نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

حضور پررنگ دین در جهان آینده، با جلوداری اسلام ناب و رهبری فکری ایران اسلامی، امری اجتناب‌ناپذیر است

فضای مجازی ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ۰

اسلایدر فطر خطبه

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح امروز در بلوار امامزاده حسن (ع) کرج برگزار شد، ضمن تبریک این عید مبارک و آرزوی قبولی طاعات و عبادات یک‌ماهه‌ی مؤمنین در ماه مبارک رمضان و توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اثر یک ماه روزه‌داری در رمضان، بازگشت انسان به فطرت الهی خود در روز فطر است و انشالله بصیرت در دین و شناخت دشمنان درونی و بیرونی، جزو جوایز الهی برای مؤمنین در این روز باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به هجمه‌ی نابرابر دشمنان به مسلمین در سراسر عالم، تقوای الهی را راه نجات از این مشکل دانسته و اظهار کردند: تقوای فردی، تقوای اجتماعی و تقوای سیاسی در این جنگ لازم است و مسائل فکری و اعتقادی و حتی مسائل فردی و اخلاقی مانند نماز و روزه و حج و زکات نیز مورد هجوم دشمنان است.

ایشان افزودند: دشمن بی‌وقفه و با تمام آمادگی، در عرصه‌های مختلف برای انحراف جامعه و نظام از آرمان‌هایش در تلاش است و از کوچک‌ترین رخنه استفاده می‌کند تا به انحای مختلف ضربات خود را به مردم وارد کند.

امام‌جمعه کرج گفتند: آیا این عاقلانه است که در فضایی که دشمنان به هر وسیله و زبانی به دنبال نفوذ و سو استفاده از منابع و ظرفیت‌های کشور هستند، عده‌ای رجاله سیاسی دائماً حرف از ارتباط با دشمن بزنند؟!

ایشان اظهار داشتند: جامعه‌ی به‌اصطلاح جهانی بعد از جلوداری و پیش‌قراولی جمهوری اسلامی در بیداری ملت‌ها و ایجاد یک حرکت جهانی علیه استکبار، با کمک عوامل داخلی و خارجی به دنبال مقابله با این حرکت است.

ایشان ادامه دادند: علاوه بر رسانه‌ها و پایگاه‌هایی که در خارج ایران و از طریق ماهواره‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی مشغول سخن‌پراکنی علیه نظام اسلامی هستند، عوامل داخلی دشمن نیز از طرق مختلف مشغول سنگ‌اندازی در امور هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: در مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی کشور کارشکنی و از پیشرفت علمی کشور جلوگیری می‌کنند؛ در موضوع مراکز نظامی و بازدارنده‌ی نظام ایراد وارد می‌کنند و سعی در نفوذ عناصر خود در مراکز تصمیم گیر و تصمیم‌ساز دارند؛ در تحریف مبانی و آرمان‌های انقلاب و برچسب زدن به امام راحل ابایی ندارند و روحیه‌ی انقلابی و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی را تندروی می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: در چنین فضایی، حرکت یکپارچه و متحد مردم حول محور ولایت و در مسیر ولی حرکت کردن، دشمن را زمین‌گیر خواهد نمود؛ البته به شرطی که این حرکت فقط شعار و بیان نباشد و در عمل نشان داده شود.

ایشان ادامه دادند: غرب به‌خوبی می‌داند که یک حرکت معنوی جهانی در حال شکل‌گیری است و حضور پررنگ دین، با جلوداری اسلام ناب و رهبری فکری ایران اسلامی در جهان آینده، بخصوص جهان غرب، اجتناب‌ناپذیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: تلاش می‌کنند این معنویات را هم با خرافات آلوده و از مسیر خود منحرف کنند؛ در چنین فضایی باید بیشتر کار کرد و فرصت‌ها را از دست نداد.

ایشان بیان داشتند: از استکبار و نقشه‌های موذیانه‌ی او برای نفوذ در ارکان کشور و به بهانه‌های مختلف، مخصوصاً در این دوران پسا برجام، نباید غافل بود؛ چرا با شرکت‌های آمریکایی، درست در دورانی که مشکلات پولی و مالی کشمکش‌هایی داریم، قراردادهایی بسته می‌شود که مشکوک و غیرقابل‌توجیه است؟!

امام‌جمعه کرج با اشاره به جنایات رژیم‌های یهودی منطقه و محکوم کردن این حرکت‌ها، تأکید کردند: حرکت انتحاری‌ای که در مدینه واقع شد باید به همه فهمانده باشند که داعش و تروریست‌های تکفیری هیچ ارتباطی با دین و اصول اسلامی ندارند؛ انفجار و ریختن خون بی‌گناهان در کنار حریم نبوی و در ماه صیام، نشانه‌ی محکمی بر بی‌دینی و شرارت این افراد است

ایشان خاطرنشان ساختند: کشورهای حامی که این گروه‌ها را تسلیح و حمایت کردند، اکنون چه پاسخی برای جامعه جهانی و افکار عمومی دارند؟ آل سعود وهابی، امروز قربانی تروریسمی شده که خودش پرورش داده و سگ دست‌آموز او اکنون پای خودش را گاز گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی که مدتی است در صدر اخبار کشور قرارگرفته است، تأکید کردند: فرسایشی کردن این موضوع به چهره‌ی نظام آسیب می‌زند و باید با سرعت هر جه تمام‌تر، با برخورد قاطع و رسیدگی دقیق راه فرارها را بست و با عذرخواهی از مردم، این مسئله را حل نمود.

ایشان ادامه دادند: باید “انا لله و انا الیه راجعون” گفت، وقتی‌که مشاهده می‌شود که یک نفر پشت تریبونی که سال‌ها مجاهدت مجاهدان و خون پاکان آن را استوار کرده، سو استفاده از موقعیت و بیت‌المال را سهم خود از انقلاب بداند و این از اموری است که مستلزم رسیدگی فوری و جدی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بااهمیت بالای مسائل فرهنگی در مقایسه با مسائل اقتصادی، تصریح کردند: امکان نفوذ در عرصه‌ی فرهنگ بیشتر است و ظاهر آن نیز پنهان‌تر است؛ نباید با این مسئله به شکل سیاسی برخورد کرد، والله این مسائل برای افراد دغدغه مند بعد سیاسی ندارد.

ایشان ادامه دادند: افراد نفوذی از غفلت و بی‌کفایتی که بعضی مسئولین فرهنگی استان‌ها دارند، کمال استفاده را می‌برند؛ اصلاً نمی‌فهمند به چه کسی و به چه‌کاری مجوز می‌دهند و به تذکرات نیز بی‌توجه‌اند؛ به‌عنوان نمونه، بگویید تا مردم بدانند آیا به گالری‌ها، نگارخانه‌ها، پلاتوها و امثال‌ذلک نظارتی هست یا نه؟! که اکنون بعضی از این مراکز جولانگاه فرقه‌های معاند و منحرف شده است و از دستگاه‌ها برای برنامه‌ها و نمایش‌هایشان مجوز هم می‌گیرند.

ایشان تأکید کردند: برای همین آینده نزدیک، مجوزی به یکی از همین گروه‌های معاند در استان البرز داده‌شده است که باید جلوی این مسئله گرفته شود؛ آقایان یا خوابند و یا خودشان را به خواب‌زده اندو دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.