکَانُهُ  ” بنایی است که پایه‌های او ویران نمی‌شود ” وَ شِفَاءً لَا تُخْشَى أَسْقَامُهُ ” بهبودی است که ترسی از بیماری‌های آن نیست . تمام بیماری‌ها را شفا می‌دهد بخصوص بیماری‌های روحی که اصل کار است و حتی بیماری‌های جسمی را هم با قرآن می‌شود شفا داد که حالا در مقام بیان نیستیم . باز به همین مطلب که قرآن شفا است در جاهای دیگر نهج‌البلاغه هم اشاره شده مثلاً در خطبه ۱۵۵ فرمود به اینکه  ” وَالشِّفاءُ النّافِعُ وَالرِّىُّ النّاقِعُ وَالْعِصْمَهُ لِلْمُتَمَسِّکِ وَالنَّجاهُ لِلْمُتَعَلِّقِ ” شفایی است سودمند سیراب کننده‌ای است که تشنگی را برطرف می‌کند. یعنی اگر در خدمت قرآن قرار بگیرد عطش علمی او و نیازهای روحی او و نیازهای اخلاقی او برطرف می‌شود . نجات برای کسی است که به او درآویزد  آن کسی که به او چنگ بزند و خودش را از قرآن آویزان کند نجات پیدا خواهد کرد .

در همین خطبه ۱۵۵ در قسمت دیگر آن فرمود ” مَنْ قَالَ بِهِ صَدَقَ وَ مَنْ عَمِلَ بِهِ سَبَقَ ” کسی که قائل به قرآن باشد راستگو است و هر کس به آن عمل کند از دیگران سبقت پیدا می‌کند . و در ادامه خطبه ۱۸۹ فرمود ”  وَ عِزّاً لَا تُهْزَمُ أَنْصَارُهُ ” عزیزی است که یاری کنندگانش شکست نمی‌خورند .هر کس به مبارزه با دشمن با قرآن برخاست غلبه می‌کند ” وَ حَقّاً لَا تُخْذَلُ أَعْوَانُهُ  ” و حقی است که مددکاران آن مغلوب نمی‌شوند . در برخورد با دشمنان همیشه غالب است ” فَهُوَ مَعْدِنُ الْإِیمَانِ وَ بُحْبُوحَتُهُ  ” قرآن معدن ایمان و اصل و ریشه اوست . چرا که اگر کسی اعتقاد به قرآن و خدا و آن چیزی که از طرف خدای تعالی آمده است داشته باشد به همه آنها عامل باشد دارای ایمانی راسخ و محکم است که او را نجات خواهد داد .

” وَ یَنَابِیعُ الْعِلْمِ وَ بُحُورُهُ ” و چشمه‌های علم و دریاهای آن ” وَ رِیَاضُ الْعَدْلِ وَ غُدْرَانُهُ ” بستان‌های دادگستری و حوضها و حوضچه‌های اوست . قرآن معدن حق است  . معدن عدل است و هرگز از حق و عدل منصرف نمی‌شود ” وَ أَثَافِیُّ الْإِسْلَامِ وَ بُنْیَانُهُ ” و سنگ‌های بنای اسلام  و بنیان اسلام است ” وَ أَوْدِیَهُ الْحَقِّ وَ غِیطَانُهُ ” بیابان‌ها و دره‌های حق .

همه اینها استعاره است . امیرالمؤمنین با زیبایی تمام از استعاره‌ها استفاده کرده برای اینکه معارف و معانی ناب را به گوش و دل ما بسپارد . هر کدام از این‌ها بحث‌های خودش را دارد . من فقط دارم می‌خوانم و ترجمه می‌کنم که یک بار لااقل گوشمان به این کلمات امیرالمؤمنین راجع به قرآن خورده باشد و الا هر کدام از این‌ها توضیح مفصلی دارد که چرا حضرت این استعاره را آورده است .

