خطبه های 11 تیر 1395 شهر کرج

مُفسدی که هدفی جز سلطه بر جهان ندارد

روابط عمومی ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۹۵/۴/۱۱

امام جمعه کرج نماز (3)

     بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمان اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته . در چند خطبه اخیر به گناه بزرگ ربا و رباخواری اشاره داشتیم و عرض کردیم که اهل تقوا هرگز به این معصیت و این پلیدی نزدیک نمی‌شوند . به تعدادی از آیات و روایات در این باره اشاره کردیم یکی از ان روایت این است که هشام بن حکم می‌گوید از امام صادق علیه‌السلام درباره دلیل حرام بودن ربا پرسیدم . حضرت فرمودند : اگر ربا حلال می بود  مردم کسب و کار را که مورد نیاز جامعه است رها می‌کردند. یعنی مردم با ربا دیگر تن به کار نمی‌دادند . از این جهت خدای تعالی ربا را حرام کرده تا مردمان از حرام بگریزند و به کسب و کار و خرید و فروش بپردازند .

اینها نشان می‌دهد که ربا وقتی آمد اقتصاد از بین می‌رود , خریدوفروش از بین می‌رود , کاسبی بی‌اعتبار می‌شود . ربا عامل بی‌ثباتی اقتصاد در جامعه خواهد بود . بازار را از بین می‌برد . یعنی فقط یک حرام فردی و یک گناه شخصی نیست , بلکه آثار اجتماعی بزرگی بر آن مترتب است که در شدت بدی آن روایاتی را قبلاً عرض کردیم .

یک روایتی است از ابو بصیر می‌گوید به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم حکم رباخوار پس از ثابت شدن چیست ؟ پس از اینکه معلوم شد که رباخواری کرده است حکمش چیست ؟ حضرت فرمودند : باید او را تادیب کرد و اگر دوباره مرتکب شد باز او را تادیب کرد و اگر بار سوم ربا خورد باید کشته شود . با این حکم که قاطعانه بیان شده از محرومان و تهیدستان جامعه دارد دفاع می‌کند . جلوی قسمتی از فسادهای اقتصادی گرفته می‌شود و این کمک را متقین به جامعه می‌کنند. یعنی اهل تقوا با نزدیک‌ نشدن و امر به معروف و نهی از منکر جلوی این مفاسد را می‌گیرند. نکته دیگری هم است که در خطبه بعد بیان خواهم کرد.

بحث درباره قرآن در نهج‌البلاغه بود و کلام مولا امیرالمومنین در نهج‌البلاغه که پیرامون قرآن کریم بیان فرمودند. بعضی از آنها را عرض کردم. در خطبه ۱۸۹ بعد از بیان بعثت رسول خدا مفصل به بیان ویژگی‌های قرآن کریم پرداختند و با بیانی هنرمندانه و با استفاده از استعاره‌های فراوان قلب افراد را به سمت قرآن کریم سوق دادند و کشش ایجاد کردند .

” ثُمَّ أَنْزَلَ عَلَیْهِ الْکِتَابَ نُوراً لَا تُطْفَأُ مَصَابِیحُهُ ” قرآن بر رسول خدا فرستاده شد و قرآن روشنایی است که چراغ‌های نورانی او خاموش نمی‌شود ” وَ سِرَاجاً لَا یَخْبُو تَوَقُّدُهُ  ” چراغی است که افروختگی آن فرو نمی‌نشیند. یعنی مسیر هدایت انسان‌ها را دائماً با وضوح و روشنی تمام نشان می‌دهد که انحرافی به وجود نیاید یا از جاده مستقیمی که دارند حرکت می‌کنند خارج نشوند. خاصیت نور و چراغ این است که راه را نشان می‌دهد. هر جا که نور هست ظلمت و تاریکی از بین می‌رود.

در خطبه ۱۸ فرمودند  “وَلاَ تُکْشَفُ الظُّلُمَاتُ إلاَّ بِهِ ” تاریکی‌های نادانی و جهل و ظلمت جهل روشن نمی‌شود مگر به وسیله قرآن کریم . یا در خطبه ۱۵۷ فرمودند   “فجاءهم بتصدیق الذى بین یدیه والنور المقتدى به، ذلک القرآن ” رسول خدا به سمت مردم آمد  با تصدیق و اعتراف به آن چیزی که در دست داشت و با نوری که باید از آن پیروی کرد و او قرآن است  .

