آیت‌الله حسینی همدانی:

برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان، موضوع محور و هدفمند باشد

فضای مجازی ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۰

شورای آموزش و پرورش استان البرز (9)

سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان البرز در سال ۱۳۹۵، صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، استاندار و رئیس شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با موضوع برنامه‌ریزی فعالیت‌های اوقات فراغت دانش آموزان و تعیین تکلیف افزایش نرخ شهریه‌های کلاس تابستانی مجموعه‌های تحت نظارت آموزش‌وپرورش استان، در محل سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشتند: با توجه به رویکرد جدید تولیت آستان مقدس رضوی (علیه‌السلام)، یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که در دستور کار آستان قدس قرارگرفته، دعوت و مساعدت در پذیرایی از افراد “زیارت اولی” در قالب کاروان‌های اقشار مختلف است که استفاده از این ظرفیت، می‌تواند به‌عنوان یکی از دستور کارهای آموزش‌وپرورش استان برای ایام تابستان دانش آموزان، بخصوص دانش آموزان مناطق محروم باشد.

ایشان با اشاره به فراهم بودن بسترهای لازم برای مدیریت اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان از سوی نهاد آموزش‌وپرورش، اظهار داشتند: موضوع محور و هدفمند بودن برنامه‌ها در بُعد نرم‌افزاری، بخصوص در برنامه‌های تربیتی و اجتماعی و علوم انسانی طرح‌شده، جزو مسائل پراهمیتی است که نباید از آن غافل بود.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: در این برنامه‌ها می‌توان با تعریف موضوعات آموزشی متناسب، یک همگرایی در اهداف ایجاد نمود تا تأثیرگذاری تربیتی در کنار آموزش‌های معمول حاصل شود.

ایشان ادامه دادند: به‌عنوان‌مثال با هدف‌گذاری بداخلاقی به‌عنوان یک رذیلت اخلاقی و اجتماعی، می‌توان موضوع مثلاً کلاس تئاتر یا کاردستی یا نقاشی و پویانمایی و مسائلی ازاین‌دست را به این مسئله اختصاص داد تا این هدف حاصل گردد.

گفتنی است در این جلسه مصوب گردید، هیچ‌کدام از کلاس‌های تابستانی مجموعه‌های تحت نظارت آموزش‌وپرورش در سطح استان، افزایش شهریه‌ای در سال جاری، نسبت به شهریه‌های مصوب سال ۹۴ نخواهند داشت.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.