قرآن منبع و محل حق و عدالت و دسترسی به آن است . مثل دره‌ها و سطح ها که محل گیاهان و آبها و معدنها هست . قرآن هم معدن همه این مسائل و معارف است ”  بَحْرٌ لَا یَنْزِفُهُ الْمُسْتَنْزِفُونَ ” دریایی است که آب برندگان , آن را خالی نمی‌کنند . منابع آبی دیگر وقتی از آن اب بردارند کم می‌شود . اما هر عالمی در کنار قرآن قرار گرفت از معارف قرآن بهره برد و استفاده کرد هرگز از قرآن چیزی کم نشد . ظرف طرف پر شد اما از قرآن چیزی کم نشد ” وَ عُیُونٌ لَا یُنْضِبُهَا الْمَاتِحُونَ ”  چشمه‌هایی است که  کسانی که از آن آب می‌کشند آب آن را کم نمی‌کنند . یعنی فواید این کتاب پایان ندارد عمیق است دائماً در حال جوشش است به این سادگی‌ها خشک نخواهد شد .

همان‌طوری که بار دیگر خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم امیدوارم که ان‌شاءالله از معارف قرآن و منافع قرآن بهره‌مند باشیم که این کلمات را امروز امیرالمومنین از قرآن به ما آموخت تا بقیه آن در جلسه بعد ان‌شاءالله   .

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

قل هوالله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترمه را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم . در خطبه قبل راجع به بالا بردن آستانه تحمل و ظرفیت نکته‌ای را عرض کردم . یکی از نعمت‌های الهی داشتن روح بزرگ است که انسان سعه صدر داشته باشد . آدم کم ظرفیت با کم و زیاد شدن امورش به هم می‌ریزد . مأیوس می‌شود شروع می‌کند به کفر گویی . بعضی‌ها که خیلی کم ظرفیت هستند . یک وعده غذا گیرشان نیاید خودکشی می‌کنند . ظرفیت‌ها را باید بالا برد .

فرصت‌هایی را خدای تعالی در اختیار ما قرار می‌دهد که در آن فرصت‌ها آدم بشویم . اما می‌بینید که آن فرصت‌ها هم خدای نکرده از دست می‌رود . ماه مبارک رمضان ماه آدم شدن بود و هست اما در همین ماه یک عده‌ای افطار و سحر شان اینور آنور می شد داد و بیداد سروصدا راه می‌انداختند . باید بزرگ شد . ظرفیت خودمان را باید بالا ببریم . اگر هم یک وقت اعتراضی یا ایرادی و چیزی می‌خواهد گرفته شود باید به مسائل مهم‌تر پرداخت . باید تمرین کنیم و بزرگ شویم تمرین کنیم و ظرفیت خودمان را بالا ببریم تربیت بشویم . قرآن کریم وقتی می‌خواهد از کسی تعریف کند اتفاقاً به همین مسئله اشاره می‌کند . می‌گوید انسان بزرگ و تربیت شده و کسی که دارای روح بزرگی است کسی است که با مسائل بزرگوارانه و با سعه صدر برخورد می‌کند .  ” فمَن یُرِدِ اللَّهُ أَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلإِسلامِ “ آیه ۱۲۵ سوره انعام .

یک چیزی کم و زیاد می‌شود یک اشتباهی یک گرفتاری همه صدایشان در می‌آید و اعتراض می‌کنند . این خوب نیست خصوصاً برای اهل ایمان. باید یک مقدار خودمان را توسعه بدهیم . اگر ظرف وجودی ما به اندازه یک لیوان باشد یک قطره جوهر و یک قطره چای که در آن ریخته می‌شود رنگش عوض می‌شود . اما اگر ظرف وجودی به اندازه‌ای یک استخر و دریا بود هرچه رنگ و جوهر در آن بریزند به این سادگی‌ها رنگ عوض نمی‌کند . آن رنگ را تغییر می‌دهد. دریا بشوید و دریا بشویم .اینها جزو دستورات دینی ماست.

