امام‌جمعه کرج:

کسی که در نظام اسلامی مسئولیت گرفت اگر به فکر پر کردن جیب خودش باشد،پیرو علی بن ابی طالب نیست

فضای مجازی ۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه کرج

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: رباخواری یکی از مصادیق عدم تقواست که اقتصاد جامعه را از بین می‌برد و بی‌دینی و مشکلات اخلاقی و اجتماعی را تقویت می‌کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تأکید بر کسب حلال به‌عنوان تنها مسیر بهروزی و کمال انسانی، تصریح کردند: کلاه‌شرعی هایی که متأسفانه بعضی افراد به آن مبتلا هستند، وسیله‌ی خریدن جهنم توسط ایشان است و عوض کردن نام ربا به بیع و رشوه به هدیه و مواردی ازاین‌دست، مجوزی برای این محرمات ایجاد نمی‌کند.

ایشان با اشاره به آغاز لیالی قدر، بیان داشتند: شب قدر، زمان تعیین مقدرات یک‌ساله‌ی فرد و جامعه است و بر همه لازم است تا علاوه بر دعا و طلب خیر شخصی و خانوادگی، در این شب‌ها متوجه خواستن خیر و عافیت و سلامت نفس و جسم جامعه نیز باشند.

ایشان افزودند: از فرصت‌های شب قدر باید برای استغاثه به درگاه الهی استفاده کرد و توجه داشت که در این شب‌ها علاوه بر خواسته‌های معمول معنوی و مادی، از خدا اخلاص در عمل و معرفت و بصیرت در علم طلب کرد.

امام‌جمعه کرج ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در هفته‌ی آتی و گرامیداشت هفته قوه‌ی قضاییه، به جلوه‌هایی از منش و سیره‌ی حضرت در جهت برقراری عدالت در جامعه اشاره‌کرده و بیان داشتند: اقدامات عملی حضرت (ع) برای سوق دادن جامعه به دوران طلایی پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) روشن و آشکار است؛ امام اعلام کردند که تمام اموالی که از بیت‌المال گرفته‌شده است باز پس خواهند گرفت و مسئولین منحرف و ویژه خوار را برکنار کردند.

ایشان ادامه دادند: مقابله عملی حضرت با انحرافات و رانت و باندبازی و برخورد ایشان با آقازاده‌ها و ویژه خواران، در شیوه‌ی حکومتی ایشان مشهود است و نمونه‌ی این روش در نامه‌ی حضرت به زیاد ابن ابیه، مبین همین معناست.

آیت‌الله حسینی همدانی نامه‌ی حضرت (علیه‌السلام) به مالک اشتر و توصیه به گماردن بازرسان و دیده‌بانانی بر امرا و مسئولین در این نامه را مورداشاره قرار داده و اظهار داشتند: البته این دیده‌بانان نیز باید صداقت پیشه و وفادار باشند، نه اینکه خود اهل رشوه و هدیه و … باشند؛ کامیون کامیون بار قاچاق وارد کشور شود، اقتصاد و معیشت مردم را مضمحل کند و دیده‌بان چیزی ندیده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با استناد به نهج‌البلاغه‌ی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، چهار چیز را عامل انحطاط و نابودی دولت‌ها دانسته و تصریح کردند: در بیان حضرت، ضایع کردن اصول و آرمان‌ها، توجه به فروع و مسائل پیش‌پاافتاده، مسئولیت دادن به فرومایگان و کنار گذاشتن افراد توانمند و بافضیلت ازجمله‌ی این عوامل دانسته شده است.

ایشان با اشاره به تأکید امیرالمؤمنین در این عهدنامه بر پایان کار مسئولین راستین به سعادت و شهادت، اظهار داشتند: کسی که در نظام اسلامی مسئولیت گرفت اگر به فکر پر کردن جیب خودش باشد، پیرو علی ابن ابیطالب نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه کسی که سعادت را در سلامت دنیای خود می‌داند، یقیناً علوی منش نخواهد بود، تأکید کردند: کسی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد و مردم جامعه‌اش با سختی زندگی می‌کنند، دروغ می‌گوید که شیعه است و مسئولی که برای گرفتن این حقوق از او حمایت می‌کند، او هم علوی نیست، او هم دروغ می‌گوید.

ایشان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها و همین مردم کوچه و خیابان است، خاطرنشان ساختند: انقلاب برای مردم است، کسانی که امام از آن‌ها تعبیر به ولی‌نعمت انقلاب کرد؛ حال چگونه شده که عده‌ای شکم‌باره‌ی بی‌درد از جیب بیت‌المال حقوق‌های آن‌چنانی می‌گیرند و به‌جای برگرداندن و عذرخواهی کردن به گردن این‌وآن می‌اندازند؟!

