توسط رئیس شورا انجام گرفت؛

معرفی سازمان تبلیغات اسلامی البرز به‌عنوان دبیر جدید شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی استان

فضای مجازی ۰۳ تیر ۱۳۹۵ ۱

لوگو آرم نشانه شورای توسعه ی فرهنگ قرآنی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جلسه‌ی شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی استان البرز، با تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و گرامیداشت لیالی قدر، بیان داشتند: خدای تعالی نعمات ظاهری و باطنی خود را بر ما عرضه داشته و تمام این نعمات با علل و اسباب خود قابل کسب هستند؛ انبیای الهی نیز بدون استفاده از اسباب و لوازم رشد، به درجات و مقامات خود نرسیده‌اند و نظام عالم بر این اصل استوار است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: بهترین وسیله‌ی کسب نعمات الهی در بیان قرآن، “استعانت به صبر و نماز” خوانده‌شده است، البته وسایل دیگری هم در رسیدن سریع‌تر به نتیجه مؤثر هستند که بنا بر روایات، “قرآن” و “اهل‌بیت (علیهم‌السلام)” باعظمت‌ترین آن‌ها هستند.

رئیس شورای توسعه قرآنی استان البرز، با اشاره به آثار بی‌نظیر انس با قرآن در حیات جامعه، تصریح کردند: در روایات می‌بینیم که حتی برای افزایش روزی مادی و رزق دنیوی نیز توصیه به انس با قرآن شده است که این مسئله یکی از نشانه‌های همه‌جانبه بودن آثار وجودی این کتاب الهی است.

ایشان با اشاره به نجات‌بخش بودن کتاب خدا و دوستی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در مهالک دنیایی و آخرتی و مواقف و گردنه‌های خطرناک مسیر، خاطرنشان ساختند: در ماه مبارک رمضان باید به این وسیله‌ها تمسک بیشتری جست که مهم‌ترین زمان آن در شب‌های قدر است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تعطیلی شورای فرهنگ عمومی استان به علت ناتوانی دبیرخانه‌ی این شورا در سال گذشته، عنوان داشتند: در طی یک سال گذشته و آمایشی که از فضای قرآنی استان انجام گردید، مشاهده شد که تحرکی در فضای قرآنی استان وجود ندارد و طی جلسات شورای توسعه قرآنی استان، این فضا مقداری احیا گردید.

ایشان با اشاره به ظرفیت بالای استان درزمینه‌ی رشد و توسعه‌ی معارف قرآنی با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، تصریح کردند: وجود جوانان مشتاق، تشکل‌های قرآنی بالنده و قرّاء بسیار خوب استان، وظیفه‌ی دبیرخانه و اعضای این شورا و مسئولین امر را درزمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگ قرآنی را سنگین‌تر می‌کنند.

رئیس شورای توسعه‌ی قرآنی استان البرز، با اشاره به تشکیل سایت قرآنی استان البرز و تشکل‌های جدیدی که در این راستا به وجود آمدند، اظهار داشتند: در طی یک سال گذشته اقداماتی درزمینه‌ی توسعه‌ی قرآنی، توسط نهادها و مجموعه‌های خودجوش برداشته‌شده که البته کافی نیست؛ درعین‌حال وزارت ارشاد و مجموعه‌ای که در اداره کل ارشاد استان مشغول به فعالیت هستند، برای این مسئله کافی نبوده و صلاحیت این کار را ندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: دستگاه ارشاد با تمرکزی که بر فعالیت‌هایی مانند برگزاری کنسرت و جُنگ شادی و مسائلی ازاین‌دست دارد، اگر بخواهد هم نمی‌تواند درزمینه‌ی فرهنگ و معارف قرآن فعالیت درستی داشته باشد و این مسئله را در عملکرد گذشته‌ی این نهاد نیز قابل‌مشاهده است.

ایشان بیان داشتند: با توجه به فضای قانونی موجود در مورد این شورا، مکاتبه‌ای با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور انجام شد تا وضعیت شورای توسعه‌ی قرآنی استان‌ها در مسئله‌ی مذکور، مورد رسیدگی و اصلاح قرار گیرد؛ درعین‌حال به علت عدم صلاحیت کافی اداره کل ارشاد ، سازمان تبلیغات اسلامی استان، به‌عنوان دبیر این شورا معرفی می‌گردد.

رئیس شورای توسعه‌ی قرآنی استان البرز تصریح کردند: ازاین‌پس تمام فعالیت‌های توسعه‌ی فرهنگ قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان انجام خواهد شد و مجموعه‌ی سایت و تشکیلات مرتبط با موضوع نیز، زیر نظر این سازمان به‌عنوان دبیر شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی استان، فعالیت خواهند کرد.

امام‌جمعه کرج، یادآور شدند: گروهی تلاش می‌کنند تا مسائل مرتبط با ارشاد را یک دعوای شخصی نشان بدهند؛ ولی واقعیت این است که مسئله‌ی دبیرخانه‌ی شورای فرهنگ عمومی استان و یا توسعه‌ی فرهنگ قرآنی، هیچ ارتباطی با مسائلی مانند کنسرت و موسیقی ندارد و تنها به دلیل عملکرد بسیار ضعیف این اداره کل در دبیری این شوراها بوده است.

ایشان تصریح کردند: در مسئله‌ی موسیقی و کنسرت نیز بارها اعلام کرده‌ایم و بازهم اعلام می‌کنیم که هیچ مخالفتی با برگزاری کنسرت‌های قانونی نداشته و نداریم و تنها ایراد ما به اختلاط حرام موجود در کنسرت‌های برگزارشده می‌باشد که این مسئله ازنظر قانونی نیز مورد تأکید قانون‌گذار قرارگرفته است.

گفتنی است پس‌ازاین جلسه، اعضا به اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله حسینی همدانی پرداختند و افطار را میهمان ایشان بودند.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. وحید محمدی 25 ژوئن, 2016 در 00:52 - Reply

    با سلام خدمت زحمتکشان مجموعه سایت
    خبر بسیار خوشحال کننده ای بود. حقیر به عنوان یک فعال قرآنی مدتها بود ازین موضوع رنج می بردم. نمی توانستم تصور کنم دستگاهی مجوز کنسرتهای آنچنانی بدهد و همزمان مجوز قرآنی هم صادر کند!!! در هیچ جای دنیا اینگونه نیست

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.