امیرالمومنین در همین رابطه فرمودند ” یستدل علی عقل الرجل بکثره وقاره و حسن احتماله ” مفصل است من یک قسمت از آن را خواندم . با کثرت وقار و سعه‌صدر و تحمل نیکو بر وجود عقل می‌شود استدلال کرد .  یعنی وقتی ببینیم کسی چگونه برخورد می‌کند با این مسائل عقل طرف را می‌شود اندازه‌گیری کرد . خدای تعالی تقوی همه ما را زیاد بگرداند .

قبل از اینکه به مناسبت‌های هفته بپردازم لازم می‌دانم یک بار دیگر ضمن تبریک حلول ماه شوال از همه شما عزیزان از حضور پر نور مردم انقلابی استان البرز در راهپیمایی روز قدس تشکر کنم و خدای تعالی را بر این نعمت بزرگ سپاسگزاری کنم . هشتم شوال در سال ۱۳۴۴ یعنی ۹۳ سال قبل بقعه و بارگاه ائمه بقیع علیهم‌السلام توسط گروهی گمراه و منحرف و خرافه‌گرا و خرافه‌پرست که مذهب بی‌اساس وهابیت را بنا گذاشتند تخریب شد . دل مسلمین و به خصوص شیعیان را جریحه‌دار کرد .

بعدها این مذهب ساخته دست استعمار وسیله قتل و جنایت در دنیا شد و همین‌طور جنایاتی را در جهان اسلام مرتکب شدند و جاهای دیگر امروز هم می‌بینید که با اسامی دیگری که برای خودشان گذاشتند با همان فکر چه جنایاتی که در دنیای اسلام بلکه خارج از اسلام نمی‌کنند . هر روزی در گوشه ای از جهان اسلام خونی ریخته می‌شود و جنایتی به پا می‌کنند البته روسیاهی و لکه ننگ آن برای سران کثیف و مرتجع و پلید و هوس باز بعضی از کشورهای اسلامی خواهد بود که سکوت کردند یا اینکه حمایت می‌کنند . اما بحمدالله پرورش یافتگان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در قالب گردان‌های فاطمیون و زینبیون و فاتحین و امثال ذلک به فضل پروردگار دست دراز شده به سمت مقدسات اسلامی را قطع خواهند کرد .

در همین روزها یعنی ۲۲ تیر ۱۰ سال قبل رزمندگان مقاومت اسلامی در جنوب لبنان در یک جنگ ۳۳ روزه پوزه اربابان همین وهابیت و سلفی‌ها را به خاک مالیدند و فصل جدیدی از مقاومت در برابر رژیم غاصب کودک کش را آغاز کردند. دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلام ناب جبهه ای بزرگ در مقابل همه جهان اسلام درست کردند. این نکته را خوب دقت کنید. ما باید برای دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی در همین جبهه بزرگ حضور داشته باشیم . لذا مرز این جنگ فقط مرز کشورهای خود ما نیست .امروز رزمندگان این جبهه از همه کشورهای اسلامی هستند و همه برای دفاع از مرزهای حریم اسلام می‌جنگند و شهید می‌دهند .یعنی اگر رزمنده سوری یا لبنانی در آن منطقه به شهادت می‌رسد برای این است که به ایران آسیب نرسد که یکی از کشورهای اسلامی مورد طمع دشمن است و اگر از نیروهای ایرانی و رزمنده‌های ایرانی در آن منطقه به شهادت می‌رسد برای دفاع از حریم اسلام و ارزش‌های الهی است.