یا در قسمتی از خطبه ۲۳۴ اشاره می‌کند که در ابتدای بعثت رسول خدا حضرت وحی را متوجه می‌شدند و می‌دیدند. تعبیرشان این است که ” ارَی نُورَ الْوَحْیِ وَ الرِّسَالَهِ وَ أَشُمُّ رِیحَ النُّبُوَّهِ وَ لَقَدْ سَمِعْتُ رَنَّهَ الشَّیْطَانِ ” که مفصل است . ” ارَی نُورَ الْوَحْیِ” قرآن نورانیتی دارد کتاب روشنی بخش است برای هر کسی که استفاده کند.

در قسمتی از خطبه ۱۵۵ هم به این نور بودن اشاره فرمودند که ” عـَلَیـْکـُمْ بـِکـِتـابِ اللّهِ، فـَاِنَّهُ الْحـَبـْلُ الْمـَتینُ وَالنُّورُ الْمُبینُ ” تمسک کنید به کتاب خدا چرا که این کتابی است محکم و نوری است آشکار. البته در طول تاریخ افراد زیادی پیدا شدند که خواستند نور قرآن را و نور کسانی که  مبیّن قرآن کریم هستند را خاموش کنند, این نور را جور دیگری جلوه بدهند, هدایت آن را تغییر بدهند, انحراف ایجاد کنند, هرگز نتوانستند و نمی‌توانند که در قرآن کریم در آیه هشت سوره مبارکه صف فرمود ”  یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ “

با توجه به این ایات و قسمت‌های دیگری که هست  حضرت در خطبه ۱۸۹ فرمودند  “نُوراً لَا تُطْفَأُ مَصَابِیحُهُ وَ سِرَاجاً لَا یَخْبُو تَوَقُّدُهُ”  از آنجایی که قران بعضی از آیاتش بعض آیات دیگر را  توضیح می‌دهد و شرح می‌دهد و روشن می‌کند و تاریکی ندارد, در قسمتی از خطبه ۱۳۳ فرمودند ”  کِتابُ اللَّهِ تُبْصِرُونَ بِهِ، وَ تَنطِقُونَ بِهِ، وَ تَسْمَعُونَ بِهِ، وَ یَنْطِقُ بَعْضُهُ بِبَعْضٍ، وَ یَشْهَدُ بَعْضُهُ عَلى بَعْضٍ، وَ لا یَخْتَلِفُ فِى اللَّهِ، وَ لا یُخالِفُ بِصاحِبِهِ عَنِ اللَّهِ ” کتاب خدای تعالی را که می‌بینید با او سخن می‌گویید و با او می شنوید. بعضی از آیات قرآن بعض دیگر را توضیح می‌دهد. بعضی بعضی دیگر را تفسیر می‌کند و تعبیر می‌کند و بعضی به بعض دیگر شهادت می‌دهد و در بیان الاهیاتش هیچ اختلافی در بین آیاتش نیست  .

کسی که با قرآن همدم باشد قطعاً بدانید که منحرف نخواهد شد . در ادامه همین خطبه ۱۸۹ که مفصل است و یکی دو جلسه ممکن است طول بکشد امیرالمؤمنین ادامه دادند ” بَحْراً لَا یُدْرَکُ قَعْرُهُ ” دریایی است که کف آن پیدا نمی‌شود . دریا عمق دارد . در تعبیرهای قرآنی آن و در تعریف از قرآن می‌فرماید دریایی است که از نظر کیفی و کمی و هم از نظر گستردگی معارف و هم کیفیت معارفی که دارد و عمیق و ژرف است بسیار عمیق است به سادگی و به آسانی کسی نمی‌تواند به کنه آیات قرآن پی ببرد همان طور که دریا را نمی‌شود به این سادگی‌ها به قعرش رسید اگرچه همه افراد بشر به اندازه وسع فهمشان از آن بهره می‌برند  . قرآن کریم دریایی است از معارف ناب و ارزنده .

