امام‌جمعه کرج:

نگاه تکلیف محور به‌جای دید منفعت محور، عامل ثمربخشی اقدامات فاتحین است

فضای مجازی ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰

گردان فاتحین البرز (2)

ارکان گردان فاتحین بسیج استان البرز، به نشانه‌ی تجدید میثاق با ولایت، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار کردند.

در این دیدار، آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در نیمه‌ی ماه مبارک رمضان، بیان داشتند: حرکت نیروهای بسیجی فاتحین، یعنی حرکت برخلاف مسیر معمول اهل دنیا در عین حضور در متن جامعه، رزقی معنوی است که برگرفته از اخلاص این نیروهاست.

ایشان اظهار داشتند: بودن در صراط مستقیم نعمتی است که باید شدیداً مورد مراقبت و کنترل قرار گیرد؛ چرا که شیطان تلاش بیشتری برای انحراف و از مسیر خارج کردن شما از این مسیر خواهد کرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه هیچ انگیزه‌ی مادی نمی‌تواند عامل فدا کردن جان در میدان نبرد و قتال با دشمنان باشد، تصریح کردند: داشتن این انگیزه، نیازمند اخلاص بالا و باور عمیق الهی در شخص است و به همین دلیل توسعه و تقویت عقاید نیروها برای تقویت روحیه‌ی مقابله با وساوس شیطان و جهاد اصغر نیز جزو نکات مهمی است که باید موردتوجه مسئولان و ارکان گردان‌های فاتحین بسیج قرار گیرد.

ایشان خاطرنشان ساختند: نکته‌ای که نتیجه‌ی عملکرد نیروهای فاتحین را متمایز و ارزشمند می‌سازد، نگاه وظیفه مند و تکلیف محور در مقابل نگاه منفعت محور و شغل گونه به فعالیت‌ها است؛ با این دیدگاه کمبودها و ناهماهنگی‌ها و مشکلات، سدی برای روند کار نخواهد گردید و عملکردها ثمربخش خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: شما با فکر و عمل انقلابی و انگیزه‌ی الهی وارد میدان دفاع از اسلام شده‌اید و باید دائماً این فکر و انگیزه را مورد رصد قرار داده و با ذکر و ارتباط با خداوند متعال، تقویت کنید و بدانید که هر چه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید، بیشتر موفق خواهید بود.

ایشان افزودند: در کنار تقویت بعد فکری و عقیدتی، تقویت توان رزم و قوای جسمانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ ضمن اینکه تقویت جنبه‌ی علمی و آمایش سرزمینی مناطق عملیاتی پیش رو نیز در فعالیت‌های فاتحین مهم و جزو ملزومات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان، به بسیجیان و بالأخص اعضای گردان‌های فاتحین بسیج، توصیه کردند: تقویت محبت و ولایت امام زمان (عج) و نائب ایشان، عامل اصلی و موتور محرکه‌ی حرکت شماست که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

ایشان ادامه دادند: در نگاه عامه سرباز خوب به کسی گفته می‌شود که دست بر قبضه‌ی اسلحه و چشم به دهان ولی دارد، ولی درواقع سرباز باید به‌قدری بصیرت و روح و فکر خود را تقویت کرده باشد که قبل از اینکه ولی او بخواهد به میدان بیاید و سخنی بگوید، او وظیفه‌اش را دانسته و اقدام کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.