اگر این مطلب خوب فهمیده شود دیگر کسی نباید در داخل همسو با بیگانگان نق بزند. غر غر کند که چرا ما باید این همه پول خرج کنیم ؟!چرا باید تجهیزات نظامی را تقویت کنیم ؟!چرا باید تجهیزات دفاعیمان را زیاد کنیم؟! آن وقت مفهوم و ارزش کلام آن فرمانده بزرگوار سپاه که می‌گوید ما صدها موشک را بر آنها مسلط کرده‌ایم و آماده کردیم که اگر خطایی صورت بگیرد اسرائیل را شخم بزنیم و از بین ببریم معلوم می‌شود که اگر این کلام را فرماندهان ما در داخل نزنند امنیت ما به خطر می‌افتد. سخن محکم و با صلابت فرماندهان است که طمع دشمن را از بین می‌برد و الا الان آن‌ها پشت مرزهای ما کمین کرده‌اند. فرصت کنند داخل می‌آیند .

می‌بینید که همین هفته‌ها و ماه گذشته چگونه تلاش می‌کنند که به هر وسیله‌ای شده ورودی داشته باشند .آن وقت در این فضا در این شهر متأسفانه در بعضی از مسجدها افراد خاصی را برای بعضی از مناسبت‌ها دعوت می‌کنند که در راستای فکری بیگانگان به نظام ایراد بگیرند. آقا برداشته در سخنرانی‌اش گفته : مردم آرامش می‌خواهند , چرا فرمانده سپاه آن حرف را زده که مردم مضطرب شوند . کسی هم در جلسه بلند نشده که اعتراض کند .

اولاً به شما و امثال شما که در مقابل قرار گرفتید این امور ربطی ندارد که اگر اتفاقی هم بیفتد شما خودتان را یک جاهایی پنهان خواهید کرد که آسیبی به شما نرسد . ثانیاً این آرامشی که الان شما در کشور می‌بینید مربوط به همین نحوه سخن گفتن عزت مدارانه است و الا تا حالا ایران را خورده بودند . می‌بینید دشمنی‌ها را می‌بینید این پلیدی‌های را که در اطراف ما در همه جا خودش را نشان می‌دهد . اگر بنا بود به گفته شماها عمل شود باید دست‌ها را به نشانه دوستی بالا برد و کشور را تحویل داد تا با ما کاری نداشته باشند . ثالثاً به ائمه محترم مساجد عرض می‌کنم که مساجد را محل روشنگری و هدایت و تبیین اسلام ناب قرار بدهید که می‌دهید و نگذارید یک عده سکولار با زبان چرب و شیرین مردم را نسبت به اسلام ناب بی‌تفاوت کنند .

شما به‌عنوان مشعل‌های هدایت جامعه وظیفه دارید امروز مردم محلات را بخصوص کودکان و نوجوانان را با روش پیغمبر گونه در مساجد جمع کنید و ترفندهای استکبار را برای آنها که چگونه عمل می‌کنند که افراد را بی‌دین کنند و فاصله بیندازند بین نسل‌ها  آنها را تذکر بدهید . نکند خدای نکرده این سنگر به دست دشمن بیفتد یا با نفوذ در ارکان اداره مسجد مسیر را به سمت دیگری هدایت کنند . مثل همیشه سنگر دفاع از دین آموزش و پرورش انسان‌های مؤمن و متعهد را پاسداری کنید . سعیکم مشکور ان‌شاءالله  . خدای تعالی به شما توان مضاعف بدهد .

به آن تعداد کم از آقایانی که در مسیر دیگری حرکت می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند و اذهان مردم را پریشان می‌کنند و مردم را ناامید می‌کنند این مطلبی که الان می‌گویم تذکری است به آنها که اگر تغییری نبینم چاره‌ای ندارم جز اینکه  به خواسته مردم در تغییر آنها از آن مسجدهایی که دارند عمل کنم . مردم ما انقلابی هستند مردم ما در مسیر ارزش‌های الهی قدم برمی‌دارند و مردم ما اسرائیل و آمریکا و اذناب او را دشمن درجه یک خودشان می‌دانند . دست از ارزش‌هایشان برنمی‌دارند . برای این انقلاب جان دادند , خون دادند , مال دادند . سالیان سال زیر شکنجه و زندان و سختی بودند . مگر به حرف یکی دو نفر که از روی سیری و از روی هوس و از روی شکم بارگی سخن می‌گویند توجه می‌کنند ! عرض می‌کنیم مردم برای محو اسرائیل از صفحه روزگار تا آخر در کنار رهبر و رزمندگان مقاومت ایستاده‌اند.