” وَ مِنْهَاجاً لَا یُضِلُّ نَهْجُهُ ” راهی است که در آن گمراهی ندارد . چون هیچ کژی در آن نیست هیچ انحرافی در قرآن نیست که رونده مسیر قرآن خدای نکرده به مقصد نرسد و در کژی قرار بگیرد. به همین مطلب باز در قسمتی از خطبه ۱۷۵ اشاره کردند ” وَ إِنَّ لَکُمْ عَلَماً فَاهْتَدُوا بِعَلَمِکُمْ ” حتمی است که برای شما نشانه‌هایی است و به وسیله نشانه‌هایی که قرآن مشخص می‌کند شما هدایت می‌شوید و می‌توانید در آن مسیر قدم بردارید. این خطبه مفصل است قسمتی از آن را در این دقایق گفتم تا ان‌شاءالله جلسه بعد نکات دیگری را با قید حیات و اجازه حضرت حق جل و اعلی برای شما بیان کنم .

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انا اعطیناک الکوثر فصل لربک وانحر ان شانئک هو الابتر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترمه را  به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. یکی از پلیدی‌ها که در جامعه بعضاً گسترش پیدا می‌کند و از فرد به اجتماع می‌رسد ربا است. نیکی ها را از بین می‌برد. امام باقر علیه‌السلام فرمودند : خدا ربا را از آن جهت حرام کرد که نیکوکاری را از میان بر می‌دارد یا نیکو کاری از بین نرود. اگر رباخواری رواج پیدا کند دیگر کسی به دیگری کمک نمی‌کند و فضایل اخلاقی لطمه می‌خورد .

یا در یک بیانی رسول‌خدا فرمودند : هر کس ربا بخورد خدا شکم او را به اندازه‌ای ربایی که خورده از آتش دوزخ پر می‌کند و اگر با آن مال ربا , مال دیگری به دست بیاورد خدا هیچ چیز از عمل او را قبول نمی‌کند , پیوسته تا زمانی که قیراطی از آن ربا با او است مورد لعنت خدا و فرشتگان خدا  قرار دارد.

ببینید که چه گناه بزرگی است و ما متأسفانه می‌بینیم که بعضاً توسط بعضی از دستگاه‌ها خواسته یا ناخواسته به واسطه بعضی از قوانین که ریخته می‌شود که آن قوانین هم بعضاً مشروعیت ندارد یا قطعاً ندارد گرد ربا و غبار ربا را روی جامعه می‌پاشند. با این روایات و ده‌ها نمونه دیگر بیان پلیدی این گناه بزرگ روشن می‌شود. اینکه ربا باعث ظلم و ستم بر فرد و جامعه است خود همین نشان می‌دهد که چرا متقین به او نزدیک نمی‌شوند.

البته توجه دارید که من الان این مسئله را از بعد اخلاقی آن مطرح کردم والا از بعد فقهی و مسائل مربوط به فقهی نکاتی دارد که هر کسی به مرجع تقلید خودش مراجعه کند و ببیند که مرجعش چه می‌گوید. مباحثی در همین بحث ربا از نظر فقهی است معاملاتی که صورت می‌گیرد با افراد مختلف ,من از نظر اخلاقی می‌گویم که چنین آثاری را دارد .البته آثار فقهی آن هم سر جای خودش هست. از خدای تعالی می‌خواهیم که تقوای ما را زیاد کند ان‌شاءالله .

روز عید فطر اولین مناسبت معنوی است که با او مواجه هستیم .روز امت اسلام و روز بازگشت به فطرت اولیه. روز جایزه گرفتن از خدای تعالی به مناسبت یک ماه بندگی را پیشاپیش عرض تبریک دارم. امیدوارم که همه ما از ایام ماه رمضان بهره برده باشیم. از مقدراتی که خدای تعالی با رحمت واسعه اش در شب‌های قدر برای ما تقدیر کرد بهره‌مند باشیم  و ان‌شاءالله در این ماه تقوای ما بیشتر شده باشد که هدف اصلی از این فریضه الهی لَعَلَّهُم تَتَّقُون بود.