ایشان با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر رسیدگی قاطع و کامل به مسئله مفاسد اداری و اقتصادی، اظهار داشتند: چرا به این مسئله رسیدگی نمی‌کنید؟! این مسئله بحث این دولت و آن دولت نیست و باید بدون پرداختن به حاشیه‌ها درباره‌ی آن اقدام عاجلی شود.

امام‌جمعه کرج افزودند: این آقایان خبری از درد جامعه دارند؟! آیا می‌فهمند چند جوان بیکار در خانه داشتن که با اختصاص مبلغ ناچیزی می‌توانند مشکلات ازدواج و مسائل دیگر خود را حل کنند، چه مشکلاتی دارد؟! آقایی که تنها هدیه و پاداش ماهانه‌اش از حقوق یک سال کسی که ده‌ها ساعت پای کوره و درون معدن کار می‌کند بیشتر است، درد مردم را می‌فهمد؟!

ایشان بیان داشتند: چرا جامعه را به سمت اختلاف طبقاتی سوق می‌دهید؟! اگر به این افراد مجال بیشتری داده شود، بعید نیست که وال‌استریت ایرانی به وجود بیاید؛ اینکه رئیس‌جمهور دستور بدهد و دیگری بخواهد عمل کند، مانند همان برجام روی کاغذ می‌شود که هیچ اثری به آن بار نیست و مشمول مرور زمان شده و بی‌اثر می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه رسیدگی به این مسئله، اقدام و عمل جدی می‌طلبد، اظهار داشتند: در شرایط اقتصادی کنونی به‌جای اینکه اصلاحات را از مسئولان و مدیران آغاز کنید، از جوانی که به دنبال یک وام ازدواج ناچیز است، آغاز کرده‌ایم، از آن‌طرف، آقا برای تفریح خود وام چند صدمیلیونی می‌گیرد و پس هم نمی‌دهد؛ انتظار مردم از مسئولین این است که آقایان! انقلابی عمل کنید تا این عزت به‌دست‌آمده از خون شهدا به هدر نرود.

ایشان تأکید کردند: شهید این ماه فرمود “امر خدا را کسی که اهل سازش و کرنش و پیروی از مطامع بیگانگان باشد، هرگز نمی‌تواند ادا کند”؛ اگر خدای‌نکرده کرنشی در مدیریت امور مختلف کشور داشته باشید، عزت مردم از بین می‌رود.

ایشان با اشاره به تحرکات اخیر در وزارت خارجه، اظهار داشتند: در بحث سیاست خارجه نباید گذاشت به اسم دیپلماسی، ارزش‌ها و آرمان‌های ما از دست برود؛ چرا باید درست در زمانی که شایع می‌کنند در مسئله‌ی سوریه، ایران در مقابل غرب کوتاه آمده است، وزارت خارجه معاون عربی و آفریقایی را که مواضع محکمی در قبال مسائل منطقه و بالخصوص سوریه داشت، جابجا کرده است؟! حرکتی را انجام می‌دهند که در عمل آمریکا خوشحال بشود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: چرا موضع‌گیری دستگاه دیپلماسی ما به‌گونه‌ای است که دشمنان ما جرئت پیدا می‌کنند که درباره‌ی ما حرف‌هایی بزنند که همه شاهد این خوشحالی‌ها هستید.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان و بزرگداشت هفته قوه قضاییه، گفتند: امیرالمؤمنین (ع) نسبت به دستگاه قضا حساسیت ویژه‌ای داشتند و بر عملکرد آن‌ها و شرافت و تأمین معیشتشان نظارت داشت تا دستگاه قضایی تحت تأثیر رشوه و تطمیع و تهدید، عدالت و حقیقت را فدای مصلحت نکند.

ایشان با بیان اینکه مهم‌ترین کار دستگاه قضا، برقراری عدالت و امنیت است، خاطرنشان ساختند: در بیان رهبری، مهم‌ترین وظیفه‌ی حکومت از منظر امیرالمؤمنین (ع)، برقراری عدالت است که این مهم بر عهده‌ی مجموعه‌ی دستگاه قضایی قرار داده‌شده است.