یکی از نعمت‌هایی که خدای تعالی در قرآن کریم یادآوری می‌کند نعمت پیروزی اسلام بر کفر است و به عنوان نمونه جنگ احزاب را مثال می‌زند . خدای تعالی می‌فرماید آن روز احدی جز خدا به کمک شما نیامد . سپاهیان فراوانی در برابر شما قرار گرفتند و تنها خدا بود که طوفان شن و سپاه نامرئی را بر آنان مسلط کرد و همه آنها منهزم گشته از بین رفتند . آیه ۹ از سوره مبارکه احزاب ” أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ رِیحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ کانَ اللّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیراً ” خدای تعالی در آن جنگ در دل کافران رعب انداخت آنها را متواری کرد وقتی هم که هل من مبارز می‌طلبیدند دارای یک وزانت جنگی بودند که می‌خواستند با مسلمانان بجنگند از خندق عبور کردند آمدند آن طرف که کاری کنند اما با کشته شدن عمر بن عبدود توسط علی‌بن‌ابی‌طالب فراری شدند .

کسانی که اهل توکل و استقامت بودند بر ایمانشان افزوده شد و پیروز جنگ احزاب بودند . دیدن تجمع عظیم مشرکین با ان عِده و عُده مایه تقویت ایمانشان شد . آیه ۲۲ سوره مبارکه احزاب به همین نکته اشاره می‌کند . در تاریخ دارد که در جنگ احزاب جوری وارد شدند که چشم‌ها خیره شد . عناصر سست ایمان و سست عنصر بدگمان شدند به خدا و به شدت بر خودشان لرزیدند . آیه ۱۰ و ۱۱ سوره مبارکه احزاب به همین اشاره می‌کند . در همین جنگ بود که رسول خدا فرمودند تمام کفر در مقابل تمام اسلام و ایمان ایستاده است . و ضربه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه افضل صلوات المصلین از عبادت ثقلین افضل است . در آنجا یک ضربه علی‌بن‌ابی‌طالب بالاتر از عبادت جن و انس خواهد بود . چون برای نابودی کامل اسلام و مسلمین آمده بودند .

خود امیرالمؤمنین در یک بیانی این‌گونه فرمود : قریش و یهودیان عرب گرد هم آمدند و با هم عهد و میثاق بستند که از این راه باز نگردند تا رسول خدا و ما فرزندان عبدالمطلب را که همراه او بودیم بکشند بنایشان به نابودی اسلام بود . گفتند مسلمان‌ها را هم می‌کشیم کلاً کلک کار کنده شود . این جنگ را راه انداختند تا از بسط و گسترش اسلام جلوگیری کنند اما نتوانستند .

رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله مواجهه امروزی ما با دشمن را به جنگ احزاب تعبیر کردند . یعنی امروز تمام جهان کفر و الحاد با تمام زر زوری که دارد در مقابل ما ایستاده است و قصد نابودی ما را دارد . از همان روزهای اول انقلاب شروع کردند . امروز روز ۱۸ تیر است .همین ۱۸ تیر را نگاه کنید. ۱۸ تیر سال ۵۹ کودتای نوژه کشف شد و خنثی شد که می‌خواستند اسلام و انقلاب را از بین ببرند. ۱۸ تیر سال ۷۸  دیدید که در دانشگاه آن بلوا را درست کردند و آشوب درست کردند و خسارت به بار آوردند . پس لازم است که هوشیار باشیم جوانب کار را خوب ببینیم و با تمام توان برای دفاع هر لحظه آماده باشیم.