اگر هم غفلت و کم کاری بود همین روزهای پایانی را هم نباید از دست داد .این روزها روزهای گران‌قدری است .حتی اگر برای ما مطلبی تقدیر شد چیزی در نظر گرفته شد باز توجه دارید که با دعا با ذکر و انابه و توجه هنوز قابل تغییر است. به درگاه خدای تعالی استغاثه کنید. این روزهای پایانی را به خصوص از دست ندهید .در روایتی است از امام کاظم علیه‌السلام روایت مفصل است که من قسمتی از آن را می‌خوانم ” همانا دعا برمی‌گرداند آنچه را که مقدر شده است “

در شب تقدیر بر ما چیزهایی تقدیر شد. شما باز می‌توانید با دعا آن را برگردانید و از خدای تعالی چیزهای دیگری بخواهید .در یک روایت دیگری است از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند “انَّ الدُّعاءَ یَرُدُّ الْقَضاءَ وَقَدْ نَزَلَ مِنَ السَّماءِ وَقَدْ ابْرِمَ إبْراماً ” دعایی که حتمی شد و حکمش زده شد ابرام شد و محکم کاری شد دعا می‌تواند  آن چیزی که درباره شما است که قضا شد و تقدیر شد و حکم کردند و محکم کردند را برگرداند . بنابراین راه بسته نشده است و فرصت‌ تا شب عید فطر و روز عید فطر هست . اما اگر فرصت‌سوزی کردیم و این فرصت‌ها را از دست دادیم فرصت بعدی ما عرفه خواهد بود طبق نقل و روایت که داریم . مومن سعی می‌کند که فرصت هایش را از دست ندهد .

مناسبت دیگری که داریم  روز قدس است که در آن هستیم .روز خروش جهانی بر ظلم و استکبار.  روزی است که مسلمین عالم اعلام می‌کنند ما فلسطین را فراموش نکردیم .روز قدس روز فریاد مظلومیت اسلام است. انقلاب اسلامی هیجان تظلم‌خواهی و زیر بار زور ظالم نرفتن را در دنیا به وجود آورد و علت بد بودن با انقلاب هم همین است .روز قدس نمی‌گذرد که استکبار خواب خوشی داشته باشد. خطی که الان در دولت‌های کشورهای عربی و بعضی از کشورهای اسلامی دنبال می‌شود خط سازش و کنار آمدن با رژیم غاصب است.

البته این خط را مدت‌هاست که دنبال می‌کنند. مخفیانه بود و علنی نکرده بودند. سعی می‌کردند که برملا نشود. اما جدیداً این کار را هم نمی‌کنند. آشکارا از برقراری روابط سخن می‌گویند. تلاش بر عادی سازی روابط دارند و حتی جوری عنوان می‌کنند که دیگر این رژیم منحوس را دشمن نمی‌دانند. بلکه حامی و پشتیبان خودشان می‌دانند و تمام این حرکات در راستای حفظ و امنیت رژیم غاصب و اشغالگر انجام می‌شود.

با اینکه چهره بی‌پرده سفاک اسرائیل برای همه معلوم است اما روش نفوذ و وابسته کردن سران کشورها با آن متدی که وارد می‌شوند نفوذ می‌کنند و سران کشورها را تحت تأثیر خودشان قرار می‌دهند و متأسفانه رؤسای کشورها را مطیع آشکار ستمکار کرده است. مفسدی که بر اساس آموزه‌های رسمی‌اش هدفی جز سلطه بر جهان ندارد و فقط با مسلمین به تنهایی درگیر نیست .غیر از قوم یهود را انسان‌های درجه دو می‌دانند.

نمی‌دانم چقدر با تلمود آشنایی دارید و این پروتکل‌هایی که بیان میکنند و در تلمود و در جاهای دیگر اعلام می‌کنند چقدر مطالعه دارید .می‌گویند کسی یهودی نمی شود یهودی به دنیا می‌آید. یعنی حتی اجازه ازدواج با غیر را نمی‌دهند .باید درون خودشان باشد. کسی برود بگوید که من یهودی شدم از او نمی‌پذیرند. می‌گویند یهودی باید یهودی به دنیا بیاید. غیر از یهود انسان‌ها انسان‌های درجه دو هستند باید در خدمت یهود باشند و الا کشته می‌شوند .

لذا تمام سعی خودشان را کردند که تمام نقاط اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی دنیا را در دست خودشان داشته باشند .حتی برای اینکه کشورها دشمنی او را فراموش کنند دشمنی با رژیم غاصب را فراموش کنند یک دشمن دیگری را درست کرده‌اند .امروز جریان تکفیری و داعشی و سلفی‌ و امثال ذلک که همگی آنها یکی هستند اما اسامی آنها با هم فرق دارد و به شکل‌های مختلف در جاهای مختلف بروز می‌کنند برای همین است که مطالبه اصلی جهان اسلام در این وسط گم شود.