ایشان با رو به رشد خواندن دستگاه قضایی استان، تصریح کردند: اهتمام مدیرکل این دستگاه و دادستان محترم، بر حرکت روبه‌جلوی این مجموعه است و عملکرد این دستگاه با توجه به امکانات و داشته‌هایش قابل‌تقدیر است؛ البته در هر دستگاهی فرد خطاکار وجود دارد که دقت بیش‌ازپیش مدیران و رسیدگی به این مسائل را طلب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در دیدار با شاعران و اهل ادب مبنی بر تولید اشعار و سرودهایی با مضامین روز کشور، اظهار داشتند: یکی دیگر از تأکیدات ایشان، اصلاح الگوهای شخصیتی ارائه‌شده به جامعه در قالب برنامه‌های تلویزیونی و تجلیل و تقدیرها بود که مسئله‌ی مهمی است؛ نباید چهره‌های ولنگار و ضد ارزش در این فضاها وارد شوند که اثرات منفی آن به تمام جامعه آسیب خواهد رساند.

ایشان افزودند: تأکید دوباره‌ی رهبری بر قرار گرفتن کشور در فضای جنگ فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نفوذی، هشداری جدی برای همه‌ی دستگاه‌ها و مردم برای بالا بردن آمادگی و بصیرتشان است؛ البته کارهایی هم در زمینه‌های مختلف انجام‌شده و می‌شود؛ برگزاری مسابقه‌ی بین‌المللی هولوکاست در ایران، نمونه‌ی موفق یکی از همین اقدامات است که متأسفانه با مخالفت و بی‌توجهی دستگاه‌های داخلی دولتی مواجه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: هنرمند ارزشی اگر وارد صحنه شده و تولیدات خود را به شکلی هدفمند عرضه کند، کارایی بالایی خواهد داشت؛ البته رشد این امور وقتی خواهد بود که وزیری دردمند و انقلابی در مسند امور نشسته باشد، والّا با وضعیت موجود، نتیجه‌ای بیش از این به دست نخواهد آمد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به مسئله‌ی بحرین و جریانات آن، گفتند: حرکت مردم بحرین در اوج مسالمت و آرامش آغاز شد، ولی سرکوب شدید حکومت بحرین با همراهی رژیم آل سعود و جسارت به رهبران و علمای دینی این کشور و سلب تابعیت از آن‌ها به خیال کنترل این خیزش انقلابی، پاسخی بود که به مردم این کشور داده شد.

ایشان افزودند: نتیجه‌ی این عمل، قطعاً به ضرر آل خلیفه خواهد بود، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تمام تلاش خود را برای هدایت مسالمت‌آمیز این قیام به کار بسته است؛ درعین‌حال آل خلیفه، خود، اهل بحرین نیستند و قریب سی سال است که از منطقه‌ی “نجد” به بحرین مهاجرت کرده‌اند، از شیعیان به‌عنوان اصیل‌ترین اهالی بحرین، سلب تابعیت می‌کنند و با روشی اسرائیل گونه به دنبال تغییر در ترکیب جمعیتی بحرین هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: ما همان‌طور که از تمام حرکت‌های آزادی‌خواه حمایت می‌کنیم، از مردم مظلوم بحرین حمایت کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم به شکل جدی در این مسئله ورود کرده و پشتیبانی لازم را بنماید تا ان شاء الله در نزدیک‌ترین زمان شاهد حل مسئله‌ی بحرین به شکل مناسب باشیم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تلاش جبهه‌ی استکبار برای انحراف تمرکز مسلمین به‌جای اسراییل و ظلم و جنایات ای رژیم خودساخته در کشور فلسطین، به سمت گروه‌های تکفیری و داعشی، تصریح کردند: آن‌ها می‌خواهند مسئله‌ی شماره‌ی یک مسلمانان، فلسطین و اسرائیل نباشد و تبلیغات گسترده روی موضوع تکفیریان، یک طراحی و استراتژی استکباری است.

ایشان تأکید کردند: در این فضا که بعضی کشورهای مسلمان نیز به حمایت اسرائیل و مقابله با فلسطین بر خواسته‌اند، حضور پرشور در مراسم روز قدس، همانند سال‌های گذشته، مشت محکمی بر دهان اسرائیل و اذناب او خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت ضایعه‌ی درگذشت جمعی از سربازان ارتش جمهوری اسلامی به خانواده‌های ایشان، ابراز امیدواری کردند که این جوانان مورد رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان قرار گیرند و با اشاره به تعطیلی کارخانه قند کرج به دلیل سو تدبیر و مدیریت و عدم تأمین مواد اولیه، تأکید کردند: ستاد اقتصاد مقاومتی استان، در این زمینه با قید اولویت، ورود کرده و اقدام نماید.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.