دیدار پنج ساعته رهبری با دانشجویان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ویژگی خاصی داشت . قابل دقت است. رهبری با صراحت نکاتی را به دانشجویان بیان کردند که البته مربوط به همه مردم است اما بزنگاه آن و نوک پیکان متوجه آن‌هاست .وظایف تشکل‌های دانشجویی را بیان کردند که جای تحلیل دارد. اینکه دانشجو برای کشور یک ثروت بی‌نظیر است .اینکه انقلابی و بی‌تفاوت یکسان نیستند. این که از جمله وظایف دانشجویی حفظ دین و تقوا است. اینکه به جریان رسانه‌ای دشمن سوءظن داشته باشید .این مربوط به همه است. یک مرتبه در فضای مجازی فضایی را ایجاد می‌کنند مردم را به این سمت و آن سمت می‌برند باید خیلی هوشیار بود. اینکه در دفاع از اسلام و نظام اسلامی هیچ تقیه نکنید  و صریح باشید .

آنهایی که رویشان نمی‌شود و خجالت می‌کشند از مبانی اسلامی دفاع کنند بر نفاق عملی گرفتار شدند . اینکه طرف‌داران گرایش به غرب عقلشان را باختند چون عده‌ای به اسم عقل و خرد و تعقل و فکر می‌خواهند انقلاب و انقلابیگری را متهم کنند . اینکه سازش با ظالم به هر طریقی که باشد برخلاف نظریه همه انبیای الهی است. اینکه مسئولین باید رابطه خودشان را با فتنه مشخص کنند و لااقل تبرّی پیدا کنند .متأسفانه در همین مواردی که وارد می‌شویم یکی همین است تا شروع می‌کنیم که بگوییم کذا و کذا یک عده ای حمله می‌کنند حاج‌آقا تند است. حاج‌آقا چرا این طور می‌گوید . حاج‌آقا چرا برخورد می‌کند.

الان در همین استان چه کار کنیم که گرفتاری‌ها را می‌بینیم. کم کاری‌ها را می‌بینیم .فتنه‌گری را می‌بینیم .همسو با فتنه سر کار هستند. وضعیت خودشان را هم روشن نمی‌کنند . مثل موریانه به کار خودشان مشغول هستند.

اول ای جان دفع شر موش کن            بعد آن در جمع گندم کوش کن

هرچه درست می‌کنیم یک عده یک جا خرابش می‌کنند . خب  آن را باید کنار گذاشت . مشغول کار خودشان هستند . اسم امام و رهبری را می‌برند و ریشه را می‌زنند . هنوز هم تبری نجستند . کسانی که در مسند کار هستند در بعضی از همین مراکزی که در استان هست و کار دولتی می‌کنند و بیت‌المال در دست آنهاست . بگذریم .

 ۲۱ تیرماه به روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است . به مناسبت کشتار مردم غیور و مسلمان در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ به دستور رضاخان پلید انگلیسی که میخواست عفت مردم را از بین ببرد . و آن مردمی که می‌خواستند عفت خودشان را حفظ کنند دستور خدا را راجع به حجاب اطاعت کنند آنها را به خاک و خون کشیدند . الان فرصت نیست که به بحث عفاف و حجاب و اهمیت آن برای سلامت فرد و جامعه بپردازم . اما در همین دیداری که رهبری با دانشجوها داشتند در آنجا اقا تأکید کردند بر حفظ عفت جامعه . از اختلاط انتقاد کردند فرمودند ضرر دارد . دل‌ها را خراب می‌کند.