آن وقت دولت‌های کشورهای اسلامی بخصوص به جای اینکه ائتلاف درست کنند بر علیه اسرائیل با او همدست شدند بر علیه خودشان بر علیه اسلام انقلابی بر علیه اسلام ناب بر علیه ایران اسلامی. به عنوان نمونه دولت ترکیه را ببینید که چگونه حاضر است به آرمان فلسطین خیانت کند .به نیابت از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه اسلام ناب و ملت‌های مظلوم اما مقاوم منطقه اقدام به جنگ بکند. ید واحده بشود, کمک کند ,بسترسازی کند .البته هر سال روز قدس که یکی از ابتکارات حضرت امام رضوان‌الله علیه بود با حضور میلیونی و متحد مردم مسلمان و غیرمسلمان کشورها بر علیه اسرائیل نقشه‌های آنها را بر آب می‌کند.

در چنین فضایی لازم است همه مسلمان‌ها ضمن حفظ وحدت یکپارچه از جهات مختلف مالی سیاسی نظامی در حد وسعشان به آرمان‌های فلسطین کمک کنند . آموزه‌های دینی به ما این را آموختند که بدون تردید و به زودی فلسطین در جایگاه اصلی خودش در بین کشورها قرار خواهد گرفت و نماد استکبار در این منطقه یعنی آمریکا و رژیم غاصب نابود خواهند شد. از آنجایی که از بیانات برادر بزرگوارمان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با روز قدس جناب آقای دکتر بروجردی بهره بردید من دیگر راجع به مطالب روز قدس ادامه نمی‌دهم.

این روزها هفته حقوق بشر آمریکایی هم نامیده شده است. طرحی را که سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با قوه قضاییه مطرح کردند. روزهایی که ملت ایران بزرگ‌ترین و بیشترین آسیب‌ها را از این جرثومه فساد و مجسمه پلیدی و استکبار یعنی آمریکای جنایتکار خورده .آنچه فقط در این هفته جاری شده بین ششم تا دوازدهم یک مطلب , امروز که یازدهم است تا هجدهم در ۱۴ تیر سال ۵۹ آمریکا دستور داد دارایی‌های ایران مسدود شود یک طرفه. در ۱۱ تیر سال ۶۱ چهارمین شهید محراب آیت‌الله صدوقی به شهادت رسید. در ۱۲ تیر سال ۶۷ ناوگان آمریکایی هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار داد و ۲۹۸ نفر را به شهادت رساند.

در طول این سال‌ها هم که ۱۷ هزار نفر انسان‌های بی‌گناه توسط ترور سازمان یافته توسط آمریکا و اذناب آمریکا از مردم ما به شهادت رسیدند. البته توجه دارید که جنایات آمریکا نسبت به ملت ایران بلکه مظلومین جهان و مسلمین یک امر دائمی و مستمر است  .  و مربوط به یک روز و دو روز و یک هفته و یک ماه نیست. تاریخ سیاهه خطاهای آمریکا را شما بنشینید در رابطه با ملت خودمان بنویسید چندین صفحه خواهد شد. تقریباً همه روزه مقامات ریز و درشت آمریکا سخنانی را ضد ایران می‌زنند تهدید یا نظری می‌دهند. متأسفانه دیپلماسی منفعل ما هم دائماً حمل به صحت می‌کند. او فحش می‌دهد و رجز می‌خواند این‌ها می‌گویند که ان‌شاءالله گربه است.

برای تعامل بیشتر برای برقراری ارتباط محکم‌تر و ده‌ها خواب دیگر که این خواب‌ها پریشان است با این که مکرر در مکرر دیده اید و دیده‌ایم که آمریکا قابل اعتماد نیست  چرا این‌طور عمل می‌شود ؟! آقایانی که در دیپلماسی کشور مشغول فعالیت هستند , در روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان در این روز شریف از شما می‌خواهیم به خاطر خدا انقلابی عمل کنید و انقلابی حرف بزنید. دیپلمات انقلابی باشید تا طمع دشمن از بین برود .به خدا توکل کنید با پشتوانه مردمی که دارید با پشتیبانی رهبری که داریم محکم و با صلابت جواب یاوه ها و لجن پراکنی های معاندان را بدهید.

