نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند:

لزوم توسعه‌ی گفتمان عملیاتی در اقتصاد مقاومتی

فضای مجازی ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در جلسه ماهانه‌ی سرمربیان حلقه‌های برادران شجره طیبه‌ی صالحین استان با موضوع موانع اجرای اقتصاد مقاومتی، بیان داشتند: در حوزه‌ی اجتماعی اقتصاد مقاومتی، باید ادبیاتی مورداستفاده قرار گیرد که باور قلبی و انگیزه‌ی قوی برای اهتمام به مصرف کالای داخلی را در مردم به وجود آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: متأسفانه بعضی از مبلغان و مسئولان در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی هنوز، خود به این اصول باور ندارند و با تکرار شعارگونه و بیش‌ازحد این واژه، موجب تخریب وجهه و انحراف اصل موضوع نیز می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه شعار دادن در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی کافی است، تصریح کردند: کارهای مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقی بسیاری روی این موضوع انجام‌شده و اثرات آن به شکل دقیقی موردبررسی قرارگرفته است و دیگر زمان اجرایی کردن این اصول فرارسیده است.

ایشان با گلایه از سیاست‌های اشتباه در این حوزه، عنوان داشتند: در جایی که قوت واگن سازی داخلی ما بیش از ۵۰ برابر واگن سازی زیمنس است یا شرکت مپنا در حوزه‌ی نیروگاه‌ها تولیداتی دارد که در جهان بی‌همتاست، مسئولین باید پاسخگو باشند که چرا با وجود تأکیدات رهبری و توان بالای داخلی، بازهم به سراغ قرارداد بستن با شرکت‌های خارجی می‌روند.

ایشان با تأکید بر لزوم گفتمان سازی و جریان سازی در این عرصه، خاطرنشان ساختند: منظور از گفتمان سازی، عملیاتی کردن گفتمان‌هاست؛ این گفتمان باید ملموس و اجرایی و شامل راهکارهای عام و مردمی باشد.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: هر جا که کار از قالب مردمی خارج شود، نتیجه کامل حاصل نمی‌شود؛ در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی نیز نباید به انتظار اقدامات دولتی نشست و این اصول نیازمند اقدام و عمل همگانی در عرصه‌های تولید و مصرف است.

ایشان افزودند: در حال حاضر صنایع و کارگاه‌های بسیاری داریم که با مبلغ اندکی احیاشده و امکان اشتغال جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار را فراهم می‌آورند؛ ولی متأسفانه اهتمامی به این مسائل در بدنه‌ی دولت دیده نمی‌شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.