همین که ما بیش از دو سال است داریم در این استان فریاد می‌زنیم اما می‌خواهند ما را راضی کنند که عیبی ندارد شما چرا می‌خواهید مخالفت کنید . فقط این را عرض می‌کنم که انسان عفیف حقیقت خودش را امانت خدا می‌داند و با حفظ و صیانت آن امین‌الله می‌شود و از بی‌عفتی و بی‌حجابی رنج می‌برد . بدترین اثر بی‌حجابی از بین رفتن هویت انسان است. دستگاه‌های مربوطه در این فصل گرما و تابستان وظایف خودشان را با قدرت انجام دهند و جلوی هنجار شکن ها را بگیرند . اگر در جامعه‌ای بی‌عفتی زیاد شد بدانید که غیرت از بین رفته است . انسان غیور لااقل تذکر لسانی را فراموش نمی‌کند . غیرتمندان البرزی کجا هستند ؟!نگذارید فضای جامعه این‌گونه باشد .

بنده به اندازه وسع خودم تلاش می‌کنم .دستگاه‌ها را هم فشار می‌آورم .نیروها را هم فشار می‌آورم. اما عمده کار دست مردم است .خود مردم باید تغیر داشته باشند اخم کنند تذکر بدهند. اگر تذکر توسعه پیدا کند قسمت زیادی از این کار حل می‌شود. البته دستگاه‌ها هم باید وظیفه خودشان را خوب انجام دهند به موقع انجام دهند .شما از مسائلی مطلع نیستید. در طول هفته بنده رصد می‌کنم به دادستان میگویم به نیروی انتظامی می‌گویم آنها هم برق‌آسا کار را انجام می‌دهند اما هجمه خیلی زیاد است. معلوم است که یک کار طراحی شده و حساب‌شده‌ای بر علیه نظام ما دارد صورت می‌گیرد و بعضی جاها و محله‌ها که امکانش وجود دارد در آنجا بیشتر کار را انجام می‌دهند. البرز یکی از آنجاها است و شما بیشتر باید به آن بپردازید .

آخرین مطلبی که عرض می‌کنم این است که دشمن قصد دارد سیطره خودش را این بار این طور به ذهن می‌رسد و رصدی که می‌کنیم این طور می‌بینیم با سلطه بر فعالیت‌های بانکی اعمال کند به نام aftf  که هفته گذشته بانک مرکزی با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد که با سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه  اقدام مالی که معروف به aftf   هست به توافق رسیدند. این سازمان برای اینکه کمک کند و کارهایش را انجام دهد تعریفاتی دارد. راجع به پول‌شویی تعریف دارد. راجع به تروریسم تعریف دارد. اینها اولاً ایران را حامی تروریست می‌دانند. حالا ما چطور داریم با آنها قرارداد می‌بندیم این اول بحث است!

بنابراین اگر تعریف آنها را از تروریسم پذیرفته باشیم و با آنها قرارداد بسته باشیم باید برای برقراری روابط تجاری با کشورهای غربی نه تنها از حمایت حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی و انصار الله و سایر نیروهای مقاومت دست بکشیم بلکه از تولید موشک و سلاح‌های بازدارنده و تأمین بودجه سپاه قدس و سپاه پاسداران و امثال ذلک هم باید خودداری کنیم. سؤال بنده اینجاست که آیا دولت و بانک مرکزی به تعریف مشترکی از تروریسم رسیدند یا نه؟! من یادم است راجع به قراردادهای نفتی همینجا نکته‌ای را گفتم یکی دو ماه بعد سر و صدایش درآمد.

الان به ذهنمان می‌رسد که این مسئله باید درست حلاجی شود. نکند که یک برجام دیگری درست شود. نکاتی هست که دیگر فرصت نیست بگویم امیدواریم مجلس کار خودش را در این زمینه درست انجام دهد. دشمنی آمریکا با ما تمام نخواهد شد. همین چند روز قبل نمایندگان آمریکا گفتند که ما به ایران بویینگ نمی‌فروشیم. این طرف آقا می‌گوید که بوئینگ لزومی ندارد سرمایه‌گذاری‌های دیگری داشته باشید. آقایان می‌گویند ما بوئینگ میخواهیم آنها هم می‌گویند نمی‌دهیم . نکند یک وقت خدای نکرده به اسم مسائل مالی گرفتاری دیگری برای ما درست شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.