این روزها در داخل کشور یک عده‌ای تلاش دارند روابط را عادی جلوه دهند .این طرف در حال تلاش برای عادی سازی هستند , طرف مقابل ما آمریکا و اذنابش  همین روزها نام ایران را در کنار تروریسم قرار دادند .سخن‌گوی کاخ سفید در آن نشست خبری اخیر گفت ما می‌دانیم ایران از تروریسم و حزب‌الله حمایت می‌کند .حزب‌الله را تروریست می‌دانند .بعد برای ما می‌آید نسخه می‌پیچد این اقا , که اگر ایران می‌خواهد به بازار بین‌المللی دسترسی داشته باشد باید رفتار خودش را تغییر دهد. این نشانه ضعف ماست که او می‌خواهد این طور صحبت کند .

ما وقتی پشتوانه عمیق الهی مردمی رهبری را داریم هرگز نباید اجازه بدهیم دشمن این‌گونه سخن بگوید. اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی ‌شود و همه شئون کشور ملتزم به اجرا باشند آمریکا و مثل او جرئت تهدید ما را برای این امور ندارند .آمریکا و اسرائیل و همه دلدادگانشان در داخل بدانند ایران اسلامی به فضل پروردگار مبارزه با آنان را و دفاع از مظلومان عالم را جزء اصول مسلم خود می‌داند و تا نابودی استکبار از پای نخواهد نشست.

بیانات آقا را در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مجموعه قوه قضاییه ملاحظه کردید .تأکید دوباره ایشان بر انقلابی بودن و حفظ روحیه انقلابی و احیای روحیه انقلابی و این که این روحیه باید در سیاست داخلی و خارجی به کار گرفته شود تا کشور موفق باشد , تذکر چندباره ایشان بود. امیدواریم که همه مدنظر داشته باشند. جالب است حضرت آقا آن موقع که برای من حکم را نوشتند , شما اگر حکم را دیده باشید در ضمن حکم گفتند امیدوارم که شما بتوانید در استان البرز روحیه انقلابی مردم را دوباره زنده کنید شبیه این است حکم را نگاه کنید .

سالیان سال است که ایشان مسئله انقلابی بودن و انگیزه‌های انقلابی و روحیه های انقلابی زنده کردن را مدنظر دارند. با دستگاه‌های مختلف سخن می‌گویند به مناسبت‌های مختلف اشاره می‌کنند. چون چیزی که کشور را می‌تواند نجات بدهد همین است . الان همین اقتصاد مقاومتی را اگر روحیه , روحیه انقلابی و جهادی نباشد با سمینار و کنفرانس و جلسه و کتاب ختم خواهد شد. کاری از پیش نخواهد رفت. نکاتی هم درباره جنگ نامتقارن داشتم که هر کدام از این‌ها تحلیل دارد.

انتصاب جدید ستاد کل نیروهای مسلح هم می‌دانید که ایشان مبتکر تئوری تهدید در مقابل تهدید بودند شخصیت استراتژیستی است باز رهبری وقتی که دارند ایشان را منصوب می‌کنند در حکمشان نوشته‌اند  در این مسئولیت که دارید انقلابی عمل کنید و این مسئله مهمی است . خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نکته دیگری بود که فرصت نیست بگویم .اقدامات مهمی که سربازان گمنام امام زمان در این یک هفته و یک ماه و ده بیست روز گذشته انجام دادند بسیار مهم و قابل تقدیر است اینجا تشکر می‌کنیم .

نکته پایانی این است که این مصلی احتیاج به کمک دارد فقط که نباید ما از جاهای دیگر درخواست کمک کنیم .خود نمازگزاران که می‌آیند اینجا نماز بخوانند سعی کنید ان‌شاءالله خدمت برسانید و کمک کنید که هر خدمتی که شما به مصلی می‌کنید آثار فراوان به اضعاف مضاعف دارد .به خصوص در ماه مبارک رمضان. بخصوص در روز جمعه و بخصوص جمعه پایانی ماه رمضان .ان‌شاءالله امیدواریم که این کمک‌هایی که می‌کنید فراموش نشود تا آن افکاری که داریم آرام‌آرام اینجا بتوانیم انجام دهیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.